MuscleMeat

Winny tijdens de cut

Gertuss

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Heb al veel gelezen over winstrol en zijn effecten, maar eigenlijk weinig gezien over winny tijdens het cutten vanaf een hoog vetpercentage. Dit waarschijnlijk om het effect dat winstrol heeft (er droger uitzien / kracht toename / conditionele voordelen). Een effect waarvan je weinig ziet in de spiegel als je een hoog vetpercentage hebt. En... het door velen wordt afgeraden.

Toch, nadat ik me ingelezen heb en het een tijdje heb overwogen (met name omdat je zonder ook makkelijk kunt cutten) heb ik besloten eens te kijken welk effect het heeft. Daarnaast was een belangrijk uitgangspunt, dat het helpt mijn spierverlies door de cut te voorkomen / beperken.

Mijn stats voordat ik begon:
Lengte: 1.82
Gewicht: 94 kg
Vetpercentage: 22,6
Bankdrukken pr: 2x100
Squat pr: 8x140
Deadlift pr: 2x150

Ik ben vandaag precies drie weken verder en heb opnieuw genoteerd:
Gewicht: 94 kg
Vetpercentage: 18,8
Bankdrukken pr: 3x110
Squat pr: 8x150
Deadlift pr: 4x160

In week 1 heb ik op onderhoud gegeten (ongeveer 3000 kcal) en in week 2 en 3 er onder (zie bijlage). Ik merk dat ik sneller vermoeid begin te raken en overweeg weer naar onderhoud over te gaan.

Verder heb ik deze weken als volgt getraind:
Dag 1: Hardlopen in de morgen, borst/biceps in de middag
Dag 2: Hardlopen in de morgen, rug/triceps in de middag
Dag 3: Hardlopen in de morgen, benen/schouders in de middag
Dag 4: In de middag buik/tricep/biceps (armen hebben extra aandacht nodig)
Dag 5: Rust
Dag 6 = Dag 1
Dag 7 = Dag 2
Enz.

Voor het hardlopen (ik liep twee jaar lang met een blessure waardoor ik onderaan moest beginnen) volg ik dit schema:
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

Volgende week begin ik bij niveau 7 (ja ik ben met het hardlopen al wat weken eerder begonnen;), daarom loopt het niet synchroon)

Aankomend weekend neem ik "rust" en doe ik alleen twee cardio sessies van 500 kcal en eet ik weer op onderhoud. Zondag ga ik even lekker wokken om mezelf goed vol te proppen, zodat ik weer wat reserves kan aanvullen. Maandag gaan dan de nieuwe 3 weken in, waarin ik op onderhoud ga eten, maar op dag 4 en 5 een rustig (crosstrainer bijv.) cardio moment ga toevoegen waarbij ik ongeveer 500 kcal ga verbranden.

Tot zover mijn ervaring met winstrol tijdens een cut vanaf een hoger vetpercentage. Tot nu toe boek ik denk resultaat zoals wel te verwachten was:p

Bijlagen

Gaat je niets brengen. Cut naturel naar 12-13 neem dan winny.
Als je nog niet naturel kunt cutten op zo een hoog vetpercentage doe je iets verkeerd.

• Topic Starter Topic Starter

Zullen zien.

Daarnaast naturel cutten, kan zeker. Maar zoals je leest kies ik bewust hiervoor om te kijken wat de winstrol uiteindelijk toevoegt. Mijn theorie is dat het cutten makkelijker gaat, metabolisme wordt verhoogd, kracht toeneemt, conditie makkelijker vooruit gaat, alleen de massa niet snel toeneemt aangezien je te weinig eet om goed te groeien.

Ik hoop 15% te halen, kracht winst en toename van mij conditie. Momenteel zit ik nog aardig op schema. Eruit halen wat erin zit deze 6 weken.

Winny zal er voor zorgen dat je vvm wint terwijl je in lichaamsvet precentage daalt, niet meer dan dat en niet minder.

En niet meer en niet minder verwacht ik;)

Dat het misschien niet de ideale omstandigheden zijn voor winny, geloof ik. Maar hey, iemand moet out of the box dingen proberen en bevindingen noteren.

en hoe is het afgelopen je gewenst resultaat behaald?

En niet meer en niet minder verwacht ik;)

Dat het misschien niet de ideale omstandigheden zijn voor winny, geloof ik. Maar hey, iemand moet out of the box dingen proberen en bevindingen noteren.

Goed excuus.
De meeste zullen t lui vinden.
Maar zoals hierboven. Hoe staat t er mee dan?

@ ts

winstrol maakt je droog omdat het je vocht uit je lichaam trekt. Ik viel na iname binnen 3 dagen 3 kilo af , kilo per dag! denk vocht omdat ik ook test e erbij liet lopen. Werd harddd en sterk en voelde me de man! . Maar zou eerst afvallen daarna winstrol nemen.

