AndroidHealthClinic

Stelling ziek zijn en toch trainen

Peiling Peiling wat doe je als je ziek bent?

• Totaal stemmers
    183
Een klein verkoudheidje dan ga ik nog wel heen. Maar word hetergerdan niet meer.
Herstel is dan tog ****tup omdat je lichaam hard bezig is antistoffen wittebloedlichaampjes
aan het produceren zijn en dat kost ook energie genoeg

Ligt eraan, vaak is het probleem bij mij op te lossen door simpele pijnstillers, maar als het te erg is las ik wel een rust in.

mja als het te erg is stel ik mijn training wel even uit, omw herstel

maar toen ik vorig jaar 6 weken gips aan mijn rechteronderarm had door mijn gebroken pols ben ik evenzeer gaan trainen :D

soms blijf ik thuis, soms ga ik nog trainen

Soms ga ik trainen, als ik echt ziek ben niet het is al eens goed om naar je lichaam te luisteren en rust te pakken volgens me.

ik probeer meestal eerst eens, merk ik dat men lichaam het niet aankan om verder te doen, dan kap ik ermee en ga rusten.
behalve op verkoudheid, dan doe ik gewoon door..

Hangt er vanaf hoe ziek ik ben. Als ik nog goed genoeg bent om te gaan trainen, dan ga ik ofc trainen

als je acute diarree krijgt heb je toch n probleem, dat weet je van tevoren niet anders in het niet acuut:D

Zou lekker zijn als je gaat squatten en je hele broek vol schijt.

OT: ik ga niet sporten, ik ben dan zwak of moe en dan komt er toch niet veel uit, kan je beter je energie bewaren voor herstel. Je lichaam kan die energie dus goed ergens anders voor gebruiken. 2/3 dagen niet trainen is dus totaal geen ramp.

Voor een verkoudheid blijf ik niet thuis, maar ziek van echt ziek zijn ja uiteraard blijf ik dan thuis. Dan heeft je lichaam al genoeg moeite met die ziekte te verwerken zonder dat je er nog wat krachttraining bij doet.

En waar is de "Ik ben SniperX" optie? :)

ligt eraan.

als ik flink ziek ben ga ik niet.

bij verkoudheid of beginnend griepje ga ik nog wel.

Wat bedoel je met ziek? Beetje vaag hé. Verkoudheid is technisch ziek maar weinig mensen blijven om die reden thuis voor werk of sport. Als het gaat om griep moet je ff uitzieken en indien mogelijk goed blijven eten.

Als ik echt ziek ben (ziek in de zin van niet in staat naar het werk/schol te gaan) dan ga ik dus echt niet trainen he

Wat bedoel je met ziek? Beetje vaag hé. Verkoudheid is technisch ziek maar weinig mensen blijven om die reden thuis voor werk of sport. Als het gaat om griep moet je ff uitzieken en indien mogelijk goed blijven eten.

inderdaad, het ligt eraan.. wat wel vervelend is bij griep, als je die dag thuis blijft maar toch goed blijft eten moet ik het wel wat wegsteken voor men moeder of ze gelooft me niet meer :D

Ziek is ziek, je kan echt wel een paar daagjes missen hoor, stelletje verslaafden :D
Vroeger, toen ik nog jong en wild was dacht ik ook dat ik minstens zou halveren, qua lichaam, bij ziekte of vakantie...
Maar het herstel van je lichaam is belangrijk, en als je ziek bent kun je je energie beter daar in stoppen, je verliest er niks mee om niet te trainen als je ziek bent, en je wint er al zeker helemaal niks mee.....

dus door al die diehard mother****ers als jullie die ziek toch naar de gym gaan word ik ook ziek.

en bedankt ;)

voor mijzelf geldt: ziek is ziek, en met koorts trainen is ronduit DEBIEL.

Je moet luisteren naar je lichaam imo.. als je echt ziek bent heb je rust nodig.

Als ik verkouden ben ga ik ook niet want dat is niet fijn voor andere sporters. Maarja misschien 3keer per jaar verkouden :p

Als ik ziek ben ga ik gewoon trainen, niet tot de max maar op 80% en ik kleed me natuurlijk warm aan. Na me training ga ik dan even lekker de sauna in om alle bende er uit te zweten.

Daarna voel ik me altijd weer een stuk prettiger.
Alleen op me bed liggen en zielig doen, dan word ik gek.

Terug
Naar boven