AndroidHealthClinic

Whey Hydrolisaat

De Whey van Cytosport bevat Whey Hydrolysate, weet iemand of dit hetzelfde is als hydroisolaat?

Ingredients:
Special Ultrafiltered, Nondenatured, Ultra High Quality Whey Protein Concentrate, Pre-Digested, Ion-Exchange Whey Protein Hydrolysate, Natural and Artificial Flavors, Beet Powder, Sucralose. Essential Amino Acids (grams of Amino Acids per 100 grams of Pure Protein): L-Leucine [BCAA (11.5 g)], L-Isoleucine (BCAA) (6.5 g), L-Valine (BCAA) (6.2 g), L-Lysine (9.6 g), L-Threonine (6.8 g), L-Methionine (2.2 g), L-Phenylalanine (3.5 g), L-Tryptophan (1.8 g) (Tryptophan is a Naturally Occurring Component of Whey Protein. There is No Added Free-Form Tryptophan.). Exceptional BCCA to EAA ratio. Total of BCAA (24.2)/Total of EAA (48.1) = 50.3. Conditionally Essential Amino Acids: L-Arginine (2.5 g), L-Histidine (2.0 g). Non-Essential Amino Acids: L-Alanine (5.2 g), L-Aspartic Acid (11.2 g), L-Glutamic Acid (12.5 g), L-Glycine (1.9 g), L-Proline (5.9 g), L-Serine (4.9 g), L-Tyrosine (3.2 g), L-Cysteine (2.6 g).

• Topic Starter Topic Starter
De Whey van Cytosport bevat Whey Hydrolysate, weet iemand of dit hetzelfde is als hydroisolaat?

Ingredients:
Special Ultrafiltered, Nondenatured, Ultra High Quality Whey Protein Concentrate, Pre-Digested, Ion-Exchange Whey Protein Hydrolysate, Natural and Artificial Flavors, Beet Powder, Sucralose. Essential Amino Acids (grams of Amino Acids per 100 grams of Pure Protein): L-Leucine [BCAA (11.5 g)], L-Isoleucine (BCAA) (6.5 g), L-Valine (BCAA) (6.2 g), L-Lysine (9.6 g), L-Threonine (6.8 g), L-Methionine (2.2 g), L-Phenylalanine (3.5 g), L-Tryptophan (1.8 g) (Tryptophan is a Naturally Occurring Component of Whey Protein. There is No Added Free-Form Tryptophan.). Exceptional BCCA to EAA ratio. Total of BCAA (24.2)/Total of EAA (48.1) = 50.3. Conditionally Essential Amino Acids: L-Arginine (2.5 g), L-Histidine (2.0 g). Non-Essential Amino Acids: L-Alanine (5.2 g), L-Aspartic Acid (11.2 g), L-Glutamic Acid (12.5 g), L-Glycine (1.9 g), L-Proline (5.9 g), L-Serine (4.9 g), L-Tyrosine (3.2 g), L-Cysteine (2.6 g).

Ja dat is een mix blend van eiwitten.Dus concentraat,hydrolisaat.Waar het hier over gaat is pure hydrolisaat.

Ja dat is een mix blend van eiwitten.Dus concentraat,hydrolisaat.Waar het hier over gaat is pure hydrolisaat.

Ja ik snap wel dat het een blend is en dat we het hier over pure Hydroisolaat hebben. Wat ik me alleen afvroeg is of Hydrolysate hetzelfde is als hydroisolaat.

Super! :thumbs:
Ben ook van plan om het in mijn komende Cut-peroide te gebruiken.

Degene die het willen gebruiken; nemen jullie het uitsluitend na de training of bijvoorbeeld ook 's morgens? Aangezien 's morgens ook vaak een isolaat/concentraat shake wordt genomen.

En nog een vraag: vanwege de snelle opname is het dus logisch dat je de hydrolisaat na de training neemt waar je de isolaat/concentraat shake vaak (gedeeltelijk) voor de training neemt gezien de tijd die nodig is om het op te nemen langer is tov hydrolisaat. Klopt dat?

Ik gebruik het alleen na de training. Voor de training is een isolaat prima, voor de rest van de dag voldoet elk eiwit wel.

Wat ik persoonlijk wel heb nu in de cut is dat door de hydrosilaat mijn insuline erg stijgt en ik daarna een isuline dip lijk te hebben. Het gevoel zoals je na een uur na veel snoep ook hebt. Ook in de cut doe ik wat brinta door mijn hydrosilaat, dan heb ik er geen last van.

Ik zal het zeker aanschaffen mits puur en niet buitenproportioneel duur is :p ..maar dat komt wel goed denk ik

Het voordeel van Hydrolisaat is dus de snelle opname omdat de eiwitten zijn voorverteerd door enzymen. Het heeft een eiwit gehalte van 80%, kh 7,9, vet 3,7.

Een isolaat heeft dus een hoger eiwitgehalte, minder vet en kh. maar zoals ik al zei zit het voordeel van een hydrolisaat in een snellere en volledige opname. Je hebt er dus in principe ook minder van nodig.

Ik kom er in de loop van de volgende week op terug.

René

We hebben 2 samples gehad van DMV... en het lost helemaal niet goed op in water :( ..
en dat is een voorwaarde uiteraard..

Zit nu even te denken wat de mogelijkheden nog zijn.

Is dat Hydrolisaat niet een beetje zwaar overrated ?, voor een supersnelle opname zijn er altijd nog BCAAs en EEA's.
Voor andere tijdstippen waar geen supersnelle opname nodig is, zijn de "normale" whey's goed genoeg (lijkt me)
Of zijn er nog andere voordelen van het Hydrolisaat whey tegenover EEA's/BCAA's ? ...want goedkoper is het i.i.g. niet

EEA's?

Hoger gedosseert. 50 gram hydrolisaat > servings van BCAA's / EA's

We hebben 2 samples gehad van DMV... en het lost helemaal niet goed op in water :( ..

Is dit zo met alle hydrolisaat?Slecht oplosbaarheid?
Zal wel lekker zijn als ie ook instant zal zijn of is dat onhaalbaar?

Is dit zo met alle hydrolisaat?Slecht oplosbaarheid?
Zal wel lekker zijn als ie ook instant zal zijn of is dat onhaalbaar?

DMV is de enige leverancier eigenlijk.. Er kan wel een behandeling mss op plaats vinden om de oplosbaarheid te verbeteren.. Maar als we er niet uitkomen met een goed oplosbare hydrolisaat dan ga ik er niet verder mee.
Oplosbaarheid in water moet goed zijn.

René

DMV is de enige leverancier eigenlijk.. Er kan wel een behandeling mss op plaats vinden om de oplosbaarheid te verbeteren.. Maar als we er niet uitkomen met een goed oplosbare hydrolisaat dan ga ik er niet verder mee.

René

Dat zou zonde zijn als het niet goed in water oplosbaar zou zijn.Hou ons op de hoogte als er veranderingen zijn!:D.

true, zand drinken zuigt. Hoop dat er nog wat te fixen valt:)

René

Mja je kan het niet allemaal willen. Zolang de kwaliteit er is mag er voor mij een blender aan te pas moeten komen. Een hydrolisaat lijkt mij het meest geschikt voor of en na de training dus hebben we al wat meer tijd om hem te bereiden:)

Ja .. maar dat is gewoon een eis die ik aan het product stel.. anders begin ik er niet aan. al onze supplementen lossen goed op.. dat is een 1e eis van mij . ;)

René

Is dat Hydrolisaat niet een beetje zwaar overrated ?, voor een supersnelle opname zijn er altijd nog BCAAs en EEA's.
Voor andere tijdstippen waar geen supersnelle opname nodig is, zijn de "normale" whey's goed genoeg (lijkt me)
Of zijn er nog andere voordelen van het Hydrolisaat whey tegenover EEA's/BCAA's ? ...want goedkoper is het i.i.g. niet

Je moet niet alleen kijken naar VKAz en EAz, maar ook naar het totaalgehalte aan alle aminozuren. (als de helft van de EAz gebruikt moet worden om NEAz aan te maken verlies je het effect van de snelle Az

VKAz = Vertakte-Keten Aminozuren
EAz = Ess. Aminozuren
NAz = Niet ess. aminozuren

En ja, als je echt snelheid zoekt dan zijn losse aminozuren nog sneller, maar als je hydrolisaat al duur vind dan schrik je daar helemaal van.

Lees trouwens de artikelen in de wetenschapssectie nog eens door mbt hydrolisaat rondom de training.

Ook niet als je het laat staan?

Toen ik het pas gebruikte zat ik een beetje te kloten met de hoeveelheid water wat ik erbij moest doen (het schuimde erg in de blender) en heb het toen een tijdje voor de training al klaar gemaakt, door het gewoon met een vork in water te roeren en een uurtje te laten staan.

Als ik dan van trainen kwam was alles voledig opgelost en kon ik het zo naar binnen werken.

De hydrolisaat die ik nu heb schuimt een stuk minder en is gewoon in de blender klaar te maken.

Anders moet je idd aan ïnstant" maken gaan denken.

Terug
Naar boven