Update! Sorry het duurde even, heb natuurlijk gewacht tot na de nakuur, 2 weken novaldex. Had de resultaten meteen willen posten, maar omdat ik prive even druk werd kwam het er niet van (vader in ziekenhuis, dus werd wat druk bij de ouders thuis). Als volgt:

Na 6 weken winstrol en 2 weken novaldex:
Gewicht: 91,2 kg
Vetpercentage: 17,4
Bankdrukken pr: 6x110
Squat pr: 2x180
Deadlift pr: 2x170

Al met al ben ik 5,2% vet kwijt geraakt en heb ik zo'n 2,5 kilo in vvm aangekomen. Qua kracht heb ik een flinke boost gemaakt, maar merk wel dat sinds ik gestopt ben deze weer is afgenomen, maar is altijd nog hoger dan voor de kuur. Afgelopen week kon ik nog het volgende:
Bankdrukken: 1x 110 & 6x100
Squat: 1x180 2x170
Deadlift: 3 x160

Mijn conditie is wel flink toegenomen, begon echt op niveau nul en ben momenteel in staat om minimaal 30 minuten 12 km per uur te rennen.

Ervaring met winny:
Heb geen last gehad van sides. Af en toe hoofdpijn wanneer ik te weinig water dronk, maar verder niets. Verder gebeurde er weinig spectaculairs & voelde ik me gewoon normaal (geen extreme pomp of gevoel etc). Wat het meeste opviel was dat de spierpijn die normaal na bijvoorbeeld een benen dag 3 dagen aanhield, met winny amper aanwezig was. Trap lopen was de volgende dag geen probleem. Verder is het natuurlijk heerlijk om in korte tijd te zien dat het gewicht waarmee je traint snel meer wordt, maar ik denk wel dat ik uiteindelijk tegen mijn huidige max aankwam. Ondanks de winny voelde die 110 kilo bank aan als een grens. Met name de "kleinere" spieren zoals de onderarmen en schouders begonnen toch redelijk te klagen en leken het tempo van de grote spieren niet aan te kunnen.

Met het resultaat ben ik ook tevreden. Ik ben erg blij dat mijn conditie in korte tijd enorm is toegenomen en dat ik ondanks de cut wel in vvm ben aangekomen. Niet spectaculair, maar dat was te verwachten. In 8 weken tijd is mijn vet% met 5% afgenomen en dit hebben mensen na de vakantie direct gezien. Kreeg te horen, ook van vrouwen, dat ik er goed uitzag en duidelijk afgevallen was:D

Het is ook zo, dat ik door 8 weken lang gedisciplineerd trainen een ritme heb opgepakt die mij goed bevalt. Ik heb nog steeds veel motivatie om te gaan sporten en voel me vaak k*t als ik een training over heb geslagen of een avondje aan de alcohol heb gezeten. Hoe je het ook bekijkt, winny zorgt er indirect ook voor dat je wel blijft trainen, want je wilt niet dat je kuurt zonder resultaat.

netjes hoor ;)

hoeveel mg winstrol nam je per dag ?

Update! Sorry het duurde even, heb natuurlijk gewacht tot na de nakuur, 2 weken novaldex. Had de resultaten meteen willen posten, maar omdat ik prive even druk werd kwam het er niet van (vader in ziekenhuis, dus werd wat druk bij de ouders thuis). Als volgt:

Na 6 weken winstrol en 2 weken novaldex:
Gewicht: 91,2 kg
Vetpercentage: 17,4
Bankdrukken pr: 6x110
Squat pr: 2x180
Deadlift pr: 2x170

--.

Mooi resultaat toch, je hoort/leest het veel vaker dat het pas brengt bij een lager vetpercentage maar de praktijk laat toch meer dan eens zien dat je er wel degelijk een mooi resultaat uit kan verwachten.

Waar ik het absoluut begrijp bij bijv. Test omdat het aantoonbaar meer sides (gyno etc.) geeft bij een hoger vetpercentage, begrijp ik het bij bijv. Winny en Anavar stukken minder zeker omdat de praktijk juist het tegendeel bewijst. Misschien dat iemand hier een goed verhaal voor heeft? Ben daar wel erg benieuwd naar.

Anyhow, top dat je dit uit je kuur hebt weten te halen! :)

hoeveel mg winstrol nam je per dag ?

Ik heb gewoon opbouwen en afbouwen gehandhaafd, de discussie of het wel of niet nodig is heb ik er buiten gelaten en gewoon het zekere voor het onzekere.

Week 0:Totaal 60mg (10,20,30) (Vrij,Zat,Zon)
Week 1:Totaal 340mg (40,50,50,50,50,50,50) (Ma,Di,Woe.. enz)
Week 2:Totaal 350mg (50,50,50,50,50,50,50)
Week 3:Totaal 350mg (50,50,50,50,50,50,50)
Week 4:Totaal 350mg (50,50,50,50,50,50,50)
Week 5:Totaal 340mg (50,50,50,50,50,50,40)
Week 6:Totaal 210mg (40,40,40,30,30,20,10)

Aansluitend 2 weken Novaldex, 40mg per dag.

Supplementen:
Whey, Glucosamine, Visolie

---------- Post toegevoegd Mon 17 Sep 2012 om 19:01 ----------

Mooi resultaat toch, je hoort/leest het veel vaker dat het pas brengt bij een lager vetpercentage maar de praktijk laat toch meer dan eens zien dat je er wel degelijk een mooi resultaat uit kan verwachten.

Ik ging er ook vanuit dat winny gewoon zijn werk doet ongeacht je vetpercentage. Dat je het in de spiegel niet weer ziet (of minder snel) dat geloof ik meteen. Maar verder.. winny is winny.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven