AndroidHealthClinic

Wielrennen icm gewichtheffen

Bezoekers in dit topic

taft

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
131
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Hoi,
Na de jaarlijkse bulk begin ik rond deze tijd met cutten. Mijn cardio is dan wielrennen nu ben ik aan het trainen voor de 100km. Mijn vraag is wat moet ik nou precies eten tijdens het fietsen om spier verlies tegen te gaan. Ik zat zelf te denken aan eiwit repen (maar volgens mij moet je dat niet nemen tijdens het duursporten), energie repen of een post workout rijdens het fietsen op drinken. Ik hoop dat jullienmij kunnen helpen. Voor het fietsen eet ik 4-5 botterhammen met zoet beleg, ik merk wel dat ik tijdens het fietsen vaak inees een hongerklop krijg(niet veel kracht meer, trillen, koud). Na het fietsen eet ik 500 gram kwark verdund met melk en 80gr perfect protein goed voor 645kcal melk niet mee getelt(108 gr eiwit, 41 gr koolhydraten, 6 gr vet)
 
Ik heb in 1 bidon 500 ml bcaa's zitten van xxl. Dit drink ik tijdens het fietsen.
 
Eiwitten tijdens de duurtraining is op zich prima en zoals taft zegt zijn BCAA's goed (worden sneller opgenomen). Ik zou dit wel in combinatie met (snelle) carbs nemen en tijdens je training sowieso snelle carbs als je langer dan 1,5-2 uur traint, omdat je glycogeenvoorraad uitgeput raakt. Daarmee voorkom je ook al dat je spieren aangetast worden. Verder lijkt me wat jij eet rondom je training prima. Repen kunnen, maar vloeibaar is ook niets mis mee en meestal nog goedkoper ook. Sommige mensen hebben echter behoefte aan vast voedsel tijdens de rit.
 
Back
Naar boven