Fitness Seller

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

De serotonine afgifte kan wel gelijk zijn, maar er moeten ook receptoren zijn om het op te nemen.

De serotonine afgifte kan wel gelijk zijn, maar er moeten ook receptoren zijn om het op te nemen.

had het over sert, aan sert kan mn zien of er eventueel hersenschade zich voordoet zoals dat gebeurt bij proefdieren

maar het serotonine systeem en dat van alle neurotransmitters is veel te complex!! het is nu eigenlijk nog altijd onmogelijk om precies te kunnen zeggen wat een neurotransmitter precies doet
mdma maakt serotonine vrij ja maar daar komen nog eens hoge dosissen oxytocin bij ook...

ik ben wel benieuwd naar de lichamelijke schade,

gebruik je veel alcohol of andere lichaamsschadelijke drugs, medievil?

mischien is het interessant je lever en nieren eens te laten onderzoeken, als jij wekelijks 6 pillen slikt wil ik wel weten of dit al enige schade heeft opgeleverd...

of xtc zwaar op de nieren weegt weet ik niet, maar kan ik mss best eens opzoeken...
andere drugs gebruik ik niet echt, weed is bv al niets voor mij alcohol ook niet...
alcohol is bv slecht voor je lever, maar als je alleen in het weekend gebruikt ga je ook niet in de problemen komen, pas wanner je dagelijks gebruikt

ik ken wel mensen die er elke weekend 30 slikken met een megadosis ketamine derbij, en die hebben toch na zoveel jaar geen last van hun nieren

Laatst bewerkt:
Elk weekend 30 pillen :o Ze mogen er trots op zijn!

Conclusies
Op grond van de beschikbare kennis over de aanhoudende functiestoornissen bij
XTC-gebruikers en over de langetermijneffecten van MDMA bij proefdieren, kunnen
de volgende conclusies worden geformuleerd:
1. MDMA is een stof met neurotoxische eigenschappen, ook voor de mens.
2. Bij XTC-gebruikers is een achteruitgang gevonden van het concentratievermogen
en een verslechtering van het geheugen en de stemming, ook bij gebruikers die all
een jaar niet meer gebruikten.
3. XTC-gebruikers zijn vrijwel altijd polydruggebruikers (met name van alcohol,
cannabis en amfetaminen) en dit draagt bij aan de verandering van de cognitieve
functies en de stemming die bij hen is gevonden.
4. Er zijn enkele aanwijzingen dat de achteruitgang van de cognitieve functies en de
stemming die bij XTC-gebruikers is gevonden, (gedeeltelijk) omkeerbaar is. Het
herstel verloopt traag en is 1 jaar na stoppen van het gebruik nog slechts gering.
Het is niet bekend of volledig herstel mogelijk is.
5. Bij proefdieren is de stijging van de lichaamstemperatuur (hyperthermie) na
toediening van MDMA gerelateerd aan de serotonerge schade in de hersenen. Bij
de mens is dit niet bekend, maar wordt dit wel vermoed.
6. Hoe groter de hoeveelheid MDMA die de gebruiker slikt en hoe hoger de
temperatuur waarbij wordt geslikt, des te groter is de kans op hyperthermie en op
(langdurige) serotonerge beschadigingen in de hersenen.
7. Bij de mens correleert de afname van de dichtheid van het serotoninetransporteiwit
in verschillende hersengebieden niet met de achteruitgang van de
cognitieve functies.

Link van Vintage:
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/showthread.php?t=2908

Ik kan wel met talloze onderzoeken en wetenschappelijke literatuur aankomen die de werking van serotonine en de schadelijke gevolgen van xtc beschrijven, maar die kun je zelf ook zoeken. Ik kan je wel wat vertellen over persoonlijke ervaringen met (overmatig) xtc-gebruik.

Ik ken talloze gebruikers die kunnen beamen dat xtc echt een groot effect heeft op je gemoedstoestand.
En dan bedoel ik niet alleen de dagen erna.
Xtc is een hemelse drugs, maar ook een gevaarlijke vieze drugs.
Overmatig gebruik leidt tot een cronische te laag serotonine-niveau, dit merk je niet of nauwelijks. Pas als je weer helemaal de oude bent, dan herken je de periode waarin je net ff wat minder gelukkig was, net ff wat lustelozer, net ff wat vermoeider.
Tuurlijk, de "dinsdag dip" kent iedereen. Maar het is fout om te denken dat je de zaterdag erop weer helemaal de oude bent. Structureeel xtc gebruik leidt tot een structurele verlaging van je serotonine. En op den duur worden ook je receptoren minder gevoelig voor opname. Neem nou 1 ding van me aan, onderschat xtc niet.
Gebruik je logica, hoe beter de drugs, hoe slechter. xtc is ****ing hemels, het is klaarkomen x 1000, het is het winnende doelpunt maken in de WK-finale. Als je je zo goed voelt door die overload aan serotonine, dan kun je toch wel nagaan dat een tekort aan serotonine ook gevolgen heeft voor je gemoedstoestand....

Ik ken echt talloze gebruikers die de downside van x erkennen, iedereen heeft wel een periode gehad van overmatig gebruik, maar slechts enkelen blijven er in hangen omdat ze vroeg of laat ontdekken dat xtc ****t met je mental state. En dan zijn die highs van de trips de lows van de kater niet meer waard.

Eens met Loo.

Ik gebruik het zelf ook zelden. Juist omdat ik in m'n omgeving al gezien heb hoe snel bergafwaarts de ervaring gaat.

IMO kreeg ik na m'n 1ste keer XTC ooit al door dat dit niet elke week hoeft, kan en zin heeft.

Dat je dagelijks of wekelijks GHB slikt kan ik me goed voorstellen, maar M? :S

gasten kijk dit een hyves voor ghb'er ziek toch :roflol: 3 dames en ik :roflol:

Beschrijving:
De liefste ghb-ers van Nederland!

http://geehaabee.hyves.nl/

Ik kan wel met talloze onderzoeken en wetenschappelijke literatuur aankomen die de werking van serotonine en de schadelijke gevolgen van xtc beschrijven, maar die kun je zelf ook zoeken. Ik kan je wel wat vertellen over persoonlijke ervaringen met (overmatig) xtc-gebruik.
kerel er is bewezen dat die zelfde schade zich niet bij mensen voordoet, er is dus geen enkel bewijs dat het neurotoxisch is voor de mens (maar lees mijn link ff helemaal door, en vergelijk met studies die jij hebt en maak dan een conclusie:p

Ik ken talloze gebruikers die kunnen beamen dat xtc echt een groot effect heeft op je gemoedstoestand.
dat klopt, de theorie waar ik in geloof is dat dit komt door een "afbraakstof" van mdma die de dopamine receptoren bezet houd, als je hier gevoelig voor bent kan je zelfs in een zware depressie terechtkomen...

ik heb hier nooit gezegd dat je geen problemen kan krijgen door overmatig XTC gebruik, ik weet dat je van XTC stemmingswisselingen, depressie, geheugenproblemen en weet ik wat nog kan krijgen, heb zelf nog toegegeven dat ik hier vroeger last van had, maar niet meer sinds ik minder ben gaan nemen
depressie en whatever is niet gelijk aan hersenschade

Laatst bewerkt:

Xtc is een hemelse drugs, maar ook een gevaarlijke vieze drugs.
Overmatig gebruik leidt tot een cronische te laag serotonine-niveau, dit merk je niet of nauwelijks. Pas als je weer helemaal de oude bent, dan herken je de periode waarin je net ff wat minder gelukkig was, net ff wat lustelozer, net ff wat vermoeider.
Tuurlijk, de "dinsdag dip" kent iedereen. Maar het is fout om te denken dat je de zaterdag erop weer helemaal de oude bent. Structureeel xtc gebruik leidt tot een structurele verlaging van je serotonine. En op den duur worden ook je receptoren minder gevoelig voor opname. Neem nou 1 ding van me aan, onderschat xtc niet.
Gebruik je logica, hoe beter de drugs, hoe slechter. xtc is ****ing hemels, het is klaarkomen x 1000, het is het winnende doelpunt maken in de WK-finale. Als je je zo goed voelt door die overload aan serotonine, dan kun je toch wel nagaan dat een tekort aan serotonine ook gevolgen heeft voor je gemoedstoestand....

Ik ken echt talloze gebruikers die de downside van x erkennen, iedereen heeft wel een periode gehad van overmatig gebruik, maar slechts enkelen blijven er in hangen omdat ze vroeg of laat ontdekken dat xtc ****t met je mental state. En dan zijn die highs van de trips de lows van de kater niet meer waard.

wat dit betreft is speed minder schadelijk lijkt me? voor je serotine dan

Idd, maar lichamelijk is het heel wat zwaarder (alhoewel sommige leden me daarin zullen tegenspreken).

Nu we toch over xtc bezig zijn zal ik ook maar even een vraagje stellen:
om te dansen heb ik altijd ghb of alcohol nodig om die sociale remmingen op te heffen (jaja, zielig, ik weet het), doet xtc dit ook?

Idd, maar lichamelijk is het heel wat zwaarder (alhoewel sommige leden me daarin zullen tegenspreken).

om te dansen heb ik altijd ghb of alcohol nodig om die sociale remmingen op te heffen (jaja, zielig, ik weet het), doet xtc dit ook?

hahaha nog veel meer man. Het is niet zo dat je schijt hebt aan alles zeg maar, maar je zit gewoon in je eigen wereld en doet gewoon waar je zin in hebt. Ook al zit je in je eigen wereld, toch voel je je zo verbonden met je vrienden. Als je het met mate kan gebruiken ( ik niet :/ ) dan kan ik er alleen maar positieve dingen over zeggen

speed heeft geen (of amper) effect op serotonine enkel op dopamine, het maakt je dopamine receptoren wel minder gevoelig en je kan je dus slechter voelen nadat je het genoment hebt

Laatst bewerkt:

XTC is DE social drug, die remmingen gaan als sneeuw voor de zon verdwijnen;)
tegenover X vind ik dat alcohol amper mn sociale remmingen opheft :)

speed heeft geen (of amper) effect op serotonine enkel op dopamine, het maakt je dopamine receptoren wel minder gevoelig en je kan je dus slechter voelen nadat je het genoment hebt

Je gaat na een speedtrip net zo lang DOWN als je UP bent geweest. En juist tijdens de uitputting erna heb je zin je energie weer op te wekken met een extra dosis speed. Zo raak je al snel verstrikt in een vicieuse cirkel, die een amfetaminepsychose heet. Speedgebruikers zijn naar mijn mening stevige drinkers, waardoor het lichaam het nog zwaarder te verduren krijgt.

Speed sloopt het gebit. En dat is dan alleen nog maar de buitenkant. ; Nieren en de lever krijgen zware klappen.

Na een paar maanden stevig gebruik krijgt de speedgebruiker het aanzien van een trillend wrak. Paranoia slaat toe, hij hoort stemmen in zijn hoofd en om zich heen. De psychose heeft veel weg van het laatste stadium van alcoholverslaving, het delirium tremens.

Er begint energie door je lichaam te stromen; je gaat razendsnel denken en verandert voor je omgeving in een spraakwaterval. Je voelt je onvermoeibaar en scherp, voor een paar uur. Maar in de down erna vraag je je af waar het voor nodig was...

ik zit al weken te wachten op ketamine,

niemand kan het regelen het is overal "op"...

jammer dat het zo moeilijk te krijgen is, die drugs klinkt echt als fun in lage en hoge dosissen.

Terug
Naar boven