Fitness Seller

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

En voor het slapen innemen? Geen optie?

wanneer word de caramel syrup van walden farms weer verwacht?

• Topic Starter Topic Starter
  • #33.563
wanneer word de caramel syrup van walden farms weer verwacht?

Ik durf het niet te zeggen, de importeur heeft geen voorraad. We werken nu hard aan een eigen lijn met siropen die veel beter smaken dan die van Walden Farm, totaal niet chemisch maar toch allemaal 0 kcal. De samples zijn nu eindelijk goed en we kunnen gaan werken aan de labels. Verwacht dat dit allemaal nog wel een maand of 2 gaat duren voordat we het op voorraad krijgen.

Delibugs en andere kwekers zijn druk bezig met het kweken van insecten voor menselijke consumptie. Ook zijn zij druk bezig met het efsa voor aanpassing van de wetgeving en vergunningen om stoffen te mogen extraheren(wat nu nog niet mag) zoals eiwitten. Volgens hen zijn insecten in de toekomst belangrijk om de wereld van eiwitten te voorzien, in hoeverre zijn jullie bezig met een alternatieve bron zoals insecten?
Of kijken jullie daar pas na als het zover is?

Krekelshake van XXL bij een lekkere meelworm burger van muscle meat...

Nom [emoji1]

Delibugs en andere kwekers zijn druk bezig met het kweken van insecten voor menselijke consumptie. Ook zijn zij druk bezig met het efsa voor aanpassing van de wetgeving en vergunningen om stoffen te mogen extraheren(wat nu nog niet mag) zoals eiwitten. Volgens hen zijn insecten in de toekomst belangrijk om de wereld van eiwitten te voorzien, in hoeverre zijn jullie bezig met een alternatieve bron zoals insecten?

Insecten eten is vrij normaal voor het merendeel van de wereld, echter is dit een grote taboe in de westerse wereld. Een bedrijf wilt ten eerste winst maken en ik denk niet dat je gemiddelde bodybuilding/fitness company - vooral eentje zoals XXL wat allemaal toch nét iets meer hardcore is - hier een doelgroep voor heeft. Het kweken van voornamelijk krekels is meer iets voor health/'bewust'/betere-wereld-shops omdat de voordelen voornamelijk socio-economisch zijn (het is makkelijkere entree in de krekelbusiness dan om boer te worden). Daarbij heb je alle andere redenen nog, zoals hoe Nederlands vee voor te slachten meer koopkracht heeft dan bepaalde groepen in Afrika wat misschien bij bepaalde mensen niet lekker ligt, hoe het interessanter is om krekels te eten en jezelf superieur over te laten komen op de zondagbrunch t.o.v. Klasien, Bep en Trien, milieuvervuiling door methaan vanwege koeien, ..., ...,

Daarbij zou dit meer iets voor musclemeat zijn omdat het vaak krekels vs. vee is en niet zozeer krekels vs. whey. Je kunt het wellicht eens in de musclemeat-topic droppen maar ik denk dat Olivier het al druk genoeg heeft met opkomende producten en dat er geen ruimte voor is ookal zou hij het een goed idee vinden (wat wellicht ook niet het geval is).

Dit zijn echter allemaal mijn woorden en ik spreek niet voor XXL noch musclemeat dus je kunt het eens bij hen droppen ¯\_(ツ)_/¯

Denk dat jullie niet snappen wat ik bedoel.
De kwekers zijn al aam het kweken en het is al te koop, echter het extraheren is nog niet toegestaan. Als dat eenmaal mag dan komen er producten zoals eiwitten op de markt met insecten als basis. Dus bijvoorbeels geen soja eiwit of wei maar van krekel of meelworm. Ook kan er meel van gemaakt worden en worden verwerkt in producten. De eiwitten in poedervorm lijkt mij een interessant iets, niet het insect in zijn geheel.

Niets houd je tegen om naar een dierenspeciaalzaak te gaan en daar meelwormen, krekels en sprinkhanen te kopen ...
Als deze geschikt zijn om aan bvb je luipaardgecko te geven, dan zal jij deze ook wel mogen eten.

Je kunt ze wokken en er zijn ook sites met recepten.
Heb ze zelf al eens geproefd, enkel sprinkhanen zijn een beetje lastig omwille van de grote stekelige poten

• Topic Starter Topic Starter
  • #33.570

Ik kijk daar momenteel totaal niet naar omdat het een vervanging voor vlees moet worden en niet voor geconcentreerde eiwitproducten zoals whey. Daarbij heb ik gezien dat het per kg duurder is als de duurste biefstuk. Dus er is nog een lange we te gaan volgens mij.

