MuscleMeat

Zilvervliesrijst..?

Thomaskex

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
10%
Ik heb een vraagje, waarom spreekt men altijd over zilvervliesrijst? IS het verschil dan zo groot met andere rijst of pasta. Ik heb het vergeleken met gewone langekorrel rijst en ik zie geen verschil qua cijfers..

Alvast bedankt!

Zitten ook meer vitamines en mineralen in dan andere soorten vanwege het vliesje.

Enige voordeel dat ik zie zijn vezel, maar vind het niet te eten mijn vezels haal ik wel uit echte vezel bronnen.

Gewoon witte rijst is ook het lekerste

Zilvervliesrijst heeft een langzamere afgifte van energie, waardoor het makkelijker voor je lichaam te verwerken-doseren is.
In theorie zou je dus van witte rijst eerder vet aanzetten omdat je lichaam dit moeilijker kan doseren.
Er zitten ook meer vezels in.

Die GI waarde is al wat achterhaald, ten voorwaarde dat je ook genoeg eiwitten en vetten erbij krijgt, wat meestal wel zo is.

Volgens mij het verschil zit inderdaad in het meer aantal vezels en daardoor trager verteerbaar wat je iets langer het vol gevoel geeft.

Het zou een meerwaarde geven in een cutting dieet, maar als je bulkt maakt het echt niet zo veel uit.

Wat heeft genoeg eiwitten en vetten binnen krijgen te maken met GI waarde?

Vol met vezels en essentiële voedingsstoffen en mineralen (in het vliesje), bruine rijst neemt langzaam op in de bloedbaan, bij de juiste verhouding en timing werkt het vetverbrandend.

Verhoudingen:
Calorieën: 109
Fat: 0g
Koolhydraten: 23g
Eiwit: 2 g

Vol met vezels en essentiële voedingsstoffen en mineralen (in het vliesje), bruine rijst neemt langzaam op in de bloedbaan, bij de juiste verhouding en timing werkt het vetverbrandend.

Verhoudingen:
Calorieën: 109
Fat: 0g
Koolhydraten: 23g
Eiwit: 2 g

Als je daarmee bedoelt dat je onder je caloriebehoefte moet zitten ben ik het eens, maar niet als je bedoelt dat rijst een vetverbrandende werking heeft. :P
Behalve als je het pittig en pikant(dit is bij elk gerecht zo) maakt kan het je metabolisme wel stimuleren.

Als je daarmee bedoelt dat je onder je caloriebehoefte moet zitten ben ik het eens, maar niet als je bedoelt dat rijst een vetverbrandende werking heeft. :P
Behalve als je het pittig en pikant(dit is bij elk gerecht zo) maakt kan het je metabolisme wel stimuleren.

:o Ik lees het zo na en zie de verwarring...IK bedoelde het in de zin van verzadigde vetten en suiker proberen te vermijden en juist vezels, vitamines en mineralen in je dieet te gooien. Zilvervliesrijst levert hierbij een groot voordeel dat je veel belangrijke stoffen uit de vlies haalt, ter bevordering van het metabolisme.

:o ik lees het zo na en zie de verwarring...ik bedoelde het in de zin van verzadigde vetten en suiker proberen te vermijden en juist vezels, vitamines en mineralen in je dieet te gooien. Zilvervliesrijst levert hierbij een groot voordeel dat je veel belangrijke stoffen uit de vlies haalt, ter bevordering van het metabolisme.

+1

Bah man, juist nog eens een keertje witte rijst gegeten, heb nog geen 1 lepel opgegeten, smaakt zo chemish.

Dan is de smaak van zilvervlies toch veel lekkerder.

Ik eet het wel altijd zonder sauzen ofzo, als ik witte rijst met curry saus meng dan eet ik het ook wel, maar zo gewoon, bah...

vind thaise rijst beter te eten

Geef mij maar basmati rijst.. Zilvervlies rijst krijg ik niet weg, droge meuk.

Bah man, juist nog eens een keertje witte rijst gegeten, heb nog geen 1 lepel opgegeten, smaakt zo chemish.

Dan is de smaak van zilvervlies toch veel lekkerder.

Ik eet het wel altijd zonder sauzen ofzo, als ik witte rijst met curry saus meng dan eet ik het ook wel, maar zo gewoon, bah...

Snelkookrijst smaakt inderdaad anders.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 18:00 ----------

Hmm, ik betwijfel het.

Terug
Naar boven