Tussenstanden na dag 1
In groep 1 denk ik weinig verrassingen. Boudreault doet het heel goed maar ik ben bang voor hem dat hij gaat zakken na de fingers en overhead medley.
Groep 2 Mark Felix wel verrassend maar hij is ook relatief zwak op overhead en ook op de train pull gaat ie punten verliezen. Mitchell is goed op de pull en ook Singleton zal terug komen denk ik. Tom Stoltman gaat z'n groep winnen.
In groep 3 zou Shivlyakov eindelijk eens de finale op WSM kunnen gaan halen nu Richardson er uit is. Oberst had een verkeerd squat suit aan waardoor hij diepte niet haalde, plus een kneewrap schoot los. Nul reps op squat, terwijl squat meestal juist vrij goed is voor hem. Als Oberst in een stone off terecht komt verliest 'ie van iedereen denk ik.
Groep 4: Janashia heel goed. Hollands er dus uit. Pritchett zou ook geblesseerd zijn geraakt bij de loading race, wat zijn matige deadlift verklaart. Als hij er ook uit gaat wordt het een hele rare strijd in die groep met nog maar drie man, waarbij zelfs Van der Linde dan in de stone off terecht komt.
In groep 5 lijkt Novikov tegen te vallen. Op de deadlift pakt Thompson de verwachte winst en eindigen Faires, Novikov en Stoltman gelijk. Hele spannende groep dit.
Overigens is de stone off een stone run van vijf stenen waarbij de laatste, zwaarste steen voor zoveel mogelijk reps op het platform moet. Dus toch weer een andere set up dan vorig jaar, waar het een stone run van een stuk of tien stenen was.