Fitness Seller

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

Misschien is het een idee om isometrics te doen ipv paused reps? Dan zet je de catchers op de goede hoogte en drukken maar :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Misschien is het een idee om isometrics te doen ipv paused reps? Dan zet je de catchers op de goede hoogte en drukken maar :)

Dat zijn Pin Squats, zeker?
Heb ik altijd een enorme k*t-oefening gevonden (in de zin dat die niet fijn aanvoelt, niet dat die zwaar aanvoelt).
Bovendien heb je er niet de lange TUT bij, die je bij Paused SQ wel hebt.

• #1.224
  • #1.225
Zal ook eens wat over mijn voeding nu in de cut hier neerzetten.

Mijn originele opzet (opgesteld in mei) was de volgende:

Gewicht: 74kg
Onderhoud op rustdag: 2250 kCals
Onderhoud op trainingsdag: 2400 kCals

Training: 2400-2500 kCals 150/330/50 EKV
Rustdag 1: 1500-1700 kCals 150/75/70 EKV
Rustdag 2: 1000-1200 kCals 130/70/25 EKV

Al mijn kCals eet ik post-workout.
Op rustdagen zijn mijn maaltijden vaak even groot.

Opmerking
kCals op rustdagen zijn nu al vrij laag. Als ik dan vastloop, is het moeilijk om nog te verlagen. Daarom aan het hoger einde van het spectrum zitten.
Als ik voel dat ik volledig hersteld ben, kan het wel eens zijn dat ik een rustdag 2 skip.
Met deze opzet zou ik wel zo'n halve kg per week moeten kunnen verliezen tot aan mijn vakantie in juli.
Daarna evalueer ik even hoe het is verlopen en pas ik eventueel een aantal zaken aan.

Het idee erachter was om op trainingsdagen rond onderhoud te zitten, op mijn eerste rustdag een kCal-deficit van zo'n 500 kCals te hebben en op de tweede rustdag een tekort van zo'n 1000kCals te hebben. Hierdoor zou ik op een periode van 3 dagen een totaal tekort van 1500 kCals hebben, ofwel een goede 3000 kCals per week, wat overeenkomt met ongeveer 0,5kg vet per week.

In de praktijk kwam het echter vaker neer op het volgende:

Training: rond onderhoud
Rustdag 1: 'normaal' tekort
Rustdag 2: 'redelijk groot' tekort

Had niet altijd veel zin om precies te gaan meten hoeveel ik at en deed het meer op gevoel. Aangezien op de weegschaal precies gebeurde wat ik wou, kan ik besluiten dat ik het wel vrij goed inschatte.

De laatste maand heb ik wel een aanpassing gedaan. Victor raadde me af om zo'n groot kCal-tekorten te hanteren en een meer gebalanceerd kCal-inname te gebruiken: een dagelijks tekort van zo'n 10-15% en dan regelmatig een refeed.

Echter, ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit wel ga blijven doen. Ik heb namelijk het gevoel dat ik minder goed herstel, nu ik niet steeds meer rond onderhoud zit op een trainingsdag. Ik blijf dit misschien nog eventjes doen tot mijn vakantie begin/midden augustus, maar hoogstwaarschijnlijk schakel ik daarna weer over naar mijn originele opzet.

Hoeveel weken ben je nu al achter elkaar aan het diëten? Worden je trainingen wel goed geautoreguleerd? Het is ook wel handig om 1x per week refeed in te plannen, anders loop je op het lange termijn wel snel leeg met je huidige vetpercentage.

• #1.227
Hoeveel weken ben je nu al achter elkaar aan het diëten? Worden je trainingen wel goed geautoreguleerd? Het is ook wel handig om 1x per week refeed in te plannen, anders loop je op het lange termijn wel snel leeg met je huidige vetpercentage.

I.v.m. cutten, heb ik eerst een tweetal weken een 'inloop-periode' gehad. Daarna een goede 5 weken echt gecut, gevolgd door een weekje vakantie. In deze vakantie wel redelijk wat alcohol en slecht eten genuttigd, maar geen 'echte' diet break (vb. niet echt hoog in carbs gegaan). Na de vakantie terug de draad opgepikt en dan zo'n 4 weken cutten. Dan een nieuwe vakantie waar ik wel echt een diet break ga doen. En daarna de laatste 6 weken van mijn cut.

Autoregulatie is iets wat wel beter kan in mijn trainingen, maar dat verliep behoorlijk afgelopen cycle.

Ik doe normaal wel 1 keer per week zeker op onderhoud of iets erboven te eten. Dit gebeurt dan op een trainingsdag, met best veel carbs na de workout.

Het voelt een beetje alsof je een beetje doorslaat in je dieet. Als je nu al flink droog staat volg dan gewoon een tijdje een opzet zoals ik nu volg (recomp met kleine calorie verschillen, vraag maar aan Victor). Ik ga er erg hard op. Zolang dit werkt knal ik lekker door en recomp ik echt. Misschien volgend jaar voorjaar ergens nog een echte cut om met aders op mijn buik het strand op te gaan tegen die tijd. :P

Na 10 weken diëten is het dan inderdaad verstandig om even 2 weken off te nemen. Persoonlijk zou ik met een laag vetpercentage om de 6-8 weken off nemen van het dieet. De performance dreigt dan al gauw te droppen.

Wat schat je je vetpercentage dan nu precies?

• #1.230
Het voelt een beetje alsof je een beetje doorslaat in je dieet. Als je nu al flink droog staat volg dan gewoon een tijdje een opzet zoals ik nu volg (recomp met kleine calorie verschillen, vraag maar aan Victor). Ik ga er erg hard op. Zolang dit werkt knal ik lekker door en recomp ik echt. Misschien volgend jaar voorjaar ergens nog een echte cut om met aders op mijn buik het strand op te gaan tegen die tijd. :P

Waaruit kan je dit in godsnaam afleiden?
Ik heb gewoon mijn 'plan' gepost, waar het bedoeling is dat ik zo'n 0.5kg/week verlies. Daar heb ik nog bij gezet dat ik mij niet echt super strikt heb gehouden aan het plan. Echter, de resultaten op de weegschaal geven wel weer wat ik in gedachten had, dus all is good, nee?
Ik zou nu gewoon graag echt eens cutten naar een erg laag BF % (tot eind september). Dan kijk ik wel even wat de opties zijn voor erna en doe ik misschien iets recomp-achtig.

Na 10 weken diëten is het dan inderdaad verstandig om even 2 weken off te nemen. Persoonlijk zou ik met een laag vetpercentage om de 6-8 weken off nemen van het dieet. De performance dreigt dan al gauw te droppen.

Wat schat je je vetpercentage dan nu precies?

Ja, precies. In een ideale wereld, neem ik inderdaad gewoon na 6-8 weken een diet break van 1-2 weken. Dit zou voor mij beteken dat ik die nu ongeveer houd. Echter, life happens en met de vakanties komt dit nu even het beste uit. Ik heb ook geen zin om een diet break van 2 weken te houden, gevolgd door een vakantie in Zuid-Frankrijk, waarvan ik toch weet dat het elke dag Bourgondisch eten is.
Gelukkig ook nog geen last van stalled diet loss. Deze week wel zonder aanwijsbare reden een hoop vocht gedropt. Ben benieuwd op welk BF en BF % ik ga uitkomen.

• #1.231
Vrijdagavond met Rusty samen getraind. Was weer lekker de hele dag stikkapot de dag erna, dus toch eens proberen wat vroeger te trainen dan.

26-07-2013: Intensity W2

Opwarmen:
5min mobility
2x5 Broad Jumps

1. Reverse Band Squats (een goede -10kg onderin, los vanboven, met belt):
5x60
3x70
3x80
3x90
3x100
3x3x107,5 (met belt)
--> techniek voelde best solid aan weer! Zak nu redelijk wat sneller en dat gaat wel goed.

2. Hanging Leg Raises:
5x10
--> tussen Squats door.

3. Paused Floor Press (pinky grip):
5x50
3x60
3x3x72,5

4. Sumo Block Pull (6cm):
5x70
3x100
3x120
3x140
5x155
--> ging weer goed.

5. Chins (Hammer Grip):
5xBW
3xBW+15
3xBW+25
3xBW+35
2x3xBW+37,5
--> denk toch dat ik sterker ben supinated. Had ik niet verwacht.

