AndroidHealthClinic

Whey Hydrolisaat

Ok het gaat miss dom klinken maar als je nu gewoon voldoende amino's neemt is dan die
whey hydrolisaat niet overbodig?

Amino's zijn gemaakt van whey hydrolisaat.

dus als je dan voldoende amino's neemt is dan die whey hydrolisaat overbodig of is deze van superieure kwaliteit ofzo?

Amino's zijn ook best duur tov een "gewone" whey

ddd

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het zal wel aan mij liggen hoor.. Maar verwerking van whey eiwit naar concentraat > Isolaat > hydrolisaat. Zorgt voor minder vet en kh en meer eiwit per 100gram. Maar deze heeft 8,9gram vet per 100gram en nog 4,7gram lactose. :dunno:

Tja zit het nu ook te bekijken maar dan schiet het natuurlijk niet echt op.Het voordeel van de puurheid ben je dan eigenlijk ook kwijt.Goede concentraat bevat nog minder vetten.Beetje vreemd.Is dat dan wel echte hydrolisaat vraag ik me dan af?:p

Het gaat niet om puurheid. Bij hydrolisat gaat het om snelheid.

De eiwiten zijn al afgebroken tot di- en tripeptiden waardoor de restafbraak (tot losse aminozuren) sneller gaat en er eerder opname mogenlijk is.

Vandaar dat het ook enkel rondom je training word aangeraden.

Als je naar kwaliteit kijkt dan moet je kijken naar eiwit wat zo min mogenlijk bewerkt is en je zou dan bij wei komen op weiconcentraat.

Jem moet dus voor jezelf de afweging maken waarom wil ik een eiwitsupplement, en als dat pre- en postworkout is dan is er steeds meer "bewijs" dat je dan voor een hydrolisaat moet gaan. (bewijs in de zin van onderzoekuitkomsten en ervaringen van mensen die het gebruikt hebben)

Zoek je een eiwit voor andere momenten dan is hydrolisaat geen goede keuze.

Het gaat niet om puurheid. Bij hydrolisat gaat het om snelheid.

De eiwiten zijn al afgebroken tot di- en tripeptiden waardoor de restafbraak (tot losse aminozuren) sneller gaat en er eerder opname mogenlijk is.

Vandaar dat het ook enkel rondom je training word aangeraden.

Ja klopt idd... Het gaat over het voorverteren door enzymen idd. zodat het sneller wordt opgenomen. Toch zie ik ook wel verschil in vet en kh gehalte van verschillende hydrolisaten, daar zit dan dus ook een kwaliteitsverschil nog .

Tja zit het nu ook te bekijken maar dan schiet het natuurlijk niet echt op.Het voordeel van de puurheid ben je dan eigenlijk ook kwijt.Goede concentraat bevat nog minder vetten.Beetje vreemd.Is dat dan wel echte hydrolisaat vraag ik me dan af?:p

Ik heb de balen gezien (ongeopend rechtstreeks van de fabriek) en kan je verzekeren dat het hydrolisaat is.

Maar, niemand verplicht je iets te nemen watje niet vertrouwd. Enige conectie die ik met de EHF heb is het forum en er ziten dus voor mij geen versdiensten od aan.

Ik heb de balen gezien (ongeopend rechtstreeks van de fabriek) en kan je verzekeren dat het hydrolisaat is.

Maar, niemand verplicht je iets te nemen watje niet vertrouwd. Enige conectie die ik met de EHF heb is het forum en er ziten dus voor mij geen versdiensten od aan.

We gaan in het nieuwe jaar eens contactopnemen met met een aantal leveranciers van Hydrolisaat. Nu is de keuze idd erg beperkt met hydrolisaten op de markt.

Ik denk dat het er ook nog omgaat welke bron het best gebruikt kan worden.

Ik weet dat DSM in z'n eigen drankje caseinehydrolisaat gebruikt omdat dit in onderzoek net iets beter scoort dan weihydrolisaat (onderzoek staat dacht ik ook in wetenschapsectie) maar ik weet dat Remco Verkaik (die toen nog bij de EHF zat) bewust koos voor weihydrolisaat omdat hij van mening was dat de in caseinehydrolisaat aanwezige casomorfine wel eens een nadelige invloed kon uitoefenen bij langer gebruik.

Ik denk dat het er ook nog omgaat welke bron het best gebruikt kan worden.

Ik weet dat DSM in z'n eigen drankje caseinehydrolisaat gebruikt omdat dit in onderzoek net iets beter scoort dan weihydrolisaat (onderzoek staat dacht ik ook in wetenschapsectie) maar ik weet dat Remco Verkaik (die toen nog bij de EHF zat) bewust koos voor weihydrolisaat omdat hij van mening was dat de in caseinehydrolisaat aanwezige casomorfine wel eens een nadelige invloed kon uitoefenen bij langer gebruik.

Naar welk hydrolisaat zou je me dan adviseren uit te kijken?
Of zou mss juist een blend van hydrolisaten een uitkomst zijn?

Voordeel van een mix is dat je het aminogram kan beinvloeden. Verders is het iets wat nog niet op de markt is (voor zover ik weet)

geloof alleen in een indirect redement van ongeveer max. 10 % van Hydro-isolaat qua fysieke verbetering betreft (daar draait het bij BB uiteindelijk om) op een langere termijn en wanneer alle sporttechnische en voedingtechnische aspecten 100 % zijn.

Alleen kopen dus wanneer:

* je gesponserd wordt en pro niveau wedstrijden draait.
* je een dik vet inkomen hebt (bijv. op Amerikaans BB niveau)

Aan mij 75 % dmv. prijs niet besteed!

OK, normaal geen reclame, maar omdat er om gevraagd word

Eiwitten
2x 2000 gram - € 99.90 (ik weet alleeen niet of ze het momenteel op vooraad hebben)

En geloof me dat is goedkoop.

is dacht ik weihydrolisaat van DSM

In de wetenschap sectie staan trouwens een aantal post mbt hydrolisaat

Die aanbieding heb ik vorige week binnen gekregen, smaak valt me 100% mee, niet echt bitter. Je eet het niet voor je lol maar het is helemaal niet echt vies. Ik heb nog nooit zulke hoge waarden gezien in het aminozuurprofiel en het lost heel goed op, beter dan alle andere whey producten die ik gezien heb.

Ik kan wel eens last hebben met het verteren van whey direct na trainen, dat heb ik bij deze niet (geen buikpijn, misselijkheid en boeren meer)

Ik neem die 30 gram alleen in direct na training, verder is zulke snelle whey denk ik niet zo nodig. Met andere woorden die 100 euro is voor 120 trainingen.
Thnx voor de link 3xl, ik heb het op basis van jou tip besteld.

En een mogelijke verklaring voor de hoeveelheid vet:
ingrediënten: oa. groente oliën.
-Waarom olie toevoegen aan dit product?
-Welke groente oliën zitten erin?
-Wat is de verhouding omega 3,6,9, levert dit product me (meervoudig)onverzadigd vet is het voor mij een ander verhaal, dan is het niet heel erg die 8,9 gram vet per 100 gram.

Laatst bewerkt:
Goed bezig Rene, als jij hydrolisaat verkoopt :D

Terug
Naar boven