AndroidHealthClinic

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

Heb even geen zin om al je trainingen weer te gaan doorspitten dus ga het even vragen :p

Je schommelt nu al even rond die 68, houden we het maar op -70, maar ga je nou nog vooruit in je trainingen?
Zie wel dat er veel variatie inzit met mooi trainingsmateriaal (ja, jelly) en een shitload aan conditioning
(maakt het ook wat moeilijk om vooruitgang te zien) maar zet je nog wel eens een PR ergens?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.462
That's an unconventional method.

Dat doe ik met mijn andere hand!

Heb even geen zin om al je trainingen weer te gaan doorspitten dus ga het even vragen :p

Je schommelt nu al even rond die 68, houden we het maar op -70, maar ga je nou nog vooruit in je trainingen?
Zie wel dat er veel variatie inzit met mooi trainingsmateriaal (ja, jelly) en een shitload aan conditioning
(maakt het ook wat moeilijk om vooruitgang te zien) maar zet je nog wel eens een PR ergens?

Zal hier morgen even uitgebreider op antwoorden.

• #1.463
Training van deze morgen om 6u. Had er alweer zin in van gisterenavond!

03/12/2013: Bench W10

Opwarmen:
5min mobility

1. Paused Floor Press (met Football, wide grip):
5x40
5x50
5x60
5x65
5x70
5x75
4x77.5
5x75
6x72.5
7x70
10x65
--> eerste rep is vanaf dead stop (deadlift blokken). Ging lekker!

2. DB Rows:
15x25
15x35
15x40
15x45
15x50
15x55
15x60 PR
--> voor Robke! ;) En uiteraard zijn die reps met 60kg niet superstrikt, maar boeien. Het is ook zeker geen al te zot smijtwerk. Hier groeien m'n lats altijd heerlijk op. Staggered met de Floor Press.

3. Flat DB Press (met Fat Gripz):
10x25
10x25
9x25
8x25

4. Football Bar Rows (met deadstop, van blokken):
8x65
8x75
7x80 (medium grip)
7x80 (close grip)
7x80 (wide grip)
--> staggered met DB Press:

5. Band Press:
25xrood
25xrood
15xrood

6. Football Bar Curls:
15x30 +10+5+4+3+5 (DC-style)

7. OH Extensions met Football Bar:
10x30 +5+4+3+3+3 (DC)

8. Upright Rows met Football Bar:
12x30 +8-6-5-4 (DC)

Tijd:
1u30

Commentaar:
Heerlijke train. Ben nu toch aan het twijfelen of ik mijn Football Bar wel wil weg doen. Is toch heerlijk als variatie. Gaat er een beetje vanaf hangen hoe vaak ik juist thuis ga trainen.

Waar staat 'DC' voor?
Als je een bar af en toe gebruikt is het vaak toch de moeite hem te houden, of je moet er een hele goede prijs voor krijgen/je zit in geld nood.

Zijn wel echt goede db rows

sloof je nu maar lekker uit ja :p

Idd is best knap om te Db rowen met het gewicht dat je bencht (pun intended)

Zie je toch wel vaker ... iemand die beter is met rows/pulls dan met presses. Willem rowt zelfs nog 60
op enkel één appel per dag met een bw van 50 lijkt me :p

Zie je toch wel vaker ... iemand die beter is met rows/pulls dan met presses. Willem rowt zelfs nog 60

Ik bedoel 1 hand rows gelijk aan 2 arm benchpress
Dat is net zoiets als ik Db rows ga doen met 150 per hand ;)

• #1.470
Waar staat 'DC' voor?
Als je een bar af en toe gebruikt is het vaak toch de moeite hem te houden, of je moet er een hele goede prijs voor krijgen/je zit in geld nood.

Heb het de eerste keer voluit geschreven. :p
Noem het Dogg Crap of myo reps of whatever. Gewoon 1 set, pauze van zo'n 10sec, dan weer wat reps, enz. Leuke variatie op assistance.

