XXL Nutrition

Ziek van Creatine?

aurora

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
10%
Hallo Allemaal,

Ik ben nu al een tijdje in de weer met creatine, l-arginine en taurine dagelijk in te nemen.
Echter werd ik vorige week opeens ziek.

My shake bestond uit:
- 2 g creatine ethyl ester
- 1 g l-arginine
- 1 g taurine

Ik werd duizelig, misselijk en voelde me erg beroerd.
Daarnaast kreeg ik hardkloppingen en heb ik meerdere keren over moeten geven.
Na een paar keer overgeven voelde ik me nog steeds slecht, maar de braakneigingen bleven maar komen, tot het gal toe.
Ik kreeg daarna de hele tijd een soort schuim in me mond.

Hierna probeerde ik om te slapen, maar het wilde maar niet lukken, vooral omdat ik me hartslag in me maag en hoofd voelde bonken en me mond om de 2 min volzat met 'schuim'.
Na de hele nacht wakker te zijn gebleven ben ik s'morgens direct naar de dokter gegaan.
Terwijl ik in de wachtkamer zat, voelde ik me steeds slechter en slechter en me mond bleef maar vollopen met schuim en was nog steeds erg duizelig.
Ik heb toen verschillende testen ondergaan, waaruit bleek dat ik een voedselvergiftiging had.
Deze nacht was ik rond de 3kg afgevallen :|

Nu een week later, heb ik geprobeerd weer een klein beetje creatine in te nemen, en ja hoor, ik voel me weer zo beroerd als wat.
Terwijl ik dit een paar weken dagelijks nam, zonder problemen!
Ik was net in de stad en stond in een winkel in ik kon elk moment weer omvallen zo slecht voelde ik me, dus heb ik maar besloten om naar huis te lopen.
Onderweg een paar keer bijna over me nek gegaan...

Hoe kan dit? Is iemand dit ook weleens voorgekomen?

ik heb dit nog nooit van creatine gehoord.......voedsel vergiftiging door beetje cee.
wellicht at je zowieso net zo beroerd als je je voelde voor langere periode ? (no offence)

hoeveel creatine nam je eigenlijk en met hoeveel water?

Toen ik de titel zag dacht ik, "hee dat had ik ook", maar als ik je verhaal lees... dit is wel een stuk ernstiger... Eerste keer dat ik 5g crea nam werd ik er ook misselijk en duizelig van, ondertussen niet meer... Als je er zo ziek van word zou ik gewoon geen crea doen, imo is het niet zo onmisbaar dat je dit er voor wilt riskeren..

met creatine is het erg belangrijk veel water te drinken, doe je dat ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik drink 1 liter melk per dag en min 1 liter water.
Deze week had ik dinsdag en woensdag zo'n dorst dat ik elke dag 4 liter water heb gedronken omdat ik zo uitgedroogd was.

Nu ik me weer zo slecht voelde ben ik binnen een half uur al 3x naar de wc moeten gaan, dus nu weer enorm veel water drinken om niet uit te drogen, ook is me zicht weer verrot wat ik ook heb als ik in de wagen heb gezeten.
Denk ook dat ik er maar mee stop want dit is echt niks.
Gelukkig had ik nog een aantal tabletten liggen tegen braken/buikkrampen wat ik vorige week voorgeschreven kreeg en dat heeft me al een stuk geholpen.
Ik had ook echt ernorme spierpijn omdat me spieren vorige week de heletijd samentrokken, vooral in de arme en benen.

Maar nu ik weer creatine heb gehad is het weer helemaal verdwenen.

ik heb dit nog nooit van creatine gehoord.......voedsel vergiftiging door beetje cee.
wellicht at je zowieso net zo beroerd als je je voelde voor langere periode ? (no offence)

hoeveel creatine nam je eigenlijk en met hoeveel water?

Ik eet alles behalve beroerd, ik eet/drink veel zuivel, vis, vlees, noten, fruit, etc.
Ben een jaar geleden ook naar de dokter geweest i.v.m. met ondergewicht.
Maar de laatste tijd gaat dat een stuk beter, ik ben binnen 3-4 weken al rond de 5 kilo aangekomen.
Ik woog eerst 57 en vanmorgen zat ik op 62,5 :) and still growing :D
Het was ook wel te wijten aan mijn slechte slaapgewoontes (moeilijk in slaap vallen en nachten wakker liggen, waar ik nu stukken minder last van heb, omdat ik een nieuw bed heb gekocht)

Ik heb nu vooral last van koud zweet, rillingen en een beetje duizelig.

Toen ik de titel zag dacht ik, "hee dat had ik ook", maar als ik je verhaal lees... dit is wel een stuk ernstiger... Eerste keer dat ik 5g crea nam werd ik er ook misselijk en duizelig van, ondertussen niet meer... Als je er zo ziek van word zou ik gewoon geen crea doen, imo is het niet zo onmisbaar dat je dit er voor wilt riskeren..

Inderdaad, maar het rare eraan is, is dat ik het dagelijks pakte, voor een aantal weken en nooit ergens last van heb gehad.
Ik zal het binnenkort eens aan de dokter vragen.

