MuscleMeat

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

Bezoekers in dit topic

De inhoud wisselt , we laten ze ongeveer per 500 maken en als die op zijn dan veranderen we wat. Niet direct totaal anders maar wordt wel redelijk gewisseld. We maken dit alleen verder niet bekend omdat dit het logistiek lastig maakt.

Bars zijn top en komen nog meer smaken :meal:
Net ook de pudding op, als vanouds. Overigens las ik dat die kh anders is dan normale kh. Is dit in de voedingswaarde berekent of moet je eigenlijk 14x1.3 doen? Aangezien normaal het 14x4 zou zijn. Niet dat die kleine marge wat uit maakt, maar vraag het me gewoon af :P
 
Net ook de pudding op, als vanouds. Overigens las ik dat die kh anders is dan normale kh. Is dit in de voedingswaarde berekent of moet je eigenlijk 14x1.3 doen? Aangezien normaal het 14x4 zou zijn. Niet dat die kleine marge wat uit maakt, maar vraag het me gewoon af :P

Hoebedoel je 14x1.3 en 14x4?
14x1.3 =18,2
14x4 = 56

Vind ik een behoorlijk verschil anders..

Per portie is het toch 14gram koolhydraten? Niet meer niet minder.. of heb ik het nu mis?
 
Hoebedoel je 14x1.3 en 14x4?
14x1.3 =18,2
14x4 = 56

Vind ik een behoorlijk verschil anders..

Per portie is het toch 14gram koolhydraten? Niet meer niet minder.. of heb ik het nu mis?
Per serving pudding zitten er 14g koolhydraten in. Wat normaal 14x4=56 kcal. Maar de kh die in de pudding zitten zijn afkomstig van HDP. HDP levert maar 1.3kcal/g. Wat dus 14x1.3=18.2kcal.

Dus m'n vraag was of ik zelf het verschil er nog af moet trekken, of hun dat in de voedingswaarde al hebben gedaan.
 
Per serving pudding zitten er 14g koolhydraten in. Wat normaal 14x4=56 kcal. Maar de kh die in de pudding zitten zijn afkomstig van HDP. HDP levert maar 1.3kcal/g. Wat dus 14x1.3=18.2kcal.

Dus m'n vraag was of ik zelf het verschil er nog af moet trekken, of hun dat in de voedingswaarde al hebben gedaan.

Ik ben er niet helemaal in thuis. Maar als ik het goed begrijp zit hier normaal 56 gram koolhydraten per portie in? En nu 18.3?

De verpakking geeft 14 gram aan? Dan kan het toch geen 18 of 56 zijn.

Sorry voor de verwarring maar ben er niet helemaal in thuis en ga ervanuit als er 14 gram kh op staat dat dat het ook is, ongeacht welke KH het is.

Ik gebruik dit namelijk in een strik dieet en zou niet goed zijn als dit 18 of 56 KH blijkt te zijn.
 
Ik ben er niet helemaal in thuis. Maar als ik het goed begrijp zit hier normaal 56 gram koolhydraten per portie in? En nu 18.3?

De verpakking geeft 14 gram aan? Dan kan het toch geen 18 of 56 zijn.

Sorry voor de verwarring maar ben er niet helemaal in thuis en ga ervanuit als er 14 gram kh op staat dat dat het ook is, ongeacht welke KH het is.

Ik gebruik dit namelijk in een strik dieet en zou niet goed zijn als dit 18 of 56 KH blijkt te zijn.
Neen.

Reguliere kh levert per gram 4/kcal.
HDP kh levert per kcal 1.3/kcal.

Er zitten 14g carbs in per serving. Wat met reguliere carbs 56kcal is. Maar het zijn HDP carbs dus eigenlijk zit er 18kcal in. Mijn vraag was dus of er nou 56kcal, of 18kcal in zit. (dus of er op het etiket rekening is gehouden met de HDP carbs).

Maar laten we wachten op Rene om duidelijk te geven.
 
Neen.

Reguliere kh levert per gram 4/kcal.
HDP kh levert per kcal 1.3/kcal.

Er zitten 14g carbs in per serving. Wat met reguliere carbs 56kcal is. Maar het zijn HDP carbs dus eigenlijk zit er 18kcal in. Mijn vraag was dus of er nou 56kcal, of 18kcal in zit. (dus of er op het etiket rekening is gehouden met de HDP carbs).

Maar laten we wachten op Rene om duidelijk te geven.

Ik snap je, bedankt! Mocht het er nog niet op berekend zijn dan zou het dus niet 146 calorieën zijn maar 108.2 per portie? 56-18.2 = 37,8 / 146 - 37.8 = 108.2

We wachten de reactie van XXL wel even af. Ben er ook erg benieuwd naar.

Je krijgt in theorie wel gewoon de 14gram KH binnen? De calorieën maakt me opzich niet uit, wel het aantal echte Kh die ik binnen krijg.
 
Ik snap je, bedankt! Mocht het er nog niet op berekend zijn dan zou het dus niet 146 calorieën zijn maar 108.2 per portie? 56-18.2 = 37,8 / 146 - 37.8 = 108.2

We wachten de reactie van XXL wel even af. Ben er ook erg benieuwd naar.

Je krijgt in theorie wel gewoon de 14gram KH binnen? De calorieën maakt me opzich niet uit, wel het aantal echte Kh die ik binnen krijg.
Je berekening is correct. Maar ik weet dus niet of het er bij in berekend is of niet. Even wachten op Rene z'n antwoord. (laten we hopen van dat het niet berekend is :D)
 
Neen.

Reguliere kh levert per gram 4/kcal.
HDP kh levert per kcal 1.3/kcal.

Er zitten 14g carbs in per serving. Wat met reguliere carbs 56kcal is. Maar het zijn HDP carbs dus eigenlijk zit er 18kcal in. Mijn vraag was dus of er nou 56kcal, of 18kcal in zit. (dus of er op het etiket rekening is gehouden met de HDP carbs).

Maar laten we wachten op Rene om duidelijk te geven.

In de 14 gram carbs ziten ook de HDP carbs. Omdat officieel gezien je deze gewoon moet meereken met de carbs (EU regels)en dat hebben we dus gedaan. Ook in de kcal berekening zijn ze gewoon gerekend op 4kcal per gram maar in de praktijk is het aantal kcal dus lager vanwege de HDP carbs.
 
In de 14 gram carbs ziten ook de HDP carbs. Omdat officieel gezien je deze gewoon moet meereken met de carbs (EU regels)en dat hebben we dus gedaan. Ook in de kcal berekening zijn ze gewoon gerekend op 4kcal per gram maar in de praktijk is het aantal kcal dus lager vanwege de HDP carbs.
Top! Dus ongeveer 105 kcal per portie! Wordt een steeds leuker product :p
 
Laatst een nieuwe pot ZMA besteld.
Helaas zie ik dat de nieuwe batches een stuk lager gedoseerd zijn dan vorige.
Magnesium: van 450mg naar 450mg (hetzelfde gebleven)
Zink: van 30mg naar 22.5mg (-75% NRV)
B6: van 10.5mg naar 1.4mg! (-650% NRV)

Verder heb ik er geen problemen mee, alles is nog steeds boven de aanbevolen hoeveelheden.
Maar wel jammer dat dit nergens vermeld is en dat het product met dezelfde prijs verder wordt verkocht.
 
Laatst een nieuwe pot ZMA besteld.
Helaas zie ik dat de nieuwe batches een stuk lager gedoseerd zijn dan vorige.
Magnesium: van 450mg naar 450mg (hetzelfde gebleven)
Zink: van 30mg naar 22.5mg (-75% NRV)
B6: van 10.5mg naar 1.4mg! (-650% NRV)

Verder heb ik er geen problemen mee, alles is nog steeds boven de aanbevolen hoeveelheden.
Maar wel jammer dat dit nergens vermeld is en dat het product met dezelfde prijs verder wordt verkocht.

Zie je dit overigens op de pot of op de website? volgens mij is de formule aangepast maar verkopen we nog de oude (bijna op)

Aanpassing heeft 2 redenen:
  1. De toegestane EU dosering Zink is verlaagd naar 22,5mg
  2. Naar nieuwe inzichten zijn hoge doseringen B6 slecht voor je zenuwstelsel dus gaan we deze drastisch verlagen in alle supplementen met een hoge dosering B6
 
Laatst bewerkt:
In de 14 gram carbs ziten ook de HDP carbs. Omdat officieel gezien je deze gewoon moet meereken met de carbs (EU regels)en dat hebben we dus gedaan. Ook in de kcal berekening zijn ze gewoon gerekend op 4kcal per gram maar in de praktijk is het aantal kcal dus lager vanwege de HDP carbs.

Geldt dit ook voor jullie low carb proteïne repen? Ik vind het verschil in kcal t.o.v. jullie delicious proteïne repen namelijk maar erg gering.
 
Zie je dit overigens op de pot of op de website? volgens mij is de formule aangepast maar verkopen we nog de oude (bijna op)

Aanpassing heeft 2 redenen:
  1. De toegestane EU dosering Zink is verlaagd naar 22,5mg
  2. Naar nieuwe inzichten zijn hoge doseringen B6 slecht voor je zenuwstelsel dus gaan we deze drastisch verlagen in alle supplementen met een hoge dosering B6
Duidelijk.
Op de pot die ik vorige week heb gekocht staat de nieuwe forumule.

Bedankt voor de info verder.
 
Geldt dit ook voor jullie low carb proteïne repen? Ik vind het verschil in kcal t.o.v. jullie delicious proteïne repen namelijk maar erg gering.

Alle merken low carb repen bevatten IMO vezels, deze verteer je deels, als je eerlijk bent dan neem je deze vezels deels mee in de kcal's. Wij doen dat wel maar we weten ook dat veel andere producenten dat niet doen. Het lijkt dan of andere merken low carb bars minder kcals bevatten maar de werkelijkheid is anders.


Duidelijk.
Op de pot die ik vorige week heb gekocht staat de nieuwe forumule.

Bedankt voor de info verder.
 
Jogging Short
hebben jullie ook iets soortgelijks in het zwart? niet echt fris om in de zomer met je zweetreet hiermee rond te lopen met dat grijs:P
 
Hey René

Heb je een idee wanneer jullie terug verzenden naar afhaallocaties in België?
Stel dat ik nu bestel & 2 maal niet thuis ben bij levering,
wordt dan het pakje alsnog naar een postpunt (Bpost) gestuurd?
 
Jogging Short
hebben jullie ook iets soortgelijks in het zwart? niet echt fris om in de zomer met je zweetreet hiermee rond te lopen met dat grijs:P

Aesthetic Stretch Short

Hey René

Heb je een idee wanneer jullie terug verzenden naar afhaallocaties in België?
Stel dat ik nu bestel & 2 maal niet thuis ben bij levering,
wordt dan het pakje alsnog naar een postpunt (Bpost) gestuurd?

22 mei! :) dat gaat dat live op de site. afleveren bij Kariboo
 
Ik zie bij binnenkort verkrijgbaar Der Hammer! staan en ben wel benieuwd wanneer die komt, ziet er erg goed uit qua samenstelling.
 
Ik zie bij binnenkort verkrijgbaar Der Hammer! staan en ben wel benieuwd wanneer die komt, ziet er erg goed uit qua samenstelling.

Ik verwacht aan het einde van de maand :hamer:
 
Back
Naar boven