XXL Nutrition

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

• Topic Starter Topic Starter
Daar heb ik het niet over kerel :D

Ik heb goede contacten bij bepaalde instanties.
Daar zegt men dat er voor die mensen een heel verschil is tussen rommelen aan vermogen en rommelen aan de setup.
Als het vermogen hetzelfde blijft (49,9CC en standaard cab) dan valt dat nog wel mee. Als het vermogen zelf wordt verhoogd dan heb je een grens overschreden en rij je meteen op een voertuig waarvan de omschrijving niet meer bij een brommer past! ;)

azo ja idd

Met een 70cc behoor je tot motorvoertuigen en als je daar geen rijbewijs voor hebt kan de verzekering alle schuld op jouw schuiven

Met een 70cc behoor je tot motorvoertuigen en als je daar geen rijbewijs voor hebt kan de verzekering alle schuld op jouw schuiven

idd mja ne goeie chauffeur krijgt geen ongelukken he ;) , ik heb geen verzekeringen want ik rijd niet op straat dus dat is geen probleem :D

idd mja ne goeie chauffeur krijgt geen ongelukken he ;) , ik heb geen verzekeringen want ik rijd niet op straat dus dat is geen probleem :D

Dat is het slimste, maar ik zou me niet kunnen houden om op straat te racen.
Heeft niet veel met goede chauffeur te maken denk, wel minder kans op een ongeluk, maar een ongeluk kan altijd.
Zelf als je gewoon stil staat kan je aangereden worden..

:roflol:

Meen je dat?

Van de twee zware omgelukken die ik heb gehad waren het alletwee niet mijn schuld. Ik duik regelmatig weg voor een slapende bestuurder van een auto.
Ik let vréselijk goed op, zie alles aankomen, puur uit ervaring.
Maar maakt dat de kans op ogelukken 0,0? ROFLOL

:roflol:

Meen je dat?

Van de twee zware omgelukken die ik heb gehad waren het alletwee niet mijn schuld. Ik duik regelmatig weg voor een slapende bestuurder van een auto.
Ik let vréselijk goed op, zie alles aankomen, puur uit ervaring.
Maar maakt dat de kans op ogelukken 0,0? ROFLOL
idd, vaak zijn ongelukken gewoon niet te voorkomen, zelfs als ze in theorie jouw schuld zijn.

ik heb zelf 3x in ongeveer 1 jaar een ongeluk(je) gehad, eerste keer was toen ik achter een maat van mij reed in zijn invalidekarretje en de zon in mijn rug had, hij had z'n knippertje aan naar links maar ik had dat niet gezien door de zon, vervolgens wilde ik hem inhalen en sloeg hij af, niet echt superduidelijk wiens schuld het was, maar als het mijn schuld was dan had ik het alsnog niet kunnen voorkomen

2e keer was toen ik een bocht nam, het was wat mistig en dan is natuurlijk het wegdek glad, dus ik nam de bocht en gaf aan het eind weer gas bij, toen begon mijn achterwiel te slippen en maakte ik een schuivertje, dat asfalt was zo goor dat m'n hele broek zwart was. dit was een inschattingsfout omdat ik niet had verwacht dat het asfalt glad zou zijn, daar kwam bij dat het asfalt ook niet echt schoon was.

3e keer was toen ik remde en in ene mijn voorrem blokkeerde, vervolgens sloeg ik over de kop. sja zoiets kun je niet voorkomen.

Idd, ik hoor dikwijls genoeg van mensen zeggen die net kunnen rijden dat ze alles zien en kennen alsof er niks kan gebeuren en ze kunnen rijden als de beste op een paar maand tijd dan weliswaar.

Ik was meer van de citta's, lekker chill zonder helm, wind over je bats heeeeerlijk:)

Helm heeft 2 keer niet mss, maar heel zeker mijn leven gered. Helm was 2 maal kapot (vizier)

Rijden zonder helm vind ik zooo dom. Maar dat komt omdat ik 2 keer goed ben gegaan waarschijnlijk. Echt raar ook dat er amper op wordt gecontroleerd.

Hier in Purmerend wordt er echt als een gek gecontroleerd.

Toen ik nog op me bromski aan het cruisen was stonden ze soms voor de scholen te wachten, of als echte helden een straat verderop.

Dat is het slimste, maar ik zou me niet kunnen houden om op straat te racen.
Heeft niet veel met goede chauffeur te maken denk, wel minder kans op een ongeluk, maar een ongeluk kan altijd.
Zelf als je gewoon stil staat kan je aangereden worden..

idd een ongeluk kan van overal aankomen , en het is soms moeilijk om niet op straat te racen , maar als je dan denkt aan al het werk en geld dat ik er ingestken heb dan heb ik geen zin om dat allemaal kwijt te spelen om eens op straat te rijden hoor

Hier in Purmerend wordt er echt als een gek gecontroleerd.

Toen ik nog op me bromski aan het cruisen was stonden ze soms voor de scholen te wachten, of als echte helden een straat verderop.

dat doen ze hier ook soms , echt k*t !!

Rijden zonder helm vind ik zooo dom. Maar dat komt omdat ik 2 keer goed ben gegaan waarschijnlijk. Echt raar ook dat er amper op wordt gecontroleerd.

zonder helm vind ik ook dom zenne , de dood staat een serieuze stap dichterbij als je zonder helm rijd dan met helm !! het is natuurlijk wel eens leuk om zonder te rijden maar dat doe ik dan met men broer zen quad int veld

Idd, ik hoor dikwijls genoeg van mensen zeggen die net kunnen rijden dat ze alles zien en kennen alsof er niks kan gebeuren en ze kunnen rijden als de beste op een paar maand tijd dan weliswaar.

JE MAG DE BESTE RIJDER ZIJN DAT JE WILT EN DE BESTE OGEN HEBBEN MAAR ALS HET GEBEURD GEBEURT HET EN JE KAN ER DAN NIETS TEGEN DOEN

idd, vaak zijn ongelukken gewoon niet te voorkomen, zelfs als ze in theorie jouw schuld zijn.

ik heb zelf 3x in ongeveer 1 jaar een ongeluk(je) gehad, eerste keer was toen ik achter een maat van mij reed in zijn invalidekarretje en de zon in mijn rug had, hij had z'n knippertje aan naar links maar ik had dat niet gezien door de zon, vervolgens wilde ik hem inhalen en sloeg hij af, niet echt superduidelijk wiens schuld het was, maar als het mijn schuld was dan had ik het alsnog niet kunnen voorkomen

2e keer was toen ik een bocht nam, het was wat mistig en dan is natuurlijk het wegdek glad, dus ik nam de bocht en gaf aan het eind weer gas bij, toen begon mijn achterwiel te slippen en maakte ik een schuivertje, dat asfalt was zo goor dat m'n hele broek zwart was. dit was een inschattingsfout omdat ik niet had verwacht dat het asfalt glad zou zijn, daar kwam bij dat het asfalt ook niet echt schoon was.

3e keer was toen ik remde en in ene mijn voorrem blokkeerde, vervolgens sloeg ik over de kop. sja zoiets kun je niet voorkomen.

voorrem blokering is wel klote ! moet raar doen denk ik , zo ineens overkop vliegen

Helm heeft 2 keer niet mss, maar heel zeker mijn leven gered. Helm was 2 maal kapot (vizier)

Helm is inderdaad veiliger ja. Dat je bij snorfietsen geen helm op hoeft heeft zo ze voordelen en ze nadelen. Klopt het trouwens dat je in belgie bij snorfietsen wel gewoon een helm op moet? (voor de belgen onder ons).

Terug
Naar boven