XXL Nutrition

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

• Topic Starter Topic Starter
wathever mensen kan me niet schelen wat er gezegd word ik vraag gewoon wie een scooter heeft of aan scooter tuning doet , niet meer ! dus wie dat niet heeft of doet moet dus ook niet posten :)

Heb fanatiek meegedaan ook. Straatraces, circuitraces enz..
Had ene runner met mhr speed 70 cc, 28 mikuni, speed uitlaat enz... Wat een geld aan uitgegeven. Wel op testbank een 25 pk meegehaald. Was jaar of 4 geleden erg veel. Tegenwoordig hoor ik verhalen van tegen de 30 pk.
Weet niet hoe ik foto plaats anders had ik die geplaatst.

Nu een motor. Kawasaki 600 van paar jaartjes oud. Bijna legaal hard rijden dus:cool:

dus dan weet jij toch dat 140 no problem is

Idd, de remmen zijn daar ook niet voor gemaakt.
Kan me wel voorstellen dat opvoeren voor pubers leuk is.
Ik heb ooit nog zo me cilinder uitgevijlt,.. tot me blok vastliep. :D

heb andere remmen dus no problem + cilinder uitvijlen ?? normaal frees je de spoelgaten en het uitlaat gat bij nietde cil. zelf ???

Haha, cilinder uitvijlen zonder enige kennis is dom :)

Waarom zou horizontaal beter gaan dan verticaal??
Meestal zijn de horizontale, LC. LC is wel altijd beter en hebben ze daarbij ook nog eens een langere verstanding. Minarelli verticaal (ao ook op mbk booster) heeft meestal ook wel een kortere verstanding.

140 km/uur is haalbaar. De scooters waar ze scooterraces mee doen, hebben een gemiddelde snelheid van 130-140-150 dacht. Vooral die ZIP's gaan hard (vooral omdat ze licht zijn). Draaien wel allemaal op hoge toeren. Tot 16.000 rpm

Dat de remmen niet gemaakt zijn om 150 hm/h te rijden is een feit. Maar de remmen worden meestal ook wel aangepast (nog altijd niet geschikt om zo hard te rijden). Maar de standaard remmen op ''gewone'' scooters zijn wel gemaakt om 75-80 km/h te rijden omdat deze scooters normaal wel 75-80 km/h rijden. Door de regels van de benelux die zorgen dat je hier maar 45 mag rijden worden alle scooters die hier worden ingevoerd begrensd (meestal door een varioring en een prop in de uitlaat).
Er zijn uitzonderingen zoals peugeot en honda die ook wel een begrenzing op het elektische gedeelte zetten

ik heb een horizontaale blok (aerox) dus ik heb een lc met lange vertanding ;)
had dervoor een verticale ac , die ging ook goed :cool:

Koop dan een motor, waarom 3000 Euro verspillen aan tupperware...

iedere zen hobby , wat is er leuk aan snel rijden met iets dat zonder moeite snel rijd ? iets traag doen snel rijden is veel cooler , vind ik , ne moto is natuurlijk ook heel cool maar daar moet je e rijbewijs voor hebbe he

Het kicken van de stoplichtsprintjes, wnr je op het fietspad staat en je veel auto's achter je laat, om daarna een halve km verder de blikken van de ongeloofwaardige en gefrustreerde automobilisten te zien.

Het slalommen tss de auto's, tss de fietsers, tss de voetgangers zoals je met geen enkele moto kan doen.

Het zelf knutselen aan je scoot en zelf tunen dat een goed gevoel geeft, wnr eens een kapotte cilinder hebt, steek je een andere, bij een moto ben je weeral een hele som geld kwijt.

....

voila dat is de fun er van !

Ha ha ha, ik rij toch liever met mijne Yamaha R6 ze dan mee een scooterken op het fietspad.

En ne Jap die pas na 15000 toeren in het rood komt zijn cillinders begeven het nie echt.
tuurlijk ieder zen ding
Als ik zo'n achterlijk hardrijdende, slalommende mong**l tegenkom op een scooter ben ik er altijd op aan het mikken met de voorkant van m'n auto.
Onvolwassen, onverantwoordelijke dwazen. gay !!
De je tuned en op Zandvoort lekker losgaat, mijn zegen heb je, maar doe dat niet op straat.
krijd niet op straat dus no problem

Waar in mijn GebruikersCP zet ik de optie aan om Belgische teksten te vertalen ???

Scooters zijn lame en ik steun het vooroordeel over scooterrijdend volk.

En allemaal weer ontopic svp.

Ik heb trouwens een scooter, en ik heb een hekel aan onoplettende automobilisten en fietsers. Zal straks wel een hekel hebben aan onoplettende scooters en fietsen.

Heb een yamaha aerox, niet snel ofzo 80km/p ofzo. Is alleen maar onbegrenst en een malossi vario+rms koppeling.

dr : goedkope low prestatie kit
minareli verticaal gaat nooit zo goed als een horizontaal :D

Misschien low prestatie i.c.m speed70. Gelukkig hoeven de DR mensen niet om de 50km nieuwe zuigerveren en staan we ook niet steeds langs de kant van de weg om weer "af te stellen". 145 is leuk, maar dat haal je alleen met NOS. Niet met een speed, al heb je nog alles getuned. Ga dan maar ff kijken voor een 2f4r.

vette setup maar de foto's werken niet , ik heb al 2 mhr speed cilinders vastgelopen :p

Dan weet jij kennelijk niet waar je mee bezig bent of...

Ja ik zit in de scooter scene, al zon 4 jaar. Ik zie lompe reacties voorbij komen die ik wel had verwacht. Maar ja er is dus gewoon een echte scooterscene waarin er zoveel mogelijk uit een twee-takt motor wordt gehaald ja. De mensen die daarmee over straat rijden moeten niet zeuren als ze gepakt zijn, koos je zelf voor toch. Kom dan gewoon rijden op sprintcompetities.

oow mense , sorry zenne ma gelle kend er precies toch ni veel van (voor diegene die zeggen dat 140-145 niet kan) , waarom zou het niet kunnen ? kheb 3000€ in menne scoot gestoken , alles is bijgewerkt , alles wat je kan doen is gebeurd , dus waarom zou ik die snelheid niet halen , + ik trek opmen achterwiel zonder problemen ! het kan me eigenlijk niet schelen dat julie zeggen dat men scoot zo snel niet rijd , als ik het weeet dat hij zo snel rijd is het goed , i dont care about the rest ! ma zeggen dat het NIET kan , onmogelijk is is dikke BS hoor !

Ben jij met 145 km/h op je koppie gestuiterd ofzo? Gezien je taalbeheersing?

Ik heb dit jarenlang als extra gedaan. 2-takt Motorische/ Optische tuning.

Heb zelf een Aerox compleet verbouwd, en prijzen mee gewonnen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven