Dat lezen van gebruikerservaringen doet zelf ook goede herrineringen op komen.
Misschien is het wel leuk om wat trip ervaringen te plaatsen.
Dit zijn er een paar mooie van mij die me echt bij zijn gebleven (on xtc);
Mijn allereerste trip;
Ik was nog geen 16, en ging met mijn grote neven mee naar Impulz Indoor (gratis kaarten). Ik herriner me dat ik vrij angstig was, ik was jong, mijn neven waren allebei geschminkt (tja dat was toen in) en de zalen waren groot met wauze mensen. En je had natuurlijk nog geen mobieltjes dus ik was bang om mijn neven kwijt te raken in de menigte. Ze waren zelf zo waus als de paus, dus ik moest zelf goed opletten, ik liep vaak letterlijk aan het shirtje van m'n neef te trekken om bij te blijven.
Totdat....mijn neef mij een klein wit pilletje gaf.
"Hier, neem maar daar wordt je rustig van" Zonder na te denken wat het was nam ik dat pilletje met een cola'tje (ik dronk nog nauwelijks alcohol toen).
Ik ging verder en was de pil alllang vergeten. We stonden in een klein donker zaaltje, redelijk achteraan, en toen overviel het me. Die groene laserlichten die over het kleine zaaltje heen scheerden, prachtig, betoverend. Ik raakte geobsedeerd door de lichten, ik had zoiets nog nooit gezien. Mijn neefjes wilden naar een andere zaal, en zo bang als ik in het begin van de avond was, zo relaxed zei ik nu
"ga maar joh, ik kom je straks wel tegen en anders zien we elkaar in de VIP-room" M'n neefje gaf me nog een half pilletje, en die heb ik later ook genomen,
Ik heb uren in hetzelfde zaaltje gestaan, op dezelfde plaats, alleen maar kijkend naar de lasershow. Ook de terugweg hierrinerde ik me goed, in een VR6, geobsedeerd door de voorbij komende lantaarnpalen.
LET OP; al die tijd kon ik niet plaatsen waar die trip vandaan kwam, immers, ik wist niks van xtc, ik wist ook niet eens meer dat ik een pilletje had genomen. Eenmaal thuis liep ik door de gang, en ik een flits keek ff in de gangspiegel. t*ring, JEZUS!!!! Ik schrok mezelf helemaal kapot. What the **** is er met m'n ogen gebeurd

?? Ik vond mezelf eng, ben meteen naar bed gegaan voordat mn ma het zag.
Pas vele jaren later, toen ik voor de 2e keer een xtc pilletje nam, besefte ik wat ik toen had meegemaakt, pas toen kon ik het plaatsen.
Ben ook erg boos op m'n neven geworden, dat ze zo onverantwoord met me zijn omgegaan. Maargoed....
Ook aan impulz outdoor heb ik goeie herrineringen. Vroeger had je een reuzerad, we kwamen net binnen en besloten voor de tenten in te gaan ff een rondje reuzerad te pakken. Precies in het reuzerad sloeg m'n pil in. Ik vond het reuzerad zo geweldig, zo rustgevend. Ik wilde nog een rondje
."nee ga maar joh, ik blijf nog ff zitten, ik kom zo" En nog een rondje, en nog een rondje. Telkens kwam er een nieuw persoon naast me zitten, (ook kort natuurlijk). En ik maakte een oppervlakkig praatje, zoals altijd on x.
Ik voelde me net de kapitein van het reuzerad, en ik nam telkens een passagier mee op mijn reis. Opeens was m'n trip uitgewerkt, en had ik de behoefte om het reuzerad uit te gaan, maar ik heb daar voor m'n gevoel wel een uur gezeten.
