XXL Nutrition

"You cannot step into the same river twice."

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vanavond bicep eens op deze manier aanpakken:

[Link niet meer beschikbaar]

Ben benieuwd :D

Ik ook...waar blijft die training!!:D

Hehe :P Was nog wel vrij heavy to be honest :') Had wel mooie pomp :)

Overhead dumbbell tricep ext

5 x 5 x 24

Decline tricep ext (ez bar)

4 x 5 x 33
4 x 33

Pushdown

12 x 25

Preacher curl (Gewoon tot bijna fail, dan partials boven en dan onder nog (maar die laatste heb ik vanaf set 3 weg gelaten.. lukte niet meer :') ) )

8/3/1 x 30
8/4/2 x 30
9/4 x 30
8/4 x 30

Hammer curl (omhoog -> laten zakken tot 90°.. dan 1/2 sec vasthouden -> zakken -> en overnieuw :D)

10 x 12
9 x 12
9 x 12
7 x 12
7 x 12
6 x 12

Was wel een nice oefening, vrij zwaar ook wel op het einde om dumbbells in 90° te houden :D

Spider curl

12 x 25

Crosstrainer: 45 minuten -> 520kcal

mooie training toch wel :)

Hehe, lekkere training man. Dat systeem ziet er best interessant uit :)

zeer zeker. Alleen heel erg k*t dat er geen (prowler) sled is in de gym. Nu is het veel moeilijker om eccentric-less oefeningen te doen:(

Ok, kun je dit uitleggen aan de n00b hier? Ik snap niet wat je wilt doen en wat er voor nodig is.
???

:sad:

---------- Toegevoegd om 09:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

Mooie training trouwens gjtc - en ook die cardio!

Nou nog de uitleg van een (prowler) sled, en ik ben weer helemaal bij :D

Nette training !:D

Heb het nog even gecontroleerd, maar het klopt niet wat ik zeg.
Concentrisch = de spier verkort onder de spanning van een extern gewicht.
(Bij een dumbbell curl de dumbbell naar je toe halen, bij bankdrukken de barbell omhoog drukken. (Je borstspier verkort dan namelijk)

Excentrisch
= de spier verlengt onder de spanning van een extern gewicht.
(De teruggaande beweging bij een curl, het laten zakken van de barbell bij het banken.)

Dit moet het zijn. :p

LuvQvist wil dus een oefening waarbij de excentrische beweging zoveel mogelijk uitgeschakeld wordt. Ik weet nog steeds niet hoe dat eruit ziet.
En volgens mij levert excentrische training juist meer spierschade op?

Laatst bewerkt:
M'n karma is op... die je eigenlijk al voor je avatar zou moeten hebben Aesthetic!
(wie is het?)

Moet je eventjes alle filmpjes op die link kijken die ik postte, daar zie je de uitleg :)

Ok, kun je dit uitleggen aan de n00b hier? Ik snap niet wat je wilt doen en wat er voor nodig is.
???
:sad:
Nou nog de uitleg van een (prowler) sled, en ik ben weer helemaal bij :D
LuvQvist wil dus een oefening waarbij de excentrische beweging zoveel mogelijk uitgeschakeld wordt. Ik weet nog steeds niet hoe dat eruit ziet.
En volgens mij levert excentrische training juist meer spierschade op?

Precies.. dat wil ik dus bereiken.
Volgens CT van Tnation reageren de lats niet goed op eccentrische training. Het is vooral belangrijk om een goeie 'peak-contraction' te creëren (dus even 1-2sec aanspannen op het einde) en genoeg volume te draaien. Ook reageren ze niet goed op low reps, dus blijf je beter tussen de 6-12.
Maar als je veel volume draait voor de lats zal dat zwaar doorwegen op je CNS (centraal zenuw stelsel) wat dus niet goed is voor je herstel. Dit kan je vermijden door eccentric-less oefeningen uit te voeren. Bv. je trekt je op en laat je dan op de grond vallen en begint dan je volgende rep.
Maar de beste manier voor dit soort trainingen is een (prowler) sled. Dus een soort slee met gewichten op. Want als je een roeibeweging maakt door aan twee touwen te trekken die aan de slee vast zitten, dan komt de slee naar jou toe en is er geen eccentrische beweging meer.
Dit principe past hij ook toe om meer volume toe te voegen voor lower body. Daar gaat wel een low-rep gedeelte aan vooraf.

Hier nog een quote waarom je je niet te vaak moet concentreren op de eccentrische beweging:

"Not only do I not emphasize the eccentric portion of a lift, I often rely on eccentric-less exercises. I'm not saying that the eccentric phase of a lift isn't important, it is. But on the other hand, moving slower or adding resistance during the negative phase can do more harm to your progress than good.

Emphasizing eccentric work devastates the nervous system and thereby increases your recovery needs drastically. At the very minimum, this means that you won't be able to train often enough, or with enough volume, for maximal gains. And to me, volume and frequency are the keys to stimulating maximum growth.

Furthermore, accentuated eccentric loading has been shown to decrease glycogen replenishment after training (because of decreased insulin sensitivity). In other words, not only do you have more to recover from when accentuating the eccentric, the recovery process is actually slower!

In fact, the negative effect of accentuated eccentrics on glycogen replenishment lasts for as much as 3 days – that's 3 days with impaired recovery capacities!"

Hier wat links i.v.m. zijn trainingsmethode:

:bow:
helder

Nice, bedankt voor de uitleg bro :)

muh waarom zijn mensen jarig en kopen ze dan taart fuuu :')

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven