Fitness Seller

Wie kan mij helpen

Frietsaus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
79kg
Hoi Allemaal,

Ik heb de afgelopen weken behoorlijk wat afgespit op deze forum en er staat heel erg veel nuttige informatie. Ik ben nu een kleine 4 weken begonnen met trainen na een 2 jarige stop. Ik heb 2 jaar geleden een kleine 3 tot 4 maanden getraind en was erg blij want er kwam echt resultaat. Helaas vanwege omstandigheden kon ik niet anders dan stoppen en moet ik nu helemaal opnieuw beginnen.

Ik zou graag jullie hulp willen over mijn voeding en mijn training. Ik zal hieronder beschrijven wat ik op een dag eet.

07:45 Eiwitshake en een banaan
10:30 Appel en 1 gekookte ei
12:30 Bruine(volkoren) broodje gezond en een handvol amandelnoten
15:00 500 gram magere franse kwark
18:00 Wat de pot schaft: meestal in combi. met kipfile. Ook altijd veel groente etc.
op trainingsdagen een shake na het sporten en avondeten uitstellen tot na de training.
22:00 250 gram magere kwark

Ik train 4 keer per week:
Maandag: Benen en Buikspieren
Dinsdag: Borst en Triceps Buikspieren
Woensdag: Rustdag
Donderdag: Rug en Biceps Buikspieren
Vrijdag: Schouders en buispieren
Zaterdag & zondag: rust

Soms kan mijn trainingsschema een dag verschuiven maar ik train altijd 4 dagen per week.
Wie kan mij helpen met tips. Mijn bedoeling is om nu zoveel mogelijk droge spiermassa te kweken en groter te worden zonder al te veel vetmassa.
Sorry dat ik hier een nieuwe topic voor open maar ik heb me de afgelopen weken goed ingelezen en op veel topics staan hele discussies etc. dat ik het niet meer volg.
Ik hoopte op deze tips te krijgen om echt wat mee te doen.

Laatst bewerkt:
Je eet te kort.

Maak een echt voedingsschema en bereken hiervoor je onderhoud uit en ga hierboven zitten.
Als je niet te snel wilt aankomen ga je er bijv 300kcal boven zitten.

zoek maar harris benedict formule.

richtlijnen.
2 a 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1gr vet.
rest aanvullen met complexe koolhydraten

succes

ps: ook train je teveel buik. ik zou sws een heel ander schema doen als beginner.
Zoek maar een stronglifts 5x5 op.

• Topic Starter Topic Starter
Je eet te kort.

Maak een echt voedingsschema en bereken hiervoor je onderhoud uit en ga hierboven zitten.
Als je niet te snel wilt aankomen ga je er bijv 300kcal boven zitten.

zoek maar harris benedict formule.

richtlijnen.
2 a 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1gr vet.
rest aanvullen met complexe koolhydraten

succes

ps: ook train je teveel buik. ik zou sws een heel ander schema doen als beginner.
Zoek maar een stronglifts 5x5 op.

Wat bedoel je met ''te kort eten'' ? eet ik te weinig of bedoel je dat er niet genoeg tijd tussen het eten zit. Waarom is het trainingsschema niet goed? Ik ben er nu 4 weken mee bezig en ik zie best goed resultaat, in die zin dat ik behoorlijk wat vetmasse kwijt ben en mijn spiergroei op gang begint te komen.

Goed schema, kan je lekker afvallen erop.
En die buikspieren zo vaak trainen........mensen denken hoe vaker, hoe beter je abs worden :finger:

Goed schema, kan je lekker afvallen erop.
En die buikspieren zo vaak trainen........mensen denken hoe vaker, hoe beter je abs worden :finger:

:D de reden dat ik deze topic opende is vanwege zulke reacties op andere dat het zo ver ging dat je het niet eens meer wou volgen. Ik begrijp dat jij veel ervaring hebt.:thumbs: goed man. Ik zet mijn hele lijst hierop juist om de reden dat ik twijfelde over mijn hele schema. Ik ben erg veel afgevallen en ik vindt het voldoende zo. Ik wil gaan bulken. Dus ik dacht ik zet erop wat mijn huidige schema is en hopen dat mensen met goed advies komen. Zoals bijv. de eerste reactie. Daar heb ik wat aan. Deze opmerking is alleen maar om te laten weten dat jij er veel verstand van hebt en niet om te helpen.

Wat bedoel je met ''te kort eten'' ? eet ik te weinig of bedoel je dat er niet genoeg tijd tussen het eten zit. Waarom is het trainingsschema niet goed? Ik ben er nu 4 weken mee bezig en ik zie best goed resultaat, in die zin dat ik behoorlijk wat vetmasse kwijt ben en mijn spiergroei op gang begint te komen.

te weinig eten bedoelde ik.

