XXL Nutrition

Winny oral ervaringen?

Respect? Jij hebt geen respect voor jouw eigen lijf maar verwacht wel dat wij dat hebben voor jouw keuze?

Orals worden aan alle kanten afgeraden. Als je zelf meer en betere research had gedaan was je vast tot de conclusie gekomen dat dit je weinig tot niks gaat brengen.

Je mentaliteit is ruk, grijpt na een aantal maanden al naar middelen ‘omdat je het wilt proberen’ terwijl hier advies gegeven wordt door mensen die wel de kennis en ervaring hebben waar je niks mee doet. Want je doet het toch. En dan hebben over respect 😅

Je had alle respect gehad van iedereen als je had gezegd, dank je mensen voor het advies, ik stop ermee en ga mij nog meer op mijn voeding en training focussen en goed inlezen over wat aas echt is…
Die mensen met kennis en ervaring zijn zelf waarschijnlijk helemaal nooit natural geweest.

vandaag mijn 4de dag met winny only, wanneer zal ik iets zien en voelen? Ik voel wel lichtjes een pump maar nog niet echt wauw, waarschijnlijk na 1 of 2 weken zal ik het echt voelen? Aub niet zeggen dat ik weg moet blijven van orals enzo, is mijn keuze wil het zo uitproberen🙈
Ik heb zelf geen ervaring met anabolen en zeker niet met orals maar moest ik pillen gebruiken met welk anabool dan ook dan zou ik het onder de tong laten oplossen.
Je vangt er 2 vliegen mee in een klap. 1) je serumwaardes gaan veel hoger liggen met dezelfde dosis. 2) Je vermijd de first pass door de lever waardoor dit minder toxisch wordt voor de lever.
Een ander punt dat ik wil aanhalen is het gebruik van choline. Dit werd in de golden era al gebruikt voor de bescherming van de lever. Mijn keuze is fosfatidylcholine omdat dit natuurlijk voorkomt in het lichaam en omdat ik hier zelf ervaring mee heb.

Frustrated Headache GIF by Kelly Clarkson

Choline zit in ei, vlees, vis, volkoren graanproducten, groente, fruit, vetten en oliën.
Je hebt dagelijks maar 500mg nodig. In één ei zit al ~ 115mg.

Choline zit in ei, vlees, vis, volkoren graanproducten, groente, fruit, vetten en oliën.
Je hebt dagelijks maar 500mg nodig. In één ei zit al ~ 115mg.
Volledig mee eens. Maar ik heb het gevoel dat we meer nodig gebaseerd op eigen ervaring. Fosfaditylcholine wordt in het lichaam aangemaakt door invloed van Oestrogeen. Bovendien hebben een groot deel van de bevolking een genetisch polymorfisme voor het enzym PEMT dat hier in mee speelt. Hierdoor wordt er minder Fosfaditylcholine aangemaakt. Mannen en postmenopauzale vrouwen lopen het hoogste risico voor een deficiency. Choline is volgens mij 1 van de meest ondergewaardeerde supplementen.

Resulaten?

Terug
Naar boven