AndroidHealthClinic

Wie doet er aan krachttraining om gezonder oud(er) te worden?

Dank je, en grappig dat je google noemt. Je blog/site zou dan ook overbodig zijn, op google is tenslotte alles te vinden ;)

Wellicht een overweging om bij dit soort feiten op je blog/site een bronverwijzing te noemen.

• Topic Starter Topic Starter
Dank je, en grappig dat je google noemt. Je blog/site is dan namelijk ook overbodig ;)

Wellicht een overweging om bij dit soort feiten op je blog/site een bronverwijzing te noemen.

Oh, absoluut een goed punt. Er zijn wel meer dingen waarop ik (flink) meer uit had kunnen wijden, maar er is tegelijkertijd ook een punt waarop je moet afronden om te voorkomen dat een blogpost een boek van 700 pagina's wordt. Denk trouwens wel dat je gelijk hebt dat deze stelling wel een beetje erg 'uit de lucht gegrepen' overkomt als ik het zo teruglees. Ga ik nog even aan sleutelen: Thanks!

Je zou bv bij betreffend artikel een nummer kunnen toevoegen die verwijst naar een bron. Ergens op je site een pagina met diverse bronvermeldingen. Dat maakt het zowel voor de lezer als voor jezelf overzichtelijk denk ik.

Je zou bv bij betreffend artikel een nummer kunnen toevoegen die verwijst naar een bron. Ergens op je site een pagina met diverse bronvermeldingen. Dat maakt het zowel voor de lezer als voor jezelf overzichtelijk denk ik.

Heb de tekst en wat links toegevoegd. Zat zelf inderdaad ook al aan het gebruik van uitgeschreven bronvermeldingen te denken, maar dan ben je al snel een 'zwaar wetenschappelijk artikel', terwijl ik het nog relatief 'licht' gehouden heb. Ook iets om verder te overwegen, in ieder geval. Bedankt voor de tip :)

Gezonder oud worden is zeker een van de hoofdredenen. Met mijn achtergrond moet er een hoop gecompenseerd worden ;)

Niet gelijk één van de redenen, nu andere redenen en doelstellingen. Als het eenmaal zo ver is blijf ik het zeker doen om in shape te blijven!

Ik train om goed in vorm te blijven. Ik ben 55 al voorbij en wordt dikwijls 10 tot 15 jaar jonger geschat. Als je blijft trainen, zijn de verschillen vooral zichtbaar op oudere leeftijd. Ik voel mij trouwens ook even goed als toen ik nog geen dertig was. Ik doe niet enkel aan krachtsport maar stap en fiets ook veel en neem zo weinig mogelijk de wagen. Op vakantie durf ik nog wel eens een windsurfplank huren als het 5-6 beaufort waait om twee uur stevig te surfen. Als ze mij morgen vragen om binnen drie weken 12km te lopen binnen een uur, is de kans groot dat ik dat nog zou kunnen alhoewel ik al twintig jaar niet meer loop. Misschien dat ik het zelf zonder drie weken training zou kunnen. Da's misschien niet vlug maar ik ken veel gasten van nog geen dertig die dat niet zouden kunnen. Hoe ouder hoe groter de verschillen tussen sedentaire personen en personen die hard trainen. En op gebied van libido en seks idem.

Ik ben op dit moment 51 jaar oud, en doe aan KT 4 keer in de week, en 2 keer HITT Training.
Ik doe het op dit moment om nog massa aan te maken, wat aardig lukt.
Daarbij wil ik ook in de zomer nog steeds een sixpack hebben, wat ook nog haalbaar is.

Ik denk dat iedereen wel gezonder wil worden, en ik denk dat KT daar goed aan mee werkt :D

Tijdens de metabolische processen die in je lichaam plaatsvinden om voedsel om te zetten in energie worden vrije radicalen geproduceerd. Normaal gesproken gebeurd dat in een kleine hoeveelheid die grotendeels genegeerd wordt door je lichaam. Wanneer je je zwaar inspant kunnen er echter zoveel vrije radicalen worden geproduceerd dat deze schadelijk zouden kunnen zijn voor cellulaire processen. Je cellen maken vervolgens zelf anti-oxidanten aan om die vrije radicalen tegen te gaan. Ze doen dit in zo'n grote mate dat een goede workout over het algemeen alle anti-oxidanten levert die je nodig zou kunnen hebben.

Anti-oxidanten spelen een rol in het tegengaan van de negatieve effecten van vrije radicalen die op hun beurt weer worden gelinkt aan hartziektes, kanker, reumatiek, de gevolgen van het ouder worden en een lading andere ziektes en aandoeningen.

Mocht je er wat over willen lezen:
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
http://ajcn.nutrition.org/content/72/2/637s.full

En Google ;)
Je kunt natuurlijk altijd zulke voorbeelden vinden van uitblinkers die niet representatief zijn voor de gehele populatie. Je kan evenveel mensen vinden die er na krachttraining op oude leeftijd totaal niet meer uit zien, voornamelijk juicers maar toch.

Ikzelf heb er wel vaak aan gedacht dat ik ernaar uitkijk die sterke, stoere brede vader te zijn waar alle vrouwen op geilen terwijl de rest voetbal kijkt met een dikke pens hun bakje jup te legen.
Op dit moment doe ik het echter vooral om nu op jonge leeftijd zo snel mogelijk een meesterlijk fysiek te krijgen, en die dan mijn hele leven aan te houden.

De effecten van het ouder worden kun je nu eenmaal niet tegengaan. Als jouw lichaam begint te degenereren dan is daar weinig dat jij nog aan kan doen. Krachttraining kan dat inderdaad wel wat uitstellen, maar veel plezier met liften als je testosteronlevels gekelderd zijn.

Eenmaal ik genoeg kids heb maakt het mij toch niet meer zoveel uit wat met mijn okkernoten gebeurt dus dan ga ik gewoon de hele tijd Kuren.

Uiteraard is dat allemaal makkelijk gezegd nu, maar wat er echt zal gebeuren... Who knows?

@GymNerd Wat studeer jij/ heb je gestudeerd? Wat jij daar schreef is namelijk 2 druppels water wat in 1 van mijn cursussen staat. :o

Ik ben op dit moment 51 jaar oud, en doe aan KT 4 keer in de week, en 2 keer HITT Training.
Ik doe het op dit moment om nog massa aan te maken, wat aardig lukt.
Daarbij wil ik ook in de zomer nog steeds een sixpack hebben, wat ook nog haalbaar is.

Ik denk dat iedereen wel gezonder wil worden, en ik denk dat KT daar goed aan mee werkt :D

Fiets je ook vaak?:o

Krachttraining kan dat inderdaad wel wat uitstellen, maar veel plezier met liften als je testosteronlevels gekelderd zijn.:o
Testosteron wordt overschat in de krachtsportwereld. Met levels van 11 of 12nmol/L kun je zonder problemen goed en hard trainen. Evengoed als iemand die 25 nmol/L heeft. Het wordt een probleem wanneer je levels te laag zouden (bvb 6 nmol/L) zijn en dat gebeurt niet zomaar indien je op jonge leeftijd normale levels had en op latere leeftijd nog een gezonde levensstijl hanteert of geen bepaalde medicatie neemt die dat zou veroorzaken. Er zijn mannen van 65 jaar die meer testosteron in hun bloed hebben dan mannen van 30 jaar. Trouwens zal hard en goed trainen er juist voor zorgen dat die testosteronlevels goed blijven.

Ik train voor de vrouwen.

@GymNerd Wat studeer jij/ heb je gestudeerd? Wat jij daar schreef is namelijk 2 druppels water wat in 1 van mijn cursussen staat. :o

Poeh, heb je even:
Informatiekunde
Asian Trade Management
Multimedia & Communicatie Design
Communicatie Advertising and Design Management
Grafische Vormgeving
Toegepaste Psychologie
Commerciële Economie
Algemene Cultuurwetenschappen

Hm... Zo lang duurde dat dus eigenlijk helemaal niet :)

HIIT training doe ik meestal op mijn Tacks. Ik heb ooit eens een racefiets gekocht voor 500 eurie,s, en heb deze nu op een kamertje staan in een tacks.

Wissel de HIIT trainingen af, de ene keer 1min snel, 2 min langzaam, of 1min snel, 1,30min langzaam.

Wandelen 1 keer in de week, dik uurtje. En ga ook weleens hardlopen op hartslag 131@141, halfuurtje.

Doe dit voor de vetverbranding ;)

Ik ben al oud hahaha. :rolleyes: :D

Maar voor mij speelt het wel een rol. Ik ben al 5 jaar ziek geweest en geleefd als een bejaarde en zwak en slecht ter been enzo. Ik kon daar niets aan doen :( maar wil dat niet nog 'n keer meemaken! Ik wil dus zo sterk mogelijk worden. Voor nu, maar ook zeker wel voor later.

Verder zie ik ook vaak leeftijdsgenoten die al een tijd een partner / gezin hebben en blijkbaar vinden dan ze dan wel een slappe uitgezakte dikke pudding kunnen worden. Zij lijken het een soort van opgegeven te hebben. Zo wil ik dus niet zijn / worden. :cool:

Toen ik ruim 30 jaar geleden met deze sport begon deed ik dat om een betere fysiek te krijgen. Nu weet ik dat je er zowel geestelijk alsook lichamelijk er jong(er) bij blijft.

Ik ben dit jaar 37 geworden, getrouwd en 2 kids. Ík train omdat ik uiterlijk belangrijk vind.. Mensen in de gym die mij aanspreken voor tips kunnen niet geloven dat ik al 37 ben. Ze schatten mij altijd eind 20.
Mission accomplished lijkt mij :)

Verder eens met @Mieshka, van die uitgezakte zakken aardappels.. Zo van, de buit is binnen, nu kan ik los..

@GymNerd ik zou het artikel nog even corrigeren op spelfouten:
"Wat misschien nog wel opvallender is, is het effect van lichamelijke oefening op de feestelijke gezondheid."

Verder overigens goed geschreven artikelen!

Laatst bewerkt:
@GymNerd ik zou het artikel nog even corrigeren op spelfouten:
"Wat misschien nog wel opvallender is, is het effect van lichamelijke oefening op de feestelijke gezondheid."

Verder overigens goed geschreven artikelen!

Hey, gezondheid is feestelijk! ;)

Maar thanks: Ga 'm direct even corrigeren. Ben vaak te ongeduldig om een tekst nog een keer na te lezen voordat ik deze publiceer. Bedankt voor het compliment, in ieder geval :)

Terug
Naar boven