AndroidHealthClinic

zjoekee's log

goodmornig is zowel voor je hamstring als onderrug

• Topic Starter Topic Starter
weekend komt eraan :)

Het weekend komt eraan, en dat betekent in mijn geval geen rust, maar juist veel trainen.

Vanavond: borst, triceps, shouders (zwaar)
zaterdagmorgen: looptraining (2x12 minuten met 3 minuten wandelpauze)
zaterdagmiddag: benen, buik, rug, biceps (zwaar)
zondagmorgen: looptraining (7x4 minuten met 1 minuut wandelpauze)
zondagavond: borst, triceps, shouders (licht)

Vanavond gaat m'n vriendin weer mee, en een vriendin van haar ook. Die gaat voor de eerste keer. We hebben iemand aangestoken met ons fanatisme :D

..was het maar alvast 6 uur..

Daarom train ik nu onderrug bij benen, met veel oefeningen voor je onderrug pak je je hams ook mee.

En je bent nogal wat van plan ofniet? Vanavond zwaar schouders borst en triceps en zondag weer, waarom doe je dat?

Ik wil graag zes keer per week naar de sportschool. Zo hou ik het ritme er lekker in. Drie keer per week lekker alle spiergroepen gehad hebben, de ene keer lichter, de andere keer wat zwaarder. Ik wil 'es kijken of dit bevalt.

Vooralsnog blijk ik redelijk snel te herstellen, en ik zit zeker twee keer per week in de spiegel te kijken en mezelf te verbazen dat ik weer groei (denk te) zie(n).

Ik zal volgende week zaterdag weten hoe ik ervoor sta. Dan hebben ze in mijn gym de maandelijkse 'health check', waarbij o.a. het bf% wordt gemeten. Vrijdagavond zal ik alle maten sowieso weer even opnemen. Ik heb het stiekem al een keer tussendoor gedaan, en was in iets meer dan een week 1cm op mijn rechter bovenarm gegroeid...we zullen zien.

Denk zelf dat er betere methode's zijn voor massa, maar zolang je groeit.. ;)

1cm per week:eek:

...maar er zat dan ook werkelijk niks op :P

er zat geen spier op voor 1 december. Botten en pezen was al wat er op mijn armen te vinden was. Evenzo mijn schouders. Vandaar het doel "geen uitstekende botten meer" :D

Gisteravond was mijn zware dag voor triceps, borst en schouders. Daar post ik straks over.
Ik ben net terug van de looptraining. Jemig wat waait het zeg! En zoals ik intussen gewend ben: op de heenweg wind in de rug, terug stormwind tegen :(

Anyway, de heenweg (12 minuten) was weer goed te doen. Sowieso kwam ik verder dan ik had verwacht (steeds hetzelfde traject lopen heeft natuurlijk als voordeel dat je ook acuut merkt wanneer je sneller gaat). Drie minuutjes gewandeld en weer 12 minuten terug.

Ik kreeg vrijwel meteen last van mijn rechter bovenbeen toen ik begon aan de terugweg. Alsof er met de aanhechting van de quadriceps iets niet helemaal lekker zit. Ik heb expres wat meer druk op mijn linkerbeen gezet om zo de rechterkant wat te onzien. Ik hoop maar dat het over is voordat ik vanavond de zware KT voor o.a. de benen doe...

er zat geen spier op voor 1 december. Botten en pezen was al wat er op mijn armen te vinden was. Evenzo mijn schouders. Vandaar het doel "geen uitstekende botten meer" :D

ff armpje drukken dan??

Nee maar komt wel goed met die spieren van jou!

Het zal wel erg motiverend werken om jezelf te zien groeien;)

Lekkere looptraining!!!!

Gaat goed he??

Het was een lekkere training gisteravond. Ik kon na afloop nog nauwelijks m'n tas op m'n schouder houden :D

Machine Chest press:
1x12x30
1x6x40
1x6x45
1x6x50 (pr)
1x6x55 (pr)
1x6x60 (PR)

Dippen assisted
5x6xstand 9
1x6xstand 10

Dumbbell press
1x10x10
4x6x12
1x5x14 (6e keer was faillure, toch PR)

Triceps extensions (one arm)
5x6x5 (beide armen)
links: 1x3x5 (4e keer faillure)
rechts 1x5x5 (6e keer faillure)

Triceps pushdown (alsof de triceps nog niet moe was...)
1x6x15
2x6x20
2x0x25 (ging echt niet)
3x6x20

Machine shoulder press
1x6x20
4x6x25
1x4x25 (5e keer wilde niet)
1x5x25 (6e keer wilde niet)

Lateral side raise
3x6x5
3x6x7 (pr)

Front raise
3x6x5
3x6x6

Dumbbell Shrugs
1x10x12
2x6x14
1x6x16
2x6x18

Wrist curl
6x6x10 (au)

Vanochtend heerlijke spierpijn :D

Nette gewichten hoor!!

Als ik het zo lees verlies ik zo van je met armpje drukken~!

Je kan denk ik beter barbellshrugs doen en dan kan het gewicht
een heel stuk omhoog kan je best hebben!

Nette gewichten hoor!!

Als ik het zo lees verlies ik zo van je met armpje drukken~!

Je kan denk ik beter barbellshrugs doen en dan kan het gewicht
een heel stuk omhoog kan je best hebben!

Over de barbell shrugs: zie deze draad. Bij ons mannen zou er iets in de weg kunnen zitten :D

En dat armpje drukken...ach...wie weet :)

Oh ja is waar ff vergeten :p

Haaaaa....weer een training afgewerkt! Dat wil zeggen, ik had een beetje weinig tijd, dus heb de buik en de bent-over-rows moeten laten zitten. Voor de rest heb ik voor het eerst met de barbell gewerkt (lunges en good mornings). Good mornings heb ik nog geen serieuze gewichten aan gehangen. Daar moet eerst de techniek goed worden. Geldt ook voor de lunges...

Leg Press:
6x150
6x160
6x170
6x180
6x190
6x200 (PR)

Standing calf raise:
6x70
6x75
6x80
6x85
6x90
6x95 (PR)

Barbell Lunge:
3x10x10 (plus wat de stang weegt, geen idee)

Good Mornings:
3x10x10

Chinnen assisted:
5x6xstand 11 (PR)
5xstand 12 (!) (PR)

Dumbbell biceps curl:
1x6x10
2x6x12
2x6x14
1x6x16 (PR)

Vertical row:
2x6x40
2x6x45
2x6x50

Leuke nieuwe PR's. Vooral erg blij dat chinnen vorige keer nog op stand 10 zat en nu via stand 11 naar stand 12 is gegaan!

je gaat wel erg hard Zjoekee...
standing calf-raise , doe je dat in zo,n apparaat of met losse barbell ?

je gaat wel erg hard Zjoekee...
standing calf-raise , doe je dat in zo,n apparaat of met losse barbell ?

Met dit apparaat:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn benen blijken gewoon al heel sterk te zijn. Geen idee waar dat van moet zijn gekomen...alhoewel, nu ik een beetje nadenk...ik heb een gehandicapte dochter die veel getild moet worden. Ze weegt zo'n 35 kilo en met haar op de arm moet ik vaak opstaan, door m'n knieen, trap op en af...

misschien heeft dat ermee te maken

Terug
Naar boven