AndroidHealthClinic

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

Bezoekers in dit topic

Als je geen wei met aardbei smaakje hebt kan je ook eens het schap in de toko afstruinen. Jo-La heeft flesjes met leuke smaakjes.
Ook drink ik regelmatig frambozensiroop van de Burgh. Is er in de smaken framboos en sinaasappel. Daarnaast is er van Slimpie (minder lekker) ook nog de smaak aardbei.

Komt zeker eens op het menu ... heb sinds kort een keukenmachine inclusief mixer.. verheug me op het zoete gerecht.
 
Ik ga mijn mama het zo laten maken:D
 
Als een ei salmonella bevat is dat in het gehele ei.
De schaal die poreus is bevat de hoogste concentratie (daarom altijd eieren in de doos bewaren en niet los in koelkast ivm kruisbesmetting) het eigeel en eiwit bevat ook salmonella maar in mindere mate.
Het schijnt dat 1 op de 1000 eieren besmet is met salmonella.
 
Gepasteuriseerd eiwit

In sommige winkels (oa de Jumbo) kun je gepasteuriseerd eiwit kopen. Je hebt dan 12 eiwitten voor 1,5 euro ofzo (kost dus net zoveel als hele eieren). Het zit in een soort mini-melkpakjes waar je het uit kunt schenken (ze hebben ook dooiers, maar ik geloof niet dat iemand daarop zit te wachten) Toch net wat veiliger omdat je daar geen salmonella van kunt krijgen..
 
LadyLysah zei:
In sommige winkels (oa de Jumbo) kun je gepasteuriseerd eiwit kopen. Je hebt dan 12 eiwitten voor 1,5 euro ofzo (kost dus net zoveel als hele eieren). Het zit in een soort mini-melkpakjes waar je het uit kunt schenken (ze hebben ook dooiers, maar ik geloof niet dat iemand daarop zit te wachten) Toch net wat veiliger omdat je daar geen salmonella van kunt krijgen..
Ik kon het zelf niet vinden in de buurt, maar zeker een aanrader.
 
kurgan zei:
ga t vandaag maken! wat zou de voedingswaarde zijn?

Volgens mij komt het hierop neer:
6.0 stuk(s) Eiwit ca. 35gram 92 kcal
1.0 kg Kwark mager 610 kcal
60.0 gram XXL Nutrition protein80 232 kcal
 
Neko zei:
Volgens mij komt het hierop neer:
6.0 stuk(s) Eiwit ca. 35gram 92 kcal
1.0 kg Kwark mager 610 kcal
60.0 gram XXL Nutrition protein80 232 kcal

Heb je een jaar over die berekening gedaan ofzo :roflol:
 
Ha ha
Zou je inderdaad denken, maar ach.... kwas een beetje aant inlezen (nog maar net hier) en lette even niet op de datum. :D
Mwah.. misschien dat iemand er alsnog iets aan heeft.:dunno:
 
Laatst bewerkt:
Big_T is dat recept goed voor 2 avondmaaltijden voor jou?

edit: never mind
 
Big_T zei:
Mix niet direct anders vliegt het poeder door heel je keuken

je spreekt wsl uit ervaring? :rolleyes:

grtz!
 
Big_T zei:
Doe de 6 eiwitten in de maatbeker (zorg dat er absoluut geen druppeltje eigeel bijzit)

Jeeh, mijn 1e post :eek: :eek:

Even een vraagje, hoe kun je het eigeel het beste scheiden van het witte spul ( however you call that ).

~Pat~
 
euhm ge krakt die schaal zowe en dan kapt ge zowe van ene helft schaal in andere helft schaal.. en het eiwit loopt er dan uit (opvange in bekertje fzow) en dan uiteindelijk heb je in een van de twee stukken schaal enkel je eigeel zitten ;-)
 
hoelang blijft dit receptje houdbaar in de koelkast ongeveer denkje?
 
je kan er ook nog wat havermout bijdoen zonder te weken.
en wat honig is er ook lekker in vind ik
 
je spreekt wsl uit ervaring? :rolleyes:

grtz!
Haha, jah ;)
Jeeh, mijn 1e post :eek: :eek:

Even een vraagje, hoe kun je het eigeel het beste scheiden van het witte spul ( however you call that ).

~Pat~
Gewoon ei op een rand breken en openhalen, de dooier afwisselen tussen de 2 halve eierschalen tot het eiwit eruit gelopen is, dan de dooier weggooien of aan iemand geven die het wil gebruiken. En als dat teveel werk is kan je best potten steriel eiwit kopen, alleen is dat nog niet overal makkelijk te krijgen.
hoelang blijft dit receptje houdbaar in de koelkast ongeveer denkje?
Gewoon op de pot van de kwark kijken, dat is de datum van houdbaarheid. Maar langer dan 2 dagen zou ik het niet bewaren, dan zal de smaak en luchtigheid wel verminderen.
 
Om salmonella tegen te gaan, check eerst de eierschalen op barstjes, en om echt zeker te zijn de eieren kort in kokend water dompelen.

Maar echt de kans dat eiwit ermee besmet is, is nu niet zo groot. Ik eet al jaren eiwit en nog nooit problemen mee gehad...

bedankt voor de reacties ieg, blij dat ie aanslaat. :D

ps: zoetstof is idd niet nodig jopie, de 2 scheppen eiwit geven genoeg smaak (heb recept aangepast).

Zit er niet een bepaald enzym in rauwe eireren dat er voor zorgt dat je eiwitten niet compleet tot je neemt. Diezelfde enzymen zouden door koken worden afgebroken, is het dus niet beter om ze gewoon te koken?
 
Lekker bumpen vandaag...
 
het munchausen syndroom :P
of sambonella ofzo hoorde ik
 
Back
Naar boven