XXL Nutrition

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

René

Ik had wat vragen over de delicious breakfast

Mijn huidige shake in de ochtend: kcal / kh / v / e / vezels / suiker
Havermout (30 gram) 104 / 19 / 2 / 5 / 3 / 0
Eiwit (60 gram) 30 / 1 / 0 / 7 / 0 / 0
Whey (28 gram) 113 / 3 / 1 / 22 / 0 / 0
Magere kwark (100 gram) 59 / 6 / 0 / 9 / 0 / 6
Alpro soya unsweetened almond milk (300 ml) 64 / 0 / 4 / 7 / 1 / 0

Totaal: 370 / 29 / 7 / 50 / 4 /6

Optie:
Delicious breakfast (50 gram) 184 / 19 / 2,45 / 20,2 / 3,95 / 2,15
Totaal: 248 / 19 / 6,45 / 27,2 / 4, 95 / 2, 15

Zal die shake van jullie even goed vullen als mijn huidige shake? Zit er nog een smaak aan?

Wat voor verhoudingen in macro's houd jij aan? Veeeeel eiwitten, (erg) weinig vetten en KH.

Renè, [Link niet meer beschikbaar]

Die isobags, enig idee wanneer die terug binnenkomen?

Groeten!

• Topic Starter Topic Starter
  • #25.943
René

Ik had wat vragen over de delicious breakfast

Mijn huidige shake in de ochtend: kcal / kh / v / e / vezels / suiker
Havermout (30 gram) 104 / 19 / 2 / 5 / 3 / 0
Eiwit (60 gram) 30 / 1 / 0 / 7 / 0 / 0
Whey (28 gram) 113 / 3 / 1 / 22 / 0 / 0
Magere kwark (100 gram) 59 / 6 / 0 / 9 / 0 / 6

Totaal: 370 / 29 / 7 / 50 / 4 /6

Optie:
Delicious breakfast (50 gram) 184 / 19 / 2,45 / 20,2 / 3,95 / 2,15
Totaal: 248 / 19 / 6,45 / 27,2 / 4, 95 / 2, 15

Zal die shake van jullie even goed vullen als mijn huidige shake? Zit er nog een smaak aan?

Er zit een vanille amandel achtige smaak aan, durf niet te zeggen of het even goed vult. Havermout vult over het algemeen vrij goed. Mogelijk is het een goede afwisseling.

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

We krijgen in januari onze eigen tassen, top kwaliteit maar lager in prijs ;)

Ik blijf maar checken voor updates over de nieuwe kleding :o

XXL heb je misschien een kleine voorproef? Komen er gymshark achtige trainingspakken/ vesten of meer gorilla wear soort?

Beste,

Immidels al zon 5 jaar geleden dat ik bij jullie nog eens besteld heb:eek:
Besloten toch nog maar es een bestelling te plaatsen bij jullie, kijkt u even bij mijn opmerkingen ?

Mvg :)

bestel nr: 368127

• #25.948
XXL heb je misschien een kleine voorproef? Komen er gymshark achtige trainingspakken/ vesten of meer gorilla wear soort?

Er komen longsleeve shirt, 2 nieuwe kleuren shirts met prints, korte broek, mooi dikke grijze hoody's met rits, 2 soorten tanktops.

Beste,

Immidels al zon 5 jaar geleden dat ik bij jullie nog eens besteld heb:eek:
Besloten toch nog maar es een bestelling te plaatsen bij jullie, kijkt u even bij mijn opmerkingen ?

Mvg :)

bestel nr: 368127

Heb het gezien en komt in orde! welkom terug ;)

XXL, ik stelde deze vraag eerder bij B&F maar ik begreep dat jullie hier een ander antwoord op hadden.

Las laatst ergens op dit forum dat er aangegeven werd dat als je de whey en havermout na het mengen te lang zou laten staan de eiwitten werden afgebroken. Nou leek mij dit onzin maar ik wilde het toch even navragen aangezien ik elke avond mijn bakje whey+casein+water+havermout in de koelkast zet om het de volgende dag als ontbijt te eten.
Kunnen jullie mij hier meer informatie over geven?

XXL, ik stelde deze vraag eerder bij B&F maar ik begreep dat jullie hier een ander antwoord op hadden. Las laatst ergens op dit forum dat er aangegeven werd dat als je de whey en havermout na het mengen te lang zou laten staan de eiwitten werden afgebroken. Nou leek mij dit onzin maar ik wilde het toch even navragen aangezien ik elke avond mijn bakje whey+casein+water+havermout in de koelkast zet om het de volgende dag als ontbijt te eten. Kunnen jullie mij hier meer informatie over geven?

