Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Op papier wel maar in de praktijk niet. Is een grijs gebied. Veel ingrediënten geven wel kcal's zoals aminozuren en afgeleide daarvan. Echter zijn het geen volwaardige eiwitten waardoor de kcal's vaak niet gedeclareerd worden maar er wel zijn. Detonator heeft overigens 20kcal per dosering.
Op papier wel maar in de praktijk niet. Is een grijs gebied. Veel ingrediënten geven wel kcal's zoals aminozuren en afgeleide daarvan. Echter zijn het geen volwaardige eiwitten waardoor de kcal's vaak niet gedeclareerd worden maar er wel zijn. Detonator heeft overigens 20kcal per dosering.
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie verplicht de calorieën te vermelden, maar zou een ieder ze niet in zn dieet mee moeten tellen omdatnze niet "opgenomen" worden?
S
Saitek
#38.683
Andersom, zoals bcaa’s bevatten wel kcal maar hoeven niet vermeld te worden gezien het individuele aminos zijn en de producent geen volwaardige eiwitinhoud kan aangeven. Zo zit je al snel op een 60-65 kcal per 10 gram bcaa.
BCAA's zijn aminozuren, de bouwstoffen van eiwitten. Eiwitten leveren 4 kcal per gram, dus met 10 gram BCAA kom je volgens mij nooit hoger dan 40 kcal.
Bekijk onze producten voor sporten en bewegen. Vandaag besteld, morgen in huis.
flinndalsport.com
''De werking van branched chain aminozuren is onomstotelijk bewezen. Ze zijn onmisbaar voor spieropbouw, -herstel en -afbraak. Dat de fanatieke (kracht)sporter dagelijks voldoende BCAA’s moet binnen krijgen is dus een feit. Is het dan nuttig om BCAA’s als supplement te gebruiken? In de meeste gevallen niet.
Voor spieropbouw en de aanmaak van aminozuurketens heeft het lichaam namelijk alle essentiële aminozuren nodig en niet alleen de BCAA’s. Je bouwt een huis toch ook niet met alleen cement, zonder stenen? Alle essentiële aminozuren zijn rijkelijk aanwezig in hoogwaardige eiwitbronnen. Krachtsporters eten over het algemeen meer dan voldoende eiwit, ook en vooral tijden de cut. Dit om spierafbraak te voorkomen. Het vat met essentiële aminozuren is op deze manier al gevuld en extra gebruik hierbij is nutteloos. Daarbij bevat een BCAA’s supplement ook gewoon kilocalorieën, alleen is de producent niet verplicht om dit te vermelden op het etiket.''
''Eet en drink dus voldoende hoogwaardige eiwitbronnen (whey, biefstuk, kip etc.) en laat de BCAA’s lekker staan!''
In dit artikel lees je de belangrijkste informatie over BCAA's (branched chain amino acids). Bouw je sneller spiermassa op met BCAA?
www.fit.nl
''Samenvatting: Er is weinig bewijs voor de effectieve werking van BCAA voor het opbouwen van meer spiermassa [1]. Ook een recent onderzoek uit 2019 bevestigt opnieuw dat de suppletie van BCAA niet resulteert in een sneller spierherstel na krachttraining bij ongetrainde volwassenen [2].
Ook hebben losse aminozuren waarschijnlijk geen toegevoegde waarde als je al eiwitrijk eet. ''
''CONCLUSION
Existing evidence suggests BCAA stimulate muscle protein synthesis following resistance physical exercise. However, in the absence of other essential amino acids, BCAA are not able to sustain maximal synthesis responses. Lack of sustained muscle protein synthesis stimulation equals poor physiologic value. Therefore, a growing body of literature emphasizes that BCAA supplementation alone does not enhance muscle protein synthesis any more than consumption of complete, high quality protein containing the full range of essential amino acids.''
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie verplicht de calorieën te vermelden, maar zou een ieder ze niet in zn dieet mee moeten tellen omdatnze niet "opgenomen" worden?
Andersom, zoals bcaa’s bevatten wel kcal maar hoeven niet vermeld te worden gezien het individuele aminos zijn en de producent geen volwaardige eiwitinhoud kan aangeven. Zo zit je al snel op een 60-65 kcal per 10 gram bcaa.
BCAA's zijn aminozuren, de bouwstoffen van eiwitten. Eiwitten leveren 4 kcal per gram, dus met 10 gram BCAA kom je volgens mij nooit hoger dan 40 kcal.
Vanille is erg lekker. Maar absoluut niet zoet en licht van smaak. Als je meer van uitgeproken smaak bent zal deze tegenvallen.
Vroeger hadden ze cocos. Die was lekker maar is er helaas uit
Enige jammere aan mijn bestelling is dat ik per ongeluk 2 sweet chillie heb besteld ipv 1 sweet chillie en 1 mayo. En die sweet chillie is niet bepaald lekker. Mweh.