Mijn top 2 trip ervaringen
nr.2;
In de brabanthallen den bosch. Was just minding my on buissines, was lekker op een laidback niveau aan het dansen, d.w.z met minimale inspanning een beetje heen en weer zweven. Toen verscheen er een meisje in m'n blikveld. Eerst stond ze nog ver weg. Maar ze viel me op omdat ze naar mij keek, en met mij aan het dansen was. Ze was mooi, maar niet te opvallend, dus geen sletterige look. Ze dansde betoverend, een beetje als een hippy, sierlijk. Ik keek naar haar en dansde mee. Ze kwam dichterbij, en ging voor me dansen, De hele wereld om ons heen verdween, de wereld bestond alleen nog maar uit een kleine cirkel met haar en mij erin. Ze was net een heks, ze hypnotiseerde me met haar gedans en haar zwoele blik. Het was net of ik haar al jaren kende, alsof we voor elkaar bestemd waren. Heel vaag. We zijn nog een andere zaal in gegaan met z''n tweeën, en hebben daar verder gedanst. En op een gegeven moment zijn we ieder onze eigen weg gegaan. LET OP; al die tijd hebben we geen woord tegen elkaar gezegd.
Ik kwam terug bij mijn maat en hij vroeg me "
waar ken je haar van".
En ik zei;
"geen idee, nog nooit gezien". Hij;
"lul niet, hoe heet ze dan?"
Ik; "
ik weet niet man, ik heb niks gezegd"
Tot op de dag van vandaag gelooft hij niet dat ik haar nog nooit gezien had en dat we ook niks tegen elkaar gezegd hadden, maar het is toch echt zo.
nr.1 all time favorite trip;
Maatje en ik in de RAI, van te voren baco gedronken, en erg sterke snoepjes op zak. Ik nam er eentje, maar hij werkte niet snel genoeg naar m'n zin. Nog maar eentje. En ook die sloeg niet in. Ik begon erg ongeduldig te worden, helemaal omdat mijn maat hem al voelde. Nog maar een halfje, en m'n beste ook. En toen sloegen ze in. Allemaal tegelijk.
Kaboem! Als een atoombom!
Vanaf dat moment was ik finaal uit de realiteit. Ik heb m'n eerste trip stilstaand meegemaakt, ik weet dat m''n wereldje bestond uit een klein cirkeltje om me heen. Ik had totaal geen besef meer van alles om me heen, alleen een rustgevende stilte in mezelf. Alles was goed, ik was volmaakt gelukkig op de plek waar ik was. Deze eerste inslag heeft ik gok een uur geduurd, ik heb geen idee of ik mijn ogen open of dicht heb gehouden. Totdat mijn maat me op de schouder tikte om me uit m'n trip te halen. Het was letterlijk alsof ik wakker werd. Ik keek om me heen, had geen idee waar ik was. Ik zag enkel wat mensen met een bezorgde blik naar me kijken, of het nog wel goed met ging.
Na enkele seconden begon ik te beseffen dat ik aan het spacen was. We gingen een stukje lopen om "bij te komen" Het voelde alsof mijn maat en ik in een andere wereld waren, als ontdekkingsreiziger. We waren in de ruimte, in een andere dimensie. We zagen de andere mensen wel, maar ze waren niet als ons, wij kwamen van een andere wereld. De saamhorigheid die we met z'n 2en voelden, we wisten dat alleen wij twee ons zo voelden, die was zo sterk. We hebben als twee opa's gelopen, arm in arm, zwevend, van zaal tot zaal. De lege plastic bekertjes tegen m'n voeten, ze voelden ze lekker. Af en toe stopten we ff, bleven we ff staan, waardoor we weer erg in onszelf gekeerd raakten en spaceden op de plek zelf.
Dit heeft tot sluit geduurd, we hebben regelmatig pillen bijgenomen om de trip vast te houden, maar op den duur besef je dat je de eerste high niet maar kan terugroepen.
Dit was veruit de meest sprituele ervaring van m'n leven. Bizar. Ik krijg iedere keer kippevel als ik er aan terug denk. Maar....de kater was ook gruwelijk, echt verschrikkelijk. Zwaar depressief, moe, misselijk, een paar weken lang.
De prijs was hoog. Gelukkig maar, anders zou ik het veel vaker doen.
Overigens heb ik die trip nooit meer zo terug gekregen. Alle omstandigheden waren kennelijk goed die nacht. Tegenwoordig maak ik me tijdens mijn trip al lichtelijk zorgen om de kater, of aan m'n lichaam in katabole toestand, of hoe m'n ogen staan.. Toen had ik dat nog helemaal niet. Ik gaf me helemaal over aan de trip.
Mooi was die tijd!