Thanks!

sloof je nu maar lekker uit ja :p

Alles voor jou, Robke!

Idd is best knap om te Db rowen met het gewicht dat je bencht (pun intended)

Ik denk dat jij nog eens even moet opzoeken in welke context de uitspraak "pun intented" gebruikt wordt. Of ik moet 'em volledig niet gebruiken.
Alleszins bedankt!

Eet meestal wel 2 appels, hoor!

Ik bedoel 1 hand rows gelijk aan 2 arm benchpress
Dat is net zoiets als ik Db rows ga doen met 150 per hand ;)

Jij hebt al eens aangehaald dat in jullie soort schema (i.e. 3-5x/week FB) er bijna nooit zwaar gerowd wordt, omdat je daar niet van herstelt, en het komt je competition lifts niet ten goede.
Ik daarentegen, ben iemand die helemaal niet de bedoeling heeft veel wedstrijden mee te draaien en wil gewoon allround 'sterk' worden. Ben nu eenmaal van nature sterker op mijn rug dan al de rest. Dan kan ik 2 dingen doen: a) rug maar beperkt trainen en al de rest proberen mee te trekken, of b) gewoon keihard m'n sterktes uitbuiten en rug zo groot en sterk mogelijk maken. Ik kies voor optie 2.

Misschien dat ik pun intended verkeerd heb begrepen (zie nu dat het voor woordspelingen is bedoeld), maar dacht ermee te bedoelen soort van tegengestelde van "no offense" :D
Het was een grap voor zover je dat niet door had, maar wel met een serieuze lading. Ik weet heus wel dat je dit gewoon leuk vindt om te doen. Geloof er alleen persoonlijk niet in dat je natural op nagenoeg hetzelfde bodyweight veel size op je rug zal pakken door veel werk te stoppen in rows.
Snap sowieso ook niet waarom je main oefeningen zou staggeren, behalve om tijdwinst of als je puur wilt pompen (maar jij doet dit vrijwel altijd valt me op).

Dat zwaar rowen niet van herstellen gaat niet over dumbbell rows, maar over bent over rows heel zwaar doen die je onderrug taxen terwijl je al 4x per week deadlift, wat nogal zinloos is dan.

• #1.472

Zo, eindelijk hierop even degelijk antwoorden.

Schommelen is niet echt het goede woord. Ben effectief de hele tijd nog aan het cutten geweest. Nu even 10 dagen diet break en daarna opnieuw wat korte cut-periodes om echt het laatste eraf te krijgen.

Of ik nog vooruit ga in mijn trainingen? Dat is een interessante vraag. Als je al zo lang als mij cut, zou je verwachten van niet. Nu heb ik gemerkt dat ik de laatste maanden zeker nog sterker aan het worden ben, en heb ik zelfs het gevoel dat ik een klein beetje spiermassa heb gewonnen, terwijl ik nu ongeveer op mijn droogste ooit sta. Een voorbeeld hiervan is dat ik onlangs na lange tijd nog eens 210 heb getrokken.
Hoe komt dit? Je zou namelijk verwachten dat dit niet echt mogelijk is. De verklaring hiervoor ligt, volgens mij, bij het feit dat ik een hele tijd geleden een beetje in een 'detrained' state was. Ik deed 2 FB trainingen/week met beperkt volume en intensiteit en that's it. Na mijn vakantie in Riga (eind september), heb ik het trainen echt terug serieus opgepakt en ben ik gewoon gaan doen wat ik fijn vond qua trainen (qua split, oefeningkeuze, volume, etc.). Zelfs ondanks de serieuze calorie-tekorten van de afgelopen weken, ben ik een klein beetje sterker geworden, heb ik mijn massa behouden en heb ik vet gedropt.
Dus de key ligt er volgens mij in dat mijn lichaam wel makkelijk een aantal versnellingen hoger kon schakelen, op het gebied van trainen.

Hopelijk was dit een antwoord op je vraag. :)

Had gezien dat ik hierop nog niet geantwoord had.

Ja, inderdaad. Ga even kijken wat deze maand geeft qua trainen en dan zien we wel.
Krijg er gewoon een goede prijs voor en het tweede is niet relevant. :) Mijn motto is "money aint a thang, throw it out like chicken wings". ;)

Misschien dat ik pun intended verkeerd heb begrepen (zie nu dat het voor woordspelingen is bedoeld), maar dacht ermee te bedoelen soort van tegengestelde van "no offense" :D
Het was een grap voor zover je dat niet door had, maar wel met een serieuze lading. Ik weet heus wel dat je dit gewoon leuk vindt om te doen. Geloof er alleen persoonlijk niet in dat je natural op nagenoeg hetzelfde bodyweight veel size op je rug zal pakken door veel werk te stoppen in rows.
Snap sowieso ook niet waarom je main oefeningen zou staggeren, behalve om tijdwinst of als je puur wilt pompen (maar jij doet dit vrijwel altijd valt me op).

Dat zwaar rowen niet van herstellen gaat niet over dumbbell rows, maar over bent over rows heel zwaar doen die je onderrug taxen terwijl je al 4x per week deadlift, wat nogal zinloos is dan.

Geen probleem, Ziyed. Weet dat jij niet serieus ligt te haten in mijn log. :)
Ja, om massa te pakken op mijn rug zal ik inderdaad gewoon mijn BW moeten verhogen. Dat is ook de bedoeling, als deze cutperiode eindelijk is afgelopen. :) En wie zei iets over natural? ;)

De reden waarom ik de oefeningen staggered doe is tweeledig. Enerzijds is het inderdaad i.v.m. tijd. Training regelmatig 's morgens en dan heb ik geen zin om nog een half uur eerder op te staan. Anderzijds doe ik graag een hoog volume. Als ik alleen train en ik zou niet staggeren zou de training veel te lang duren en saai zijn. Als ik met kameraden train en niet staggered zou doen, zouden zei 45min voor mij gedaan hebben en dat traint ook niet lekker. :p

Van DB Rows krijgt je onderrug en core ook een zware opdoffer hoor. :p
Maar je hebt volledig gelijk en dat is inderdaad compleet zinloos in jullie soort trainingsroutine.

idd een antwoord op mijn vraag :p Maar het blijft wel bizar :)

Je geeft ook aan dat je nog +200 trekt. Maar dat is dan ook je sterkste punt. Je pull/row/lift kracht.
Maar hoe zit het dan met je presses en squats?

Noem het Dogg Crap of myo reps of whatever. Gewoon 1 set, pauze van zo'n 10sec, dan weer wat reps, enz. Leuke variatie op assistance.

+1 Doe het de laatste ook regelmatig. Shit is tof.

Zijn die db rows met 60 zonder straps? If so dan heb je een potige grip.

• #1.475
idd een antwoord op mijn vraag :p Maar het blijft wel bizar :)

Je geeft ook aan dat je nog +200 trekt. Maar dat is dan ook je sterkste punt. Je pull/row/lift kracht.
Maar hoe zit het dan met je presses en squats?

Die zie je hier ook op wekelijkse basis voorbij komen, dus leid het daar maar van af. ;)

Hoe zit het met jouw cut?

+1 Doe het de laatste ook regelmatig. Shit is tof.

Zijn die db rows met 60 zonder straps? If so dan heb je een potige grip.

Tuurlijk. Rows zijn altijd zonder straps. Vind het eerlijk gezegd maar gay als je straps nodig hebt om Rows te doen.

Training van gisterenavond:

04/12/2013: LB1 Week 10

Opwarmen:
5min mobility

1. Squat (beltless, max. 1min rust):
3x50
3x60
3x70
3x75
3x80
3x82.5
3x85
3x87.5
3x90
3x92.5
3x95
3x97.5
3x100
3x90
3x90
3x90
3x90
3x85
3x85
3x80
--> leuke manier om veel volume te maken. Elke rep was de techniek ook spot on.

