AndroidHealthClinic

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

21 mm op die scoot. 110 kan al voldoende zijn. maar 210 ?

Ha ja, heeft dan vooral te maken met merk van carburateur. Del orto zou 210 teveel zijn. De meeste zijn trouwens van Del orto

Ik heb ook een scooter gehad :D. Eerst een stuk of 6 brommers, allemaal van die gare k*tdingen die altijd kapot waren. Toen een scooter gekocht, een Hyosung Rush, maar daarvan was het frame scheef. Toen een Zip AC gekocht. Dat was wel mooi altijd, eerst DR70 erop met Shot uitlaat, liep wel leuk. Toen Stage6 cilinder ( met vlinderpoorten ) toen liep die helemaal relaxed. Had ook 24mm carburateur D-slide, C20, Delta Clutch enz. enz.
Achteraf vind ik het toch wel jammer dat ik er zoveel geld in heb gestoken toen.
Btw, toen ik die Hyosung Rush kocht werd ik vlak erna lid van een scooterforum, die scooter was zwart --> Black Rush:D

Rush, dat zijn echt ragdingen :D

Inderdaad :D, dat ding wat ik had trok echt hard op voor zon ding. Alleen het blok is superk*t, de buddy-bak zit gewoon op het frame gelast. Als je iets wilt veranderen moet het hele blok eronderuit.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad :D, dat ding wat ik had trok echt hard op voor zon ding. Alleen het blok is superk*t, de buddy-bak zit gewoon op het frame gelast. Als je iets wilt veranderen moet het hele blok eronderuit.

ja idd das wel klote , maar eigenlijk wel gemakkelijker als je iets aan de cilinder wilt doen

Opa rijdt op zo eentje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alles origineel behalve de uitlaat en de koppelingset (Malossi).
Geen knetteruitlaat, gewoon diep geluid met verwijderde luchtfilterproppen en daar loopt ie 85 mee. (Voor mensen boven de 100kg iets minder :D )
Ik wil geen racemonster met 70CC en 22mm carburateur want daar schijnen ze erg heftig op te zijn de juutjes en zeker de verzekering.
Bovendien rij ik er alleen mee in voor auto's minder geschikte gebieden (files etc) dus heb ik weinig aan een supersnelle bak, de acceleratie geldt voor mij als belangrijkste, zeker als je 110kg weegt en dus eigenlijk met 1,5 persoon erop zit als je in je eentje rijdt.

Waarom Area51: Veruit grootste scooter in segment en kan makkelijk 2 grote personen dragen.

Waarom scooter? Heel simpel:
-Voor auto's zijn hier geen parkeerplekken
-Nooit in de (stads/provincie)-file staan
-Kostenplaatje valt duizenden euro's lager uit
-Eerder op het werk, in de gym of waar ook :D
-Voor langere afstanden taxi of trein

Ik lig er nooit onder, dat laat ik lekker mensen doen die daar handig in zijn ;)
Hopelijk deze week nog een Doppler snelle 50'er eronder voor 50% meer koppeling en 20% meer totale snelheid.

• Topic Starter Topic Starter
Opa rijdt op zo eentje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alles origineel behalve de uitlaat en de koppelingset (Malossi).
Geen knetteruitlaat, gewoon diep geluid met verwijderde luchtfilterproppen en daar loopt ie 85 mee. (Voor mensen boven de 100kg iets minder :D )
Ik wil geen racemonster met 70CC en 22mm carburateur want daar schijnen ze erg heftig op te zijn de juutjes en zeker de verzekering.
Bovendien rij ik er alleen mee in voor auto's minder geschikte gebieden (files etc) dus heb ik weinig aan een supersnelle bak, de acceleratie geldt voor mij als belangrijkste, zeker als je 110kg weegt en dus eigenlijk met 1,5 persoon erop zit als je in je eentje rijdt.

Waarom Area51: Veruit grootste scooter in segment en kan makkelijk 2 grote personen dragen.

Waarom scooter? Heel simpel:
-Voor auto's zijn hier geen parkeerplekken
-Nooit in de (stads/provincie)-file staan
-Kostenplaatje valt duizenden euro's lager uit
-Eerder op het werk, in de gym of waar ook :D
-Voor langere afstanden taxi of trein

Ik lig er nooit onder, dat laat ik lekker mensen doen die daar handig in zijn ;)
Hopelijk deze week nog een Doppler snelle 50'er eronder voor 50% meer koppeling en 20% meer totale snelheid.

de verzekering is niet hoger als je en getunede scooter hebt hoor , je moet het gewoon niet zeggen

de verzekering is niet hoger als je en getunede scooter hebt hoor , je moet het gewoon niet zeggen

Daar heb ik het niet over kerel :D

Ik heb goede contacten bij bepaalde instanties.
Daar zegt men dat er voor die mensen een heel verschil is tussen rommelen aan vermogen en rommelen aan de setup.
Als het vermogen hetzelfde blijft (49,9CC en standaard cab) dan valt dat nog wel mee. Als het vermogen zelf wordt verhoogd dan heb je een grens overschreden en rij je meteen op een voertuig waarvan de omschrijving niet meer bij een brommer past! ;)

Terug
Naar boven