XXL Nutrition

'Ze wilden bloed'

Wel een heftig verhaal als je het zo leest..sick!

+ 1, ze beschrijven het goed, je kan je zo in hun plaats voorstellen.

Als je al ooit eens in een goede voetbalrel gezeten hebt, waarbij de politie in het nauw wordt gedreven, stel je dan maar eens in hun plaats... Ik zou in elk geval ook niet zo'n grote bek hebben als politie-agent op dat ogenblik. Je bent echt serieus outnumbered, en je hebt regels over hoever je mag gaan om je te verdedigen, terwijl die hooligans in principe alles gebruiken wat ze tegenkomen om je te raken.

Respect voor die agenten om daar (zoals ze zelf zeggen) voor een loon van 1400 euro tussen te gaan staan

Agenten hebben uit zelfverdediging gehandeld. Ik had hetzelfde gedaan, al dan niet nog sneller geschoten.

Als je zo gaat rellen kan je knuppels, taser, honden, paarden, (rubberen) kogels verwachten. Wat mij betreft mogen ze dat snoeihard afstraffen en mag de ME/politie een vrijbrief krijgen om alles neer te slaan wat in opstand komt. Gevolgen zijn voor de relschoppers, voor het leven verminkt, jammer dan had je maar niet moeten rellen. Geen mogelijkheid tot aanklagen.

In Brazilie waren er weinig hooligans levend van het feest geraakt..
Mag van mij betreft hier ook.
Hooligans zijn de lafste soort die je kunt indenken.
Met honderden relletjes opzetten en op een klein groepje afstormen met maar 1 doel.
De boel verzieken, vernielen en iemand de dood injagen.

Ik heb het ook over mensen die kunnen leren.

Tja kwaliteitspersoneel kost geld en dat wil de gemeenschap niet ophoesten dus moeten we het doen met veredelde stadswachten.
Keuze van de kiezers, leuk he democratie?!

Met honderden relletjes opzetten en op een klein groepje afstormen met maar 1 doel.

hooligans = allochtone reljongeren :D

Ik geloof helemaal niets van die verhalen van de Politie. Ze doen zich wel erg zielig voor, alsof zij de slachtoffers zijn. Een gozer bij mij uit de buurt is in ze been geraakt tijdens het wegrennen. Het was geen hooligan ofzo, maar gewoon een feestganger.

Nee, dat zou ik doen als ik inhoudelijk ingegaan was op die post.
SmalMaarDapper neemt de honneurs waar. :)

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Ik geloof helemaal niets van die verhalen van de Politie. Ze doen zich wel erg zielig voor, alsof zij de slachtoffers zijn. Een gozer bij mij uit de buurt is in ze been geraakt tijdens het wegrennen. Het was geen hooligan ofzo, maar gewoon een feestganger.

Dat wil toch niet zeggen dat het verhaal van de agenten niet klopt? Lullig voor die gozer bij jou uit de buurt, maar ik zou eerder met de vinger naar dat tuig wijzen dan naar de agenten.

:stupid:

Dat wil toch niet zeggen dat het verhaal van de agenten niet klopt? Lullig voor die gozer bij jou uit de buurt, maar ik zou eerder met de vinger naar dat tuig wijzen dan naar de agenten.

Tuurlijk zijn die relschoppers achteloze ter***lijers die het feest voor een heleboel goedwillende mensen hebben verpest. Maar als ik zo de verhalen van de politie lees, dan krijg ik het gevoel alsof de politie wil zeggen dat zij de enige slachtoffers zijn en dat ze goed gehandeld hebben dus dat ze maar als helden moeten worden onthaalt. Ik bedoel, het is net een voetbalrelletje, beetje steentjes gooien etc, maar ik weet wel zeker dat niemand echt op moord uitwas. die gasten hadden teveel gedronken en dan gebeurt er wel is wat ja. Ik praat die acties van die relschoppers absoluut niet goed, maar om nou te zeggen dat de Politie goed heeft gehandeld, betwijfel ik eerlijk gezegd. Ze hadden gewoon zichzelf beter moeten voorbereiden. Ze wisten immers al dat er hooligans naar dat feessie zouden komen. de Mobiele Eenheid zou niet misstaan op dat moment. iig beter als dat de politie hun wapen grijpt en in het wilde weg 150 kogels afvuurt.

[x] niet geschikt

Van mij mogen ze die hooligans allemaal een nekschot geven. IQ van een pinda en nog een grote bek hebben ook. Volgens mij missen we ze niet..

Voor een volgende keer gewoon al het licht
uitgooien en een stuk of 20 honden loslaten.

moet goed komen dan :)

Tuurlijk zijn die relschoppers achteloze ter***lijers die het feest voor een heleboel goedwillende mensen hebben verpest. Maar als ik zo de verhalen van de politie lees, dan krijg ik het gevoel alsof de politie wil zeggen dat zij de enige slachtoffers zijn en dat ze goed gehandeld hebben dus dat ze maar als helden moeten worden onthaalt. Ik bedoel, het is net een voetbalrelletje, beetje steentjes gooien etc, maar ik weet wel zeker dat niemand echt op moord uitwas. die gasten hadden teveel gedronken en dan gebeurt er wel is wat ja. Ik praat die acties van die relschoppers absoluut niet goed, maar om nou te zeggen dat de Politie goed heeft gehandeld, betwijfel ik eerlijk gezegd. Ze hadden gewoon zichzelf beter moeten voorbereiden. Ze wisten immers al dat er hooligans naar dat feessie zouden komen. de Mobiele Eenheid zou niet misstaan op dat moment. iig beter als dat de politie hun wapen grijpt en in het wilde weg 150 kogels afvuurt.

Je zegt hier drie dingen:
- er gebeurt wel eens wat, maar de relschoppers waren echt niet op moord uit. Dat betwijfel ik. Denk je dat er in zo'n groep die onder invloed is op een gegeven moment iemand opstaat die zegt: "Nu is het genoeg geweest jonges, laat die agenten toch, ze doen gewoon hun werk." Misschien is het niet hun intentie om iemand te doden, maar drugs, alcohol, adrenaline en een grote groep die op rotzooi uit is kan daar wel toe leiden lijkt me.
Je zegt het zelf al, "beetje steentjes gooien". Als zo'n steen je verkeerd raakt is het gedaan.
- de politie had zich beter moeten voorbereiden. Maar dat is niet iets wat je de agenten die dienst hadden kunt verwijten, dat is hun superieuren aan te rekenen.
- ze schoten maar wat in het wilde weg. Dat lijkt me ook onzin, als je 150 keer in het wilde weg schiet zal er meer schade zijn. Het zullen voornamelijk waarschuwingsschoten zijn geweest.

Je zegt hier drie dingen:
- er gebeurt wel eens wat, maar de relschoppers waren echt niet op moord uit. Dat betwijfel ik. Denk je dat er in zo'n groep die onder invloed is op een gegeven moment iemand opstaat die zegt: "Nu is het genoeg geweest jonges, laat die agenten toch, ze doen gewoon hun werk." Misschien is het niet hun intentie om iemand te doden, maar drugs, alcohol, adrenaline en een grote groep die op rotzooi uit is kan daar wel toe leiden lijkt me.
Je zegt het zelf al, "beetje steentjes gooien". Als zo'n steen je verkeerd raakt is het gedaan.
- de politie had zich beter moeten voorbereiden. Maar dat is niet iets wat je de agenten die dienst hadden kunt verwijten, dat is hun superieuren aan te rekenen.
- ze schoten maar wat in het wilde weg. Dat lijkt me ook onzin, als je 150 keer in het wilde weg schiet zal er meer schade zijn. Het zullen voornamelijk waarschuwingsschoten zijn geweest.

Ja, het is maar hoe je het wilt zien. Ik vind dat die agenten verkeerd hebben gehandeld, omdat ze al bij een relletje meteen hun pistool trokken om schoten te lossen. Een heleboel had voorkomen kunnen worden als ze de ME hadden gestationeerd. Die hebben de middelen om een rel uiteen te slaan. ik verwijt de agenten in dienst dat ze gericht schoten op mensen die mischien niet eens relschoppers waren. Je kon er maar aan 1 kant uit, en toevallig stonden die agenten vlak voor de uitgang.

Ik merk overigens wel op, dat de politie de laaste tijd wel erg makkelijk hun wapens trekken, onder het mom van ''zelfverdediging''. Als je je al verzet bij een arrestatie, krijg je een kogel door je been. Belachelijk natuurlijk.

Terug
Naar boven