2. Sumo DL (pronated, met Squat Bar):
5x60
5x80
5x100
5x120
5x140
5x155 (mixed grip)

3. Lying Leg Raises:
4x10

4. Bulgarian Split Squats:
15x20
15x25
15x30
15x32.5

5. KB Swings:
20x25
20x27.5
20x30

6. Lying Leg Curls (1 band per been):
30xpaars
20xpaars
15xpaars
12xpaars

7. 1-Leg Calf Raises:
12x10+8+6+5+4+3+3+3 xBW+2.5
--> links en rechts afwisselen zonder pauze

Tijd:
1u30

Commentaar:
Goede training weer!

Damn bij jou is het verschil tussen deadlift en squat helemaal groot (dacht dat het bij mij al erg was).
Leuk artikel, misschien heb je hem al gelezen: [Link niet meer beschikbaar]

Deze vraag komt op elk forum heel vaak langs bij beginners en daar komen ook elke keer weer de meeste debiele antwoorden, zoals de volgende voorbeelden:

"Nooit man, straps zijn voor gays!"
"Magnesium werkt even goed!"
"Door straps wordt je grip zwak!"
"Altijd straps, ben bodybuilder train geen grip!"

Al deze dingen klinken eigenlijk vrij logisch, dus ik dacht laat ik eens uitleggen wanneer straps nut hebben zonder dat je je gay voelt.

- Deadlifts?

Afhankelijk van je schema. Als je bijvoorbeeld reguliere deadlifts een aantal werksetjes doet, doe je die het beste niet met straps.
Als je later in de week nog een keer deadlift of een variant of zelfs vaker die week zou ik straps gebruiken.
Grip is essentieel voor een deadlift, maar wanneer je Romanians of Stiff legged gaat doen doe je dat niet primair voor je grip.

-Barbell Rows?

Indien je puur je lats wilt trainen? Ja, dan zou ik wel straps gebruiken omdat je dan beter kan focussen op het naar achter brengen van je ellebogen in plaats van je handen naar je lichaam trekken.

Indien je het als assistance voor bench doet kan je beter je setjes zonder straps doen. Door het knijpen in de stang schijnt het meer carry-over te hebben naar de bench.

Pulldowns, pull-ups, cable rows

Deze oefeningen zou ik altijd straps gebruiken. Vaak zijn de handvatten pijnlijk met slechte grip en met de straps kan je je veel beter op je rug concentreren.

Dumbbell rows
High rep dumbbell rows wil ik dan weer aanraden zonder straps te doen, die zijn uitstekend om je gripkracht te verbeteren en high rep db rows zijn erg goede upperback bouwers. Als je puur zwaar gaat rowen kan je ze er wel bij pakken uiteraard.

Daarbij komt ook nog dat grote volumes aan grip oefeningen per week je handen en onderarmen overbelasten. Ik heb bijvoorbeeld zelf een tijd gehad toen ik nooit straps gebruikte, dat mijn zware deadlifts qua grip eronder gingen lijden. Mijn rechterhand begon steeds los te laten.
Sindsdien ben ik op alle assistance straps gaan gebruiken en nu kan ik me max pulls nog wel een kwartier vasthouden.

Hookgrip oefeningen en olympische lifts
Wanneer je een hookgrip deadlifter bent of olympische lifts doet is het belangrijkste dat je de pijn van je duim tijdens zware SINGLES kan weerstaan. Op een wedstrijd of bij een max attempt hoef je niet meerdere herhalingen te doen.
Als je dit zeker kan, gebruik dan voor AL je setjes straps. Alle gewichtheffers en hookgrip powerlifters doen dit omdat je anders je duimen echt naar de klote trekt.

Dus mijn advies: "Use them, but wisely!" :D
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb dit ooit geschreven voor het forum van een studievereniging, waaruit je kan concluderen dat het gay vinden van straps bullshit is ;)

• #1.480
Damn bij jou is het verschil tussen deadlift en squat helemaal groot (dacht dat het bij mij al erg was).
Leuk artikel, misschien heb je hem al gelezen: [Link niet meer beschikbaar]

Thanks. Zal 'me eens doornemen.