Als alles goed gaat is er toch niks aan de hand? Ik kan geen kcal zien maar het oogt veels te kort.
kijk alleen of je niet te snel afvalt. 0,5kg tot max 1kg per week hoewel je niet te lang 1kg per week moet hebben, maar als beginner kan je ook weer niet veel spiermassa verliezen.

mijn mening is dat een beginner veel meer kan bereiken (en sneller) met een fullbody workout bijv 3x per week zoals stronglifts doet. Lees je eens in zou ik zeggen.

te weinig eten bedoelde ik.

Als alles goed gaat is er toch niks aan de hand? Ik kan geen kcal zien maar het oogt veels te kort.
kijk alleen of je niet te snel afvalt. 0,5kg tot max 1kg per week hoewel je niet te lang 1kg per week moet hebben, maar als beginner kan je ook weer niet veel spiermassa verliezen.

mijn mening is dat een beginner veel meer kan bereiken (en sneller) met een fullbody workout bijv 3x per week zoals stronglifts doet. Lees je eens in zou ik zeggen.

Hoe kan ik mijn eetschema het beste aanpassen? en in wat voor hoeveelheden moet ik denken? Het is indd. zo dat ik erg veel aan het afvallen ben. Ik het begin was dit bewust gedaan omdat ik toch te zwaar was maar ik merk aan mijn postuur dat dit erg is verandert en ben lichter geworden in hele korte tijd. Ik probeerde zoveel mogelijk eiwitten te nemen en niet te veel te eten. Alleen nu ik wil gaan groeien moet ik hier wat mee. ik merk aan mijn poster dat ik erg snel afval Ik zit op dit moment wel met een lichte overgewicht ik ben 1.73 en weeg 80 kilo. mijn caloriebehoefte heb ik net(dankzij jou tnx:D) berekend en dat is 2889

Laatst bewerkt:
Als je afvalt, dan eet je te weinig. Wil je aankomen? Eet meer.
Ik zou eerst op onderhoud gaan eten, kijken hoe jouw lichaam erop reageert.
Langzamerhand wat Kcal erbij doen als je niet aankomt.

Als je afvalt, dan eet je te weinig. Wil je aankomen? Eet meer.
Ik zou eerst op onderhoud gaan eten, kijken hoe jouw lichaam erop reageert.
Langzamerhand wat Kcal erbij doen als je niet aankomt.

Bedankt voor de reactie, Sorry van mijn opmerking van net. Heb zoveel topics doorgespit met discussies en opmerkingen dat ik echt graag gewoon hulp wil aangezien ik nu zoekende ben zoals iedereen in het begin.

Wat zou jij nu aan mijn voedings/trainings schema aanpassen om echt aan spiermassa te groeien en zo weinig mogelijk vet.

Het maakt in principe niet uit wat.
Maar persoonlijk zou ik wat meer vet toevoegen. Avocado, nootjes, spek, vis, pindakaas enz.
Zolang jij maar aan jouw Kcal komt, lijkt me logisch dat als je tekort hebt dan je dat niet groeit, dus je moet overschot creëren.

je moet eerst alles uitrekenen want zo kunnen we amper helpen

Het maakt in principe niet uit wat.
Maar persoonlijk zou ik wat meer vet toevoegen. Avocado, nootjes, spek, vis, pindakaas enz.
Zolang jij maar aan jouw Kcal komt, lijkt me logisch dat als je tekort hebt dan je dat niet groeit, dus je moet overschot creëren.

je moet eerst alles uitrekenen want zo kunnen we amper helpen

Nootjes eet ik de hele dag door vaak studentenmix en onbwerkt. ong. 100 gram.
Ik ga zoiezo meer volkoren brood eten met zaden met pindakaas. Ik denk dat ik in ieder geval 6 sneden bij ga eten.

Wat bedoel je precies met uitrekenen en hoe doe ik dat?

de voedingswaarden.

kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten.

en je onderhoud, zoek maar op harris benedict formule.

de voedingswaarden.

kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten.

en je onderhoud, zoek maar op harris benedict formule.

Jongens, erg bedankt voor jullie hulp, ik heb net een excel bestand gevonden op deze website met een hele goede voedsellijst. Die rekent precies uit hoeveel calorien je nodig hebt en je ziet met het eten precies wat je eten bevat aan eiwitten kh en vet. Dus qua eten ben ik er. Als ik drie extra boterhammen binnenkrijg per dag met pindakaas( voor de extra vetten) dan heb ik de juiste verhouding en genoeg kcal. 21% eiwitten 50%kholidraten en 19 vetten. dan zit ik 200 boven mijn bulk en krijg ik 3200 kcal binnen. en 230 gram eiwitten

Hebben jullie nog tips voor mij voor de training?

p.s. Ik kan de lijst uploaden mochten jullie hem willen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven