AndroidHealthClinic

Wil van wat gewicht en vet af, maar wil niet aan de cardio

eh sowieso teveel? hmmm nou als je hard in je vet% wil dalen is dat egt niet teveel. Voor mij werkt t perfect. En met 6x bedoel ik iig niet 6x hoge intensiteit maar iets van 4x op een lagere hartslag voor vetverbranding zeg maar (meestal na krachttraining) en die andere 2x wel hoge intensiteit (doe ik meestal om ook aan conditie te winnen). en die 7e dag gewoon als volledige rustdag. Kijk het is geen must met minder zal je ook best je doel bereiken daar niet van, maar sowieso teveel is bull.

Sarcasme

eh sowieso teveel? hmmm nou als je hard in je vet% wil dalen is dat egt niet teveel. Voor mij werkt t perfect. En met 6x bedoel ik iig niet 6x hoge intensiteit maar iets van 4x op een lagere hartslag voor vetverbranding zeg maar (meestal na krachttraining) en die andere 2x wel hoge intensiteit (doe ik meestal om ook aan conditie te winnen). en die 7e dag gewoon als volledige rustdag. Kijk het is geen must met minder zal je ook best je doel bereiken daar niet van, maar sowieso teveel is bull.

te veel cardio = katabolisch = lager metabolisme = minder daling in vp = meer cardio om resultaat te houden.

dus krijg je een beetje last van een neerwaardse spiraal.

Oke, nu je over de eerste stap heen bent:

- Zorg voor een HOGE trainingsintensiteit bij Krachttraining (ga tot het uiterste)
- Cardio doen (Zeuren over hoe het je verveelt gaat niet werken). Er zijn werkelijk zo veel verschillende soorten: Rennen, Zwemmen, Fietsen, Skaten, Vechtsport
Als je kan doe je cardio 's morgens, koop een HF-meter en doe iets met een HF van 120-130 (NIET HOGER)
- 2500kcal per dag eten, en van daaruit minderen/meerderen afhankelijk van je resultaten

idd.. en als het je het dan nog te saai vinden, nodig je van harte uit om eens een MMA/Thay training mee te doen... Als je dat saai vind weet ik het ook niet meer en de workout is brutal..

hmmm ok raar dat de ervaren gasten op mn gym (waarvan er ongeveer 3 ook wedstrijden hebben gedaan, naturel) me dat wel hebben aangeraden en het ook nog eens perfect werkt zonder veel spiermassa te verliezen, nu zit ik op 12% en kom van 20.8% ongeveer kilootje of 9 kwijt ben enorm tevreden, ik heb het overigens al eens eerder gedaan dit toen werkte het ook goed alleen in de bulk at ik overdreven veel en absoluut niet clean, maar goed ik hou sowieso straks bij de bulk ook cardio erin, in het vervolg wil ik een stuk cleaner bulken (niet te want dan kom je ook haast geen drol meer aan).
Ik snap overigens best wat jullie bedoelen hoor, tis niet alsof k elke keer een uur cardio doe dan, dat verschilt ene keer doe ik wel een uur andere keer doe ik 30 min, desalniettemin het werkt gewoon punt.

is verschil tussen veel cardio en TE veel cardio.

haha ja ok, maar dan kom ik met de logische vraag, wat noem jij TE veel? Al wat ik nu doe of wat ik zei over elke dag een uur (wat idd te veel is :P)

is voor iedereen verschillend, ecto endo meso blablabla....

@ BBaller, wat eet je erbij? Op onderhoud of daar onder.. Als je op onderhoud eet dan zal het wel goed zijn.. Als je onder onderhoud zit.. hoefd je ook minder te doen om er nog verder onder te gaan zitten..

@ Reem76
Je kan op allerlei manieren je doel bereiken heeft niet alleen te maken met je lichaamstype, maar gewoon met de persoon zelf, het kan voor iedereen anders zijn daarom zeg ik ook, probeer wat uit, als het niet werkt doe je t anders. Voor mij werkt dit prima dus :).

@Spanksta
Tja ik denk wel op onderhoud, als ik niks doe dan gaat t niet hard waarschijnlijk, nu gaat er ongeveer 1% per week vanaf (miss iets minder). Ik ben gewoon begonnen met wat dingen anders te doen, ik at veel pindakaas op brood eerst, dat heb ik eruit gegooid, af en toe neem ik het nog maar nu. Ik heb ook iets van 4 broodjes eraf gegooid om mee te beginnen. Hierbij heb ik langzaam mijn cardio opgevoerd, eerste week 3x, 2e week 4x enz. toen ik op 6x per week zat (nog steeds dus) heb ik een aantal sessies wat langer gemaakt, ipv 30 min een week later 35, toen 40 enz. alleen met deze methode ben ik 5% kwijtgeraakt. Op een gegeven moment zag ik haast geen vooruitgang meer toen heb ik er weer 2 broodjes vanaf gehaald en weer 2 cardiosessies iets langer gemaakt, hiermee is er nog 3.5% vanaf gegaan. Hierbij heb ik ook een aantal supplementen toegevoegd, namelijk Glutamine (door die cardiosessies kan je dat extraatj wel gebruiken voor herstel vooral), Vanadyl en visolie.
Ik denk dat het komende tijd wat langzamer zal gaan dus ik anticipeer hierop door aankomende week weer 2 broodjes eraf te halen. Zou ik echt weinig vooruitgang meer boeken dan voeg ik eventueel nog stacker toe, ik heb namelijk mijn doel bijgesteld. Ik wou tot de 10%, maar nu het zo goed gaat wil ik onder de 10%. Ben heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet, nog nooit gehad namelijk, van nature ben ik wat steviger namelijk, ik gain makkelijk =).
Ok sorry voor dit überlange verhaal, maar ik denk dat dit wat meer inzicht verschaft in hoe ik het aanpak.
Dus Drinkyoghurt dit komt er allemaal bij kijken als je dat overtollige vet kwijt wil raken. Je hoeft natuurlijk niet meteen 6x per week cardio te doen, maar iig meer dan je nu doet! Zoek iets wat je echt leuk vindt man, dat is er vast wel!

met de blabla bedoelde ik dus precies wat je zegt en er zit ook een hoop tussen de oren he.. Vergeet men wel eens...

Hoi, om even op jouw vraag in te gaan (en niet te laten beïnvloeden door mijn mening)

Goede alternatieven voor cardio, om af te vallen zijn er ZEKER WEL. Denk aan Mountainbiken (door het bos, werkt prima), je kan, indien je je inzet, wel 1000 kcal verbranden.

Kickboxen, mijn eerste sport. Je kan tijdens een intensieve training tot 1500 kcal verbranden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in je zoektoch!

Kickboxen en mma kan idd killing zijn en echt niet saai

Jongens, natuurlijk onzin dat je cardio nodig hebt om effectief te kunnen afvallen. Een goed dieet, minder eten dan je verbruikt, refeeds inlassen en na een lange periode cutten een reset is alles wat je nodig hebt. Dat en niet te snel willen afvallen.

ouwe wijve mentaliteit

maar je kan KETO dieet doen i.c.m. krachttraining

ouwe wijve mentaliteit

maar je kan KETO dieet doen i.c.m. krachttraining

Keto is ook niet heilig en is niet zoveel begrip voor in onze samenleving. Je moet er schijt aan hebben en maar één misstap en je bent uit ketose en vergt dus aardig wat dicipline, iets wat aangenomen wordt dat de TS mist.

• Topic Starter Topic Starter
Zo, er is ondertussen veel bijgeschreven. Sorry dat ik dit topic niet zo vaak update :x

Ondertussen is de vakantie aangebroken, en heb ik mijn schema qua voeding en training aangescherpt.

In de ochtend eerst op een lege maag een half uurtje cardio, daarna goed en voldoende eten en in de avond 1 à 1.5 uur krachttraining. Ik merk nu gelijk vorderingen in m'n spieren nu ik elke dag ga in plaats van die 2/3 keer per week wat het voor de vakantie was.

Zo teruglezend kan ik die reacties wel begrijpen, mijn mentaliteit in de beginpost is inderdaad nogal slecht [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik zelf terugkijk naar foto's van voor ik net begon en nu begin ik me nogal best te schamen. Maar hoe dan ook, hier een kleine vergelijking van vroeger en nu:

Vroeger
actkyw.jpg

Begin Juli:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag:

308a0kn.jpg

Vetpercentage weet ik nog steeds niet zeker(heb zo'n elektronisch apparaat wat je moet vasthouden, maar dat ding is ontzettend nauwkeurig), maar daarvoor heb ik gister een vettang besteld

Cardio vind ik nog steeds zo saai als wat, maar nu houd ik het in ieder geval gewoon goed vol. Daarbij fiets ik ook nog ongeveer 70-90km per week.

Voor velen zal dit resultaat er niet als veel uitzien, maar voor mijzelf is het al op zich best veel, en des te meer dat die oude foto mij motiveert door te gaan.

Terug
Naar boven