MuscleMeat

Whey-shake na boksen?

Muhammed Ali en TS zijn denk ik nog wel iets anders hoor.

Denk dat de TS genoeg heeft aan wat dextrose na de training..

Mocht je erg last hebben van spierpijn na iedere training zou extra eiwit niet overbodig zijn.. (dit kan best het geval zijn, aangezien er meestal wel een krachttrainings gedeelte in je boxtraining zit (situps, pushups, etc))

Enig idee hoeveel energie dat vergt als je bokst? Alleen een eiwitshake na je training heb je niet genoeg aan. Eiwit-shakes zijn sowieso overrated. Je hebt dat spul heel niet nodig.

En Melvin Manhoef heeft wel iets meer genomen dan alleen eiwitshakes;)

Ik zeg ook niet dat je daarna NIKS meer moet vreten, dat maak jij er van. Maar na de training zou ik als eerst de genoemde voedingsupplementen tot me nemen. Wat je daarna neemt moet iedereen voor zichzelf weten..

Eiwitten zijn wel degelijk nodig voor een vechtsporter. Alsof boksers alleen op koolhydraten leven.. :rolleyes:

Ik zeg ook niet dat je daarna NIKS meer moet vreten, dat maak jij er van. Maar na de training zou ik als eerst de genoemde voedingsupplementen tot me nemen. Wat je daarna neemt moet iedereen voor zichzelf weten..

Eiwitten zijn wel degelijk nodig voor een vechtsporter. Alsof boksers alleen op koolhydraten leven.. :rolleyes:

Boksers leven op volledige maaltijden niet op eiwit-shakes

Boksers leven op volledige maaltijden niet op eiwit-shakes

:rolleyes: Monsterredenatie.

Sowieso moet je goed eten, of je nu whey gebruikt of niet. En aangezien je training soms een maaltijd in beslag kan nemen, is een whey shake best wel op zijn plaats. Het is niet noodzakelijk, maar het kan helpen. Al die cardio kost nl. ook heel wat eiwitjes soms. En zonder eiwitten zijn jouw spieren niks.

Heb je het gevoel dat je genoeg eiwitten krijgt in de dag? Geen whey nodig dan. Kies dan voor dextrose direct na de training.

Of kies voor BCAA's voor een beter herstel, als je trainingen echt hard zijn.

Vergeet ook niet dat whey 'cleane' eiwitten zijn. Op die manier behoudt je je spiermassa zo goed mogelijk na zo veel cardio.

Maar je ziet maar zelf wat je doet.

:rolleyes: Monsterredenatie.

Sowieso moet je goed eten, of je nu whey gebruikt of niet. En aangezien je training soms een maaltijd in beslag kan nemen, is een whey shake best wel op zijn plaats. Het is niet noodzakelijk, maar het kan helpen. Al die cardio kost nl. ook heel wat eiwitjes soms. En zonder eiwitten zijn jouw spieren niks.

Heb je het gevoel dat je genoeg eiwitten krijgt in de dag? Geen whey nodig dan. Kies dan voor dextrose direct na de training.

Of kies voor BCAA's voor een beter herstel, als je trainingen echt hard zijn.

Vergeet ook niet dat whey 'cleane' eiwitten zijn. Op die manier behoudt je je spiermassa zo goed mogelijk na zo veel cardio.

Maar je ziet maar zelf wat je doet.

Je training hoefd geen maaltijd in beslag te nemen, het is juist de bedoeling dat je tussen 2 maaltijden in traint ;)

Maar als ik zou vechten zou ik gewoon vitargo/dextrose+aminos nemen na de training..

Na een goede boks training heb je zowel eiwitten en koolhydraden nodig. Of je deze voedingsbronnen uit een maaltijd of met een shake pakt is dan een keuze die je maakt, Mijn keuze gaat persoonlijk uit naar complete shake op water basis. Dit omdat je na direct na een training je lichaam het beste voeding opneemt.

Ikzelf neem naar mijn MMA en BJJ training whey met water en wat druivensuiker en kaneel.

Gr Guru

Laatst bewerkt:
zou je whey kunne gebruiken? ja

is het nodig? nee

je kan beter gewoon magere melk + banaan shaken, voor direct na training, shitload goedkoper ook

Jullie doen net alsof er iets anders in die shakes zit wat niet in voeding zit.

Whey na de training heeft sowieso een licht anabool effect, of dat voor boksen ook geldt dat weet ik niet, maar baat het niet dan schaadt het niet. Neem ook iets van carbs erbij, banaantje ofzo.

je kan een snel opneembaare eiwit shake proberen in combinatie met wat dextrose... Bokstrainingen zijn veel zwaarder dan gewoon gaan fitnessen heb ook ooit gebokst... dus waarom zou je geen shake na je training gebruiken als je dat wel bij fitnesse deed....

Al eens Optimum Nutrition SeriousMass geprobeert. Bevat eiwitten, koolhydraten alle vitamines en wat creatine :)

Is goed spul !

je kan een snel opneembaare eiwit shake proberen in combinatie met wat dextrose... Bokstrainingen zijn veel zwaarder dan gewoon gaan fitnessen heb ook ooit gebokst... dus waarom zou je geen shake na je training gebruiken als je dat wel bij fitnesse deed....

Bokstrainingen zijn niet "zwaarder".. :rolleyes: Dat is bullshit. :rolleyes:

Bij boksen train je voor uithoudingsvermogen, conditie, explosiviteit... dat betekent niet dat het zwaarder is voor je spieren.. :rolleyes: Je gebruikt ze alleen op een andere manier.

Tijdens bokstraining vind er ook enig spierverzuring plaats, de vraag is of het drinken van een Whey Shake enige toegevoegde waarde heeft voor het herstel.

Ik zou persoonlijk toch eerder voor BCAA's gaan dan whey.

dextrsose.. whey =niet nodig. drogisterij.net kan je drijven suiker kopen.

Terug
Naar boven