Klinkt beetje onlogisch, vind je zelf niet? Waardoor zouden ze moeten afbreken?

XXL, ik stelde deze vraag eerder bij B&F maar ik begreep dat jullie hier een ander antwoord op hadden.

Las laatst ergens op dit forum dat er aangegeven werd dat als je de whey en havermout na het mengen te lang zou laten staan de eiwitten werden afgebroken. Nou leek mij dit onzin maar ik wilde het toch even navragen aangezien ik elke avond mijn bakje whey+casein+water+havermout in de koelkast zet om het de volgende dag als ontbijt te eten.

Zolang je het niet zo lang laat staan dat het gaat rotten/verzuren/verouderen hoe je t ook wilt noemen is er niks aan de hand man. De peptidebindingen in eiwitten gaan echt niet ineens spontaan breken daar zijn flink wat chemicaliën en enzymen voor nodig

Wat voor verhoudingen in macro's houd jij aan? Veeeeel eiwitten, (erg) weinig vetten en KH.

2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht, 1 gr vet en de rest carbs

---------- Toegevoegd om 07:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:33 ----------

Er zit een vanille amandel achtige smaak aan, durf niet te zeggen of het even goed vult. Havermout vult over het algemeen vrij goed. Mogelijk is het een goede afwisseling. ---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ---------- We krijgen in januari onze eigen tassen, top kwaliteit maar lager in prijs ;)

Oke bedankt rené, denk bij volgende bestelling. kan de beef jerky niet langer missen:(

Die rottende geur in je shakebeker als je vergeet uit te spoelen is het eiwit dat afbreekt.
Over de tijdsduur waarbij dat gebeurt (langer in de koelkast uiteraard) durf ik wel niks te zeggen

• #25.955

Whey kan volgens onze producent "denaturen" als je het langere tijd met water mengt. Dan valt de aminostructuur deels uit elkaar en verlies je Biologische Waarde (opneembaarheid). Volgens testen die ze gedaan hebben begint dit na circa 6 uur. Maar dat was meen ik met niet gekoelde vloeistof. Ik neem aan dat als je het koelt dat dit proces trager verloopt.

Je hebt dan nog wel dezelfde hoeveelheid eiwitten maar van mindere kwaliteit. Dit heb je overigens ook als de whey zelf niet op een goede manier gefilterd en gemaakt is dan verlies je ook BW en opneembaarheid. Dit zie je niet aan de voedingswaarden maar merk je aan eventuele winderigheid en gerommel in je buik na het drinken van een eiwitshake.

Die rottende geur in je shakebeker als je vergeet uit te spoelen is het eiwit dat afbreekt. Over de tijdsduur waarbij dat gebeurt (langer in de koelkast uiteraard) durf ik wel niks te zeggen

Dat is inderdaad een hele nare geur ;)

• #25.957
Hahahahha... Ik heb al geleerd om na iedere shake hem in het afwasmachine te zetten zodat ik me nooit kan vergissen. "Gebruikt vs niet gebruikt". Holy Moly wat een geur :D

Veel mensen spoelen de beker vaak ook alleen om maar beste was je deze even uit ;)

Whey kan volgens onze producent "denaturen" als je het langere tijd met water mengt. Dan valt de aminostructuur deels uit elkaar en verlies je Biologische Waarde (opneembaarheid). Volgens testen die ze gedaan hebben begint dit na circa 6 uur. Maar dat was meen ik met niet gekoelde vloeistof. Ik neem aan dat als je het koelt dat dit proces trager verloopt.

Je hebt dan nog wel dezelfde hoeveelheid eiwitten maar van mindere kwaliteit. Dit heb je overigens ook als de whey zelf niet op een goede manier gefilterd en gemaakt is dan verlies je ook BW en opneembaarheid. Dit zie je niet aan de voedingswaarden maar merk je aan eventuele winderigheid en gerommel in je buik na het drinken van een eiwitshake.

Duidelijk, bedankt voor het antwoord! :)

Duidelijk, bedankt voor het antwoord! :)

Ik heb weleens een periode gehad van enorme winderigheid bij een pot van een ander merk. Maar bij andere potten van dit merk had ik dat niet. Dat kan dus liggen aan het feit dat die pot niet goed gefikterd was of omdt ik die periode mijn oats een nachht in de koelkast zette. Tegenwoordig voeg ik whey pas bij het consumeren toe omdat de smaak dan beter naar voor komt.

Dit is trouwens een vraag naar aanleiding van het antwoord van rené

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven