AndroidHealthClinic

Whey-shake na boksen?

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hey,

Ik ben recent begonnen met boksen na 4 jaar bijna geen sport meer te beoefenen. Ben wel aardig blij van mijn spiergroei (Schouders, nek, biceps,...) in zo'n korte periode.

Toen ik aan Bodybuilding deed (2004-2005) dronk ik Whey Proteine Shake, zou ik nu zo'n shake ook drinken na het boxen?

Greetz

Neu denk ik niet, eerder wat snelle KH's (extran ofzo) om je glycogeen weer ff bij te vullen en dan thuis een goede warme maaltijd!

Waarom niet? Voor het beste effect neem je er wel wat dextrose bij.

• Topic Starter Topic Starter
Maar stel nu dat ik geen degelijke maaltijd heb na de training (zou inderdaad niet zo mogen zijn, zal hieraan werken en een voedingsschema maken), ben ik dan iets met een shake, gainer of zoiets?

Eet voor het slapen bijna elke dag een 500g doosje kwark.

als je niets gaat eten erna dan zou ik wel een shakie nemen maar toch eerst je suikers weer op pijl krijgen!!!

Ik heb zelf ook gebokst, maar daarna nam ik wel gewoon een goede maaltijd. Whey shakes zijn bedoeld als toevoeging bij een voedingsschema om zo aan een goede hoeveelheid eiwitten per dag te komen.

Wat is het nu van de suikers weer op pijl te krijgen? Is het dan een goed idee om extran ook tijdens de training te drinken? Beter dan water?

Ik eet meestal wel iets voor de training. Hoeveel tijd voor de training zou ik moeten eten? Mijn 2 laatste trainingen gingen erg goed, alleen voelde ik wel dat ik mijn eten niet verteerd had, waardoor ik mij wel een beetje slecht voelde tijdens de training.

ik denk niet dat je bedoeling is om echt massa te krijgen? dan moet je natuurlijk terug gaan bodybuilden, en niet gaan boksen.

gewoon genoeg eten, whey is vrij nutteloos als je spreekt over alleen boksen.

Ik heb 1 jaar aan bodybuilding, gedaan in September 2005 ben ik ongeveer gestopt, nu ben ik eind september 2009 (ongeveer) begonnen met boksen, maar heb trainingen gemist door rotule verplaatsing in mijn knie.

Ik merk toch wel wat massa winst bij het boksen hoor, vooral mijn trapeze heb ik duidelijk zien groeien.

Ik sla ook graag hard tijdens het boksen, misschien daardoor.

waarom zou whey nutteloos zijn als je alleen bokst en niet bodybuild?

welke meerwaarde geven eiwitten dan voor iemand die alleen bokst?...

het gaat heus je conditie niet verbeteren, of je een betere verdediging geven ofzo..

:roflol:! Wat heeft dat er nou mee te maken...

Denk je dat boksers geen voeding nodig hebben?
Heb je wel enig idee wat mohammed ali op een dag at in zijn toptijd?

Whey shake is geen voeding
Als hij veel vrat in z'n toptijd dan kon hij het toch ook uit z'n voeding halen ???

Wel snelle eiwitten na een training.....

Denk je dat Melvin Manhoef of Badr Hari nooit een whey shake drinken na een training?

Bij chakuriki tegenwoordig pancration (kickbokschool) dronken heel veel wedstrijdjongens een whey shake na de training.

Denk je dat Melvin Manhoef of Badr Hari nooit een whey shake drinken na een training?

Bij chakuriki tegenwoordig pancration (kickbokschool) dronken heel veel wedstrijdjongens een whey shake na de training.

Hij zegt dat hij alleen bokst. Dan is een whey shake een beetje nutteloos als je toch niet aan KT erbij doet. Sowieso is het nogal doelloos om niet aan KT te doen naast het boksen. Die lichamen van die pro's komen niet van alleen een beetje op een zak slaan.

jullie zijn echt retarded.

Het lijkt mij dat boksers eiwitten hard nodig hebben na een intensieve training, en al helemaal na afloop van een bokspartij. Spierherstel = een must en daarvoor zijn toch echt eiwitten nodig. Persoonlijk vind ik een skinny bokser er ook niet uit zien, maar dat is een ander verhaal.

Ik zou na de training gelijk dextro pakken met water en dan een kwartier later (oftewel na het douchen) een Eiwit-shake.

Haha je gaat TS toch niet met die gasten vergelijken die iedere dag trainen of soms wel eens 2x per dag.

Whey is leuk maar onzin bij voor iemand als TS.

Het lijkt mij dat boksers eiwitten hard nodig hebben na een intensieve training, en al helemaal na afloop van een bokspartij. Spierherstel = een must en daarvoor zijn toch echt eiwitten nodig. Persoonlijk vind ik een skinny bokser er ook niet uit zien, maar dat is een ander verhaal.

Ik zou na de training gelijk dextro pakken met water en dan een kwartier later (oftewel na het douchen) een Eiwit-shake.

Enig idee hoeveel energie dat vergt als je bokst? Alleen een eiwitshake na je training heb je niet genoeg aan. Eiwit-shakes zijn sowieso overrated. Je hebt dat spul heel niet nodig.

En Melvin Manhoef heeft wel iets meer genomen dan alleen eiwitshakes;)

Terug
Naar boven