Tabakstiaan
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 539
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Ik heb ze blijkbaar wel nodigTe veel of niet, het is maar de vraag of het zinvol is. Waarom zou je bijvoorbeeld zowel incline dumbbell als incline barbell press doen in dezelfde workout.

Isolerende oefeningen als fly's zijn zeker belangrijk omdat vaak de triceps en de voorste schouderkop eerder vermoeid zijn als de borst waarbij je dus niet tot het einde gaat, als je fly's aan het begin doet zal dat dan niet het geval zijn omdat de borst al moe is. Of als je ze aan het einde doet of het laatste beetje eruit te halen.![]()
Pre exhaustion (of hoe je het ook schrijft).
Als je bench presst, zal je borst vaak niet failen, maar eerder je triceps of schouders. Dan kan het wel eens leuk zijn om dit toe te passen (dus fly voor je press).
Straks me benen pakken met pre-exhaust. heb ik al tijden niet meer gedaan en moet ze ff een shock geven.Dat zeg ikStraks me benen pakken met pre-exhaust. heb ik al tijden niet meer gedaan en moet ze ff een shock geven.

Ja dat weet ik dat je dat zei, maar ik waar even een controle voor mezelf![]()
Voor zover ik weet zijn flyes voor de "Breedte" van de spiergroep. bijv. dumbbell chest flyes.
Onzin, je kan de buitenkant (breedte) net zo min trainen/accentueren als de binnenkant.
). ow, ik had het ook van een kerel genaamt Greg plitt(youtube).
hij zegt dat dumbbell press for de dikte is en dumbbell flyes voor de breedte.
Gewoon deze oefeningen doen, zijn echt heel goed:
-Incline bench press
-Bench Flyes
-Cross bench dumbbell pullover
Succes!!
is goed toch ?Nogmaals: waarom poneert iedereen hier zo weinig oefeningen voor de borst? Zelf doe ik graag qua sets 4xBP 3xDips 3xCable Flyes 3xIncline en 1xDecline voor de vorm. Waarom zou dat te veel zijn als ik een week lang kan herstellen??
ja juist voor cable flyes.
Verder is guillotine bench een goede oefening voor je boven borst. Misschien dat je die in de plaats van een van de incline presses kan zetten.