6. Seated DB Press (Paused, in lb):
2x12x45

7. DB Preacher Curls (in lb):
15x25 +5-5 (myo)

8. Band GM's::
20xgroen
15xgroen+paars

9. Band Press + Band Pushdowns:
15xrood + 10xrood+paars
20xrood + 12xrood+paars

Tijd:
? In ieder geval weer erg op het gemak getraind.

Commentaar:
Fijne training! Erna nog eens een stevige refeed gedaan.

Laatst bewerkt:
Meer gesquat dan rusty? :D

om de hoeveel tijd doe je een refeed ?

• #1.233
Meer gesquat dan rusty? :D

om de hoeveel tijd doe je een refeed ?

Andere variant. ;)

Nu refeed ik 1 keer per week, maar zoals ik eerder al aanhaalde, ga ik na mijn vakantie terug overschakelen op een refeed 2x per week (i.e. elke trainingsdag op onderhoud eten). Bekomt me qua herstel veel beter.

• #1.234
De training van vandaag een dagje naar voren geschoven. Dan moest ik vandaag niet zo vroeg op. En het komt ook goed uit zo met de trainingen van de komende weken.
Training @ RustyZipper

28-07-2013: Volume Week 3

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Bench Jumps

1. Paused SQ (4sec):
5x55
5x65
3x5x75

2. Standing Band Crunches:
20xgroen
15xgroen+paars
--> tussen Squats door

3. Paused BP (legs up, 4sec pauze, 1-2cm boven chest):
5x40
5x50
2x5x55

4. Conventional DL's (pronated):
5x70
5x100
2x5x130
--> staggered met BP.

5. 1-Arm BB Rows:
15x15
15x17.5
--> ROM was kleiner door grotere schijven. Daarom iets zwaarder dan gepland.

6. Band Upright Rows:
2x18xrood
--> staggered met Rows

7. Leg Extensions:
2x12

8. 1-Leg Calf Raises:
15xBW+5 +5-5 (myo)

9. Standing Band Curls:
20xrood
12xrood+paars

10. OH Plate Raise (Paused):
12x20
15x20
--> staggered met Cable Curls

Tijd:
1u20-30

Commentaar:
Leuke training!

• #1.235
BW:

Week 1: 75kg
Week 2: 73,5kg
Week 3: 73kg
Week 4: 72,6kg
Week 5: 71,8kg
Week 6: 71,5kg
Week 7: 71.1kg
Week 8: 70,4kg
Week 9: Boedapest
Week 10: 69,9kg
Week 11: 69kg

De relatief grote drop is voornamelijk te wijten aan het kwijt raken van vocht. Ik heb niets speciaals gedaan om dat te triggeren. Gebeurde gewoon. Zal dus volgende week ook wel weer wat zwaarder zijn, schat ik.

• #1.236
Even wat personal/private shizzle waardoor mijn hoofd niet echt naar trainen staat. Slapen en eten steekt er ook wat bij in.
On a positive note, zo gaat de cut wel hard. :roflol: Deze morgen stond er 68 op de weegschaal. Op naar Christian Bale fysiek in de Machinist!

Doorslaan was misschien niet helemaal het goede woord, maar 68kg inmiddels en merken dat je slecht hersteld momenteel...als je dan voor een iets tragere opzet kiest (recomp), herstel je wel veel beter en blijft het trainen ook leuk.
Dat is meer waar ik zelf tegen aan liep en dacht je met die tip te helpen. ;)

• #1.238
Doorslaan was misschien niet helemaal het goede woord, maar 68kg inmiddels en merken dat je slecht hersteld momenteel...als je dan voor een iets tragere opzet kiest (recomp), herstel je wel veel beter en blijft het trainen ook leuk.
Dat is meer waar ik zelf tegen aan liep en dacht je met die tip te helpen. ;)

Nu slaat het wel wat door, hoor. Maar heeft niks met mijn opzet te maken. :-)

Terug
Naar boven