Cut? :roflol: Same as always Willem, never gonna happen :roflol:

Impressive aantal setjes op je squat kerel

Haha, Aight.

Thanks!

http://www.youtube.com/watch?v=QsogswrH6ck

Als echt enkel op de rug wil trekken neem (nam eigenlijk) ik soms ook wel eens straps
Toch als ik mijn grip niet wou ****en voor een volgende training

Nooit last van gehad.

Deze vraag komt op elk forum heel vaak langs bij beginners en daar komen ook elke keer weer de meeste debiele antwoorden, zoals de volgende voorbeelden:

"Nooit man, straps zijn voor gays!"
"Magnesium werkt even goed!"
"Door straps wordt je grip zwak!"
"Altijd straps, ben bodybuilder train geen grip!"

Al deze dingen klinken eigenlijk vrij logisch, dus ik dacht laat ik eens uitleggen wanneer straps nut hebben zonder dat je je gay voelt.

- Deadlifts?

Afhankelijk van je schema. Als je bijvoorbeeld reguliere deadlifts een aantal werksetjes doet, doe je die het beste niet met straps.
Als je later in de week nog een keer deadlift of een variant of zelfs vaker die week zou ik straps gebruiken.
Grip is essentieel voor een deadlift, maar wanneer je Romanians of Stiff legged gaat doen doe je dat niet primair voor je grip.

-Barbell Rows?

Indien je puur je lats wilt trainen? Ja, dan zou ik wel straps gebruiken omdat je dan beter kan focussen op het naar achter brengen van je ellebogen in plaats van je handen naar je lichaam trekken.

Indien je het als assistance voor bench doet kan je beter je setjes zonder straps doen. Door het knijpen in de stang schijnt het meer carry-over te hebben naar de bench.

Pulldowns, pull-ups, cable rows

Deze oefeningen zou ik altijd straps gebruiken. Vaak zijn de handvatten pijnlijk met slechte grip en met de straps kan je je veel beter op je rug concentreren.

Dumbbell rows
High rep dumbbell rows wil ik dan weer aanraden zonder straps te doen, die zijn uitstekend om je gripkracht te verbeteren en high rep db rows zijn erg goede upperback bouwers. Als je puur zwaar gaat rowen kan je ze er wel bij pakken uiteraard.

Daarbij komt ook nog dat grote volumes aan grip oefeningen per week je handen en onderarmen overbelasten. Ik heb bijvoorbeeld zelf een tijd gehad toen ik nooit straps gebruikte, dat mijn zware deadlifts qua grip eronder gingen lijden. Mijn rechterhand begon steeds los te laten.
Sindsdien ben ik op alle assistance straps gaan gebruiken en nu kan ik me max pulls nog wel een kwartier vasthouden.

Hookgrip oefeningen en olympische lifts
Wanneer je een hookgrip deadlifter bent of olympische lifts doet is het belangrijkste dat je de pijn van je duim tijdens zware SINGLES kan weerstaan. Op een wedstrijd of bij een max attempt hoef je niet meerdere herhalingen te doen.
Als je dit zeker kan, gebruik dan voor AL je setjes straps. Alle gewichtheffers en hookgrip powerlifters doen dit omdat je anders je duimen echt naar de klote trekt.

Dus mijn advies: "Use them, but wisely!" :D
[Link niet meer beschikbaar]

Heb dit ooit geschreven voor het forum van een studievereniging, waaruit je kan concluderen dat het gay vinden van straps bullshit is ;)

Heb nooit gezegd dat het gebruik van straps op zich gay is. Kan dat heel goed begrijpen (vb. Als je hook grip trekt en 3x/week Deadlift). Het gaat erom of je ze echt nodig hebt (i.e. als je grip het niet aankan) voor Rows. Dan moet je imo gewoon wat aan je grip doen.

Terug
Naar boven