XXL Nutrition

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

geef link is naar dat onderzoek? toch niet iets van die ricaort gast

dat XTC serotonine uitput is onzin, zal dat onderzoek nog eens zoeken... maar het probleem blijkt vooral te zijn dat je lichaam minder gevoelig word voor serotonine

wat een hoop tekst...
zal dat wel eens een andere keer doorlezen

ik slik ook wekelijks XTC trouwens, heb niet veel last van afkick

dat XTC serotonine uitput is onzin, zal dat onderzoek nog eens zoeken... maar het probleem blijkt vooral te zijn dat je lichaam minder gevoelig word voor serotonine

what the **** jij bent echt dom bezig gast!!!

wekelijks xtc slikken is gekkenwerk, kan niet anders dat je daar de schadelijke gevolgen van gaat ondervinden. Je bent structureel je hersenen uit balans aan het brengen door met neurotransmitters te ****en, denk eens logisch na...

Nogmaals ik zou echt stoppen met dat overmatig xtc gebruik, want het is zeker risicovol. Weet je wel wat dat voor gevolgen heeft; minder gevoeligheid voor serotonine? Dat betekent dat je je permanent minder gelukkig voelt dan normaal. Denk er maar eens goed over na.

what the **** jij bent echt dom bezig gast!!!

wekelijks xtc slikken is gekkenwerk, kan niet anders dat je daar de schadelijke gevolgen van gaat ondervinden. Je bent structureel je hersenen uit balans aan het brengen door met neurotransmitters te ****en, denk eens logisch na...

Nogmaals ik zou echt stoppen met dat overmatig xtc gebruik, want het is zeker risicovol. Weet je wel wat dat voor gevolgen heeft; minder gevoeligheid voor serotonine? Dat betekent dat je je permanent minder gelukkig voelt dan normaal. Denk er maar eens goed over na.

niet perse hoor, serotonin heeft niet zoveel met geluk te maken als ze eerst dachten

morgen, ga nu slapen

om als voorbeeld de SSRI's te geven, die verhogen serotonin met 300% en toch hebben ze pas effect na 3 weken

Mja ik heb iig wel gelezen dat langdurig cocaine gebruik een impact heeft op je dopamine systeem wat onomkeerbaar is. Ik durf zo niet precies te zeggen hoe het zat en ik heb niet al mijn studieboeken bij de hand. Maar basic neurotransmitter kennis zal leiden tot conclusies dat je receptoren toch flink te voorduren krijgen. Het feit dat je lichaam zo veel dopamine en serotonine krijgt zonder daar iets voor te hoeven doen lijkt me al slecht. Het geluksgevoel behoor je te krijgen op natuurlijke manier, het zal moeten werken als beloning (conditionering). Naja, dit is natuurlijk allemaal speculatie, maar het feit dat het tegendeel (nog) niet bewezen is lijkt me nou niet dat je die risico's moet nemen. Ik weet zelf hoe ik me voel na een avondje xtc, en ik weet wel dat het ****ing slecht voor je lichaam is. Dat een alcoholist geen kater meer heeft nadat hij de dag daarvoor 12 flessen bier heeft gedronken maakt niet dat het minder slecht is.

Ohja, en daarbij komt nog het effect dat je er elke week als een scheve pannekoek bij loopt wat niet echt positieve effecten heeft op je sociale leven ;)

Ik krijg echt zin in GHB door al die verhalen hier:)

Ja dit topic heeft een soortgelijk effect op je als het Muaj Tai J bitches topic...

Hersenschade of niet, Xtc gaat zo rap achteruit in ervaring dat er totaal geen nut is om het elke week te slikken. Forse ingreep op het fysiek ook nog eens.

Neem een joint of GHB ofzo.

Mja ik heb iig wel gelezen dat langdurig cocaine gebruik een impact heeft op je dopamine systeem wat onomkeerbaar is. Ik durf zo niet precies te zeggen hoe het zat en ik heb niet al mijn studieboeken bij de hand. Maar basic neurotransmitter kennis zal leiden tot conclusies dat je receptoren toch flink te voorduren krijgen. Het feit dat je lichaam zo veel dopamine en serotonine krijgt zonder daar iets voor te hoeven doen lijkt me al slecht. Het geluksgevoel behoor je te krijgen op natuurlijke manier, het zal moeten werken als beloning (conditionering). Naja, dit is natuurlijk allemaal speculatie, maar het feit dat het tegendeel (nog) niet bewezen is lijkt me nou niet dat je die risico's moet nemen. Ik weet zelf hoe ik me voel na een avondje xtc, en ik weet wel dat het ****ing slecht voor je lichaam is. Dat een alcoholist geen kater meer heeft nadat hij de dag daarvoor 12 flessen bier heeft gedronken maakt niet dat het minder slecht is.

ben het niet met je eens,

XTC heeft in tegenstelling tot andere amfetamines minder effect op het lichaam, het honger gevoel verdwijnt bij mij alleen tijdens het gebruik en vaak krijg ik toch nog een broodje weggewerkt. Voor de rest verhoogde hartslag, verhoogde bloeddruk, dat kan bij gezonde mensen geen kwaad voor een avondje... je valt wel af van XTC maar voor de rest... je moet wel water blijven drinken en niet te oververhit raken (niet eens slecht voor je lichaam, wel voor je brains), als je dat niet doet ben je een mong**l en dan is het eigen schuld, dikke bult.

ik heb in ieder geval vaak genoeg de dag na XTC nog lekker kunnen fitnessen, ookal had ik er geen zin in, mijn lichaam leek er niet zwakker op te worden...

