MuscleMeat

[WLAN] last van ander netwerk.

CoD

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
447
Ik heb hier al een jaar of 3 een draadloos netwerk draaien, en heb daar eigenlijk zo goed als nooit problemen mee gehad. Sinds kort heeft iemand in de buurt ook een draadloos netwerk dat hier te bereiken is, en valt m'n verbinding regelmatig uit. (mijn verbinding kan wel worden gevonden, maar als die andere erbij komt, dan weet de pc niet welke hij moet kiezen, denk ik)

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkte.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij helpen ?

Bij voorbaat dank.

kan je niet instellen dat het programma wat je gebruikt geen andere draadloze modems vind? Normaal kan je handmatig instellen welk modem je wireless kaart moet gebruiken, en daar wijkt hij dan niet van af.

Wat kan helpen is je WLAN router op een ander kanaal instellen ... de meeste routers staan allemaal default ingesteld op 2 of 6 ...

Experimenteer hier mee :) het ene kanaal is wat krachtiger als het andere ..
Verder configureer je je pc zo dat je favoriete en primaire netwerk je eigen moet zijn .. ook hier kun je handmatig het profiel aanmaken zodat je ook hier opgeeft dat ie het voorkeurskanaal moet kiezen (dit moet je het zelfde instellen als je op je router hebt gedaan)

Als je dit hebt gedaan zou je eventueel nog encryptie kunnen aanbrengen.. anyway zou je met deze instellingen veranderen weer normaal moeten kunnen WLAN-nen :)

Mijn netwerklocaties -> netwerkverbindingen weergeven -> Eigenschappen van Draadloze netwerkverbinding

2irudtl.jpg - 104726

Alleen daarmee redt ie het niet Den Dimi ... hij zal ook op zijn router met de config aan de slag moeten ...

Alleen daarmee redt ie het niet Den Dimi ... hij zal ook op zijn router met de config aan de slag moeten ...

Zijn Router heeft niks te maken met ontvangst(die verzend alleen)zijn kaartje in de pc (de client genoemd )die ontvangt alle draadloze netwerken in de buurt,dus die moet hij even aanpassen.

Over welke router en client gaat het (welk merk)anders hebben we nog niks aan :P

Hij zal toch echt het kanaal op zijn router moeten aanpassen voordat hij zijn client - side kan aanpassen, zijn probleem is namelijk dat dat andere netwerk in de buurt op precies hetzelfde kanaal zit

Ja meestal staan die op kanaal 6 maar als hij die op 11 zet of wat anders dan veranderd alleen maar de frequentie!! voorbeeld kanaal 6 is 2400 Mhz en kanaal 11 is 2475Mhz Hier in nederland is alleen 2400Mhz toegestaan daarom staan die dingen standaard op 6 ...maar als zijn pc kaartje(client)op automatisch staat dan pakt ie even goed kanaal 1 tot en met 11.

Terug
Naar boven