MuscleMeat

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

• Topic Starter Topic Starter
Pumpin' zei:
drugs?? bah ...nee dank je...

ben al 1 maand clean :D dat gaat gevierd worden dit weekend met een goede dosis xtc en een snuifje :)

haha goed id een leuk feeste gepland dit weekend?

Wat zal meer in je nadeel zijn? hele avond op 1 a 2 xtc of een zooi alcohol?

• Topic Starter Topic Starter
ik denk XTC, is puur chemische shit....een avondje bier haal je tenminste nog een beetje gezonde dingen uit. (biergist, gerstemout, water)

Mijn ervaring met gebruikt van xtc is dat je moeite hebt met eten, tijdens en er na... bij alcohol zal dit minder problemen met zich meebrengen.

Bij xtc zal je verbruik ook een stuk hoger liggen, waardoor ik denk dat je toch beter af bent met een biertje als sporter gezien...

Ik heb ook zoiets van doe het goed of doe het niet... dus dan zou ik voor het pilletje gaan :D

Xtreme_BODY zei:
wie slikt er wel eens wat xtc of snuift een lijntje of ghb enzzzz. en wie drinkt er nog? en doen jullie deze dingen ook tijdens jullie kuur?

ik voor de duidelijkheid niet
Een aantal jaren geleden ging er van alles in, maar nu komt het niet zo vaak meer voor, gebruik dan alleen sos.

Mars zei:
Wat zal meer in je nadeel zijn? hele avond op 1 a 2 xtc of een zooi alcohol?

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik me rotter voel van een lading alcohol dan van 1 pil. Een avond gruwelijk scheef gaan is dan weer vervelender de volgende dagen dan een kater. Het nadeel van een pil voor mij is dat ik een dag of drie verdoofd ben. Een alcoholkater duurt maar een dag.

Desalniettemin heb ik alcohol uit mijn leven verbannen (bier is voor mietjes), en heb ik het aantal houseparty's plus extra'tjes gereduceerd tot maximaal 2 maal per jaar. Je hebt maar 1 lichaam, bovendien geniet ik er op deze manier veel meer van.

Onderstaande tekst komt van www.jellinek.nl

Wat betreft risico's kun je drugs beoordelen aan de hand van drie criteria.
- Lichamelijke schade
- Verslavingskans
- Kans om maatschappelijk in de problemen te komen.

Lichamelijke schade

XTC kan leiden tot oververhitting en kan bepaalde zenuwen beschadigen. Oververhitting kan dodelijk verlopen maar is gemakkelijk te voorkomen door op tijd rust te nemen en voldoende water te drinken (2 glazen water per half uur).
De beschadiging van zenuwen is ernstiger. Steeds meer onderzoek wijst erop dat deze beschadiging kan optreden. De kans hierop wordt groter naarmate er vaker gebruikt wordt. Uit voorlopige resultaten van recent onderzoek blijkt dat er veranderingen in de hersenen aantoonbaar zijn bij een totaal gebruik van 55 pillen gedurende je hele leven. Het gaat hier dan om beschadiging van zenuwen die betrokken zijn bij de afgifte van een bepaald stofje in de hersenen. Dit stofje, serotonine, speelt een rol bij geheugen, concentratie en stemming. Onduidelijk is nog of bij stoppen volledig herstel optreedt. Hier wordt verschillend over gedacht.

Alcohol is bij matig gebruik onschadelijk. Pas bij overmatig gebruik wordt het zeer schadelijk. Het wordt dan schadelijk voor maag, lever en ook de hersenen.
Vooral over de hersenen is de laatste tijd meer duidelijk geworden. Als mannen enkele jaren 25 glazen per week drinken neemt de kans op beschadiging van de hersenen toe. Dit heeft gevolgen voor het geheugen en het denkvermogen. Bij vrouwen ligt het aantal glazen lager.

Verslavingskans

XTC is niet echt verslavend. In 2001 hebben zich in heel Nederland slechts 230 mensen aangemeld vanwege XTC.
Wel is het zo dat sommigen een feest zonder XTC niet mee leuk vinden en er dan veel voor over hebben om een pil te bemachtigen. Ook is het zo dat je aan XTC went. Slik je teveel dan treedt het effect nog slechts gedeeltelijk op. Je voelt dan alleen maar energiek.

Alcohol is duidelijk wel verslavend zowel geestelijk als lichamelijk. Je kunt er sterk naar verlangen, je hebt er steeds meer van nodig en krijgt bij stoppen last van onthoudingsverschijnselen. Zo'n 10% van de gebruikers raakt door alcohol in de problemen terwijl ongeveer 3% verslaafd raakt. In 2001 meldde zich in Nederland 22107 mensen aan vanwege alcohol.

Maatschappelijke problemen

De maatschappelijke problemen zijn bij XTC beperkt. Soms hebben met name zware gebruikers last van een kater die enkele dagen kan aanhouden. Dat belemmert natuurlijk het functioneren.

Bij matig gebruik heeft alcohol geen negatieve gevolgen. Eenmalig veel drinken kan gevolgen hebben voor agressie. Langdurig veel drinken kan tot grote maatschappelijke problemen leiden. Er ontstaan problemen op het werk, met vrienden en met de partner.

Splendid zei:
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik me rotter voel van een lading alcohol dan van 1 pil. Een avond gruwelijk scheef gaan is dan weer vervelender de volgende dagen dan een kater. Het nadeel van een pil voor mij is dat ik een dag of drie verdoofd ben. Een alcoholkater duurt maar een dag.

.

mijn ervaring is dat ik na 1 pil helemaal niks voel :D :p

ik voel me trouwens de volgende dag na een feestje al weer prima. Na het feestje 5 uurtjes slapen... Nergens last van (zit op 80%). de nacht er op uurtje of 8 slapenen alles is 100%.

Flink dronken zijn door alcohol maakt dus wel effe meer kapot dan 1 pilletje hè.

Bij alcohol daalt je testo drastisch, het verstoort het een en ander met melkzuur, zorgt dat je voeding niet wordt goed opgenomen (want de alcohol krijgt voorrang), daarnaast verstoort het ook iets met vitamines, en ik heb nog meer negatieve resultaten gelezen die ik zou moeten nazoeken.

Niet dat MDMA nou gezond is, maar niet de MDMA, maar het feit dat je op je reserves gaat zitten en niet goed eet is de reden dat spierafbraak plaatsvindt.

*Als* je op een feest elke twee uur een royale hoeveelheid eiwitten tot je neemt met wat goede carbs, dan zul je merken dat je aanzienlijk de schade beperkt en het zo 'gezond' mogelijk doet.

Al zou een pilletje veel slechter zijn dan alcohol, dan neem ik nog dat pilletje.

Het is gewoon veel leuker!!!!!!!!!!!!!!!!!

Trouwens ik doe allebei, dus het is bij mij geen keuze. Ik weet in elk geval wel dat ik zowiezo slecht bezig ben! Hou namelijk van duidelijkheid!!!! :D

ps.
ik denk zelf ook dat het verschil tussen xtc en alcohol niet zo drastisch is als veel mensen beweren. Grote verschil zit hem in het feit dat alcohol overal gehaald kan worden, geaccepteerd wordt etc. Kom jij dan aanzetten met een pilletje doet de halve maatschappij alsof je een crimineel bent. En wat krijg je dan? Je voelt je een dag niet lekker op je werk--> 'oh hij zal vast wel weer die shit hebben gebruikt'. Maar ze zeggen niks als jij in een dronken bui je vrouw in elkaar rost......hypocriet mensen. Ja toch

Als ik je nog een keer karma kon geven had ik het gedaan. :thumbs:

Als mensen zich bezatten vindt iedereen dat hèèl normaal. Maar o wee als je eens een pilletje of lijntje neemt. :rolleyes:

Ik gebruik al jaren het volgende voorbeeld om mensen duidelijk te maken dat de gevolgen van alcohol (helaas) overgetolereerd worden:

Ik woon op mezelf in Tilburg. Kom ik een keer thuis bij mijn ouders met een kale kop. Mijn moeder schrikt zich wezenloos. Helemaal overstuur. Ik leg uit: "Mam, ik was gisteren kei dronken en heb me kop kaal laten scheren" (was helemaal niet waar, ik vond het gewoon wel geinig een keer). Ons moedertje: "O dan, tsja, het groeit wel weer aan he!"

Als je dan een keer verteld dat je iemand kent die een vriend heeft die een pilletje heeft geslikt en dat dat schijnbaar best vet was dan gaan ineens alle nekharen overeind staan en lijkt het ze verstandig dat je maar niet meer met die persoon omgaat...

Ja idd dan bestempelen ze je meteen als junk als je pillen neemt.

beetje bier in het weekend .Gestopt met roken.Gestopt met frikandellen. :D

Jep, hoewel het mij hèèl erg sterk lijkt dat je een vrouw gaat slaan onder invloed van MDMA. Je zal ze eerder in de armen vallen. Geweld of slechte dingen zijn gewoon gebanned uit je geheugen op dat moment. Liefde giert door je lichaam. :D

Wel mooi, want ik kreeg tijdens een trip twee keer een slag in me gezicht van een gast die nogal hard danste, en ik kon gewoon niet boos of serieus zeggen dat ie of moest oprotten. :D

woot 541 posts doorlopen in 2 uur :cool:

/me heeft éénmalige ervaring met iekstisie, het was idd de nacht van m'n leven, 3 canadese meiden gedoet (was op trip in vancouver) :o :hedbang: :banana:

Terug
Naar boven