Gertuss
Cool Novice
- Waardering
- 6
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Heb al veel gelezen over winstrol en zijn effecten, maar eigenlijk weinig gezien over winny tijdens het cutten vanaf een hoog vetpercentage. Dit waarschijnlijk om het effect dat winstrol heeft (er droger uitzien / kracht toename / conditionele voordelen). Een effect waarvan je weinig ziet in de spiegel als je een hoog vetpercentage hebt. En... het door velen wordt afgeraden.
Toch, nadat ik me ingelezen heb en het een tijdje heb overwogen (met name omdat je zonder ook makkelijk kunt cutten) heb ik besloten eens te kijken welk effect het heeft. Daarnaast was een belangrijk uitgangspunt, dat het helpt mijn spierverlies door de cut te voorkomen / beperken.
Mijn stats voordat ik begon:
Lengte: 1.82
Gewicht: 94 kg
Vetpercentage: 22,6
Bankdrukken pr: 2x100
Squat pr: 8x140
Deadlift pr: 2x150
Ik ben vandaag precies drie weken verder en heb opnieuw genoteerd:
Vetpercentage: 18,8
Bankdrukken pr: 3x110
Squat pr: 8x150
Deadlift pr: 4x160
In week 1 heb ik op onderhoud gegeten (ongeveer 3000 kcal) en in week 2 en 3 er onder (zie bijlage). Ik merk dat ik sneller vermoeid begin te raken en overweeg weer naar onderhoud over te gaan.
Verder heb ik deze weken als volgt getraind:
Dag 1: Hardlopen in de morgen, borst/biceps in de middag
Dag 2: Hardlopen in de morgen, rug/triceps in de middag
Dag 3: Hardlopen in de morgen, benen/schouders in de middag
Dag 4: In de middag buik/tricep/biceps (armen hebben extra aandacht nodig)
Dag 5: Rust
Dag 6 = Dag 1
Dag 7 = Dag 2
Enz.
Voor het hardlopen (ik liep twee jaar lang met een blessure waardoor ik onderaan moest beginnen) volg ik dit schema:
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
Volgende week begin ik bij niveau 7 (ja ik ben met het hardlopen al wat weken eerder begonnen
, daarom loopt het niet synchroon)
Aankomend weekend neem ik "rust" en doe ik alleen twee cardio sessies van 500 kcal en eet ik weer op onderhoud. Zondag ga ik even lekker wokken om mezelf goed vol te proppen, zodat ik weer wat reserves kan aanvullen. Maandag gaan dan de nieuwe 3 weken in, waarin ik op onderhoud ga eten, maar op dag 4 en 5 een rustig (crosstrainer bijv.) cardio moment ga toevoegen waarbij ik ongeveer 500 kcal ga verbranden.
Tot zover mijn ervaring met winstrol tijdens een cut vanaf een hoger vetpercentage. Tot nu toe boek ik denk resultaat zoals wel te verwachten was
Toch, nadat ik me ingelezen heb en het een tijdje heb overwogen (met name omdat je zonder ook makkelijk kunt cutten) heb ik besloten eens te kijken welk effect het heeft. Daarnaast was een belangrijk uitgangspunt, dat het helpt mijn spierverlies door de cut te voorkomen / beperken.
Mijn stats voordat ik begon:
Lengte: 1.82
Vetpercentage: 22,6
Bankdrukken pr: 2x100
Squat pr: 8x140
Deadlift pr: 2x150
Ik ben vandaag precies drie weken verder en heb opnieuw genoteerd:
Vetpercentage: 18,8
Bankdrukken pr: 3x110
Squat pr: 8x150
Deadlift pr: 4x160
In week 1 heb ik op onderhoud gegeten (ongeveer 3000 kcal) en in week 2 en 3 er onder (zie bijlage). Ik merk dat ik sneller vermoeid begin te raken en overweeg weer naar onderhoud over te gaan.
Verder heb ik deze weken als volgt getraind:
Dag 1: Hardlopen in de morgen, borst/biceps in de middag
Dag 2: Hardlopen in de morgen, rug/triceps in de middag
Dag 3: Hardlopen in de morgen, benen/schouders in de middag
Dag 4: In de middag buik/tricep/biceps (armen hebben extra aandacht nodig)
Dag 5: Rust
Dag 6 = Dag 1
Dag 7 = Dag 2
Enz.
Voor het hardlopen (ik liep twee jaar lang met een blessure waardoor ik onderaan moest beginnen) volg ik dit schema:
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
Volgende week begin ik bij niveau 7 (ja ik ben met het hardlopen al wat weken eerder begonnen
, daarom loopt het niet synchroon) Aankomend weekend neem ik "rust" en doe ik alleen twee cardio sessies van 500 kcal en eet ik weer op onderhoud. Zondag ga ik even lekker wokken om mezelf goed vol te proppen, zodat ik weer wat reserves kan aanvullen. Maandag gaan dan de nieuwe 3 weken in, waarin ik op onderhoud ga eten, maar op dag 4 en 5 een rustig (crosstrainer bijv.) cardio moment ga toevoegen waarbij ik ongeveer 500 kcal ga verbranden.
Tot zover mijn ervaring met winstrol tijdens een cut vanaf een hoger vetpercentage. Tot nu toe boek ik denk resultaat zoals wel te verwachten was