MuscleMeat

Wie heeft de massa schema van fitness-island.com 5 x in de week

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb geen ervaring met het piramide systeem.
En ik weet ook niet hoe de rest van je schema er uit ziet, of hoever je gevorderd bent.

Enkele vraagjes: kan je al goed squatten, deadliften, benchen, overhead pressen en hoeveel?

ik heb een anderhalf jaar getraind toen een jaar gestopt en train nu weer 2 maandjes. Squatten heb ik sinds kort in me schema opgenomen (dus niet zo goed) Deadlifen ook pas in me schema opgenomen. Benchen 80 kilo 8 reps max. Overhead press ongeveer 50. Ben 1.78 72 kilo bf 8%

ik heb een anderhalf jaar getraind toen een jaar gestopt en train nu weer 2 maandjes. Squatten heb ik sinds kort in me schema opgenomen (dus niet zo goed) Deadlifen ook pas in me schema opgenomen. Benchen 80 kilo 8 reps max. Overhead press ongeveer 50. Ben 1.78 72 kilo bf 8%
Ik ga al je problemen oplossen. Lees dit:
[Link niet meer beschikbaar]

Ja, tis een boek. Maar wel hèt basisboek voor haltertraining voor beginners en het coachen van beginners. Uitgebreide uitleg over de basisbewegingen en over hoe je het plant.
Ik raad aan dat je het afprint, das makkelijker.

zal ik idd doen, thanx en hoe moet ik nu dan gaan trainen voor massa? want ben echt helemaal in de war

hmm maar ik ga morgen weer trainen(massa) hoe moet ik morgen dan trainen?

Niet te veel luisteren naar anderen.
Ik zou inlezen en het schema waar je mee bezig bent af maken.

Hoe ziet het schema wat jij volgt er nu uit?
Er zijn hier namelijk zat split schema's die wel goed zijn.

Denk dat ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij traint en wat het beste voor hem is.
Mijn schema + kleine toelichting:

Wil toch wel proberen om 2 borst en rug workouts in een week te doen (mijn lichaam herstelt wel snel + kantoorwerk ipv zware arbeid). Wellicht onverstandig, vanaf volgende week ga ik 2 weken proefdraaien en daarna een log bij houden op het een beetje te kunnen monitoren.

Maandag
Borst + Triceps
Borst: dumbbell benchpress (incline/decline/normal), flat bench fly.
Triceps: dumbbell kickback, pushdown.

Dinsdag
Rug + Schouders
Rug: deadlift, bent over row, chin up, supine row.
Schouders: militairy press, upright row.

Woensdag
Rust

Donderdag
Benen
Benen: smith squad, seated calf press, lying leg curl, leg extension, seated leg press.

Vrijdag
Borst + Schouders
Borst: barbell benchpress, incline dumbbell fly’s, dips.
Schouders: militairy press, upright row, rear laterial raise.

Zaterdag
Rug + Biceps
Rug: deadlift, bent over row, chin up, shrugs.
Biceps: barbell curl, dumbbell concentration curl.

Zondag
Rust

Heb je ook een voedingsschema?

Denk dat ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij traint en wat het beste voor hem is.
Mijn schema + kleine toelichting:

Wil toch wel proberen om 2 borst en rug workouts in een week te doen (mijn lichaam herstelt wel snel + kantoorwerk ipv zware arbeid). Wellicht onverstandig, vanaf volgende week ga ik 2 weken proefdraaien en daarna een log bij houden op het een beetje te kunnen monitoren.

Maandag
Borst + Triceps
Borst: dumbbell benchpress (incline/decline/normal), flat bench fly.
Triceps: dumbbell kickback, pushdown.

Dinsdag
Rug + Schouders
Rug: deadlift, bent over row, chin up, supine row.
Schouders: militairy press, upright row.

Woensdag
Rust

Donderdag
Benen
Benen: smith squad, seated calf press, lying leg curl, leg extension, seated leg press.

Vrijdag
Borst + Schouders
Borst: barbell benchpress, incline dumbbell fly’s, dips.
Schouders: militairy press, upright row, rear laterial raise.

Zaterdag
Rug + Biceps
Rug: deadlift, bent over row, chin up, shrugs.
Biceps: barbell curl, dumbbell concentration curl.

Zondag
Rust

Heb je ook een voedingsschema?

tuurlijk moet een ieder dat voor zichzelf bepalen alleen valt te betwisten of dat zo verstandig voor de progressie is als iemand zelf al compleet twijfelt.

en wat me tussendoor opviel:
waarom schouders de dag na borst/triceps???

Niet te veel luisteren naar anderen.
Ik zou inlezen en het schema waar je mee bezig bent af maken.

Hoe ziet het schema wat jij volgt er nu uit?
Er zijn hier namelijk zat split schema's die wel goed zijn.

maandag: borst/ tricepsdinsdag: rug/bicepswoensdag: schouders/benendonderdag: rustVrijdag: zie maandagZaterdag: zie dinsdagdat is me schema en dan 10/8/8/6 reps elke keer het gewicht verhogen

Laatst bewerkt:
Gast ik kan die zin niet eens lezen

tuurlijk moet een ieder dat voor zichzelf bepalen alleen valt te betwisten of dat zo verstandig voor de progressie is als iemand zelf al compleet twijfelt.

en wat me tussendoor opviel:
waarom schouders de dag na borst/triceps???

Tuurlijk bevalt het te betwisten als iemand relatief onbekend met de sport is dat diegene zelf een schema maakt. Wat ik probeerde aan te geven is dat je niet blind moet staren op één specifiek schema dat zogenaamd ''goed'' zou zijn. Gewoon een beetje uitproberen en kijken hoe je lichaam erop reageert zou ik daarom ook aanraden (zoals ik zelf ook doe). Momenteel ben ik zelf dit schema aan het testen en ga ik loggen zodat ik inderdaad kan bekijken na een tijdje of schouders de dag na borst/triceps wel efficient voor mij zou zijn en dergelijke andere zaken kan bekijken of die niet anders/beter kunnen (toch bedankt voor de opmerking, zal ik zeker meenemen).

Tuurlijk bevalt het te betwisten als iemand relatief onbekend met de sport is dat diegene zelf een schema maakt. Wat ik probeerde aan te geven is dat je niet blind moet staren op één specifiek schema dat zogenaamd ''goed'' zou zijn. Gewoon een beetje uitproberen en kijken hoe je lichaam erop reageert zou ik daarom ook aanraden (zoals ik zelf ook doe). Momenteel ben ik zelf dit schema aan het testen en ga ik loggen zodat ik inderdaad kan bekijken na een tijdje of schouders de dag na borst/triceps wel efficient voor mij zou zijn en dergelijke andere zaken kan bekijken of die niet anders/beter kunnen (toch bedankt voor de opmerking, zal ik zeker meenemen).

ik ben niet onbekend met fitness, lezen mensen. Heb anderhalf jaar getraind ( ken de meeste oefeninge dus) toen jaar tussen uit gegaan en nu train ik weer 2 maanden!

Terug
Naar boven