Niets houd je tegen om naar een dierenspeciaalzaak te gaan en daar meelwormen, krekels en sprinkhanen te kopen ...
Als deze geschikt zijn om aan bvb je luipaardgecko te geven, dan zal jij deze ook wel mogen eten.

Je kunt ze wokken en er zijn ook sites met recepten.
Heb ze zelf al eens geproefd, enkel sprinkhanen zijn een beetje lastig omwille van de grote stekelige poten
Ik denk dat je een grap maakt(hoop ik)
Ik kijk daar momenteel totaal niet naar omdat het een vervanging voor vlees moet worden en niet voor geconcentreerde eiwitproducten zoals whey. Daarbij heb ik gezien dat het per kg duurder is als de duurste biefstuk. Dus er is nog een lange we te gaan volgens mij.
Prijs is inderdaad nog belachelijk hoog.
Nu valt er over de prijs van een extract nog weinig te zeggen. Mogelijk interessant in de toekomst als het zo ver is en de prijzen goed zijn dus.
Ik denk dat het als vleesvervanger in ons land nooit wat wordt.

Nopez, no joke ...

Heb ooit een 20-tal kleine vogelspinnetjes (Brachypelma smithi) gehad waar ik toen kakkerlakken voor kweekte (Blaberus craniifer) omdat het kweken van krekels veel te hard stonk, en (deze soort) kakkerlakken hebben dit niet.

Vroeger was er ook een speciaalzaak Dierenparadijs te Olen waar je op hun opendeurdag een bordje gewokte meelwormen, krekels, sprinkhanen kon proeven. Denk je echt dat ze daarvoor andere krekels zouden genomen hebben dan degene die ze verkopen om te voeren aan de spinnen/hagedissen?

Als er insecticide op een krekel zou zitten, dan is je spin er ook aan.

Ook als je eens naar een reptielen/insectenbeurs (Houten, Nijmegen, ... ) zou gaan, dan zie je daar wss ook http://www.deinsectenbar.nl/ staan waar je iets kunt eten

Nopez, no joke ...

Heb ooit een 20-tal kleine vogelspinnetjes (Brachypelma smithi) gehad waar ik toen kakkerlakken voor kweekte (Blaberus craniifer) omdat het kweken van krekels veel te hard stonk, en (deze soort) kakkerlakken hebben dit niet.

Vroeger was er ook een speciaalzaak Dierenparadijs te Olen waar je op hun opendeurdag een bordje gewokte meelwormen, krekels, sprinkhanen kon proeven. Denk je echt dat ze daarvoor andere krekels zouden genomen hebben dan degene die ze verkopen om te voeren aan de spinnen/hagedissen?

Als er insecticide op een krekel zou zitten, dan is je spin er ook aan.

Ook als je eens naar een reptielen/insectenbeurs (Houten, Nijmegen, ... ) zou gaan, dan zie je daar wss ook http://www.deinsectenbar.nl/ staan waar je iets kunt eten

Het kweken van insecten voor menselijke consumptie gaat heel anders dan voor diervoeder. Ook moeten de kwekers (bedrijven die levensmiddelen produceren en verwerken) een haccp plan of een andere hygiëneplan/zorgsysteem hebben. Het moet namelijk veilig zijn en zij waarborgen dat dan ook met diverse systemen en ccps/qcps, een worm voor je spin heeft dat niet nodig, dat de dierenwinkel dat geeft dat kan, maar als jij het zou kopen bij de ah en je wordt ziek, dan moet het herleidbaar zijn.

http://www.afsca.be/levensmiddelen/...s/2016-04-26_circ-ob_NL_insecten_V2_clean.pdf

Idd, alhoewel ik mij wel afvraag waar het verschil in de eisen zit als je de twee types met een simpel dwarsschot gescheiden kunt houden

"Indien kwekers tegelijk insecten enkel bestemd voor diervoeders van gezelschapsdieren (insecten zijn niet toegelaten in andere soorten diervoeders) en insecten bestemd voor humane consumptie kweken, moeten ze een duidelijke
scheiding (voorbeeld: dwarsschot) behouden tussen de twee types productie"

Dus een gescheiden productie, die voor menselijke consumptie zitten ook in een atmosfeer die gecontroleerd is, voor het voeding hetzelfde verhaal. Ook doen zij microbiologisch onderzoek.

Iemand die toevallig weet of er nog een kortingscode / couponcode actief is om in te voeren bij een bestelling bij XXL?

Terug
Naar boven