Fitness Seller

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ipv het in die maatbeker te gooien zou je alles toch ook in de blender kunnen doen of is dat iets teveel van het goede? :)

al met al lijkt met het een prima recept ga het zeker eens uitproberen. Lijkt me ook mogelijk om met banaan smaak en banaan te doen. En pina colada smaak met ananas ofzo :)



Ja als je met tandpijn zit en niets hard kan bijten of normaal kan eten dan word je creatief in het maken van zachte maaltijden.

Zo heb ik al enkele recepten bedacht waaronder dit dessert/lekkere kwark maaltijd.

Wat heb je nodig?

6 eieren zonder dooier
2 bakken magere kwark (1kg samen)
2 grote scheppen protein80 aardbei (ong 60 gram)
enkele verse aardbeien

Een hele grote kom om alles in te mengen
Een grote plastic maatbeker
Een rubberen lepel om te schrapen/mengen
Een mixer met kloppers op snelle stand

______________________________________

Doe de 6 eiwitten in de maatbeker (zorg dat er absoluut geen druppeltje eigeel bijzit) klop deze ong 2-3 minuten op tot je een schuimige witte massa hebt.

Neem nu de grote kom en doe er de kilo magere kwark in, voeg 2 grote scheppen protein80 aardbei toe en meng het tot een geheel met de rubberen lepel. Mix daarna met de mixer tot een roze massa. (Mix niet direct anders vliegt het poeder door heel je keuken).

Lepel nu het opgeklopte eiwit in de grote kom en maak losse draaibewegingen zodat de kwark zich mengt met het opgeklopt eiwit, doe dit tot alles één moesachtige massa vormt.

Schep alles terug in de maatbeker, dek af met wat alu folie en laat min. 4 uur afkoelen in de koelkast.

Schep uit in glazen dessert kommetjes, afwerken met stukjes verse aardbei, smakelijk :D
 
Wat ik de laatste tijd wel eens doe, is zo'n optimel fruitkwark bak mixen met de biogarde kwark van de AH.

Dan heb je een niet te zoete vruchtenkwark, die echt lekker smaakt, zonder suiker, met extra vitaminen en toch een hoge eiwitwaarde.

nieuwe voedingswaarde bij 50% magere biogarde kwark van de AH en 50% optimel kwark:
per 100G
44 kcal
eiwit: 7.45
koolhydraten: 8,1
vet : 0,1
 
Vooral bij oude mensen, kinderen en zieke mensen kan dit een verhoogd risico geven. Voor een beetje een vent moet dit geen probleem zijn.

Ik heb vorig jaar salmonella opgelopen in Brazilie. 3 weken 8 kilo kwijt. Echt geen pretje! Ik pas voortaan wel iets beter op.
 
Ik heb vorig jaar salmonella opgelopen in Brazilie. 3 weken 8 kilo kwijt. Echt geen pretje! Ik pas voortaan wel iets beter op.

Daar wordt je inderdaad niet echt vrolijk van. Maar ik denk wel dat je in dat soort landen een verhoogt risico loopt. Hier in Nederland is de kans dat je het oploopt denk toch wel veel kleiner. Die eieren hebben allemaal ene keurmerk en als je iets oploopt klaag je dat merk gewoon aan :)
 
Ik heb het gister gemaakt. Weliswaar zonder de proteine poeder gewoon de aardbeien ook dr in mixen. K vond het wel goed smaken, maar je blijft tog wel een beetje die kwark smaak proeven, en dat is niet echt mijn favoriet. Mischien dat dit minder is met de poeder. In ieder geval een goed recept!
 
ik meng altijd me magere kwark met stukjes banaan en wat crusli of brinta, zo krijg je meteen ook koolhydraten binnen:)
want pure magere kwark krijg ik echt niet weg
 
Wat kaneelpoeder is ook lekker. Evt. wat zoetstof.
 
Ik heb het gister gemaakt. Weliswaar zonder de proteine poeder gewoon de aardbeien ook dr in mixen. K vond het wel goed smaken, maar je blijft tog wel een beetje die kwark smaak proeven, en dat is niet echt mijn favoriet. Mischien dat dit minder is met de poeder. In ieder geval een goed recept!
Tnx :) Ligt zeker aan ontbreken poeder, dat zorgt namelijk voor een minder zure kwark smaak. Probeer ook eens verschillende soorten kwark. Je hebt ronde potten (zurig) en vierkante (neutraler) laatste bevatten ook meer eiwit. Die van ALDI is prima en bovendien goedkoop.
 
cereal

Ik doe er ook wel eens van die Céréal Diaran door. Die heb je in geloof ik 4 smaken. sinaasappel, framboos, aardbei en nog één. Je kan die bij appie halen (daar staan ze bij de zonnatura producten verdekt opgesteld) of bij zón natuurwinkel. maar het verschilt nogal in prijs. Voorzover ik weet is c1000 de goedkoopste 1,79. per fles van 330cc. waar je zeker 4kilo kwark mee kan verheerlijken. Zelf doe ik er dan nog een beetje zoetstof bij. Er zitten geen calorien in.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe meestal gewoon 3 à 4 koffielepels suiker toevoegen, is dit dan werkelijk zo slecht?
 
Hehe, mijn ontbijtje bestaat altijd uit:

zo'n 250 gram bio.magere kwark
+ handje rauwe nootjes
+ handje gojiberries (even wellen van te voren)
+ 2 eetlepels Aman Prana Cocosvezels
+ beetje Cocosrasp
+ stuk pure 99% chocolade

HMMM Lekkerrrr :D krijg er nu weer zin in.

Mijn tussendoortje rond 16:00 is zo'n 250 gram magere kwark + alleen cocosvezels+cocosrasp en stuk pure 99% chocolade (word ik zo vrolijk van :D).
 
500 gr kwark in de blender.
handje vol aardbeien erbij
Beetje water

Drinken maar! :D
 
Magere kwark is zowiezo al lekker :)
 
Ik vind het nu ook beter weg te scheppen naturel, gewenning laten we maar zeggen.
 
Het is allemaal een kwestie van gewenning inderdaad. Op een bepaald moment (als je langer dan 3 mnd cut bijv.) vind je junkfood en zoetigheid niet eens meer zo aantrekkelijk.
 
Het is allemaal een kwestie van gewenning inderdaad. Op een bepaald moment (als je langer dan 3 mnd cut bijv.) vind je junkfood en zoetigheid niet eens meer zo aantrekkelijk.

inderdaad!!!

moet mezelf soms verplichten om 1 dag te junken... en 's avonds baal ik dan omdat ik zo gezondigd heb... maar ja, het moet
 
Als ik niet hoef te cutten, ik heb dus rauwe massa nodig, mag ik het dan gewoon met siroop mengen? Jouw recept was trouwens best lekker. Toch probeer ik die zure kwark naar binnen te werken zonder iets erbij. Een hapje banaan, hapje kwark werkt ook goed, door de overweldigende smaak van banaan.
Ook heb ik pure eiwitten (vieze troep, maar helpt goed) zal ik dit er ook doorheen gooien? Dan is dat misschien ook nog te eten :P
 
Als ik niet hoef te cutten, ik heb dus rauwe massa nodig, mag ik het dan gewoon met siroop mengen? Jouw recept was trouwens best lekker. Toch probeer ik die zure kwark naar binnen te werken zonder iets erbij. Een hapje banaan, hapje kwark werkt ook goed, door de overweldigende smaak van banaan.
Ook heb ik pure eiwitten (vieze troep, maar helpt goed) zal ik dit er ook doorheen gooien? Dan is dat misschien ook nog te eten :P
Als je het snel wilt eten, kan je het gewoon drinkbaar maken :)

Halve liter melk en 500 gr kwark, 2 eetlepels aardbeienconfituur/jam erbij, blenden en je hebt een heerlijke shake!

In de bulk moet je zeker niet moeilijk doen over de suikers in confituur/jam en de melk, hoewel helemaal geen suikers natuurlijk ideaal blijft.
 
Okee, heb je nog meer tips voor massa? Of moet ik hiervoor nieuwe topic openen? Ik ben nu 10~12kg aangekomen in 3 maand tijd. Ik wil nu meer massa, maar kan niet meer naar binnen werken. Eet zo'n 2 à 3 volledige maaltijden per dag, bijna onhaalbaar. Ik zit op 4000kcal per dag.

Edit:

drinkbaar maken is een goed idee :D dan kan ik misschien naar 1kg kwark op een dag... 500gram bij opstaan en 500gram voor het naar bed gaan.
 
Back
Naar boven