XXL Nutrition

Zeurende ouders

Tsja, ouders zouden eigenlijk een beetje ondersteunend moeten zijn. Het komt meestal door de onwetenheid van mensen dat ze ertegen zijn. De veranderingen zijn te dramatisch, te extreem, etc. Plus dat er in hun ogen veel tijd verloren gaat.
Daarentegen is het aan het kind om de ouders er ook proberen bij te betrekken, 9 van de 10 keer zal na een goed gesprek het een en ander opgelost zijn. Sommige ouders hebben daarvoor dan iets meer tijd voor, maar probeer ze er gewoon bij te betrekken. Met de keuzes, oefeningen, voeding, etc.
Voor de ouders die hun kind niet ondersteunen is het vaak al een verloren zaak. Eenmaal kortzichtig, altijd kortzichtig. Hou dan in je achterhoofd om je ouders gewoon lief te hebben met en zonder de tekortkomingen en probeer niet zo te worden. Ik hoop zelf in ieder geval niet tot een van die ouders te behoren in de toekomst.

Zeer goed advies,
goed communiceren in z'n situatie kan de doorslag geven.

klopt wat je zegt tatsu. alleen al leg ik het 10x of 150x uit, toch weer dat gelul over eieren en supplementen. het is slecht voor je iedere keer zeggen. wat een gelul. ik weer uitleggen over HDL en LDL cholesterol. maar er wordt niet naar geluisterd. en nu ik laatst verhoogde leverwaarden had, bevestigd dat volgens hen het hoge eiwit gebruik. ik heb er geen zin meer in om tegen in te gaan iig. gewoon laten lullen.

Als ze zeggen van teveel eieren eten is slecht enzo.. , heb ik al een paar keer gezegd van bewijs het me aub en dan stop ik ermee enja, het werkt meestal wel :).

oh dat eieren gezeur ken ik pff wat irrirtant

In het begin was het beetje gemengde gevoelens ach ik heb alles uitgelegd en me oma wil me helpen met eten enzow.. heerlijk:)

Mvg

ey kiep
idd dat zeg ik ook altijd als ze zeggen al dat eten van jouw is nooit goed, dat kan niet gezond zijn etc. Zeg dan altijd hoe weet je dat. Krijg je nooit fatsoenlijk antwoord op behalve ja gewoon en dat doen normale mensen toch ook niet. Drom ben ik bber normaal mens traint ook niet zo vaak en intensief. Als ze over voeding zeiken zeg k ook altijd hoe weet je dat ben je dieetist ofzo???

Gr.

hahaha ik zeg dat ook altijd ja. zo van bewijs het maar. ''algemeen bekend'', niemand eet zoveel etc. lekkere onderbouwde antwoorden zijn dat :cool:

ja idd
ma die snappen niet dat wij ook veel trainen en ook veel nodig hebben.
En aangezien dezelfde personen toch steeds dezelfde vragen stellen verzin k ook steeds andere antwoorden om het leuk te houden. :D
Bv: Waarom eet je nu rijst met kip
Wij hebben thuis geen brood
Hebben thuis een chinees restaurant
Bakker was ziek
etc.
;)

Gr.

ik krijg honger van dit topic t gaat alleen maar over eieren. ik weet wat er vanavond op mijn menu staat hahaba :D:D:D:D:D

verder zeurende ouders? geen last van. gelukkig niet.

tjah "algemeen bekend" dat het ongezond is... het was vroeger ook "algemeen bekend" dat de aarde plat was :-/

ook in het begin gehad.. Nu zijn ze wel oke eronder. Zelfs trots omdat ik zo gezond leef maar ze zien het wel soms als obsessie. Ze vinden het wel freaky als ik zeg dat ik al maanden niet gecheated hebt:D

Je moet vooral niet kwaad worden. Gewoon rustig de voordelen uitleggen en ook zeggen dat je de grenzen kent. Uitleggen dat je geen freak wilt worden maar gewoon een beachboy, dan draaien ze uiteindelijk wel bij. Je kan ook zeggen 'beter fitness dan een dikkertje worden dat alleen computerspelletjes speelt en aan de tv hangt '. Ouders moet je op hun niveau bespelen gast, volwassen en rustig blijven en niet te veel ingaan op alles wat ze zeggen. Succes.

ey frietmetmayo
Ik ben ook gek op eieren zijn de maaltijden waar ik voor leef op un dag
hoeveel eet je er gemiddeld zo per dag?

• Topic Starter Topic Starter
Je moet vooral niet kwaad worden. Gewoon rustig de voordelen uitleggen en ook zeggen dat je de grenzen kent. Uitleggen dat je geen freak wilt worden maar gewoon een beachboy, dan draaien ze uiteindelijk wel bij. Je kan ook zeggen 'beter fitness dan een dikkertje worden dat alleen computerspelletjes speelt en aan de tv hangt '. Ouders moet je op hun niveau bespelen gast, volwassen en rustig blijven en niet te veel ingaan op alles wat ze zeggen. Succes.

Dan krijg ik van; ''we willen ook niet dat je een dikkertje word, je verdraaid onze woorden. Alleen je overdrijft het zo'' blalala :mad:

Dan krijg ik van; ''we willen ook niet dat je een dikkertje word, je verdraaid onze woorden. Alleen je overdrijft het zo'' blalala :mad:

of deze dan wat ik soms nog heb;

bv brachialis op de arm; die vetknoop hoort daar niet, ongezond.

trapezius; je ziet je nek niet meer door al dat vet.

je hebt 30kilo overgewicht iemand van jou lengte hoort 70-80 te wegen.

dat ze dan niet begrijpen dat iemand die 30kg overgewicht zijn eigen lul niet eens meer ziet ook al is die een meter willen ze niet snappen, net zoals hoe kan het dan dat toch mn aderen zichtbaar zijn?; door de eiwitten, die fokken je lichaam op.

ik probeer t al 6 jaar en heb t op alle mogelijke manieren geprobeerd maar t werkt hier niet, heb helaas behoorlijke hypocriete ouders die nergens voor open staat waar dit aangaat.

mocht jij dat ook hebben denk dan; leef en laat leven, lekker je ding doen maling hebben aan t commentaar, je hebt je best gedaan.

• Topic Starter Topic Starter
of deze dan wat ik soms nog heb;

bv brachialis op de arm; die vetknoop hoort daar niet, ongezond.

trapezius; je ziet je nek niet meer door al dat vet.

je hebt 30kilo overgewicht iemand van jou lengte hoort 70-80 te wegen.

dat ze dan niet begrijpen dat iemand die 30kg overgewicht zijn eigen lul niet eens meer ziet ook al is die een meter willen ze niet snappen, net zoals hoe kan het dan dat toch mn aderen zichtbaar zijn?; door de eiwitten, die fokken je lichaam op.

ik probeer t al 6 jaar en heb t op alle mogelijke manieren geprobeerd maar t werkt hier niet, heb helaas behoorlijke hypocriete ouders die nergens voor open staat waar dit aangaat.

mocht jij dat ook hebben denk dan; leef en laat leven, lekker je ding doen maling hebben aan t commentaar, je hebt je best gedaan.

Tnx, tja hypocriet misschien beetje. Maar ze zijn gewoon tegen de levenswijze. en Nee is Nee:(

Ja Sytse, ik ben ook 17 en heb net hetzelfde probleem. Ze hebben hun mening over de sport/levenswijze en draaien niet meer bij, daar ben ik zeker van. Ik heb er me dan maar bij neergelegd. Ik blijf zoveel mogelijk mijn best doen om eten te kopen (eigen geld), ook al vinden ze het belachelijk. (supplementen al helemaal!) Door hun onbegrip ga ik gewoon harder trainen, nog harder en harder en dan nog die extra rep maken omdat ik heel erg boos ben hahaha. Ja het wordt gewoon wachten tot ik zelfstandig woon/leef en kan doen wat ik wil. In de tussentijd doe ik gewoon zoveel mogelijk ervaring op, bouw ik een gezonde levenswijze uit en leg ik de basis voor verdere groei. Succes nog !

mijn moeder kookte altijd apart voor mij en me broer.
betaalde zelfs ons lidgeld in de gym.

ah ze was al blij dat we niet aan de drugs zaten

Terug
Naar boven