XXL Nutrition

zjoekee's log

Met dit apparaat:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn benen blijken gewoon al heel sterk te zijn. Geen idee waar dat van moet zijn gekomen...alhoewel, nu ik een beetje nadenk...ik heb een gehandicapte dochter die veel getild moet worden. Ze weegt zo'n 35 kilo en met haar op de arm moet ik vaak opstaan, door m'n knieen, trap op en af...

misschien heeft dat ermee te maken

aha oke .
kuiten kunnen erg veel gewicht aan omdat iedereen die veel loopt toch wel sterk is in de onderbenen.
zeker als je ook hardloopt enzo.
ik doe em altijd met losse barbell op de schouders of langs het lichaam.

groetjes aan je dochter .;)

Gaat lekker! Mooie pr's weer, hoelang nog voor los chinnen?

• Topic Starter Topic Starter
Gaat lekker! Mooie pr's weer, hoelang nog voor los chinnen?

ehh..nou...in een week van 10 naar 12...zitten 18 standen op...do the math :D

seriously...ik ga zwaarder als ik kan, forceer niks, maar het zou mooi zijn als ik met m'n verjaardag (27 februari) los kan chinnen ;)

Vanochtend looptraining gedaan. Het was weer takkeweer, maar goed. En dan ben ik ook nog zo slim om de inhoud van de training te verhaspelen...ik moest dus 7x4 minuten met 1 minuut wandelpauze tussendoor...wat maakt deze slimmerik ervan? 4x7 minuten :D

Wat nog eigenlijk het leukste ervan is, is dat ik nu voor mezelf al heb bewezen dat die 4 mijl van Groningen gaat lukken. Het eerste kwartier van de training was bijna genoeg om tot het 3.3km punt te komen (er scheelde maar iets van 150 meter aan), en het tweede kwartier was genoeg om weer thuis te komen. Oftewel, na twee en een halve week trainen ben ik bijna in staat om de 4 mijl in een half uur te lopen (en dan zitten er nu ook nog 3 wandelpauzes in!). Hmm...dat was mijn doel voor oktober. Ik dacht dat ik daar maanden voor nodig zou hebben...

Dat wordt dus een nieuw doel stellen...de 4 mijl in...ehh...25 minuten? Dat zou in het afgelopen jaar bij de 35+ mannen wedstrijdlopers goed zijn geweest voor de 25e plek, en bij de recreanten een 40e plek. Daar doe ik het voor!

Vanochtend looptraining gedaan. Het was weer takkeweer, maar goed. En dan ben ik ook nog zo slim om de inhoud van de training te verhaspelen...ik moest dus 7x4 minuten met 1 minuut wandelpauze tussendoor...wat maakt deze slimmerik ervan? 4x7 minuten :D

Wat nog eigenlijk het leukste ervan is, is dat ik nu voor mezelf al heb bewezen dat die 4 mijl van Groningen gaat lukken. Het eerste kwartier van de training was bijna genoeg om tot het 3.3km punt te komen (er scheelde maar iets van 150 meter aan), en het tweede kwartier was genoeg om weer thuis te komen. Oftewel, na twee en een halve week trainen ben ik bijna in staat om de 4 mijl in een half uur te lopen (en dan zitten er nu ook nog 3 wandelpauzes in!). Hmm...dat was mijn doel voor oktober. Ik dacht dat ik daar maanden voor nodig zou hebben...

Dat wordt dus een nieuw doel stellen...de 4 mijl in...ehh...25 minuten? Dat zou in het afgelopen jaar bij de 35+ mannen wedstrijdlopers goed zijn geweest voor de 25e plek, en bij de recreanten een 40e plek. Daar doe ik het voor!

hahahaha..........
4 mijl is 6,6KM toch....?
is wel te doen hoor.
ik heb ooit de 10KM van Zutphen(warnsveld) gelopen in 43minuuut.

hahahaha..........
4 mijl is 6,6KM toch....?
is wel te doen hoor.
ik heb ooit de 10KM van Zutphen(warnsveld) gelopen in 43minuuut.

Klopt. Maar tot voor kort kon ik nog geen 100 meter rennen zonder naar adem te moeten happen. Ik ben zooooooo gelukkig met mijn lifestyle switch! Aan een kan heb ik spijt dat ik het niet jaren eerder heb gedaan, aan de andere kant, nu weet ik pas hoe heerlijk dit is... :D

Legpress 200 ja zo lees ik het graag!!!!!
Gaar erg goed hoor!

Legpress 200 ja zo lees ik het graag!!!!!
Gaar erg goed hoor!

:D nou nog wat meer kracht in dat bovenlijf...

Ik vind die 5kg triceps extensions en lateral/front raises aan een kant echt beschamend. Maar het is niet anders. Als er geen kracht in zit, dan moet ik het rustig opbouwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd...en Ronnie Coleman is ook niet in 1 dag zo groot geworden :D

Neh, en zo groot als hij worden er niet veel ;)

Maar inderdaad rustig opbouwen, wel goed je grenzen verkennen, mensen kunnen vaak meer dan ze denken, kunnen harder trainen dan ze denken, maar je moet idd niets forceren of je lijf stuk maken. Dat is zonde.

:D nou nog wat meer kracht in dat bovenlijf...

Ik vind die 5kg triceps extensions en lateral/front raises aan een kant echt beschamend. Maar het is niet anders. Als er geen kracht in zit, dan moet ik het rustig opbouwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd...en Ronnie Coleman is ook niet in 1 dag zo groot geworden :D

NOU VALT WEL MEE!
Weet je waar iik mee moest beginnen voor triceps te trainen??
Met van die zandzakjes van een pond daar begon ik triceps mee
te trainen dus 5kg ids nog best goed hoor:D

ok Jac, ik wilde je niet beledigen hoor :)

Anyway. De training van zondagavond heb ik overgeslagen. M'n darmen deden niet normaal :rolleyes:
En deze ochtend stond er een looptraining op het programma, maar ook die valt even uit. In het donker lopen vind ik heel prettig, maar nu het glad is buiten en ik dus niet kan zien waar...liever even niet.

Maar gisteravond wel een lekkere training gehad:

Legpress:
1x15x100
1x15x150
1x15x170

Standing calf raise:
1x15x80
2x15x85

Barbell lunge (met lege olympic barbell)
3x15x20 (toch? een lege olympic is toch 20kg?)

Good Morning (ook met lege barbell)
3x15x20

Machine abdominal crunch
1x15x40
1x15x45
1x14x45 (laatste was faillure)

Chinnen assisted
2x6xstand 12
1x5xstand 12

Vertical row
3x15x40

Dumbbell biceps curl
3x10x12 (niet allemaal technisch ok...)

nette training
ga zo door:)

bELEDIGEN??
Ik ben niet zo gauw beledigt hoor als je dat voor elkaar wilt krijgen dat ik beledigt ben dan moet je met wat zwaarder geschut aankomen.;)

Veel reps allemaal zeg 15!!

Wat is jouw doel hiermee??

spierconditie lijkt mij?:P

Lekkere training, netjes, maar inderdaad veel reps. ;)

Ik ga zo wel even op de fiets kijken of het wel zo glad is..

valt wel mee,ik zit al op mn werk :)

beetje aan het doorbladeren dus misschien mis ik wat post. Toch even wat dingen die me opvallen:

ik vind dat je teveel oefeningen doet .
ik ben meer voorstander van barbell omdat je meer gewicht kunt pakken zonder dat je armen een eigen leven gaan leiden.
je armen staan in verbinding met elkaar via 1 stang.
met dumbbells loop je het risico dat ze naar buiten zwaaien of dat je ene arm minder omhoog komt dan de andere .
als je toch sterker wil worden en wil groeien moet je toch een keer met barbell beginnen denk ik.
daarom kun je beter vanaf het begin al gewend wezen aan de grote stang.
met squatten en deadliften moet je eerst natuurlijk met lichte gewichten beginnen , de techniek leren .
dit zijn gewoon suggestie,s hoor....
ik wil absoluut niks opdringen hahahahaha........

ben ik het totaal niet mee eens met dumbbells dwing je de linker arm net zoveel werk te verzetten als de rechter je moet wel een gewicht hanteren wat je normaal kan hanteren. barbell heeft wel voordeel van meer gewicht voor massa , dus je mag best eens gaan banken vind ik.

Verder zie ik geen squats en deadlifts... Wat is er bang dat je sterk wordt?

Als er geen kracht in zit, dan moet ik het rustig opbouwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd...en Ronnie Coleman is ook niet in 1 dag zo groot geworden

verzin je eigen quote;) !

@jac: op de dagen dat ik wat minder hoog in gewicht ga zitten (zondag en maandag) wil ik het aantal reps hoog proberen te houden, zodat er ook wat uithoudingsvermogen komt...

En ik was gewoon voorzichting met verwachte gladheid. Je ziet de gladde plekken niet in het donker he ;-)

ben ik het totaal niet mee eens met dumbbells dwing je de linker arm net zoveel werk te verzetten als de rechter je moet wel een gewicht hanteren wat je normaal kan hanteren. barbell heeft wel voordeel van meer gewicht voor massa , dus je mag best eens gaan banken vind ik.

Verder zie ik geen squats en deadlifts... Wat is er bang dat je sterk wordt?
Hahaha...nee, zoals ik al meerdere keren heb opgemerkt, ik ben voorzichtig. Vooral met mijn rug. Ik wil enerzijds eerst wat kracht hebben opgebouwd, aan de andere kant wil ik mijn techniek goed hebben.
Met beide ben ik inmiddels bezig :D Binnenkort zal ik gaan squatten, al hebben we geen squatbox, dus moet ik het in de smithmachine doen (al is het beter dan niks :) )
Deadlifts komen later

hehehehe...ik zal voortaan jou als bronvermelding opgeven (of een andere grote jongen als voorbeeld nemen...."Arnold Schwartzenegger is ook niet in 1 dag groot geworden" )

Vanavond nog weer vrij...morgen er weer vol tegenaan...

k*tdag vandaag. Aan de ene kant zin om alle agressie van me af te trainen...aan de andere kant kan dat wel eens gevaarlijk worden voor de rest van de gymbezoekers (ik kon wel es met dingen gaan smijten...)

Terug
Naar boven