AndroidHealthClinic

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

Bezoekers in dit topic

en voor degenen die kwark echt niet lekker vinden en toch hun bakkies willen oplepelen, fruit of een beetje zoetstof doet wonderen! :lick:
 
Zit er niet een bepaald enzym in rauwe eireren dat er voor zorgt dat je eiwitten niet compleet tot je neemt. Diezelfde enzymen zouden door koken worden afgebroken, is het dus niet beter om ze gewoon te koken?
Geen idee waar je dat haalt. Rauwe eieren worden vaak in recepten gebruikt. Met gekookte eieren lukt dit recept natuurlijk niet.
 
gast jij maakyt echt pro recepices!
 
Magere kwark is altijd lekker...no need for extra ingredients imo. :)
 
Magere kwark is altijd lekker...no need for extra ingredients imo. :)


hehe
ben ik t echt niet mee eens:P
heb net weer een bakkie op met zoetstof en 100 gram ananas stukkies:P
maakt het echt wel heerlijk:p
 
nog ff over die salmonella
Chocomousse en andere mousses worden bij ons in het restaurant ook met eiwitten gemaakt. Dus kzou me er niet al teveel zorgen over maken.

Als je het niet echt vertrouwt of te onhandig of lui bent op eieren te scheiden kan je eiwit nog altijd in bussen kopen.
Kweet niet ofdat je ze in je gewone supermarkt ook vind maar onze zuivelleverancier heeft ze in ieder geval wel.
 
Om salmonella tegen te gaan, check eerst de eierschalen op barstjes, en om echt zeker te zijn de eieren kort in kokend water dompelen.

Maar echt de kans dat eiwit ermee besmet is, is nu niet zo groot. Ik eet al jaren eiwit en nog nooit problemen mee gehad...

bedankt voor de reacties ieg, blij dat ie aanslaat. :D

ps: zoetstof is idd niet nodig jopie, de 2 scheppen eiwit geven genoeg smaak (heb recept aangepast).


je krijgt idd niet zomaar salmonella bij dessert wordt vaak ook eiwitten gebruikt
 
hoezo mag er absoluut geen druppeltje eigeel bijzitten? bij mij is dit perongeluk wel gebeurd.... heb et nu in de koelkast staan.. kan ik et niet opeten ofso als er eigeel bijzit? denk bij elkaar nog geeneens een theelepeltje?

en hoelang kan het bewaard worden in de koelkast?
 
Laatst bewerkt:
Daarmee wordt bedoeld dat het eiwit dan niet goed stijfgeklopt kan worden, als dat mislukt dan is het geheel niet luchtig/schuimig. Dus als je na het kloppen van het eiwit merkte dat het meer een lopend goedje is dan een schepbare schuimmassa dan is het helaas niet helemaal gelukt.
 
250 gr magere kwark (aldi)
50 gr magere vruchtenyoghurt (aldi)
150 gr fruit (diepvries fruit aldi)
een beetje brinta
goed roeren en smullen maar.
 
zoetstof...nuff said
 
Ik vind kwark naturel goed te doen, maar bij m'n tussendoortje maak ik het extra lekker door een appel in heel kleine stukjes te snijden, en er doorheen te roeren samen met wat kaneel! Hmm..
 
Gebruik zelf gewoon een scheutje limonade.
 
gewoon een klein schepje extra ispoure of andere soort whey eiwit bij mengen, dan krijg je net een soort vruchtenkwark.. Dat is goed te doen, siroop ofzo limonade zitten allemaal suikers in, slechte suikers iig..
 
een beetje Karvan Cevitam kan wonderen doen :p
 
gewoon een klein schepje extra ispoure of andere soort whey eiwit bij mengen, dan krijg je net een soort vruchtenkwark.. Dat is goed te doen, siroop ofzo limonade zitten allemaal suikers in, slechte suikers iig..

Er is ook siroop met zoetstoffen zonder suikers.
 
Ik vind kwark naturel goed te doen, maar bij m'n tussendoortje maak ik het extra lekker door een appel in heel kleine stukjes te snijden, en er doorheen te roeren samen met wat kaneel! Hmm..

+1

Heb het vandaag gemaakt en het was echt een zaligheid...
 
(Y) Top! Vind het ook erg lekker met stukjes banaan en wat choco whey erdoor!
 
Kwark vind ik zelf niet echt lekker. Ik doe er zelf zoetstof met evt fruit door maar wat ik echt lekker vind is zoetstof met fijngemalen pepermunt. :cool:
 
Back
Naar boven