Bacchianini
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 9
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 18%
hahah
daar heb je gelijk in
daar heb je gelijk in
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welk supplement of supplementen en van welk merk zijn het beste om te cutten?

Ik heb een topic lopen over de 7 "must-have" supplementen volgens M&F van deze maand, nu merk ik dat quasi alles apart te krijgen is bij XXL. Maar omdat het op die manier eigenlijk een gekke boel gaat worden qua innemen, lijkt een product dat een combinatie is van enkele of alle ingrediënten interessanter.
Megagrow is er eentje van, die creatine en glutamine combineert. Maar wat kan XXL mij nog aanraden of toch maar elk ding apart gaan innemen?
Ik heb al wel bcaa's, crea mono en wei staan, maar ik lees ook steeds meer dat creatine ideaal is om te combineren. ZMA zal ook wel iets zijn dat sowieso apart erin moet, maar dat zijn capsules dus da's geen erg.
De 7 volgens M&F zijn:
Welk deskundig advies kan XXL mij geven?
- Arginine
- Creatine
- Bèta-alanine
- Glutamine
- Wei
- BCAA's
- ZMA
Ik denk aan de volgende supplementen:
ZMA > los ( moet je ook innemen voor het slapen)
[*]Arginine
[*]Creatine
[*]Bèta-alanine > deze 3 samen. denk aan NOS ether of een ander merk creatine/NO supplement
BCAA/Glutamine > Xtend
Wei > whey instant
ik denk dat dit ideaal is.. omdat je ook met inname momenten zit. en je kan dan zo i zo niet met een alles in 1 werken. Zelfs al zou het er zijn zou het zeker niet een optimaal supplement zijn.

Wat ik nu in het winkelmandje heb steken:
Xtend (scivation)
ZMA (olimp)
Xpand new (dymatize)
Whey proteïn instant (xxl)
Goede combinatie?
Hoe zit het dan bvb met inname?
Xtend is ideaal als post-workout, maar ook Xpand staat aanbevolen als 1 scoop voor en 1 scoop na de training. Xtend neem je dan weer niet op rustdagen?
Whey da's voor door de dag natuurlijk en de ZMA da's voor het slapen gaan. Maar dan heb ik ook nog Amino's en losse BCAA's...leuke boel gaat dat worden
Veel vragen, maar het is weer een rekening van €115 dus dat lijkt me wel terecht![]()

aah hebben ze dat er ook? een beetje een handig ding of..

Whey Protein Instant + Protein 80 5 kg Ananas en Chocolade
Lipo-6 120 Lcaps
Vetmeter![]()
Omega 3 Gold Forte
Multivit 120 Tabs
![]()
![]()

Start je beter ff een nieuw topic.Misschien stel ik deze vraag op de verkeerde plek, misschien is dit een domme vraag, dan bij voorbaat mijn excuses.
Ik train serieus sinds een maand. Ik wil nu een serieus voedselschema aan gaan houden, met natuurlijk daarbij een eiwitshake. Welke kan ik dan het beste gebruiken. Wat zijn nog meer dingen die je als serieuse beginner niet kan missen, vitaminen, nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
Ik wil in ieder geval nog niet aan de creatine.
Ik heb overigens al erg veel gelezen op dit forum, en vooral qua trainingsschema heb ik er al veel aan gehad, maar op dit punt zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb een uur op de xxl nutrition no nonsense site gesurft, en weet nu echt niet wat ik "moet" hebben.
Misschien stel ik deze vraag op de verkeerde plek, misschien is dit een domme vraag, dan bij voorbaat mijn excuses.
Ik train serieus sinds een maand. Ik wil nu een serieus voedselschema aan gaan houden, met natuurlijk daarbij een eiwitshake. Welke kan ik dan het beste gebruiken. Wat zijn nog meer dingen die je als serieuse beginner niet kan missen, vitaminen, nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
Ik wil in ieder geval nog niet aan de creatine.
Ik heb overigens al erg veel gelezen op dit forum, en vooral qua trainingsschema heb ik er al veel aan gehad, maar op dit punt zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb een uur op de xxl nutrition no nonsense site gesurft, en weet nu echt niet wat ik "moet" hebben.