Ik ben de week na X echt niet dezelfde. Ik voel me fysiek zwak en mentaal lusteloos. Ik eet zeker de dag erna zo goed mogelijk enzo. Ik heb nooit amfetamines gehad, het zou vast nog meer impact op je hebben. Maar voor mezelf weet ik wel dat ik geen X neem als ik die week erna veel shit moet ondernemen.

'tzal wel aan mij liggen, maar zelfs de Vrijdag is de daaropvolgende week voel ik nog dat m'n max potentie nog niet 100% is.

geef link is naar dat onderzoek? toch niet iets van die ricaort gast

Je komt hier een hoop gewaagde uitspraken doen en vraagt iedereen om bronnen, maar zelf heb ik nog niet veel bronnen van jou kant gezien...

Serotine weinig te maken met geluk? Ben ik wel benieuwd naar.

Serotine weinig te maken met geluk? Ben ik wel benieuwd naar.
dit zijn toch helemaal geen gewaagde uitspraken... toen men SSRI's ontwikkelde geloofde men in deze theorie, maar in de praktijk hebben antidepressieve pas effect na een aantal weken alhoewel ze serotonine direct verhogen

wat de oorzaak van depressie is is nog altijd niet bekend, maar het verhogen van serotine werkt helemaal niet gelukverhogend
als je het niet geloofd neem dan een prozac ofzo, veel zal je er niet van merken...

of tianeptine, vermindert de hoeveelheid serotonine en werkt toch voor depressie

je moet al die dingen maar eens een keertje bij mekaar optellen dan zie je vanzelf dat er iets mis is met die theorie

je voelt je slecht na dat je mdma genomen hebt omdat een deel van MDMA word omgezet naar Alphamethyldopamine
het lichaam beschouwt dit als dopamine, maar het heeft maar een fractie van dezelfde werking
met andere woorden er is minder kans voor je eigen dopamine om te werken dus --> depressie

maar dit is gwn maar een theorie:p zoals elk ander maar voor van die serotonin zijn er te veel dingen die niet kloppen

Laatst bewerkt:
Het is al lang bekend dat MDMA ernstige schade aan serotonerge neuronen veroorzaakt, die jaren na toediening blijft bestaan. Bij mensen die MDMA recreatief gebruiken, zijn al eerder cognitieve dysfuncties, geheugenstoornissen, agressieve uitbraken en stemmingsstoornissen vastgesteld, ook lang na staken van het gebruik

Gebruikers van XTC scoorden significant slechter op testen voor het verbale geheugen en dat hing samen met het aantal gebruikte pillen. De onderzoekers concluderen dat zelfs na gebruik van enkele pillen XTC blijvende cognitieve functiestoornissen ontstaan.

De hoeveelheid serotonine in de hersenen heeft grote invloed op vele hersenactiviteiten zoals: stemmingen, slaap, seksueelgedrag, pijntransmissie en eetgedrag. Ons denken, voelen en onze gedragingen zijn dus sterk afhankelijk van de hoeveelheid serotonine. Voldoende serotonine in de hersenen brengt rust, relaxatie en milde euforie. Een tekort aan serotonine, het "laag serotonine syndroom", kan leiden tot tegengestelde gevoelens zoals depressiviteit, angst, onrust en verminderde controle over onze dierlijke impulsen. Dit syndroom komt in de westerse wereld in sterk toenemende mate voor.

Dan hebben we het enkel over de hersenen. De lever en nieren die je afvalstoffen van de xtc moeten verwerken gaan er ook kapot aan.

Conclusie: elke week xtc maakt je ongelukkig en lichaamlijk kapot

Dat is mijn mening

"Het is al lang bekend dat MDMA ernstige schade aan serotonerge neuronen veroorzaakt,"
als dat gebeurd zou je dat kunnen zien aan sert, en wat blijkt nu dat sert hetzelfde is die een tijdje gestopt zijn met XTC
lees nu mijn link eens voor je andere dingen gaat posten die niet eens bewezen zijn bij mensen...

hetgeen wat je daar zegt is veel te snel geconcludeerd, de hersenen zijn veel te complex!! het is allemaal niet zo simpel hoor...
was het maar zo

ik beweer hier trouwens ook niet dat het niet ongezond kan zijn eh om wekelijks x te slikken, ik geloof gewoon niet dat het permanente hersenschade veroorzaakt, wel dat het je hersenen minder gevoelig maakt voor serotonine, maar er is weinig bekend over de gevolgen daarvan

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven