Fitness Seller

'Ze wilden bloed'

Ja, het is maar hoe je het wilt zien. Ik vind dat die agenten verkeerd hebben gehandeld, omdat ze al bij een relletje meteen hun pistool trokken om schoten te lossen. Een heleboel had voorkomen kunnen worden als ze de ME hadden gestationeerd. Die hebben de middelen om een rel uiteen te slaan. ik verwijt de agenten in dienst dat ze gericht schoten op mensen die mischien niet eens relschoppers waren. Je kon er maar aan 1 kant uit, en toevallig stonden die agenten vlak voor de uitgang.

Ik merk overigens wel op, dat de politie de laaste tijd wel erg makkelijk hun wapens trekken, onder het mom van ''zelfverdediging''. Als je je al verzet bij een arrestatie, krijg je een kogel door je been. Belachelijk natuurlijk.

Niet lullig bedoeld, maar dit noem ik nogal een verkracht beeld van die situatie daar. Als we die agenten moeten geloven, stonden daar een stel lijers die op zoveel mogelijk geweld en verderf uit waren tegenover die politie. Daarnaast zeiden die agenten ook dat ze eerst een flink aantal waarschuwingsschoten gelost hebben, waar die hooligans overigens geen acht op gaven. En dan probeer jij hier toch te zeggen dat ze niet gericht mogen schieten? Wat moeten ze dan? Met hun pepperspray die menigte van +/- 100 Hooligans te lijf gaan?
Even serieus, als ik dit hier zo lees vanuit het AD en de Telegraaf, hebben die agenten daar prima gehandeld door op een gegeven moment gericht te gaan schieten.

Daarnaast wil ik ook nog een opmerking maken over "De politie trekt tegenwoordig te veel hun pistool". Hier leg jij volledig de schuld bij de politie dat ze hun pistool veel te vroeg trekken. Zal het ook niet ergens mee te maken hebben dat die rellers onderhand weten dat de politie hun pistool niet snel trekt? Dat ze nu steeds verder de grenzen op gaan zoeken? Van mij mag de politie harder optreden tegen dit soort "relletjes", zoals ze genoemd worden.

Ik heb wat filmpjes bekeken en het is echt te bizar hoe die groep daar tekeer is gegaan.

De politie zal doodangsten gehad hebben. Geloof ik ben echt geen fan van de politie maar dat die agenten geschoten hebben kan ik me heel goed voorstellen.

En als zelf met schieten die doorgesnoven groep niet te stoppen is lijkt me behoorlijk eng.

Ik vind het wonderbaarlijk dat er niet meer gewonden zijn.

Ik snap je punt niet echt volgens mij ben jij de enige in dit land die niet wilt dat de politie harder word? Als ik je goed begrijp hoor. Ik vind 80/90% van de politie ook stomme lulletjes en vind de verhaaltjes van ze ook wel erg zielig maar ze hadden van mij alles gericht mogen schieten op die hooligans. Mensen die alleen kwamen om te feesten zorgen er wel voor om uit de buurt de blijven van die hooligays en de gewapende politie dus zullen er niet zoveel onschuldige slachtoffers zijn gevallen. En die maat van je snap ik ook niet en dat van die ene uitgang ook niet. Er waren allemaal hekken omgegooit en er zijn op dit soort grote evenement ALTIJD nooduitgangen.(zit zelf ook in zo'n soort branche) Dus die maat van je moest precies de uitgang hebben waar nota bene wouten staan met getrokken pistolen? Als ik daar had gestaan en die kerel kwam mijn richting opgerent had ik hem ook voor de klote geschoten. Maar hoogstwaarschijnlijk was die dronken en vond ie het wel cool om samen met de harde kern rotterdam hooligans te gaan schreeuwen. Ik hoop dat de politie/overheid/politiek hiervan heeft geleerd en de politie meer bevoegdheden geven m.b.t. het gebruiken van hun persoonlijke wapen en zwaardere straffen gaan invoeren. Als je een paar hooligans helemaal naar de klote slaat met hun knuppeltje, hun ogen volspuit met pepperspray, als ze zich verzetten de benen vol lood schiet en een celstraf van 10jaar. Binnen een maand is dat hooligan probleem opgelost.

Dat van de paarden had wel een heel middeleeuws gevoel gegeven denk ik :D Dwars erdoor heen lopen en van je af beuken met een knuppel. Als dit standaard word bij de politie zal ik misschien nog de overweging nemen om er te gaan soliciteren!

Ik heb zelf ook genoeg verhalen gehoord van mensen die erbij waren. Sommige politieagenten zijn nu eenmaal niet erg tactisch en bereiken het tegendeel van wat ze willen. Namelijk dat iemand normaal vertrekt. Nogmaals ik keur die rellen absoluut niet goed, maar om nou te zeggen dat de politie goed optrad, ben ik er absoluut niet mee eens.

Slecht optreden van onze 'beschermers in nood', de sterke arm der wet, oftwel, de schietcowboys.

Maar goed, Ik zie alweer dat mijn mening hier niet op prijs wordt gesteld, laat ik maar over ophouden.

Wat hadden ze volgens jou moeten doen? Ben erg nieuwschierig, aangezien jij het allemaal wel weet

Ik zeg alleen ik hoop dat geen 1 van jullie ooit dezelfde situatie verstrikt raakt als al die gewonden, die overigens niks te maken hadden met die hooligans. Ze waren blijkbaar gewoon niet snel genoeg volgens jullie.

Veel toejuichers van de politie-optreden hier, maar ik vraag me toch echt af, als jullie zelf of een bekende van jullie erbij was geweest en hetzelfde was overkomen zonder dat hij aan het rellen was, hoe zouden jullie dan gaan reageren.

Ik zeg alleen ik hoop dat geen 1 van jullie ooit dezelfde situatie verstrikt raakt als al die gewonden, die overigens niks te maken hadden met die hooligans. Ze waren blijkbaar gewoon niet snel genoeg volgens jullie.

Veel toejuichers van de politie-optreden hier, maar ik vraag me toch echt af, als jullie zelf of een bekende van jullie erbij was geweest en hetzelfde was overkomen zonder dat hij aan het rellen was, hoe zouden jullie dan gaan reageren.

Je maakt een cruciale fout. Men begon niet direct op mensen te schieten. Iedereen had tijd genoeg om weg te komen. Alleen sensatiezoekers bleven in de buurt. Het was gewoon mogelijk om weg te komen en inmiddels waren er ook hekken omgegooid waardoor je van het terrein af kon. Elk normaal denkend mens was op het moment dat er geschoten werd direct weggegaan.

Je weet totaal niet waar je het over hebt knul.

Ik snap je punt niet echt volgens mij ben jij de enige in dit land die niet wilt dat de politie harder word? Als ik je goed begrijp hoor. Ik vind 80/90% van de politie ook stomme lulletjes en vind de verhaaltjes van ze ook wel erg zielig maar ze hadden van mij alles gericht mogen schieten op die hooligans. Mensen die alleen kwamen om te feesten zorgen er wel voor om uit de buurt de blijven van die hooligays en de gewapende politie dus zullen er niet zoveel onschuldige slachtoffers zijn gevallen. En die maat van je snap ik ook niet en dat van die ene uitgang ook niet. Er waren allemaal hekken omgegooit en er zijn op dit soort grote evenement ALTIJD nooduitgangen.(zit zelf ook in zo'n soort branche) Dus die maat van je moest precies de uitgang hebben waar nota bene wouten staan met getrokken pistolen? Als ik daar had gestaan en die kerel kwam mijn richting opgerent had ik hem ook voor de klote geschoten. Maar hoogstwaarschijnlijk was die dronken en vond ie het wel cool om samen met de harde kern rotterdam hooligans te gaan schreeuwen. Ik hoop dat de politie/overheid/politiek hiervan heeft geleerd en de politie meer bevoegdheden geven m.b.t. het gebruiken van hun persoonlijke wapen en zwaardere straffen gaan invoeren. Als je een paar hooligans helemaal naar de klote slaat met hun knuppeltje, hun ogen volspuit met pepperspray, als ze zich verzetten de benen vol lood schiet en een celstraf van 10jaar. Binnen een maand is dat hooligan probleem opgelost.

Dat van de paarden had wel een heel middeleeuws gevoel gegeven denk ik :D Dwars erdoor heen lopen en van je af beuken met een knuppel. Als dit standaard word bij de politie zal ik misschien nog de overweging nemen om er te gaan soliciteren!

http://www.youtube.com/watch?v=TLX-94QWfhM Heel vet idd. En zeer effectief.

Ik heb zelf ook genoeg verhalen gehoord van mensen die erbij waren. Sommige politieagenten zijn nu eenmaal niet erg tactisch en bereiken het tegendeel van wat ze willen. Namelijk dat iemand normaal vertrekt. Nogmaals ik keur die rellen absoluut niet goed, maar om nou te zeggen dat de politie goed optrad, ben ik er absoluut niet mee eens.

Slecht optreden van onze 'beschermers in nood', de sterke arm der wet, oftwel, de schietcowboys.

Maar goed, Ik zie alweer dat mijn mening hier niet op prijs wordt gesteld, laat ik maar over ophouden.

Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zie dit filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=NaEtwa9ySLc

Oh mijn god.

akuba, SnW en Skiezo zijn officieel de debielen van dit topic.

Geloof me hij is niet voor niets voor ze donder geschoten ;) Hij ligt nou het slachtoffertje te spelen. Als het verband eraf is zal die zichzelf wel een superdude vinden omdat ie een schotwond heeft.

Zijn nu ineens alle gewonden onschuldig?

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

Geef dan alternatieven, wat had de politie WEL moeten doen? Het is makkelijk te zeggen dat het niet goed, ging, maar vertel dan eens iets constructiefs.

Ik heb wat filmpjes bekeken en het is echt te bizar hoe die groep daar tekeer is gegaan.

De politie zal doodangsten gehad hebben. Geloof ik ben echt geen fan van de politie maar dat die agenten geschoten hebben kan ik me heel goed voorstellen.

En als zelf met schieten die doorgesnoven groep niet te stoppen is lijkt me behoorlijk eng.

Ik vind het wonderbaarlijk dat er niet meer gewonden zijn.

Laat dit ook een les zijn voor die gasten, heel cru gesteld hoor je aanwijzingen van de Politie op te volgen, lukt dit op de een of andere manier niet tja dan moeten ze niet zeuren als er maatregelen worden genomen.
Volgens mij is er in de politiek al weleens voorgesteld om zo op te treden tegen raddraaiers die uit zijn op geweld tegen gezagsdragers.

Ik vind het nog netjes dat de Politie het zo op heeft kunnen lossen want er hadden ook meerdere doden en gewonden kunnen vallen en dat was nog te begrijpen ook;).

Terug
Naar boven