Fitness Seller

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

yogi drink en whey gaan er goed in

Ik zorg gewoon dat ik een dikke maaltijd neem voor ik ga. Dan neem ik nog een caseine eiwit shake mee en die drink ik vlak voor ik bij het feest naar binnen ga (meestal wel een paar uurtjes reizen). Dan de nacht spacen met heel veel water en geregeld een glaasje prik. Eten als je hard gaat werkt toch niet, je doet dan ongeveer 5 minuten om een drop menthos op te eten en het smaakt meestal ook niet. Na het feest op het station met moeite een snikker of zo naar binnen werken en emaal thuis een flinke lading vitaminen/mineralen/weihtgainer/eiwitten; de hele mikmak! Dan naar bed en na een uur of 3 als je wakker wordt weer een flinke shake. En zo zorgen dat je de hele dag genoeg eet!

Pumpin' zei:
als je niet genoeg erbij blijft eten heeft het effect op je spiermassa. dus niet te vaak wazig worden. Qua herseninvloed en lever/nieren, is er weinig bekend. Als je het maar bij pillen houdt en niet verslaafd raakt aan de speed of coke. Dat is pas echt rotzooi

Verder moet je gewoon een beetje testenhoeveel je aan kunt. Kotsen is een slecht teken

Ik denk toch dat te frequent xt-c eten niet goed voor je is. Ook geestelijk. Ik heb me eens laten vertellen (ik weet niet of dit wel of niet bewezen is) dat MDMA r voor zorgt dat een klier in je brein 1 of andere stof af geeft (dopamine of zo...?). Die stof geeft je dat euforisch gevoel. Maar tijdens het gebruik van mdma stroomt die klier helemaal leeg. Vandaar ook de dip na xt-c, omdat je lichaam simpelweg die stof niet meer op voorraad heeft. Het schijnt dat die klier ongeveer 20 dagen nodig heeft om weer volledig aan te vullen. Dus in principe kun je maar eens in de 3 weken echt dat euforie gevoel van xt-c krijgen. Als je elke week schijven eet zul je dus alleen nog maar hard gaan (ook wel relaxed daar niet van :)) zonder dat happy gevoel. Maar hier komt het nadeel: wanneer je die klier dus te vaak kunstmatig leeg gaat zuigen door xt-c te gebruiken zal deze minder goed voor zichzelf gaan werken en zelfs krimpen. Dit zou dus betekenen dat mensen die veel xt-c slikken dus ook sneller depressief worden op latere leeftijd.

Weet iemand meer van dit verhaal...?

Rob G zei:
Ik zorg gewoon dat ik een dikke maaltijd neem voor ik ga. Dan neem ik nog een caseine eiwit shake mee en die drink ik vlak voor ik bij het feest naar binnen ga (meestal wel een paar uurtjes reizen). Dan de nacht spacen met heel veel water en geregeld een glaasje prik. Eten als je hard gaat werkt toch niet, je doet dan ongeveer 5 minuten om een drop menthos op te eten en het smaakt meestal ook niet. Na het feest op het station met moeite een snikker of zo naar binnen werken en emaal thuis een flinke lading vitaminen/mineralen/weihtgainer/eiwitten; de hele mikmak! Dan naar bed en na een uur of 3 als je wakker wordt weer een flinke shake. En zo zorgen dat je de hele dag genoeg eet!

Ik denk toch dat te frequent xt-c eten niet goed voor je is. Ook geestelijk. Ik heb me eens laten vertellen (ik weet niet of dit wel of niet bewezen is) dat MDMA r voor zorgt dat een klier in je brein 1 of andere stof af geeft (dopamine of zo...?). Die stof geeft je dat euforisch gevoel. Maar tijdens het gebruik van mdma stroomt die klier helemaal leeg. Vandaar ook de dip na xt-c, omdat je lichaam simpelweg die stof niet meer op voorraad heeft. Het schijnt dat die klier ongeveer 20 dagen nodig heeft om weer volledig aan te vullen. Dus in principe kun je maar eens in de 3 weken echt dat euforie gevoel van xt-c krijgen. Als je elke week schijven eet zul je dus alleen nog maar hard gaan (ook wel relaxed daar niet van :)) zonder dat happy gevoel. Maar hier komt het nadeel: wanneer je die klier dus te vaak kunstmatig leeg gaat zuigen door xt-c te gebruiken zal deze minder goed voor zichzelf gaan werken en zelfs krimpen. Dit zou dus betekenen dat mensen die veel xt-c slikken dus ook sneller depressief worden op latere leeftijd.

Weet iemand meer van dit verhaal...?

zit volgens mij wel wat ik Rob. Misshcien dat het daardoor komt dat sommige mensen die vaak Xt-c gebruiken ook geen plezier meer kunnen hebben zonder xt-c.

klier?
tis de stof serotine die je bedoelt en die zorgt voor je gemoedstoestant.
mensen die bijv depri zijn krijgen prozac voor geschreven die zorgt voor een hogere serotine gehalte.

Zo ik heb ff een mooi informerend stukje tekst gevonden :o

"ECSTASY (***, MDMA)

Een ander middel waarmee veel jonge mensen in aanraking komen, is ecstasy, bekend en populair van de house-party’s waar het de favoriete party-drug is. Ecstasy maakt een gebruiker zo zacht als boter. Zelfs de ruigste, agressieve macho wordt er een softy van. In het dagelijks leven dragen wij een onzichtbaar pantser om ons heen waarmee we ons afschermen tegen alles wta ons niet zint. Ecstasy werkt als een oplosmiddel dat dit pantser tijdelijk laat verdwijnen. Je gaat er niet van hallucineren, maar het heeft wel entheogene eigenschappen. Het middel confronteerd de gebruiker niet met een andere werkelijkheid, maar kan bijdragen tot het inzicht dat er "meer" is dan het leven van alledag. Er zijn argeloze gebruikers die dankzij ecstasy voor het eerst ontdekken dat ook zij gevoelens van liefde en verbroedering kennen die zo diep waren weggestopt dat ze vergeten waren.

Kort nadat je het middel - meestal in de vorm van een pil, soms als een poeder - hebt ingenomen, ga je je prettig en "zacht" voelen. Agressie en andere spanningen verdwijnen. Er ontstaan gevoelens van liefde voor alles en iedereen en je wordt je bewust van de schoonheid van muziek, de natuur of een geliefde.

Een trip duurt ongeveer vier uur. Dan neemt de werking snel af. Een gebruiker onder invloed van ecstasy heeft geen behoefte aan alcoholische dranken. Daarom kunnen er op houseparty’s duizenden mensen bij elkaar zijn zonder dat er vervelende dingen gebeuren. Zij bezatten zich niet, integendeel, ze verbroederen zich op hun gemeenschappelijke trip. Veel mensen die normaal wel tabak roken, hebben daar als ze onder invloed van ecstasy zijn geen behoefte aan en hebben er zelfs een afkeer van. Het is zinloos per keer meer dan een dosis van het middel te slikken, want de hoeveelheid positieve energie die in de gebruiker wordt losgemaakt kan toch niet groter worden. Meer ecstasy geeft niet meer gevoel. Als het middel gedurende een lange periode wordt gebruikt, bijvoorbeeld iedere dag, zal de intensiteit van de ervaring snel afnemen. Een manier om de trip intenser te beleven en te verlengen is af en toe iets lichts en lekkers te eten. Vooral chocolade heeft een stimulerende werking. Vaak heb je ook in de dagen erna de behoefte om chocolade te eten.

Ecstasy helpt om te praten over dingen waar we gewoonlijk moeilijk over spreken. Het is dan ook lange tijd in de Verenigde Staten in de psychiatrie gebruikt om patienten zich te laten ontspannen en sneller aan het praten te krijgen. De Amerikaanse psychiaters maakten er zo min mogelijk ophef over omdat ze bang waren dat ze er geen gebruik meer van mochten maken, zodra het op de lijst van verboden middelen was geplaast. En zo is het ook gegaan. Via de psychiatrie kwam het middel terecht bij de volgelingen van Rajneesh, de Indiase goeroe die tegenwoordig Osho wordt genoemd. Sanyassins in Californie kwamen ermee in contact en gingen het gebruiken op hun bijeenkomsten. Vanuit Amerika werd het -ecstasy was toen nog niet verboden-overgevlogen naar het hoofdkwartier van de bewegeing in Poona in India. Via Poona belandde het in Goa, dat door veel sayassins bezocht werd. Daar werd het voor het eerst als partydrug gebruikt op de nachtelijke beachparty’s. Veel van de internationale reizigers die Goa bezochten, kwamen ook op Ibiza, waar ze ‘s zomers in oude boerderijen in het binnenland bivakkeerden. Ze kwam ecstasy op Ibiza terecht. Daar werd het, volgens Arno Adelaars, schrijver van het boekje Ecstasy (In de Knipscheer, Amsterdam 1991) in de zomer van 1986 voor eerst door het vakantiepubliek op openluchtparty’s gebruikt.

Vandaar ging het naar Londen waar een nieuwe, uit de Verenigde Staten overgewaaide, "psychedelische" computermuziekcultus opkwam, acid-house, dat later house werd. Al op de eerste acid-house-party’s werd op ecstasy gedanst. De Britse overheid probeerde het nieuwe verschijnsel hardhandig de kop in te drukken, wat er uiteraard toe leidde dat het grote aandacht in demedia kreeg en zich ranzendsnel verspreidde, onder andere naar Belgie en Nederland. Tegelijkertijd werd ecstasy populair op homofeesten en bij de bezoekers van exclusieve dico’s. Tegenwoordig zijn er veel jongeren die wel eens een nachtje op ecstasy hebben gedanst. Lange tijd was het middel in Nederland niet verboden, maar sinds 22 november 1988 is dat wel het geval, met als gevolg dat de fabricage en de handel in handen zijn geraakt van de onderwereld. Gemiddeld kost een pil F 30,-

Er kan goed aan verdient worden, dus wordt er ook flink mee geknoeid. Ecstasy wordt vaak vermengd met amfetamine. Ook wordt er soms LSD aan toegevoegd. Door de slechte kwaliteit kan bij gebruikers angst, paranoia en agressie ontstaan. Gelukkig is er in Amsterdam de mogelijkheid om bij het Adviesburo Drugs ecstasypillen, evenals LSD, op hun zuiverheid te laten testen. Iemand die bijvoorbeeld voor een groepje vrienden pillen wil inslaan, kan daar eerst een pil laten onderzoeken voor hij tot aanschaf van een grotere hoeveelheid overgaat (Adviesburo Drugs, Entrepotdok 32A, 1018 AD Amsterdam, 020-6237943). Het Adviesburo Drugs is ook aanwezig op de grote houseparty’s, waar de housers de middelen kunnen laten keuren. Er zijn house-organisatoren die een evenement alleen laten doorgaan als het consultatieteam van het Adviesburo Drugs aanwezig is.

Ecstasy is verboden, omdat men nu eenmaal alles wat bewustzijnverruimend zou kunnen werken, verboden heeft, maar het is niet verslavend en het is niet gevaarlijk, behalve voor leverpatienten. Er zijn enkele gevallen bekend van mensen die overgevoelig bleken te zijn voor ecstasy en een acute leververgiftiging kregen. Wie ooit Hepatitus A of B of andere leverproblemen heeft gehad moet geen risico nemen en ecstasygebruik vermijden. Zelfs een keer schijnt dan fataal te kunnen zijn. Maar gewoonlijk treden er pas bij inname van grote hoeveelheden onaangename reacties op. Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest. Er zijn gevallen bekend waarin een opkomende verkoudheid verdwenen was na ecstasy-gebruik.

Onder de roesmiddelen is het vrij onschuldig en ongevaarlijk spul. Je kunt er urenlang op dansen zonder moe te worden, als je maar zorgt dat je er veel water, sap of thee bij drinkt, want ook de nieren doen overwerk.

In de jaren zeventig werd ecstasy gebruikt om te communiceren en gezamelijk te mediteren op spirituele bijeenkomsten bij kaarslicht, zachte muziek en wierook. Er werd kruidenthee bij gedronken en er werden zoete, sappige vruchten opgedient. Ecstasy is dan ook een uitstekend middel om met jezelf in contact te komen. De beste plaats om dat te doen is thuis, of in een omgeving waar je je veilig voelt. Telefoon eruit, je moet gestoord kunnen worden, geen tv, goede muziek klaarleggen, evenals lekkernijen en vruchten, (koude) thee, vers vruchtesap, water en eventueel wierook. Ecstasy werkt het best als de gebruiker vier of vijf uur van tevoren niet meer eet. Neem voor de trip een douche of een bad. Ecstasy werkt heel sterk als je het ‘s ochtends na het ontwaken inneemt.

Het is geen coïtuspil, maar het stimuleert gevoelens van liefde en tederheid. Onder invloed van ecstasy kan het een heel bijzondere ervaring zijn om je geliefde aan te raken of te strelen. Ecstasy kan ook gebruikt worden om in een groep te communiceren. Het is dan raadzaam de sessie in een kring te beginnen, eventueel op de grond. Zorg ervoor dat iedereen zo comfortabel mogelijk zit. De muziek moet van tevoren heel bewust worden uitgekozen; vaak is er tijdens zo’n gezamelijke sessie een tijdlang behoefte aan stilte. Naarmate de muren die de gebruikers om zich hebben opgetrokken oplossen, zullen de gesprekken een hogere vlucht nemen. Op den duur ontstaan er onderlinge contacten en wordt de kring verbroken. Het is goed om tegen het einde van de sessie in een kring weer af te sluiten.

Houd er rekening mee dat het zeven tot negen dagen duurt voor lichaam en geest weer op hun plaats zijn. Maak in die tijd geen belangrijke, zakelijke afspraken, want je bent kwetsbaar. Ecstasy en de andere entheogenen werken op het "energetisch schild" dat zich moet herstellen. Pas als je weer lekker in je vel steekt, is alles in orde. Tijdens de ecstasy-trip wordt in de hersenen phenylalamine afgebroken en raakt de aanmaak van de neurotransmitter dopamine verstoord. Dit kan resulteren in een downer na afloop en slapeloosheid.

Een psychonautisch advies: neem een paar dagen voor de trip en een paar dagen daarna middelen als de smartdrug Fast Blast of DLPA 375 in (verkrijgbaar in reform-, vitamine- en smartdrugwinkels). Een ander goed middel is L Triptofon, een aminozuur ter verhoging van de stress-beheersing. Verder: goed eten, veel beweging en vitamines.

Wie ecstasy wil gebruiken om te communiceren of te mediteren zou het gebruik moeten beperken tot niet meer dan vier keer per jaar. Dan is de entheogene werking het sterkst. Piekervaringen zijn de momenten waarin we ons op onze toppen voelen. Wie goed voorbereid samen met een geliefde of met vrienden ecstasy gebruikt, maakt grote kan op zo’n piekervaring. Enige dagen, misschien zelfs wekenlang, zal zo’n ervaring de gebruiker blijven voeden, tot de herinnering eraan begint te verbleken. Dan komt onvermijdelijk het verlangen om hetzelfde opnieuw mee te maken. Maar omdat er nu een verwachting is, zal de tweede keer nooit de eerste ervaring evenaren. Wie toch probeert die oorspronkelijke piekervaring terug te vinden zal heus wel een mooie trip hebben, maar minder dan de vorige, omdat het niet meer de eerste keer is.

Wie kan wachten tot de herinnering, de verwachting en het verlangen naar een piekervaring met ecstasy zijn weggesleten, is klaar voor een nieuwe "eerste keer". Er zijn mensen die aan een zo’n ervaring in hun leven genoeg hebben, anderen gebruiken ecstasy een paar keer per jaar. Wie soberheid kan betrachten, kan er een heel leven mee doorgaan - wat wel zo interessant is. "

Rob, de aanmaak van neurotransmitters is een chemisch proces. x-tc zorgt er voor dat er drie mono-amines worden aangemaakt te weten : adrenaline, dopamine en serotonine. x-tc is daar trouwens vrij uniek in, omdat een hoop andere drugs die inwerken op de neurotransmitters vaak alleen voor serotonine aanmaak zorgen.

Langdurig gebruik van x-tc kan inderdaad leiden tot verminderde serotonine aanmaak, met als gevolg dat je je depressief kan gaan voelen. De vraag is of dit een blijvend effect is, bij ratten in ieder geval wel op de lange duur. Bij mensen is dit nog nooit aangetoond.

Niet dat dat een vrijbrief is om maar x-tc in grote hoeveelheden te gaan gebruiken, je blijft spelen met de chemische werking van je hersenen. Een gebied waar de wetenschap eigenlijk te weinig van weet om echt te kunnen zeggen wat de effecten zijn op lange termijn.

Als zijspoor, koolhydraten stimuleren ook de serotonine aanmaak en kunnen voor een prettig gevoel zorgen. Zou interresant zou om een studie te doen naar depressiviteit bij langdurig Atkins fanaten of andere laag KH-dieters.

Interresant dude's!

Tja, of het nou bewezen is of niet. Ik ben sowieso geen voorstander van overmatig xt-c gebruik. Dit stukje van firestarter verwoord de reden daar voor erg goed:

Piekervaringen zijn de momenten waarin we ons op onze toppen voelen. Wie goed voorbereid samen met een geliefde of met vrienden ecstasy gebruikt, maakt grote kan op zo’n piekervaring. Enige dagen, misschien zelfs wekenlang, zal zo’n ervaring de gebruiker blijven voeden, tot de herinnering eraan begint te verbleken. Dan komt onvermijdelijk het verlangen om hetzelfde opnieuw mee te maken. Maar omdat er nu een verwachting is, zal de tweede keer nooit de eerste ervaring evenaren. Wie toch probeert die oorspronkelijke piekervaring terug te vinden zal heus wel een mooie trip hebben, maar minder dan de vorige, omdat het niet meer de eerste keer is.

Wie kan wachten tot de herinnering, de verwachting en het verlangen naar een piekervaring met ecstasy zijn weggesleten, is klaar voor een nieuwe "eerste keer".

Ik merk dat zelf ook goed. *** is pas echt relaxed als je weer vergeten bent hoe het gevoel ook'l weer was. Je weet het nog wel, maar je kan het je niet meer echt goed voor de dag halen. Daarom vind ik 4 keer per jaar ook echt maximaal.

Mars zei:
Waarom een slotje, ik denk dat je deze informatie niet over kan krijgen lijkt me zo ;) .

ErikC jij weet er echt veel van af zeg. Ik heb ( unieke situatie trouwens) Nu afgelopen zaterdag een feest gehad, en 10 juli ( 3 wkn ltr) weer een feest Sensation B. Kan het dus zijn dat de ervaring wat minder zal zijn als afgelopen zaterdag? Want toen zat er 2 maanden tijd tussen.

Ja omdat ik al een jaar lang elke dag wel een paar pillen slik mailtjes krijg :D

FireStarter zei:
Waarom een slotje, ik denk dat je deze informatie niet over kan krijgen lijkt me zo ;) .

ErikC jij weet er echt veel van af zeg. Ik heb ( unieke situatie trouwens) Nu afgelopen zaterdag een feest gehad, en 10 juli ( 3 wkn ltr) weer een feest Sensation B. Kan het dus zijn dat de ervaring wat minder zal zijn als afgelopen zaterdag? Want toen zat er 2 maanden tijd tussen.

Ik zou r wel van uit gaan Fire. Sowieso zijn de 1e paar keren het beste. Maar je kan nog steeds een super feestje hebben hoor. Maar verwacht niet die euforie kick van de 1e keren.

daar ben ik het mee eens 1x in de 4maanden en alles is chill en het is dan ook niet ongezond . maar je hebt kerels die overstappen op speed en dat vind ik erg .

aanrader een xt c tje 1uur voor de coïtus en je beleeft het beste orgasme ooit :cool: (als je hem nog stijf krijgt )

aeroxrookie zei:
daar ben ik het mee eens 1x in de 4maanden en alles is chill en het is dan ook niet ongezond . maar je hebt kerels die overstappen op speed en dat vind ik erg .

aanrader een xt c tje 1uur voor de coïtus en je beleeft het beste orgasme ooit :cool:

Ja joh, een orgasme tijdens xt-c is echt een mind-blowing ervaring. Ik heb het maar 1 keer gehad (we nemen altijd xt-c op grote feesten en komen dan dus meestal nuchter thuis vanwege lange terugreis) maar dat was wel vet. Dan voel je het echt tot in je puntjes van je tenen!

met een pilletje en uren genot als ik keuze had wou ik zo wel sterven

aeroxrookie zei:

aanrader een xt c tje 1uur voor de coïtus en je beleeft het beste orgasme ooit :cool: (als je hem nog stijf krijgt )

ik zit nu ook meer in een fase dat speed mij meer trekt dan mdma puur omdat je in het begin echt het *** gevoel + speedy erbij had, nu is het gewoon meer leipheid + traagheid.
maaja binnenkort krijg ik mdma kristalle en zal ik is gaan teste of ik wat oude feelings terug kan halen :)

speed is de ergste troep die je kan hebben
het sloopt je zowel lichamelijk als geestelijk.
je vermagert heel erg en je voelt je echt depri.

tyfuszooi, kindercoke! zware afrader

ergste vind ik de para, maar als je kleine dosis speed houd dan valt ut allemaal wel mee.
dan wil slapen ook nog wel lukken :)

speed gewoon niet aan beginnen
ik ken kerels van 1.90 en 85 kg die na een jaar nog maar 55kg wogen

ze slapen op pep 3gram per dag ebruiken ze gemiddeld .
jullie doen natuurlijk je zin maar als je normaal wilt leven en ooit nog een stijve wil krijgen zou ik het gebruik van speed of pep beperken

Ik ben hier erg straight in. Ik mag al dat spul niet, niet om de drugs, maar om die idioten die het misbruiken! Ik vindt wanneer je bodybuilding serieus neemt drugs en alcohol non-existent moeten zijn. Hooguit met Nieuwjaar of Kerst 1 enkele keer!

Iedereen in me vriendenkring gebruikt. En een enkele vindt ik gewoon te erg vermagerd, ik schat zijn armen op 25 cm, en dan overdrijf ik niet. Meesten meiden zitten daar nog boven. Het feit dat je je als ware gewoon 'opvreet' vind ik verschrikkelijk. Je wordt er zwaar ecto van. :s

Pump_Flexed zei:
Ik ben hier erg straight in. Ik mag al dat spul niet, niet om de drugs, maar om die idioten die het misbruiken! Ik vindt wanneer je bodybuilding serieus neemt drugs en alcohol non-existent moeten zijn. Hooguit met Nieuwjaar of Kerst 1 enkele keer!

Iedereen in me vriendenkring gebruikt. En een enkele vindt ik gewoon te erg vermagerd, ik schat zijn armen op 25 cm, en dan overdrijf ik niet. Meesten meiden zitten daar nog boven. Het feit dat je je als ware gewoon 'opvreet' vind ik verschrikkelijk. Je wordt er zwaar ecto van. :s

Tja dat is een mening die jij hebt. Ik neem bodybuilding ook heel serieus maar ik ga mijn drugsgebruik echt niet beperken tot 1 a 2 keer in het jaar (alcohol iig). Nu is bodybuilding voor jou alles en dat is heel mooi. Maar wanneer jij dadelijk misschien 30 bent besef je misschien ineens dat jou jeugd alleen heeft bestaan uit dieten en trainen. Maar dit is al vele malen besproken. Dat is de keuze die je zelf maakt.

Verder ben ik het helemaal met je eens qua gebruik van speed. Ik zal zowieso nooit aan iets beginnen wat ik moet snuiven. Ik heb daar al veel mensen aan onderdoor zien gaan (zoals jij ook al zeg: mensen van 80 kg naar 60 in een half jaar of zo en de hele dag zo sjacherijnig dat je r helemaal ziek van wordt). Ik vind het te makkelijk in gebruik. FF een puntje pakken, ff een klein lijntje nemen. Dat is het enigste waar veel snuivers aan kunnen denken tijdens het uitgaan. Dat wil ik nooit hebben.

Terug
Naar boven