AndroidHealthClinic

Zijn fly's belangrijk?

Te veel of niet, het is maar de vraag of het zinvol is. Waarom zou je bijvoorbeeld zowel incline dumbbell als incline barbell press doen in dezelfde workout.

Meer is niet altijd beter. 4 oefeningen á 3 setjes zit toch tegen het maximale aan.

Als je met borst al 5 oefeningen pakt, hoeveel oefeningen voor rug pak je dan? 6? 7?

En benen dan?

Beetje reëel blijven a.u.b. 3 á 4 oefeningen is meer dan zat.

OT: Flyes zijn belangrijk. 1 á 2 oefeningen vervangen voor een flye-variant.

De een kan niet zonder, voor de ander doet het amper iets.

Beetje zoeken dus ;). Ik heb ze blijkbaar wel nodig

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Te veel of niet, het is maar de vraag of het zinvol is. Waarom zou je bijvoorbeeld zowel incline dumbbell als incline barbell press doen in dezelfde workout.

Als enkel massa voor je telt zou ik enkel de dumbbell versie doen. Maar voor kracht eerder de barbell versie... Beiden zijn nodig in bodybuilding dus beide (dit is puur mijn visie).

Isolerende oefeningen als fly's zijn zeker belangrijk omdat vaak de triceps en de voorste schouderkop eerder vermoeid zijn als de borst waarbij je dus niet tot het einde gaat, als je fly's aan het begin doet zal dat dan niet het geval zijn omdat de borst al moe is. Of als je ze aan het einde doet of het laatste beetje eruit te halen. ;)

Isolerende oefeningen als fly's zijn zeker belangrijk omdat vaak de triceps en de voorste schouderkop eerder vermoeid zijn als de borst waarbij je dus niet tot het einde gaat, als je fly's aan het begin doet zal dat dan niet het geval zijn omdat de borst al moe is. Of als je ze aan het einde doet of het laatste beetje eruit te halen. ;)

Pre exhaustion (of hoe je het ook schrijft).

Als je bench presst, zal je borst vaak niet failen, maar eerder je triceps of schouders. Dan kan het wel eens leuk zijn om dit toe te passen (dus fly voor je press).

Pre exhaustion (of hoe je het ook schrijft).

Als je bench presst, zal je borst vaak niet failen, maar eerder je triceps of schouders. Dan kan het wel eens leuk zijn om dit toe te passen (dus fly voor je press).

Dat zeg ik:rolleyes: Straks me benen pakken met pre-exhaust. heb ik al tijden niet meer gedaan en moet ze ff een shock geven.

Laatst bewerkt:
Onzin, je kan de buitenkant (breedte) net zo min trainen/accentueren als de binnenkant.

ow, ik had het ook van een kerel genaamt Greg plitt(youtube:P).
hij zegt dat dumbbell press for de dikte is en dumbbell flyes voor de breedte.

Gewoon deze oefeningen doen, zijn echt heel goed:

-Incline bench press
-Bench Flyes
-Cross bench dumbbell pullover

Succes!!

Ik vind het persoonlijk wel een must have ja, je hebt een mooie ROM en je kan ook goed isoleren en toch een relatief hoog gewicht gebruiken. IMO een goede massabouwer voor de pecs.

En dat breedte/dikte verhaal is idd BS.

Nogmaals: waarom poneert iedereen hier zo weinig oefeningen voor de borst? Zelf doe ik graag qua sets 4xBP 3xDips 3xCable Flyes 3xIncline en 1xDecline voor de vorm. Waarom zou dat te veel zijn als ik een week lang kan herstellen??

5 oef voor borst, 4 sets.
Is perfect voor big tits.

Nogmaals: waarom poneert iedereen hier zo weinig oefeningen voor de borst? Zelf doe ik graag qua sets 4xBP 3xDips 3xCable Flyes 3xIncline en 1xDecline voor de vorm. Waarom zou dat te veel zijn als ik een week lang kan herstellen??
is goed toch ?
ik probeer altijd rond de 12-14 sets te geraken voor borst

En bij een fullbody schema?

Dan zit je al gauw vast aan alleen compounds, en is er geen ruimte meer voor flys. Wat is dan het advies?

Sorry voor de thread jack.

Ik doe incline flyes (30 graden bank) om de binnenkant borst te ontwikkelen.

Terug
Naar boven