FortiusFitness
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 61
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien is het een idee om isometrics te doen ipv paused reps? Dan zet je de catchers op de goede hoogte en drukken maar![]()
Het is van de onderste positie naar de positie waar je zwak in bent. Dus bij deads bijv. net onder je knie, of op je knie of zelfs bij lockout. Je bepaalt dan je ROM met de onderste catchers.
Check ander: http://westside-barbell.com/index.p...ons/articles-published-in-2006/379-isometrics
Gewicht: 74kg
Onderhoud op rustdag: 2250 kCals
Onderhoud op trainingsdag: 2400 kCals
Training: 2400-2500 kCals 150/330/50 EKV
Rustdag 1: 1500-1700 kCals 150/75/70 EKV
Rustdag 2: 1000-1200 kCals 130/70/25 EKV
Al mijn kCals eet ik post-workout.
Op rustdagen zijn mijn maaltijden vaak even groot.
Opmerking
kCals op rustdagen zijn nu al vrij laag. Als ik dan vastloop, is het moeilijk om nog te verlagen. Daarom aan het hoger einde van het spectrum zitten.
Als ik voel dat ik volledig hersteld ben, kan het wel eens zijn dat ik een rustdag 2 skip.
Met deze opzet zou ik wel zo'n halve kg per week moeten kunnen verliezen tot aan mijn vakantie in juli.
Daarna evalueer ik even hoe het is verlopen en pas ik eventueel een aantal zaken aan.
Hoeveel weken ben je nu al achter elkaar aan het diëten? Worden je trainingen wel goed geautoreguleerd? Het is ook wel handig om 1x per week refeed in te plannen, anders loop je op het lange termijn wel snel leeg met je huidige vetpercentage.

Het voelt een beetje alsof je een beetje doorslaat in je dieet. Als je nu al flink droog staat volg dan gewoon een tijdje een opzet zoals ik nu volg (recomp met kleine calorie verschillen, vraag maar aan Victor). Ik ga er erg hard op. Zolang dit werkt knal ik lekker door en recomp ik echt. Misschien volgend jaar voorjaar ergens nog een echte cut om met aders op mijn buik het strand op te gaan tegen die tijd.![]()
Na 10 weken diëten is het dan inderdaad verstandig om even 2 weken off te nemen. Persoonlijk zou ik met een laag vetpercentage om de 6-8 weken off nemen van het dieet. De performance dreigt dan al gauw te droppen.
Wat schat je je vetpercentage dan nu precies?
Meer gesquat dan rusty?![]()
om de hoeveel tijd doe je een refeed ?

Week 1: 75kg
Week 2: 73,5kg
Week 3: 73kg
Week 4: 72,6kg
Week 5: 71,8kg
Week 6: 71,5kg
Week 7: 71.1kg
Week 8: 70,4kg
Week 9: Boedapest
Week 10: 69,9kg
Week 11: 69kg

Doorslaan was misschien niet helemaal het goede woord, maar 68kg inmiddels en merken dat je slecht hersteld momenteel...als je dan voor een iets tragere opzet kiest (recomp), herstel je wel veel beter en blijft het trainen ook leuk.
Dat is meer waar ik zelf tegen aan liep en dacht je met die tip te helpen.![]()
Nu slaat het wel wat door, hoor. Maar heeft niks met mijn opzet te maken. :-)