MuscleMeat

Zijn dit spataderen?

Bezoekers in dit topic

Temujin

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
1.124
Waardering
82
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Het lijkt erop dat ik last krijg van spataderen op mijn rechterkuit (foto is in spiegelbeeld), ik ben er echter niet zeker van hoe dat precies begint en of dit het is. Mijn moeder heeft veel spataderen (gehad) en is daar diverse malen voor geopereerd, vandaar mijn bezorgdheid. Ik heb er geen pijn aan of last van.
Het is een beetje vreemd dat het alleen op mijn rechterbeen is:

qwy24j.png


Zijn er mensen die hier ook last van hebben of dit herkennen? Zijn er aanbevelingen om te voorkomen dat het erger wordt?
 
Zietter wel zo uit... Ik heb er in een matige vorm ook last van. Ik heb een staand beroep gehad waardoor het erger werd, inmiddels heb ik een beroep waarin ik meer zit en dus weinig last van verergeren ervan.
Ik heb me laten informeren bij de huisarts en natuurlijk kom je dan in de steunkousen terrecht, lekker oud oma-achtig heb ik daar dus een paar van liggen, maar op een dag van veel staan helpt het echt wel tegen vermoeide benen.
Wegprikken in ziekenhuis of opereren zie ik echt niet zitten, zeker neit omdat het toch wel terug komt... Ik heb er nu geen erge last meer van, alleen op dagen met veel staan wel, maar dan moeten die sexy kousen gewoon aan ;)
 
Zietter wel zo uit... Ik heb er in een matige vorm ook last van. Ik heb een staand beroep gehad waardoor het erger werd, inmiddels heb ik een beroep waarin ik meer zit en dus weinig last van verergeren ervan.
Ik heb me laten informeren bij de huisarts en natuurlijk kom je dan in de steunkousen terrecht, lekker oud oma-achtig heb ik daar dus een paar van liggen, maar op een dag van veel staan helpt het echt wel tegen vermoeide benen.
Wegprikken in ziekenhuis of opereren zie ik echt niet zitten, zeker neit omdat het toch wel terug komt... Ik heb er nu geen erge last meer van, alleen op dagen met veel staan wel, maar dan moeten die sexy kousen gewoon aan ;)

Bedankt voor je reactie!

Het gekke is dat ik er totaal geen last van heb, het valt alleen op. Ook geen vermoeide benen na lang staan of zo, ik heb overigens ook een zittend beroep. Ik doe wel vrij regelmatig hardlopen, misschien heeft het daarmee te maken.
 
Ja, ziet er inderdaad wel zo uit. zou gewoon even naar de dokter gaan, je kunt altijd zelf kiezen of je een behandeling wilt en zo ja welke.
 
Mijn maat heeft net hetzelfde :) , we vragen ons al een tijdje af wat het is xD
 
Jup, zijn beginnende etalagebenen:D;)

Wel jong om al te krijgen vind ik. Je kunt idd steunkousen vragen bij de HA maar die dingen zitten voor geen meter en zorgt er ook niet voor dat je huidige weg gaan.

Zorg voor een verwijzing naar een dermatoloog dan kan die ze voor je wegspuiten, "scleroseren" met een mooi woord.
 
Benen niet meer scheren, zie je ze niet meer....
 
Bedankt voor de tips, ik zal eens langs de huisarts gaan om de mogelijkheden te bespreken
 
denk het ook ja :) maar WAAR DE **** ZIJN JE KUITEN? :D
 
Jup, zijn beginnende etalagebenen:D;)

Wel jong om al te krijgen vind ik. Je kunt idd steunkousen vragen bij de HA maar die dingen zitten voor geen meter en zorgt er ook niet voor dat je huidige weg gaan.

Zorg voor een verwijzing naar een dermatoloog dan kan die ze voor je wegspuiten, "scleroseren" met een mooi woord.


Die dingen zitten strak, maar daar wen je wel aan. Het geeft mij altijd wel de steun die ik nodig heb bij een lange dag staan, veel lopen. Ik draag ze tegenwoordig nog maar weinig, zittend beroep dus mijn beentjes hebben rust gevonden ;) Qua leeftijd, denk ik dat het meer aanleg is in combinatie met mogelijk veel staan/lopen in het dagelijks leven. Mijn zus heeft het namelijk net zo, maar die heeft nog steeds een staand beroep.
 
Het lijkt erop dat ik last krijg van spataderen op mijn rechterkuit (foto is in spiegelbeeld), ik ben er echter niet zeker van hoe dat precies begint en of dit het is. Mijn moeder heeft veel spataderen (gehad) en is daar diverse malen voor geopereerd, vandaar mijn bezorgdheid. Ik heb er geen pijn aan of last van.
Het is een beetje vreemd dat het alleen op mijn rechterbeen is:

qwy24j.png


Zijn er mensen die hier ook last van hebben of dit herkennen? Zijn er aanbevelingen om te voorkomen dat het erger wordt?

Ja dat zijn spataderen.
 
Back
Naar boven