MuscleMeat

Wit brood

Berry1989

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hallo,

Ik vind turkse brood, stok brood, Arabierse broden en zo SUPER lekker, maar ik hoor vaak van veel mensen dat het niet erg is om het te nuttigen. Vooral niet als je veel groente, vruchten, fruit, havermout binnen krijgt.

Alleen op internet staat dat volkoren alleen goed is, maar is dit nu zo? En echt veel mensen op de wereld eten simpel wit brood leven hun dus stukken ongezonde dan wij?

Laatst bewerkt:
Uiteraard is volkoren/meergranen brood beter om te eten dan wit brood, zo ben je er zeker van dat je geen problemen gaat krijgen met je stoelgang. Als je voldoende vezels uit bijvoorbeeld roggebrood of havermout binnen krijgt is een keer wat witbrood absoluut geen probleem.

• Topic Starter Topic Starter
Uiteraard is volkoren/meergranen brood beter om te eten dan wit brood, zo ben je er zeker van dat je geen problemen gaat krijgen met je stoelgang. Als je voldoende vezels uit bijvoorbeeld roggebrood of havermout binnen krijgt is een keer wat witbrood absoluut geen probleem.

Dat is het probleem nu, ik krijg al genoeg vezels binnen, uit groente (Eet veel groente, vruchten, fruit) En eet sobiso elke ochtend al havermout. Maar heb je dan niet genoeg? En is het alleen om de vezels?

Dat is het probleem nu, ik krijg al genoeg vezels binnen, uit groente (Eet veel groente, vruchten, fruit) En eet sobiso elke ochtend al havermout. Maar heb je dan niet genoeg? En is het alleen om de vezels?

Als volwassene moet je zo'n 30-40 gram vezels per dag binnen krijgen. Waarschijnlijk haal je dit al omdat je aangeeft dat je groente, fruit en havermout eet. Na het nuttigen van deze producten kun je gerust witte boterhammen eten. Het gaat niet alleen om de vezels, ook om voedingsstoffen etc. In een bruine boterham zit ongeveer 3x zoveel vezels als in een witte. Al met al blijf ik erbij dat bruin gezonder is, maar als je zorgt dat je genoeg vezels uit andere producten binnenkrijgt kan het absoluut geen kwaad.

Wit brood past prima in een gezond voedingsschema of eetpatroon.

• Topic Starter Topic Starter
mwah, het voegt misschien net iets minder toe dan volkorenbrood, maar of je dat gaat merken .... denk het niet.

Ik start mij dag altijd met havermout doe ik al vanaf 2007, verder eet ik veel groente iets van 400 gram, en veel fruit en dingen zoals gedroogde daddels en abrikozen, heb ik dan niet al voldoende vit's of heb je in brood echt specafieke vitamintes die je hierin niet hebt? Maar niks gaat toch boven haver?

Waarom ik mij hier zo druk om maak is dat ik Turks brood en stok brood super lekker vind! Zal me dagen zo veel beter maken:D

Terug
Naar boven