XXL Nutrition

Woendag Squat, Vrijdag Deadlift?

  • Topic starter Iraj
  • Startdatum
  • Reacties 35
  • Weergaven 2K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

ik zal je niet beledigen maar er zijn mensen die wat zwaarder zijn van zichzelf vaak combinatie van iets meer spier en vet deze mensen wegen met jouw lengte vaak al snel 100kg+ dat betekent dat 170 deadliften vaak maar 1.7x je lichaamsgewicht is of nog minder is dan valt het reuze mee.

ik begrijp dat je met 80kg niet zo snel 170kg zou kunnen pakken maar ik weeg 113 voor mij stelt het niks voor.

en nee ik ben geen gymbro pak geen AAS of sarms, wel een keer gedaan om te proberen.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
ik zal je niet beledigen maar er zijn mensen die wat zwaarder zijn van zichzelf vaak combinatie van iets meer spier en vet deze mensen wegen met jouw lengte vaak al snel 100kg+ dat betekent dat 170 deadliften vaak maar 1.7x je lichaamsgewicht is of nog minder is dan valt het reuze mee.

ik begrijp dat je met 80kg niet zo snel 170kg zou kunnen pakken maar ik weeg 113 voor mij stelt het niks voor.

en nee ik ben geen gymbro pak geen AAS of sarms, wel een keer gedaan om te proberen.

Volgens mij ging dit niet over jou.
 
dat weet ik maar ik geef een voorbeeld, ik merk gewoon dat de wat lichtere jongens met minder gewicht eerder opkijken naar een gewicht van bv 180kg hierboven uitleg
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
dat weet ik maar ik geef een voorbeeld, ik merk gewoon dat de wat lichtere jongens met minder gewicht eerder opkijken naar een gewicht van bv 180kg hierboven uitleg

Vrij logisch. Zoals jij zei moet je het bekijken in de verhouding. Maar dat was niet echt van toepassing in dit geval. Vandaar dat ik niet begrijp waarom je dat naar boven brengt.
Hoop ook dat je begrijpt dat ik me hier prima van bewust ben ;).
 
Beetje op de teentjes getrapt? Wanneer iemand geen verstand heeft van wat die doet en nooit benen heeft getraind. Ik zeg niet dat 170 KG veel is. Ik zeg dat het veel is voor iemand die zulke vragen stelt, 2 jaar lang alleen upperbody getraind heeft en vervolgens zonder verstand in x aantal maandjes naar de 170 KG gaat. Ik leid uit het hele topic wel af dat de trainingen ook met weinig gedachtegang zijn aangepakt. Dusja, een typische gymbro die test spuit. Verder oordeel ik hier ook helemaal niet over. Ben totaal niet tegen het gebruik van middelen.

Ga hier verder ook niet op in.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat ik op me teentjes ben getrapt, waar baseer je dat nou weer op? En wie zegt dat ik helemaal geen verstand heb van deze sport? Omdat ik deze vraag stel, word je gelijk neer gezet als een gymbro die test spuit. Mischien heb ik wel een ongeluk gehad dat ik me benen lange tijd niet heb kunne trainen, weet jij veel? Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
 
Beetje op de teentjes getrapt? Wanneer iemand geen verstand heeft van wat die doet en nooit benen heeft getraind. Ik zeg niet dat 170 KG veel is. Ik zeg dat het veel is voor iemand die zulke vragen stelt, 2 jaar lang alleen upperbody getraind heeft en vervolgens zonder verstand in x aantal maandjes naar de 170 KG gaat. Ik leid uit het hele topic wel af dat de trainingen ook met weinig gedachtegang zijn aangepakt. Dusja, een typische gymbro die test spuit. Verder oordeel ik hier ook helemaal niet over. Ben totaal niet tegen het gebruik van middelen.

Ga hier verder ook niet op in.

Waarom deze haat, hij stelt een normale vraag en gedraagt zich netjes.

Als zijn trainingen met weinig gedachtegang zijn zoals jij zegt, is het toch goed dat hij vragen stelt over zijn training?

Ik had een 165kg deadlift de eerste keer ooit dat ik deadlifts deed, en toen trainde ik ook pas net met weinig kennis (zie 1RM testen op eerste keer deadlift). En er zat toch zeker geen spuit in :roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Waarom deze haat, hij stelt een normale vraag en gedraagt zich netjes.

Als zijn trainingen met weinig gedachtegang zijn zoals jij zegt, is het toch goed dat hij vragen stelt over zijn training?

Ik had een 165kg deadlift de eerste keer ooit dat ik deadlifts deed, en toen trainde ik ook pas net met weinig kennis (zie 1RM testen op eerste keer deadlift). En er zat toch zeker geen spuit in :roflol:
Bedankt Bas, hoe heb jij je deadlift eigelijk zo extreem hoog gekregen? En hoevaak deadlift jij per week?
 
Bedankt Bas, hoe heb jij je deadlift eigelijk zo extreem hoog gekregen? En hoevaak deadlift jij per week?

Ik zou het niet extreem hoog noemen, maar ik doe het al een aantal jaar inmiddels.

Consistent krachtgericht trainen is het belangrijkst. Ik deadlift nu zo'n 1x per 5 dagen. Ik heb zelf nooit meer dan elke 3 dagen gedeadlift.

Maar hoe vaak je een oefening doet kan per persoon veel verschillen. De een maakt veel progressie met 3-4x per week deadliften op lagere intensiteit, de ander misschien maar de ander wordt sterker van maar 1x per week high intensity.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Nee dat klopt helemaal. Dit is namelijk een type die ik binnen zo kan omschrijven: Alleen upperbody trainen, bro split, spuit erin en wel consistent bezig zijn. Maar voor de rest geen bal verstand hebben van wat die allemaal doet.

OT: Kan prima, maar lees je gewoon eens even wat in.

:lol:
 
Ik zou het niet extreem hoog noemen, maar ik doe het al een aantal jaar inmiddels.

Consistent krachtgericht trainen is het belangrijkst. Ik deadlift nu zo'n 1x per 5 dagen. Ik heb zelf nooit meer dan elke 3 dagen gedeadlift.

Maar hoe vaak je een oefening doet kan per persoon veel verschillen. De een maakt veel progressie met 3-4x per week deadliften op lagere intensiteit, de ander misschien maar de ander wordt sterker van maar 1x per week high intensity.
Oke thnx, maar hoeveel werksetjes pak jij dan ongeveer per week aan deadlifts? En met welke rep-range dan ongeveer?
 
Oke thnx, maar hoeveel werksetjes pak jij dan ongeveer per week aan deadlifts? En met welke rep-range dan ongeveer?

Ik doe meestal 4-6 werksetjes met weinig herhalingen, 1 tot 4.

Ik geloof dat bij grote compounds, maar vooral deadlifts dat lage reps de beste krachtresultaten geven.
 
Oke thnx, maar hoeveel werksetjes pak jij dan ongeveer per week aan deadlifts? En met welke rep-range dan ongeveer?

Ik doe meestal 4-6 werksetjes met weinig herhalingen, 1 tot 4.

Ik geloof dat bij grote compounds, maar vooral deadlifts dat lage reps de beste krachtresultaten geven.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Ik doe meestal 4-6 werksetjes met weinig herhalingen, 1 tot 4.

Ik geloof dat bij grote compounds, maar vooral deadlifts dat lage reps de beste krachtresultaten geven.
Bedankt, dan ga ik dat de komende tijd is proberen. Helaas kan ik niet meer dan 1 keer per week Deadliften in me PPL schema, dat word dan echt te veel. Omdat ik ook al 2 keer per week zware Squats doe.
 
Wat hebben jullie allemaal tegen anabolen? Sjeetje. Ik haatte helemaal nergens op man.
 
Stats:

Benchpress: 135kg
Squat:140kg (2 maanden geleden met benen trainen begonnen)
deadlift 170kg (2 maanden geleden mee begonnen)

Hoe ik nu me squat en deadlift train, Woendag en zondag 4 setjes squats, met 120kg op dit moment 5/6 hh, en bijvoorbeeld de week erop 125kg 5/6hh etc... Deadlift doe ik 5 setjes 140kg 5/8hh Daarnaast doe ik ook nog andere been oefeningen op me woendag en zondag
Van februari:
Benchpress 130kg 1x
Squat 140kg 1x (pas mee begonnen)
Deadlift 1x 170kg (doe inplaats van deadlift tijdelijk rack pulls dus vandaar dat deadlift ook niet heel denderend is)
Wat is er gebeurd tussen februari en oktober?
 
Van februari:

Wat is er gebeurd tussen februari en oktober?
Haha ja leuk gevonden, Heb hele tijd niet getraind toen. Toen later weer begonne toen helaas weer benen geskipt en deadlifts (motivatie laag) drukken periode's. En nu wil ik het echt serieus gaan aanpakken en er 100% tegen aan gaan.
 
Back
Naar boven