Laatst bewerkt:
Drink me denk ik nog een liter water en ga wat witte rijst koken.
Daarna even een warme douche en dan nog ff wat hengsten aan gewichten.

:)

100% zeker dat het de creatine is.
Want vandaag had ik alleen creatine gepakt en na een uur stond ik in de winkel en werd ik weer erg duizelig en had echt behoefte aan frisse lucht.

Wellicht een ander merk proberen ja :).
Heb hier nog wel een dikke kilo van staan =/
Net even 300 gram rijst gekookt in 2L bouillon en al een deel van gegeten, en voel me gelukkig al een heel stuk beter.

Hallo Allemaal,

Ik ben nu al een tijdje in de weer met creatine, l-arginine en taurine dagelijk in te nemen.
Echter werd ik vorige week opeens ziek.

My shake bestond uit:
- 2 g creatine ethyl ester
- 1 g l-arginine
- 1 g taurine

Ik werd duizelig, misselijk en voelde me erg beroerd.

STOP...

een shake met 4 gram aan ingredienten.... je hebt er op zijn minst water bij gedaan... of wat anders ?

Heb je het ook met creatine monohydraat?

STOP...

een shake met 4 gram aan ingredienten.... je hebt er op zijn minst water bij gedaan... of wat anders ?
halve liter water...
en nog wat siroop...

hoe wil ik 4 gram poeder anders innemen? :P snuiven?

Heb je het ook met creatine monohydraat?
Nog niet geprobeerd.
Maar ik zorg nu eerst dat mijn maag genoeg rust krijgt, want eerder had ik nooit problemen hiermee...
Misschien dat ik het over 2 weken nog eens probeer met 1 gram cee, anders stap ik even over op mono:)

Maar opzich vind ik het nog steeds erg raar.

So, even een update het nu creatine mono besteld, en dat werkt perfect.
Van die HCL ben ik 2 keer goed ziek geworden, dus toch maar over gegaan op mono :) hopelijk voor wat langer.

So, even een update het nu creatine mono besteld, en dat werkt perfect.
Van die HCL ben ik 2 keer goed ziek geworden, dus toch maar over gegaan op mono :) hopelijk voor wat langer.

CEE is niet getest op veiligheid. Dat geldt overigens voor veel supplementen.
Mijn advies: Let op met wat je koopt. Laat je niet als proefkonijn gebruiken voor allerlei chemische middeltjes die het predikaat voedingssupplement niet verdienen.

Creatine moet je ook niet weken achter elkaar gebruiken, na 6 tot 8 weken ken je beter 2 weken stoppen en daarna weer verder gaan. En heel vaak drinken mensen niet genoeg water.

Bij Creatine Ethyl Esther hoef je in principe niet meer te gaan drinken. De creatine is aan esther gebonden en zou daarom beter opgenomen moeten worden.
Je moet bij Monohydraat meer drinken omdat het niet goed opgenomen wordt en het wordt omgezet in de afvalstof creatinine, dat vocht vasthoud in de spieren.

Zelf heb ik ook al 3 kuren van 5 weken Ethyl Esther gebruikt, ik merk alleen maar dat ik een stuk meer kracht heb en geen slechte effecten. Probeer anders eens Creatine Kre-alkalyn.

Ik heb precies hetzelfde. Elke keer als ik weer begin met creatine gaat het gepaard met ziek of onwel voelen. Als ik het weer een tijdje gebruik is er niets aan de hand.

Deze week was ik weer begonnen, neem het 's ochtends, en s'avonds kreeg ik hoofdpijn (terwijl ik echt veel meer dronk), en moest ik kotsen.
Ik neem gewoon 5 gram monohydraat, volgens de pot is dat ook het enige ingrediënt. Op de pot staat zelfs dat je in de oplaadfase 20 gram moet nemen.

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

Hebben jullie dit al gelezen over CEE

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-ethyl-ester-helemaal-niet-werken-219632/

Ik merk ook geen zak van CEE. Aan de mono werkt voor mij gewoon goed. Heb je voor niks die ranzige smaak van HCL of Malaat naar binnnen zitten werken.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Op de pot staat zelfs dat je in de oplaadfase 20 gram moet nemen.

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

20 gram verdeeld over de dag is beter. Volgens mij moeten je spieren een soort van verzadigd raken met de creatine. Als je oplaad met meer crea gaat dit sneller maar is volgens mij niet echt bewezen.

Hebben jullie dit al gelezen over CEE

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-ethyl-ester-helemaal-niet-werken-219632/

Ik merk ook geen zak van CEE. Aan de mono werkt voor mij gewoon goed. Heb je voor niks die ranzige smaak van HCL of Malaat naar binnnen zitten werken.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

20 gram verdeeld over de dag is beter. Volgens mij moeten je spieren een soort van verzadigd raken met de creatine. Als je oplaad met meer crea gaat dit sneller maar is volgens mij niet echt bewezen.

Ik bedoel dus hoe het zou kunnen komen dat ik misselijk etc word van slechts 5 gram terwijl je volgens de pot dus zelfs 20 gram mag nemen pd.

Terug
Naar boven