MuscleMeat

yeremy building for more

Bezoekers in dit topic

Marr,

Zo vaak mogelijk tot faillure gaan is niet zo slim verschillende onderzoeken naar gedaan. Meeste trainers en coaches zijn hier ook geen voorstander van. Minderheid vinden het wel goed.
Je laatste set tot failure gaan is verstandiger.
Nogmaals meningen zijn verdeeld maar meeste zijn geen voorstander.

mooie stats om daar een uitspraak over te doen,nooit van Dorian Yates gehoord?
 
ja wel eens van gehoord

is dat niet 1 van de eerste massamonsters omdat die flink de dose upte en heeft die niet ook het wereldrecord blessures?
 
Ik volg :)

Goede stats kerel!
 
ja wel eens van gehoord

is dat niet 1 van de eerste massamonsters omdat die flink de dose upte en heeft die niet ook het wereldrecord blessures?

en imo de beste blanke bodybuilder ooit die bb ook verandert heeft uiteindelijk
 
In. dit word een goede broscience log denk.
Wetenschap is inderdaad dom daarom ga ik hier volgen, kan ik wat leren.

Ondanks dat je soms domme uitspraken hebt, heb je wel goede stats. Dus ben benieuwd.
 
In.............. kan me voorstellen dat dit een interessante log gaat worden.

Ik ben nog niet zo heel lang onderweg (als ik mijn onderstel vanaf het begin mee had getraind zouden mijn stats weliswaar hoger zijn), maar hoop in elk geval van je te leren. Kwa leeftijd liggen we niet zo heel ver uit elkaar.

"ik ga altijd vol gas voor de volle 100% en poog daar overheen te gaan".
Ik neem aan dat je dan altijd elke set tot faillure traint, dit doe ik namelijk 9 van de 10x wel.
Ik lees regelmatig dat dit niet de snelste weg naar Rome is, hoe kijk jij hier naar ?

Hopelijk vind je het niet vervelend als ik zo nu en dan een vraag stel (anders zeg je het maar).
Reacties van andere forumleden ga ik verder ook niet op in, het is jou topic natuurlijk.

Succes in elk geval !

Tot fail en er voorbij met forced reps.
Het kan, het is een manier. Maar is iets wat je niet zomaar altijd kan gaan doen.

Er moet wel een mate van basis onder liggen en je moet het gewend zijn. Dus als mensen zoiets willen doen waar ze iets anders gewend zijn is het verstandig dat rustig aan op te bouwen.
Voor mij werkt het prima maar ik doe het niet altijd in elke training of set.
Bij dit systeem moet je ook erg goed naar je lichaam luisteren. klaar is klaar.

Normaal zijn de eerste sets altijd voorbereidend op de werksets. Dus je werkt er naartoe.
Niet gelijk je eerste setjes al leeg tot en met fail. Het lijkt wel wat op de Yates HIT methode.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

ja wel eens van gehoord

is dat niet 1 van de eerste massamonsters omdat die flink de dose upte en heeft die niet ook het wereldrecord blessures?

bijna goed gegokt, het is de eerste geweest die stopte vanwege de niet bij te houden chemische strijd op het podium.
 
Om Dorian te quoten

121c199e254b6500fd344b22630ff50f.jpg
 
In. dit word een goede broscience log denk.
Wetenschap is inderdaad dom daarom ga ik hier volgen, kan ik wat leren.

Ondanks dat je soms domme uitspraken hebt, heb je wel goede stats. Dus ben benieuwd.

Ik hou niet zo van de broscience. Al die vage theorietjes door eigen interpretatie van vage internetgoeroes heb ik niets mee.
Als domme uitspraken je kampioen maken, so what. De meesten hebben alleen bla bla en bereiken geen ruk.
 
Ik hou niet zo van de broscience. Al die vage theorietjes door eigen interpretatie van vage internetgoeroes heb ik niets mee.
Als domme uitspraken je kampioen maken, so what. De meesten hebben alleen bla bla en bereiken geen ruk.

Ja ieder zijn ding.
Een manier van trainen die je niet heel vaak voorbij ziet komen hier dus ik volg.

Succes ermee
 
Al 2 pagina's en nog geen training gelogd! :mad:
 
Vertel nog eens hoe jij boven onderhoud eet en toch kan cutten
 
vandaag borst,

in deze volgorde in ongeveer 45 minuten.
4 sets benchpress wijde grip (handen buiten ringen) zakken op bovenkantborst/keel
3 sets medium grip middenborst hoogte
4 sets chestpress decline press
3 sets pecfly hoge grip (upperparts)
4 sets pecfly lage grip licht decline movement.
4 sets dumbell press wijd (Ben Pakulski style - naar buiten drukken)

alles 15-20 reps, laatste sets tot fail.

Alle oefeningen waarbij het mogelijk is focus op de spier en bewust de spier laten werken en aanspannen. Dus met benchpress, chestpress machine en pecfly.

Deze borst training geen aparte incline presses en flyes.


Gewichten zijn nu niet zo relevant, ben net weer een maand bezig na een jaar niets doen.
Je valt behoorlijk terug als je bijna 50 bent en een jaar niets aan training doet.
Verwacht dat de gewichten over een paar weken weer wat op niveau zullen zijn kracht loopt snel weer op.

Normaal zijn de gewichten van benchpress op volume tot 15 reps 120-140 kilo, machines fullstack ca 110kilo, dumbells 40kilo (er zijn geen zwaardere)
Dus hier moeten we weer naar toe werken en er proberen overheen te gaan.
Maar verwacht geen wonderen ik ben geen 25 meer.... ben bijna 50.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Vertel nog eens hoe jij boven onderhoud eet en toch kan cutten

ga maar even wat lezen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Onderzoeken zijn overrated man, it is all about experience.

Nou ... misschien hebben we wel heel erg veel aan al die onderzoeken ....er is al geen enkele bodybuilder in de wereldtop gekomen aan de hand van onderzoekjes. En zelfs geen enkele in de Nederlandse top.

Ze doen allemaal hard trainen en functioneel eten of schoon eten. Vooral voor de wedstrijden.
 
Tot fail en er voorbij met forced reps.
Het kan, het is een manier. Maar is iets wat je niet zomaar altijd kan gaan doen.

Er moet wel een mate van basis onder liggen en je moet het gewend zijn. Dus als mensen zoiets willen doen waar ze iets anders gewend zijn is het verstandig dat rustig aan op te bouwen.
Voor mij werkt het prima maar ik doe het niet altijd in elke training of set.
Bij dit systeem moet je ook erg goed naar je lichaam luisteren. klaar is klaar.

Normaal zijn de eerste sets altijd voorbereidend op de werksets. Dus je werkt er naartoe.
Niet gelijk je eerste setjes al leeg tot en met fail. Het lijkt wel wat op de Yates HIT methode.

Okay dank je.
Ik heb eigenlijk altijd zo getraind dus het zal inmiddels wel een gewenning zijn.

Maar goed het neemt niet weg dat ik je advies wel ga volgen
 
vandaag borst,

in deze volgorde in ongeveer 45 minuten.
4 sets benchpress wijde grip (handen buiten ringen) zakken op bovenkantborst/keel
3 sets medium grip middenborst hoogte
4 sets chestpress decline press
3 sets pecfly hoge grip (upperparts)
4 sets pecfly lage grip licht decline movement.
4 sets dumbell press wijd (Ben Pakulski style - naar buiten drukken)

alles 15-20 reps, laatste sets tot fail.

Alle oefeningen waarbij het mogelijk is focus op de spier en bewust de spier laten werken en aanspannen. Dus met benchpress, chestpress machine en pecfly.

Deze borst training geen aparte incline presses en flyes.


Gewichten zijn nu niet zo relevant, ben net weer een maand bezig na een jaar niets doen.
Je valt behoorlijk terug als je bijna 50 bent en een jaar niets aan training doet.
Verwacht dat de gewichten over een paar weken weer wat op niveau zullen zijn kracht loopt snel weer op.

Normaal zijn de gewichten van benchpress op volume tot 15 reps 120-140 kilo, machines fullstack ca 110kilo, dumbells 40kilo (er zijn geen zwaardere)
Dus hier moeten we weer naar toe werken en er proberen overheen te gaan.
Maar verwacht geen wonderen ik ben geen 25 meer.... ben bijna 50.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------



ga maar even wat lezen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------



Nou ... misschien hebben we wel heel erg veel aan al die onderzoeken ....er is al geen enkele bodybuilder in de wereldtop gekomen aan de hand van onderzoekjes. En zelfs geen enkele in de Nederlandse top.

Ze doen allemaal hard trainen en functioneel eten of schoon eten. Vooral voor de wedstrijden.

Behalve Ben Pakulski natuurlijk..
 
Okay dank je.
Ik heb eigenlijk altijd zo getraind dus het zal inmiddels wel een gewenning zijn.

Maar goed het neemt niet weg dat ik je advies wel ga volgen

Houd ook wel rekening met het herstel. Je moet bij dit soort trainingen absoluut goed in je eiwitten en vetten zitten. Je maakt veel kapoet en hebt geen grote opslag van eiwit in je lichaam zoals bij suikers in de vorm van glycogeen, dus je moet echt snel aanvullen om te herstellen.
 
.er is al geen enkele bodybuilder in de wereldtop gekomen aan de hand van onderzoekjes. En zelfs geen enkele in de Nederlandse top.

Waar baseer je dit op? De huidige gouden regels en rode draad binnen bodybuilding, zijn voorgekomen door middel van onderzoeken en hedendaagse technologie.

Interessante maar abstracte claims heb je altijd.
 
Waar baseer je dit op? De huidige gouden regels en rode draad binnen bodybuilding, zijn voorgekomen door middel van onderzoeken en hedendaagse technologie.

Interessante maar abstracte claims heb je altijd.

De huidige gouden regels binnen het bodybuilden zijn imo hetzelfde als 20 jaar geleden en opgebouwd door decennia lange ervaringen en opgedane kennis door ondervinding.
Dat er een handjevol wetenschappelijke info bij is gekomen wat e.e.a. makkelijker kan maken maakt het nog niet de standaard.

Meest gebruikt en dus eigenlijk wel standaard is nog bijna altijd WAT je eet en WANNEER je het eet en in balans met de trainingen in aanloop naar je doelen.
Wat dan wel weer leuk is is dat veel ouderwetse BB methodes ook later bewezen zijn door de wetenschap. Al ligt het soms dan wat genuanceerder dan aangenomen werd.

Elke voeding heeft z'n eigen samenstelling, eigenschappen en effecten op het lichaam.

Abstract, ach .... je moet wat als je moeite hebt met zwart-wit gedachtes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/index23.html) gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk.

Jij blijkt de waarheid in pacht te hebben, zou je zo goed willen zijn deze met ons te delen?

De waarheid is heel eenvoudig. Het is niet zo zwart-wit met voeden en cutten als velen je willen doen geloven.
Dat je veel minder moet eten dan je gebruikt om af te vallen is zwart en dat je veel meer moet eten om zwaarder te worden is wit.
Er zit een flink kleurenpalet tussen die 2 in.

Zodra je meer vet verbrand dan aanzet zal je dus droger worden. Ook licht boven onderhoudsbehoefte kan je meer vet verbranden dan aanzetten.
Het is aan jou en je manier van training en mealtiming of je dat wil en kan.

Overigens, wat heeft iemand exact nodig ......




---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

Boven onderhoud eten en dr weer onder komen dmv cardio? :p

Je kan er iets onder komen, maar hoeft door cardio niet persee.
 
Back
Naar boven