AndroidHealthClinic

WSM 2021

Peiling Peiling Wie wint WSM 2021?

• Totaal stemmers
    11
  • Topic Starter Topic Starter
ik kan haast niet wachten totdat de spreadsheet weer geüpdatet wordt!

Ik lees dat die loading race een 825 lb frame carry had. Er zullen dan wel meer DNF's zijn.

Richardson zou zn biceps hebben gescheurd
leuk, dat speculeren
meer dan de helft van de deelnemers heeft die frame carry niet uit kunnen lopen
in sommige groepen zelfs niemand die 'm uit kon lopen
Hollands zou ook geblesseerd zijn geraakt

Oberst wint laden en richardson bicep eraf. Grote kans op ob finale. Aivars laatste op loading...

it ain't over till the fat lady sings, we hebben nog maar één onderdeel gehad.
Oberst is trouwens niet gefinisht, de rest van die groep dus ook niet. Novikov kwam ongeveer net zo ver als oberst en wordt vierde omdat er drie man in die groep finishen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk de samenstelling van die groepen is.

Vreselijk irritant dat WSM nog 20 jaar achterloopt wat betreft livestream/PPV/content van deelnemers. Meest prestigieuze evenement in de strongmanwereld en dan mag je het via een spreadsheet volgen :roflol:. Dat contract wat ze hebben getekend moet wel verdomd goed zijn om het waard te zijn.

Overigens hoop ik nog steeds dat Shaw zijn 5e titel mag binnenslepen, al zal dat ook dit jaar wel weer moeilijk worden.

Shaw en Smaukstelis winnen de squat in groep 1

Hollands is er ook uit en heeft meteen ook afscheid genomen van WSM. Potverdorie zeg, dat vind ik toch wel zonde, mooie vent.

Tussenstanden na dag 1

Screenshot 2021-06-16 09.05.25.png

Screenshot 2021-06-16 09.06.05.png

In groep 1 denk ik weinig verrassingen. Boudreault doet het heel goed maar ik ben bang voor hem dat hij gaat zakken na de fingers en overhead medley.
Groep 2 Mark Felix wel verrassend maar hij is ook relatief zwak op overhead en ook op de train pull gaat ie punten verliezen. Mitchell is goed op de pull en ook Singleton zal terug komen denk ik. Tom Stoltman gaat z'n groep winnen.
In groep 3 zou Shivlyakov eindelijk eens de finale op WSM kunnen gaan halen nu Richardson er uit is. Oberst had een verkeerd squat suit aan waardoor hij diepte niet haalde, plus een kneewrap schoot los. Nul reps op squat, terwijl squat meestal juist vrij goed is voor hem. Als Oberst in een stone off terecht komt verliest 'ie van iedereen denk ik.
Groep 4: Janashia heel goed. Hollands er dus uit. Pritchett zou ook geblesseerd zijn geraakt bij de loading race, wat zijn matige deadlift verklaart. Als hij er ook uit gaat wordt het een hele rare strijd in die groep met nog maar drie man, waarbij zelfs Van der Linde dan in de stone off terecht komt.
In groep 5 lijkt Novikov tegen te vallen. Op de deadlift pakt Thompson de verwachte winst en eindigen Faires, Novikov en Stoltman gelijk. Hele spannende groep dit.

Overigens is de stone off een stone run van vijf stenen waarbij de laatste, zwaarste steen voor zoveel mogelijk reps op het platform moet. Dus toch weer een andere set up dan vorig jaar, waar het een stone run van een stuk of tien stenen was.

Oberst is niet echt sterk op de squat normaal hoor. Ook al had hij wel op diepte gekomen was hij alsnog laatst geworden denk ik.

Oberst is niet echt sterk op de squat normaal hoor. Ook al had hij wel op diepte gekomen was hij alsnog laatst geworden denk ik.
klopt, hij had geen 7 reps gehaald denk ik nee. Maar goed, 1 rep had m wel 2 punten gegeven. Nu heeft ie er 0. Kan nogal een verschil maken.

Kut van Hollands idd, maar hij is wel 41 ofzo toch?

Felix gaat giga zakken in de overhead. Trey mitchell heeft een goede overhead en Johnny Hanson ook best wel, dus die gaat er daar tussenin komen denk ik...

Singleton is sowieso gezien denk ik. Trey en Felix pakken hem allebei op de stones en Tom gaat sowieso de groep winnen.

Zal dus gaan tussen Trey en Felix waarbij Trey aan het langste end gaat trekken vermoed ik.

Singleton is sowieso gezien denk ik. Trey en Felix pakken hem allebei op de stones en Tom gaat sowieso de groep winnen.

Zal dus gaan tussen Trey en Felix waarbij Trey aan het langste end gaat trekken vermoed ik.

Singleton is idd gezien, maar denk je niet dat Felix met zn apenarmen (not even racist, bedoel de lengte) ook kak is op front hold? Overhead is bekend, kan wel eens 2x laatste worden op die events, want like I said, Hansson kan eigenlijk het niveau niet aan maar is wel een degelijke presser.

Trey is idd gezien, maar denk je niet dat Felix met zn apenarmen (not even racist, bedoel de lengte) ook kak is op front hold? Overhead is bekend, kan wel eens 2x laatste worden op die events, want like I said, Hansson kan eigenlijk het niveau niet aan maar is wel een degelijke presser.
Zou kunnen maar het maakt weinig uit. Want als 1 iemand goed is op stenen is het Trey dus die maakt gehakt van singleton(mocht hij boven felix eindigen).

True. Als ik zelf meedoe op een wedstrijd is dit absoluut niet zo, maar als fan zie ik wel graag "one trick ponys" (al heeft Trey ook nog wel een prima overhead/squat) dat gasten die redelijk zijn in alles. Zo'n Trey komt in die finale ten minste nog minimaal 1x positief in beeld. Felix of Singleton wordt gewoon op elk event 8e ofzo (beetje zoals Faires/Smaukstelis vorig jaar).

Niks ten nadele van die gasten, finale halen is bad ass en het zijn allemaal top strongman, maar als fan zie ik liever gasten echt uitblinken (en dan eventueel minder zijn op andere events) dan prima zijn overall.

Ik gun het Singleton wel, maar we zullen zien..
Vooral qua blessures kan het alle kanten op.

Groep 5 wordt heel spannend.

Daarom gewoon stoppen met die stone off. Als er geen stone off was geweest had ik in die groep Stoltman en Singleton op kwalificatie voor de finale gezet. Maar nu kan Singleton eigenlijk alleen door als hij de groep wint en dat gaat niet gebeuren met Stoltman. Maar goed, Mitchell heeft wel veel punten verloren op die loading race, hij moet eerst ergens die 3 punten gaan pakken op Felix. En er zijn inderdaad al veel blessures, wie weet wat er nog gaat gebeuren.

Met dat laatste onderdeel, de front hold, kan het trouwens echt alle kanten op. Gaan denk ik in een aantal groepen meerdere lifters binnen enkele seconden van elkaar eindigen. Zou goed zijn als zo'n onderdeel 1 vs 1 is maar dat is denk ik niet zo.

Ik vind deze stone off wel al minder kut dan die stone off waar letterlijk iedereen aan mee kon doen. Nu is het nog altijd in het voordeel van goede stone lifters, maar moet je wel eerst 3e worden voor je uberhaupt mee mag doen aan de stone off.

Wat mij betreft (maar way minder interessant voor TV) zou men sws stoppen met groepen. Gewoon 30 man dezelfde events laten doen, ze daarop ranken en dan de beste 10 finale...

Terug
Naar boven