AndroidHealthClinic

Wil van wat gewicht en vet af, maar wil niet aan de cardio

• Topic Starter Topic Starter
Net alsof de AH alleen maar troep verkoopt neem een lepel mee naar school en koop een bak kwark als je in tussenuurtje naar appie gaat.

Ik zeg niet dat de AH alleen troep verkoopt, maar als ik naar de AH ga koop ik meestal gewoon troep, ook omdat de rest dat ook doet, meer een gewenning geworden en daar moet ik ook wel vanaf zien te raken.

lol...geweldige mentaliteit! daar ga je echt ver mee komen:o je snapt toch zelf ook wel dat er geen andere manier is om van je vet af te komen zonder cardio te doen? tenzij je onder het mes wilt natuurlijk;)

Saai op de loopband of crosstrainer? Heerlijk stoned zijn met doppies in je oren, denken aan de chick die je vorig weekend tijdens het uitgaan hebt gescoord..Of denken aan hoe verdomd lekker je er straks uit ziet op het strand van die exotische bestemming! Heerlijk toch!

Serieus dan..Het is effe afzien maar niet alles is feest, en stop met rotzooi eten..Die voedsel als brandstof, niet als beloning..De beloning is dat fysiek waar je al jaren van droomt!

Geen cardio, geen kilootjes die verdwijnen..

Vanaf het woord [Link niet meer beschikbaar].

"Voordat iedereen alvast over liposuctie gaat posten, ik zeg dus NIET dat ik geen cardio wil doen, maar dat ik liever een alternatief zoek voor bijv. 30 minuten op een crosstrainer voor me uit te gaan staren, in principe bedoel ik dus eigenlijk een sport, maar wel iets wat makkelijk te combineren is met school"

Nog steeds niet goed genoeg. Net alsof 3x / week een uur op de crosstrainer nadelige gevolgen heeft voor jouw resultaten..

Geen cardio, geen kilootjes die verdwijnen..

Vanaf het woord [Link niet meer beschikbaar].

"Voordat iedereen alvast over liposuctie gaat posten, ik zeg dus NIET dat ik geen cardio wil doen, maar dat ik liever een alternatief zoek voor bijv. 30 minuten op een crosstrainer voor me uit te gaan staren, in principe bedoel ik dus eigenlijk een sport, maar wel iets wat makkelijk te combineren is met school"

Nog steeds niet goed genoeg. Net alsof 3x / week een uur op de crosstrainer nadelige gevolgen heeft voor jouw resultaten..

Nou, ik kan je in ieder geval vertellen dat ik niet een persoon ben die alles wijt aan genen e.d. gezien ik een paar jaar hiervoor gewoon op ideaal gewicht zat, maar op een gegeven moment een enorme vreetkick kreeg en mezelf heb volgepropt, ik deed nog volop aan sport(eerst nog handbal, daarna basketbal) waardoor ik niet nog meer aankwam, maar toen ben ik daarmee gestopt en kwamen er nog wat kilo's bij, dieëtist geprobeerd maar ik faalde zelf m'n eetgewoontes in bedwang te houden, en dat probeer ik nu om te gooien.

Ik weet dat ik het kan, gezien ik in de 3,5 maanden dat ik nu weer naar de sportschool ga al 9 kilo lichter ben, ik ben ook sinds gister een andere weg met mijn voedingssT ingeslagen, waardoor ik al gelijk merkte hoeveel ik eigenlijk wel niet aan snacks binnenkreeg. Ik had gister niks gesnacked en voor de rest hetzelfde aan brood en avondeten gegeten, maar voelde me nogal sufjes. Toen heb ik even berekend wat ik allemaal aan calorieën heb binnengekregen die dag en ik schrok me toch wel een hoedje. Ik had maar 1400kcal binnengekregen, en je hoeft geen wetenschapper te zijn om te snappen dat dat veels te weinig is. Daarom moet ik nu dus ook een ander voedingsschemagaan opstellen wat bestaat uit een laag verzadigd vet gehalte, voldoende eiwitten e.d. .

Mijn enige probleem met normale cardio in de sportschool was dus dat ik het saai vond, en daarom zocht ik naar alternatieven, geen lichte alternatieven, maar gewoon leukere, en die zijn er blijkbaar niet veel volgens de berichten die ik hier lees.

Ik heb hier waarschijnlijk een erg verkeerd beeld over mezelf geschetst, en dat snap ik nu ook wel als ik het allemaal teruglees, maar ik ben echt niet de doorsnee sportschuwe dikkerd, ik ben een sportliefhebbende dikkerd die het afvallen ook een beetje leuk wil maken :).

Ik denk dat jullie mening over mij hierdoor onveranderd blijft, desalniettemin ga ik gewoon door, gezien ik dit het meest voor mezelf doe, en ik hier alleen wat tips zocht.

Hey,

Ik ben nieuw hier, maar enig advies wat ik kan geven is als volgt:

Cardio:
Je kan proberen om op voetbal/vechtsport te gaan. Ik heb zelf geen problemen om een dikke 45 minuten op de crosstrainer/loopband te staan. Zoals iemand hiervoor mij al zei, denk er aan hoe goed je er uit zult zien wanneer je eenmaal goed bezig bent.

Algemeen:
Ga sporten met een vriend(in) of een familielid die ook gemotiveerd is (samen cardio doen e.d.). Ik sport zelf 4x in de week met mijn broer en dat is (voor mij in ieder geval) veel beter vol te houden dan wanneer je in je eentje gaat.

Verder is het gewoon veel wilskracht om geen vette happen te kopen. Neem als voorbeeld even een zak lays of iets dergelijks. Als je de zak leegeet heb je in 10 minuten voor pakweg 1000 calorieen gegeten. Als ik redelijk intensief bezig ben op de crosstrainer, dan verbrand ik in 30 minuten 600-700 calorieen.

Af en toe kan je wel wat lekkers nemen vind ik, maar als je snel resultaat wilt zien dan zul je even moeten doorzetten.

Sucess! :)

Waarom ga je niet buiten hardlopen? Kijk je niet een half uur tegen dezelfde spiegel/muur aan en zeker in het zonnetje is het heerlijk! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er in het begin ook moeite mee had. Ik was bereid om gezond te eten, maar sporten wilde ik niet aan. Nu plan ik voor mezelf 3 dagen in de week in dat ik minimaal 45 minuten buiten ga hardlopen. In het begin ging ik met tegenzin, nu vind ik het steeds lekkerder. Muziekje op, om je heen kijken en lekker rennen. Na een tijdje voel je je steeds beter want 1, je bent afgevallen 2, je conditie is vooruit gegaan, dus je zit lekkerder in je vel en 3, je bent lekker in de buitenlucht bezig. En is niet alleen te doen als het mooi weer is, want toen het 5 graden onder 0 was ging ik ook. En als het regent ook. Echt, tis gewoon doorzetten, even een paar maandjes en dan vind je het heerlijk!

Ik zal dit topic maar eens een beetje updaten :)

In mei was ik nog 2 weken op vakantie geweest in Turkije, daar was ik 2,5 kilo aangekomen :(, kwam meerendeels door het feit dat we heel veel met de bus gingen en het eten daar erg vet/zoet was. Eenmaal terug in Nederland heb ik weer mijn oude patroon opgepakt. Qua eten is het niet altijd gezond, maar toch wel gezonder dan voorheen, heel sporadisch eet ik nog een zak chips, verlangen ernaar is gewoon verdwenen, en qua snacks valt het ook wel mee. De frituur gaat minder vaak(lees, bijna niet) aan en qua cardio doe ik gewoon fietsen(naar school, en andere plekken waar ik heen moet).

Ik weeg nu ondertussen ~95.5kg, qua vetpercentage geeft het digitale meetapparaat mij een waarde tussen de 16 en 18% weer, niet slecht gezien het feit dat ie mij vroeger waardes tussen de 19 en 24% aangaf.

Het fitnessen, met name krachttrainen is wel op een lager pitje gezet gezien mijn proefwerkweek eraan komt, maar het fietsen gaat gewoon nog door. Mijn kleding is nu echt te groot geworden, en de broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht is nu ook veels te groot geworden(maatje 36, dus ik zal nu wel op 34 zitten denk ik).

Vandaag ook een sportdag gehad, en nu pas merk ik hoeveel het fietsen mijn conditie heeft verbeterd. Voorheen kon ik op de sportdag al het eerste potje basketbal niet langer dan 5 minuten volhouden, en nu ging ik de hele dag fanatiek door tot het einde en was nog steeds niet echt moe of uitgeput, vooruitgang dus! :)

Ik zit nu al bijna aan mijn streefgewicht, nog eventjes doorzetten en dan ben ik er. Ik snap wel dat als ik gezonder eet het waarschijnlijk sneller zal gaan, maar als mens moet je ook genieten :D. Tevens kreeg ik met de broodjes kipfilet e.d. en weinig rijst te weinig calorieeën binnen, terwijl ik ongeveer 9 broodjes at op een dag(met fruit e.d. natuurlijk). Ik ging me daardoor erg suf en futloos voelen, en dat heb ik met mijn huidige dieet niet, en eigenlijk vind ik het zelf wel goed zo. :)

weet je? ik heb maar drie dingen hier over te zeggen.

1# schema's maken van echt alles en je er aan houden, werkt ontzettend motiverend.
2# lezen over metabolisme en training.
3# jezelf dicipline aanleren.

voor de rest.... Schop onder je reet kan je krijgen!!

kijk die stats en hou vol he :thumbs:

Ga naar de sportschool en doe HIIT! duurt 15min. en geloof me je verveeld je geen sec.
je bent continiu bezig! ga er over lezen op het forum of google. het is een stuk effectiever dan normale cardio

maar als je echt wilt afvallen dan kom je er niet als je je niet aan een schema houd.

Je verdient het eigenlijk wel om er als een vetz*k bij te lopen met zo'n zwakke mentaliteit.

Ik sluit me aan bij de rest. Met die mentaliteit zal je nergens komen.
Misschien verlies je tijdelijk wat gewicht maar tenzij je wat dedicatie toont zal al de moeite die je er nu in stopt tevergeefs zijn op lange termijn.

Hoe dan ook dit is een forum en we zijn hier om te helpen...
De enige tip die ik je kan geven is een atkins-style dieet te volgen...

Gemaakt voor "luie" mensen en het werkt, kijk maar naar het succes dat het heeft in de VS.
Wil je het combineren met krachttraining doe je een CKD.
Grote hoeveelheden cardio worden zelfs afgeraden met dit dieet omdat het je spierglycogeen leegtrekt en je KT kan tegenwerken.
Voordeel is dat, eens je aangepast bent aan het dieet, je extreem laag in calorieën kan gaan zonder je jezelf slap of hongerig voelt de hele dag door.
En ja, je zal extreem laag in calorieën moeten gaan indien je wil afvallen zonder cardio.

Wat lichaamsbeweging is en blijft echter een must. Het hoeft niet veel te zijn.
Wat wandelen of recreatief met de fiets rijden is al voldoende, je hoeft je zelfs niet moe te maken.

Dude als je oa basketbalde waarom begin je daar dan niet weer mee? je kan ook trainingslid worden als je te weinig tijd hebt, dan heb je er minder verplichtingen bijv. ****ing goeie cardio als je t mij vraagt, bovendien kun je je opgebouwde kracht/massa daar goed gebruiken. Ik ben nu ook weer anderhalve maand aan t basketballen na 2 jaar alleen krachttraining te hebben gedaan. Ik zit nu btw ook in de cut. Ik wissel alle soorten cardio af, ook na krachttraining in de gym: crosstrainer, helling lopen, fietsen, roeien en buiten hardlopen (door t park met mooi weer en een lekkere view). Je hebt zoveel mogelijkheden gast er moet wel iets van cardio tussen zitten wat je leuk vindt. Ik bedoel denk je dat wij t allemaal tof vinden om elke dag tussen de 30min en een uur cardio te doen na krachttraining of in t algemeen (ik doe nu 6 dagen per week cardio, no excuses). Lang niet altijd heb je daar zin in, maar de gedachte aan een body die helemaal ripped is: f** that keeps me going on and on =).

Je zei na 5 min vond je het al saai...
Het gaat dan ook makkelijker als je voor de tv fietst en iets hebt opstaan wat je leuk vindt.
Lopen kan ook gewoon lekker ontspannend zijn.
Anyway.... na een tijdje merk je resultaat en dan wordt het opeens wel leuk.
Misschien een kwestie van wennen en doorzetten.
Ook het eetpatroon helpt om af te vallen..
Geldt wel dat je er aan houdt. En het hoeft echt niet extreem.

Maar laten we eerlijk zijn... ik gooi ook liever een blikje Heineken achterover dan dat ik squat :D
Alleen het eindresultaat van lekker trainen betaalt zich dubbel zo hard uit. Als je het goed doet natuurlijk. ;)

Alsnog succes met het behalen van je doelen!

hehehehe.. dynamo op je hometrainer en batterij uit die laptop ;)

Kerel, sommige opmerkingen lijken wat hard, maar het is wel precies zo.., je moet nu eenmaal je best doen om iets te bereiken in het leven!
Als je er mooi uit wilt zien, moet je hard werken.., en als je eenmaal lekker in die flow zit en je ziet het resultaat, word het zelfs leuk!

En nu donder je alle junk-food in de prullebak, sportschoenen aan en hardlopen!

+1, Voor de Tv is een goeie, Je hoeft echt geen 6 keer per week cardio te doen, dat is zowiezo te veel.. Je lichaam heeft ook rust nodig

Terug
Naar boven