- Waardering
- 6.352
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Enkel en alleen....Ik heb nergens beweert dat respect draait om enkel en alleen die 2 minuten. Die 2 minuten is symboliek voor het feit dat je hen niet vergeten bent. Bij vrijheid en degene die daarvoor gevochten hebben sta je vaker stil als je enig historisch besef hebt.
En wie zegt dat de doden niet het besef hebben van herdenking, dat is ook een kwestie van geloof. En nabestaanden die weten dondersgoed in hoeverre mensen nog stilstaan bij de dodenherdenking. Stel dat supermarkten, winkels snelwegen, OV....alles door zou gaan 24/7 365 dagen per jaar. Erger dan dood is vergeten en irrelevant bevonden worden.
De belangrijkste vraag die ik me stel aan jou en aan meerdere in dit topic is waar de defensieve houding vandaan komt. Waarom verdedig je zo het standpunt van niet stil zijn? Is dat een soort van recalcitrante houding. De algemene opvatting hier in NL is wel 2 minuten stil zijn en hier dan puberaal tegenin gaan...ik vind het vreemd.
---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------
Daarom herdenken we 4 mei en vieren we 5 mei de vrijheid.
.. zuipen- snuiven en weer chickies scoren beetje hypocriet imo dan moet je ook thuis blijven of gewoon gaan werkenNee, verander vooral je gewoontes niet voor een ander...
geeft wel een beetje een vreemd beeld...

AaaHa u zat mij in het ooitje te nemenik luister geen muziek en zit solo achter de pc terwijl er niemand thuis is , heb geen reden om geluid te maken
![]()

diaephi jij kwajongen zat gewoon een beetje onze ray te foppen!

mooi staaltje hypocriet kuddegedrag, ieder jaar weer opnieuw ook dezelfde onzinreactiesals ik nederlander was ging ik elk jaar 2 minuten door de hoofdstraat fietsen met een toeter, terwijl ik luidskeels het duitse volkslied zing. (srs)
Niemand had ook iets minder geretardeerds van jou verwacht bro. Kom nu maar met een uitleg die kant nog wal raakt over waarom het dom is je kop te houden voor 2 minuten, I don't mind.

Niemand had ook iets minder geretardeerds van jou verwacht bro. Kom nu maar met een uitleg die kant nog wal raakt over waarom het dom is je kop te houden voor 2 minuten, I don't mind.
mooi staaltje hypocriet kuddegedrag, ieder jaar weer opnieuw ook dezelfde onzinreactiesals ik nederlander was ging ik elk jaar 2 minuten door de hoofdstraat fietsen met een toeter, terwijl ik luidskeels het duitse volkslied zing. (srs)
niet nodig, alles wat gezegd moest worden is al gezegd geweestNiemand had ook iets minder geretardeerds van jou verwacht bro. Kom nu maar met een uitleg die kant nog wal raakt over waarom het dom is je kop te houden voor 2 minuten, I don't mind.
(de 2 vetgedrukte dingen maken het het waard om niet enkel niet mee te doen, maar het effectief te gaan tegenwerken)Nee, ik niet.
2 minuten stilte is een bijgelovigheid waar ik niks mee van doen heb, net zo min als dat ik iets met godsdienst van doen heb.
De doden nog de nabestaanden hebben niks aan mijn twee minuten stilte.
Het is nou niet zo alsof de nabestaanden in ons midden zijn en kunnen zien of we wel/niet stil zijn.
En het is nou niet zo alsof de doden naar ons kunnen kijken in het hiernamaals bijvoorbeeld.
Er is letterlijk niemand die er baad bij zou hebben van mijn twee minuten stilte, niemand merkt het, niemand ziet het en niemand wordt er beter op. Welke meerwaarde zou mijn 2 minuten stilte bieden?
Het klinkt misschien bot maar ik ben een nuchter persoon en zulk soort dingen zijn niks voor mij.
Een vrij land, vrije keuzes. Geforceerd respect tonen is een communistisch iets.
Ik vind het trouwens grappig en triest hoe agressief jullie kunnen doen over zoiets persoonlijks.
Ik heb respect voor de mensen die hun leven gegeven hebben, dat betekent niet dat ik elk jaar 2 minuten stilte moet gaan handhaven.
Wanneer ik alleen ben en/of met mensen die ook geen twee minuten stilte houden, heeft niemand er last van. Dus ik zie het probleem niet. het enige probleem is jullie agressiviteit.
Ik vind het diep triest dat jullie respect meten aan de hand van een twee minuten stilte, in plaats van de persoon zelf. Twee minuten stilte is iets subjectiefs en zou ook zo behandeld moeten worden.
Om dan agressief te gaan doen richting anderen is echt triest.
Ik vind het nogal geforceerd overkomen altijd. Zo van 'wow kijk ons bewust zijn van de historie door 2 minuten per jaar onze muil te houden' maar dan voor de rest echt compleet onwetend zijn. Als jij het belangrijk vindt dan moet je het doen. Ik vind het echter compleet geretardeerd om te doen alsof iemand die niet meedoet dan maar automatisch een holocaust ontkenner is. Het symbool is mooi maar laten we niet overdrijven en doen alsof we echt de wereld een significant betere plek aan het maken zijn op deze manier.
Voor hetzelfde geld begeleidt iemand vrijwillig een paar uur per week mensen met een verstandelijke handicap, of doet iemand ander vrijwilligerswerk, maar vindt die persoon de dodenherdenking maar onzinnig en doet die daar niet aan mee. Zulke mensen moeten volgens sommigen hier dus maar een stomp krijgen? Ik hoop dat ik er bij ben dan zodat ik een baksteen tegen je kop kan smijten want dan ben je echt een r*tard.
Je bent geen heilige als je hier aan meedoet, het getuigt echter wel van weinig denkvermogen als je mensen die er niet aan mee doen meteen veroordeelt. Dit getuigt gewoon van de luie aard van de mensheid. Hier proberen mensen echt maximum 'wow kijk mij eens een goed persoon zijn' te claimen door 2 minuten niets te doen.
inb4 Mensen kunnen niet lezen en zeggen dat ik geen respect heb voor de doden of een andere onzinnige opmerking die niet eens inhoudelijk ingaat op wat ik zojuist getypt heb.
ja ben gewoon 2 minuten stil en m'n kinderen heb ik dat ook meegegeven, voor hun ook 2 minuten geen ipads en geen ge-whatsapp..