XXL Nutrition

Zijn er hier meer mensen die pl en bb combineren?

Imo denk je wat te moeilijk.

Al Mike zn matties zijn enhanced dus??:(

Dat beweer ik niet. Okay, laat ik het dan anders formuleren:

Als je naturel traint is 1x per week een lift doen verre van optimaal om goed sterk op te worden. Het is mogelijk om daar sterker mee te worden, maar het zal niet de beste methode zijn.

Maar als Mike zegt dat ze "aardig" vooruit gaan. Ga ik dr van uit dat ze flink gainen en dus enhanced zijn :(

Allemaal natty sowieso..

Maar events erbij js al iets meer Lb prikkel en paar setjes overhead extra op events dag scheelt al veel

Allemaal natty sowieso..

Maar events erbij js al iets meer Lb prikkel en paar setjes overhead extra op events dag scheelt al veel

SM en PL heeft wel raakvlakken, maar op dit punt is het ook wel verschillend ja. Echt veel tijd voor de grote drie hebben jullie ook niet, omdat jullie ook eventtraining moeten doen en omdat overheadkracht zo extreem belangrijk is. Ik denk wel dat als jij PL-gericht zou gaan trainen in plaats van strongman, je frequentie van de grote drie waarschijnlijk een stuk hoger zou liggen, niet?

PH3 of PHAT van layne norton zijn een beetje een mix van pl en bb

Ik kan der geen kaas van maken hoor :o
De sterkste man onderdelen dag bevat veel onderlichaam oefeningen dus je doet meer voor Lb dan die ene keer Squat en deadlift. En ook meestal 1 extra schouder oefening op die onderdelen dag dus die komt okk nog bij de doordeweekse schouder training.

SM en PL heeft wel raakvlakken, maar op dit punt is het ook wel verschillend ja. Echt veel tijd voor de grote drie hebben jullie ook niet, omdat jullie ook eventtraining moeten doen en omdat overheadkracht zo extreem belangrijk is. Ik denk wel dat als jij PL-gericht zou gaan trainen in plaats van strongman, je frequentie van de grote drie waarschijnlijk een stuk hoger zou liggen, niet?
Waarschijnlijk wel wat hoger ja. Al denk ik niet dat er echt veel sneller te gainen valt dan nu

De sterkste man onderdelen dag bevat veel onderlichaam oefeningen dus je doet meer voor Lb dan die ene keer Squat en deadlift. En ook meestal 1 extra schouder oefening op die onderdelen dag dus die komt okk nog bij de doordeweekse schouder training.

Veel duidenlijker nu. Mocht een persoon met een gemixt schema schema slechts 1x per week squat, deadlift en bench oefenen, dan zullen ze zeer suboptimaal trainen voor kracht. Zelfs alleen nog maar om een consistente techniek te krijgen is het belangrijk dat je ze zeker 2x per week uitvoerd.

• Topic Starter Topic Starter
Ben verder gaan sleutelen aan een schema nav het boek programmingtowin (echt een geweldig ebook btw).

PHAT ga ik nog ff checken.

Ik was benieuwd of hier meer mensen rond hangen die goede resultaten boeken op zowel BB als PL en wat voor schema's hiervoor worden gebruikt.

Ik ben van een compleet BB georiënteerde routine nu gegaan naar een combi maar waarvan de nadruk nog duidelijk op BB ligt. Ik merk zelf dat ik erg moet oppassen dat ik niet teveel volume wil doen, omdat ik nu ook zware setjes erbij doe (6 x 85-90% 1 rep max met 2-4 reps).

Ik heb een schema gemaakt voor 6 dagen per week upper-lower (3 x upper 3 x lower), waarvan 1 lift centraal staat (dl, sq, bp, oh, hip thrust, bor). Zijn er mensen die iets vergelijksbaars doen? De routines die puur gespecificeerd zijn op BB zijn wel vaker gebaseerd op 6 dagen, maar ik geloof dat dat in de PL eerder 3-5 is x per week is.

Zowel bb-ing wedstrijden als strongmanwedstrijden in hetzelfde jaar gewonnen en ook Itastallion is een goed voorbeeld.

Over het algemeen doe je gewoon je mainlifts zwaar en daarna high rep meer gericht op hypertrofie. Oftewel powerbuilding.

Terug
Naar boven