XXL Nutrition

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

10 euro is wel een hoop geld man. Rijst is doorgaans hetzelfde. Je hebt wel foodgrade maar alles wat in Nederland verkocht wordt is eigenlijk foodgrade volgens mij. Echt veel verschil zul je dus niet hebben. Het is dan ook meer een marketingpraatje van veel bedrijven als ze iets duurder aanbieden. Zelf heb ik stage gelopen bij een producent levensmiddelenbedrijf die oa salades maakte voor supermarkten. Vanuit levenmissdelen industrie oogpunt is het echt leuk om zo'n proces eens te zien. Je gaat dan de betrouwbaarheid van leveranciers, grondstoffen etc na. Ik durf er wel geld op te zetten dat jullie oats, rijst en andere "bulk" producten 9/10x bij dezelfde leveranciers vandaan komen. :) Vandaar je met beide ook prima gainz kan maken.

Wij hebben vrijwel geen marge op dit product, het is echt een service product dus daar zal het niet aan liggen :p We hebben tijdens het kiezen van een rijstpoeder 5 verschillende soorten getest. Degene die we nu hebben vonden we het beste, deze was helaas ook de duurste van de 5. We kijken altijd eerst welke grondstof we de beste vinden en daarna kijk ik pas naar de inkoopprijs. Ik heb het idee dan de concurrent andersom werkt. De rijst wordt tijdens het vermalen kortstondig verhit maar verder niet gekookt, heb daar navraag over gedaan.

Wel een bold statement Rene.
Zou het volume niet een grotere rol spelen bij het bepalen van de inkoopsprijs. Ik neem aan dat een bepaalde concurrent behoorlijk groot kan inkopen en daarmee ook zeer gunstige prijzen kan krijgen.

En hoe bedoel je "vonden we het beste"? Het beste in de zin van voedingswaarde met het oog op de meeste koolhydraten? Of meest gunstige koolhydraat/eiwit/vezel verhouding? Wat heeft de doorslag gegeven waarom deze beter is dan een andere?

• Topic Starter Topic Starter
  • #31.464
10 euro is wel een hoop geld man. Rijst is doorgaans hetzelfde. Je hebt wel foodgrade maar alles wat in Nederland verkocht wordt is eigenlijk foodgrade volgens mij. Echt veel verschil zul je dus niet hebben. Het is dan ook meer een marketingpraatje van veel bedrijven als ze iets duurder aanbieden. Zelf heb ik stage gelopen bij een producent levensmiddelenbedrijf die oa salades maakte voor supermarkten. Vanuit levenmissdelen industrie oogpunt is het echt leuk om zo'n proces eens te zien. Je gaat dan de betrouwbaarheid van leveranciers, grondstoffen etc na. Ik durf er wel geld op te zetten dat jullie oats, rijst en andere "bulk" producten 9/10x bij dezelfde leveranciers vandaan komen. :) Vandaar je met beide ook prima gainz kan maken.

Dat kan vaak kloppen wat je aangeeft maar deze betreffende leveranciers hebben altijd verschillende kwaliteiten van deze producten. Dan is het maar net welke je kiest.

Wel een bold statement Rene.
Zou het volume niet een grotere rol spelen bij het bepalen van de inkoopsprijs. Ik neem aan dat een bepaalde concurrent behoorlijk groot kan inkopen en daarmee ook zeer gunstige prijzen kan krijgen.

En hoe bedoel je "vonden we het beste"? Het beste in de zin van voedingswaarde met het oog op de meeste koolhydraten? Of meest gunstige koolhydraat/eiwit/vezel verhouding? Wat heeft de doorslag gegeven waarom deze beter is dan een andere?

Laat ik alleen nog zeggen dat als leveranciers bij ons komen we ook te horen krijgen hoe andere bedrijven inkopen en tegen grondstoffen aankijken. Ik wil er niet teveel over uit wijden verder, dan ga ik mogelijk leveranciers in diskrediet brengen. Maar wij hebben duidelijk een andere visie op grondstoffen dan de concurrent dat hoor ik keer op keer.

Van de concurrent zijn volgens mij 4 producten getest en geen enkele was goed, zelfs bij D3 klopte niets van de dosering. Dat zegt iets over de kwaliteit grondstof die je inkoopt. Laten we die discussie maar niet weer gaan oprakelen verder. Er is genoeg over gezegd. Ik ga lekker trainen nu :wl:

Laatst bewerkt:
Komen jullie ook met een goedkopere variant van perfect oats? Vind 3,50 per kg best duur voor havermout.

• #31.466
Komen jullie ook met een goedkopere variant van perfect oats? Vind 3,50 per kg best duur voor havermout.

Dat gaat helaas niet, ook hier maken we eigenlijk geen marge op. Ik heb hier gekozen voor een biologische variant (dat was overigens toeval, maar vonden we de beste versie) en verkoopprijs ligt inclusief verpakking vrijwel gelijk aan onze inkoopprijs.

Ben net verhuisd dus nieuw gastoestel is nog even wennen maar ze smaken en niet minder om.
nomnomnom

2dioh6w.jpg

Dat kan vaak kloppen wat je aangeeft maar deze betreffende leveranciers hebben altijd verschillende kwaliteiten van deze producten. Dan is het maar net welke je kiest. Laat ik alleen nog zeggen dat als leveranciers bij ons komen we ook te horen krijgen hoe andere bedrijven inkopen en tegen grondstoffen aankijken. Ik wil er niet teveel over uit wijden verder, dan ga ik mogelijk leveranciers in diskrediet brengen. Maar wij hebben duidelijk een andere visie op grondstoffen dan de concurrent dat hoor ik keer op keer. Van de concurrent zijn volgens mij 4 producten getest en geen enkele was goed, zelfs bij D3 klopte niets van de dosering. Dat zegt iets over de kwaliteit grondstof die je inkoopt. Laten we die discussie maar niet weer gaan oprakelen verder. Er is genoeg over gezegd. Ik ga lekker trainen nu :wl:

Lekker wezen trainen?

Mijn doel is niet om een discussie op te rakelen Rene.

Dan weet je ook dat leveranciers vaak dingen zeggen over anderen (concurrenten van hunzelf en van jou) om of hun in discrediet te brengen of om een wit voetje te halen bij jou.
En ik snap heel goed dat je zulke dingen niet kan delen inderdaad.

Maar ik vraag me wel af op welke basis je dan voor de ene of andere rijst gekozen hebt.
Dat is toch een legitieme vraag?

Overigens doelde ik niet op de concurrent die je nu aankaart en als je de discussie niet wil oprakelen verder, dan zou ik ook niet zelf meteen andere zaken erbij halen waar het nu niet over gaat.
Het gaat puur om de rijst.

• #31.469
Ben net verhuisd dus nieuw gastoestel is nog even wennen maar ze smaken en niet minder om.
nomnomnom

http://oi61.tinypic.com/2dioh6w.jpg

haha koken met sterren.

Lekker wezen trainen?

Mijn doel is niet om een discussie op te rakelen Rene.

Dan weet je ook dat leveranciers vaak dingen zeggen over anderen (concurrenten van hunzelf en van jou) om of hun in discrediet te brengen of om een wit voetje te halen bij jou.
En ik snap heel goed dat je zulke dingen niet kan delen inderdaad.

Maar ik vraag me wel af op welke basis je dan voor de ene of andere rijst gekozen hebt.
Dat is toch een legitieme vraag?

Overigens doelde ik niet op de concurrent die je nu aankaart en als je de discussie niet wil oprakelen verder, dan zou ik ook niet zelf meteen andere zaken erbij halen waar het nu niet over gaat.
Het gaat puur om de rijst.

Wij hebben gekozen voor een gemalen zilvervlies basmatirijst deze is duurder dan een gemalen Chinese rijst bijvoorbeeld. Maar we vonden deze rijstpoeder het beste ook vanwege betere GI waarden van basmatirijst.

Je kan naar leveranciers en vragen wat is het goedkoopste rijstpoeder wat je hebt of je kan vragen wat heb je allemaal te bieden en laat het me zien. We hebben overigens 5 leveranciers benaderd van rijstpoeder en van allen meerdere samples getest en gevraagd naar de oorsprong van het rijstpoeder. Of het gemalen is in Europa of buiten de EU dit speelde allemaal mee bij de keuze van ons rijstpoeder. Ons rijstpoeder wordt dus gemaakt van basmati rijst welke in Duitsland gemalen wordt. Tijdens het malen wordt het met hoge temperatuur kortstondig verhit.

Als ik morgen onze visie op grondstoffen zou veranderen kan ik alles wat we verkopen aanzienlijk in prijs verlagen (door lagere inkoopprijs). Als de markt hier steeds meer naar gaat vragen in de toekomst moeten we dit mogelijk overwegen.

haha koken met sterren. Wij hebben gekozen voor een gemalen zilvervlies basmatirijst deze is duurder dan een gemalen Chinese rijst bijvoorbeeld. Maar we vonden deze rijstpoeder het beste ook vanwege betere GI waarden van basmatirijst..

Je kan naar leveranciers en vragen wat is het goedkoopste rijstpoeder wat je hebt of je kan vragen wat heb je allemaal te bieden en laat het me zien. We hebben overigens 5 leveranciers benaderd van rijstpoeder en van allen meerdere samples getest en gevraagd naar de oorsprong van het rijstpoeder. Of het gemalen is in Europa of buiten de EU dit speelde allemaal mee bij de keuze van ons rijstpoeder. Ons rijstpoeder wordt dus gemaakt van basmati rijst welke in Duitsland gemalen wordt. Tijdens het malen wordt het met hoge temperatuur kortstondig verhit.

Als ik morgen onze visie op grondstoffen zou veranderen kan ik alles wat we verkopen aanzienlijk in prijs verlagen (door lagere inkoopprijs). Als de markt hier steeds meer naar gaat vragen in de toekomst moeten we dit mogelijk overwegen.

Kijk! Dat bedoel ik. Super!!
Dank je voor het antwoord..

Wat doe je overigens met de samples die je ontvangt? Hoe test je die dan weer?

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

En niet veranderen van visie, volgens mij zit dat wel goed ;)

• #31.471
Kijk! Dat bedoel ik. Super!!
Dank je voor het antwoord..

Wat doe je overigens met de samples die je ontvangt? Hoe test je die dan weer?

Deze samples hebben we getest op: smaak, oplosbaarheid grofheid van maling. Daarbij kijken we naar de voedingswaarden, rijstsoort, oorsprong van de rijst, waar is de rijst gemalen en nog verhit of niet.

Die testen we met het personeel, iedereen bij ons traint ook en de helft zit op een dieet ;)

Ps. over een wit voetje halen van leveranciers. Ik loop al wat langer mee en laat me echt niets wijs maken hoor ;). Wij vragen natuurlijk ook wel aan leveranciers > hey! hoe kan het dat het hier of daar zo goedkoop is. Dan laten ze me gewoon zien wat voor grondstof dat is en dat ik die ook kan inkopen.

Deze samples hebben we getest op: smaak, oplosbaarheid grofheid van maling. Daarbij kijken we naar de voedingswaarden, rijstsoort, oorsprong van de rijst, waar is de rijst gemalen en nog verhit of niet. Die testen we met het personeel, iedereen bij ons traint ook en de helft zit op een dieet ;)

:meal: :eating:

Vind het wel top van je dat je daarop let en test.:woot:

Ps. over een wit voetje halen van leveranciers. Ik loop al wat langer mee en laat me echt niets wijs maken hoor ;). Wij vragen natuurlijk ook wel aan leveranciers > hey! hoe kan het dat het hier of daar zo goedkoop is. Dan laten ze me gewoon zien wat voor grondstof dat is en dat ik die ook kan inkopen.

Dat weet ik ook wel dat je je niks wijs laat maken.
Alleen heb ik ooit 2 leveranciers (compleet andere branch) een keer tegen elkaar uitgespeeld. En beiden zeiden dat bedrijf A bij hun inkocht, terwijl ik zeker wist dat bedrijf A bij geen van beide ooit ingekocht heeft. Maar ik kon betere prijzen krijgen dan bedrijf A..
Dat bedoel ik met wit voetje halen.

• #31.473
:meal: :eating:

Vind het wel top van je dat je daarop let en test.:woot:

Dat weet ik ook wel dat je je niks wijs laat maken.
Alleen heb ik ooit 2 leveranciers (compleet andere branch) een keer tegen elkaar uitgespeeld. En beiden zeiden dat bedrijf A bij hun inkocht, terwijl ik zeker wist dat bedrijf A bij geen van beide ooit ingekocht heeft. Maar ik kon betere prijzen krijgen dan bedrijf A..
Dat bedoel ik met wit voetje halen.

haha ja die tactieken ken ik ook. Je moet het boek Invloed de 6 geheimen van het overtuigen maar eens lezen echt de moeite waard

• #31.475
Die ken ik ja
Ik denk dat je wel meerder boeken op je plank hebt staan...

The Art of War...:knipoog:

Soms komen er aanbieders bij ons binnen en dan herken je direct de tactiek, dan kom ik altijd met de opmerking: (met tegelijk een klapje op de schouder) zo jongen net op cursus geweest? :D en nu wil je dat op mij gaan toepassen?

Soms komen er aanbieders bij ons binnen en dan herken je direct de tactiek, dan kom ik altijd met de opmerking: (met tegelijk een klapje op de schouder) zo jongen net op cursus geweest? :D en nu wil je dat op mij gaan toepassen?

Zo leuk!!

Ik zeg vaak, die werkt bij mij niet vriend....
De moed zie je dan letterlijk in de schoenen zakken...

Ach houdt het leuk. En ze kunnen er wel om lachen vaak..

Maar inderdaad, genoeg geouwehoer

Bestelling net geplaatst, vraag de jongens maar of ze er iets sensationeels van kunnen maken ;)

Buiten alle gekheid om: erg tevreden over jullie, zowel de kwaliteit van de (huismerk)producten als de openheid hier op het forum.

Waarom word er maar naar huis verzonden en de volgende dag geleverd voor 17.30 en niet later?
Want denk wel dat de meeste mensen juist thuis zijn van hun werk of school of miss komen ze veel later thuis.
Waardoor ze meestal nog een dag langer of zelfs 2 dagen langer moeten wachten op hun bestelling.

Terug
Naar boven