AndroidHealthClinic

Zou jij dit kunnen ?

dus nu beweer jij de wijsheid in pacht te hebben over determinisme in de natuur. Damn, was ik maar zo slim als jij:eek:

Heb jij een houten tafel? Zoja wegdoen dan, een boom leeft ook he, je hebt een dode boom in huis kerel, moordenaar!

ik zou het niet kunnen. Zo'n lief beest, zo hulpeloos/weerloos

het gaat er hier gewoon om wat maatschappelijk aanvaard is, zat culturen waar ze geen moer geven om een hond die v.e. brug wordt gesmeten.

dat zeg ik niet, maar ga dan niet de heilige uithangen wanneer iemand zo'n stunt uithaalt als een hond v.e. brug smijten

Wat hebben andere culturen hiermee te maken? Sommige culturen doen aan wreedheden is het dan normaal?

- Met een hond kun je echt een band opbouwen dat wederzijds is.
-Een hond doorgaat het volledige gevoelsspectrum, net als de mens. Dus een hond voelt ook pijn, angst, verdriet etc.
-Een hond is afhankelijk van de goedheid van zijn baas als het op verzorging en goede behandeling aankomt etc.

Een hond of ander dier van een brug afgooien is NOOIT, maar dan ook NOOIT goed te praten. Wat hier gebeurd is zonder reden en moedwillig een hond enorme pijn en angst aandoen. Als je dat kunt of leuk vindt ben je ontzettend ziek in je hoofd. Dan ben je destructief en een gevaar voor alles en iedereen in je omgeving. Dan geniet je van en misbruik je de macht die je hebt om leed aan te brengen aan iets dat weerloos. De stap naar bijv. kinderen en ouderen leed aanbrengen is dan erg klein. Zo'n vent moet je niet meer vrij rond laten lopen.

- :roflol:

- kheb mn hond nog nooit horen lachen:P

- heeft dat iets te maken met het punt 'een hond is beter dan... omdat...', dacht het niet:)

- true, zou persoonlijk als ik de kans had die kerel ook gewoon afschieten, enkel omdat hij in staat is zoiets te doen, aan zo iemand heb je immers niets

- :roflol:

- kheb mn hond nog nooit horen lachen:P

- heeft dat iets te maken met het punt 'een hond is beter dan... omdat...', dacht het niet:)

- true, zou persoonlijk als ik de kans had die kerel ook gewoon afschieten, enkel omdat hij in staat is zoiets te doen, aan zo iemand heb je immers niets

Lachen bij een hond is kwispelen.;)

Verder ga ik niet in op deze discussie. Het gaat me hier niet om het gelijk krijgen, het gaat erom dat mensen met hun poten af horen te blijven van weerloze mensen en dieren die niet in staat zijn om iets terug te doen. Als je stoer wilt zijn zoek dan een echte uitdaging op en ga boxen in een ring met iemand uit je gewichtsklasse, maar een hond van een brug af gooien toont aan dat je een lafbek bent.

Een vlieg kan niet lijden omdat hij daar het denkvermogen niet voor heeft. Het kan geen pijn voelen en het kent geen angst omdat het geen emoties heeft.

Een hond is een veel geavanceerdere levensvorm die dit dus duidelijk wel kan.
Tevens zal die hond een baasje hebben dus hecht er iemand emotionele waarde aan het beestje.
Zie je nu eindelijk het verschil, of zit je hoofd nog te ver in je reet?

het gaat er hier gewoon om wat maatschappelijk aanvaard is, zat culturen waar ze geen moer geven om een hond die v.e. brug wordt gesmeten.
Ja en er zijn ook zat culturen waarin ze je zouden onthoofden omdat je niet in dezelfde god als hun gelooft.
Wat is je punt?

Dus het leven van een mens is volgens jou niet meer waard dan dat van een vlieg? :roflol:

puur rationeel gezien niet, zou uiteraard als ik de kans had om een mens om een vlieg te redden, ook keer op keer de mens redden, wat mij ook een dikke hypocriet maakt.

Ja en er zijn ook zat culturen waarin ze je zouden onthoofden omdat je niet in dezelfde god als hun gelooft.
Wat is je punt?

omdat er hier in ONZE cultuur ook dagelijks vele gelijkaardige (met dezelfde capaciteit als een hond) dieren constant worden gedood en daar zie ik dan geen topics over...

Gast, honden zijn gedomesticeerde dieren. Ze zijn afhankelijk geworden van de mens, en als zo'n hond geen baas heeft, wordt hij dikwijls depressief. Hij ziet zichzelf altijd in relatie tot een bepaalde persoon. Zo'n beest zou in vele gevallen belangeloos zn leven geven voor zn baas. Het is maar normaal dat dit op een normale mens zn verantwoordelijkheidsgevoel zou spelen.

Heb jij een houten tafel? Zoja wegdoen dan, een boom leeft ook he, je hebt een dode boom in huis kerel, moordenaar!

ik zeg niet dat IK er iets om geef hé;) ik zeg gewoon dat jij hypocriet bent als je hier helemaal pissed off van wordt, en zelf nog vlees loopt te eten

omdat er hier in ONZE cultuur ook dagelijks vele gelijkaardige (met dezelfde capaciteit als een hond) dieren constant worden gedood en daar zie ik dan geen topics over...

Er is nog altijd een verschil tussen een dier zo pijnloos en zo snel mogenlijk te doden dan een beest een brug afgooien puur om het te mishandelen.

Dat je daar geen verschil tussen ziet.
En ja ik vind sommige wanpraktijken ook erg, alsof iedereen hier die zich tegen deze man uitspreekt er op zal gaan staan lachen als dieren ergens anders mishandelt worden.

Gast, honden zijn gedomesticeerde dieren. Ze zijn afhankelijk geworden van de mens en als zo'n hond geen baas heeft, wordt hij dikwijls depressief. Hij ziet zichzelf altijd in relatie tot een bepaalde persoon. Zo'n beest zou in vele gevallen belangeloos zn leven geven voor zn baas. Het is maar normaal dat dit op een normale mens zn verantwoordelijkheidsgevoel zou spelen.

kerel... een zak hondensnoepjes van een vreemde en een hond heeft geen oog meer voor zn baasje

uiteraard tenzij de hond zo geconditioneerd is dat hij niet anders durft

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

Er is nog altijd een verschil tussen een dier zo pijnloos en zo snel mogenlijk te doden dan een beest een brug afgooien puur om het te mishandelen.

Dat je daar geen verschil tussen ziet.
En ja ik vind sommige wanpraktijken ook erg, alsof iedereen hier die zich tegen deze man uitspreekt er op zal gaan staan lachen als dieren ergens anders mishandelt worden.

omdat mensen kalfsvlees (een delicatesse) willen eten worden die beesten ook gemarteld, misschien niet in de effectieve zin van het woord, maar hoe ze behandeld worden is imo minstens even erg als een gewone marteling. Geef mij de link naar dat topic eens?:)

puur rationeel gezien niet, zou uiteraard als ik de kans had om een mens om een vlieg te redden, ook keer op keer de mens redden, wat mij ook een dikke hypocriet maakt.

zslhz6.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

We zijn allemaal gelijk mensen, ook hun, volgens angelus. Als een van deze insecten hierboven in gevaar is maar jij ook tegelijktijd, moet hij hard nadenken wie hij gaat redden.

kerel... een zak hondensnoepjes van een vreemde en een hond heeft geen oog meer voor zn baasje

Haha, zo zullen je kids ook zijn. Desalniettemin zullen honden maar 1 baas hebben. Punt is dat het zieker is om een hond zomaar om te brengen dan om een vlieg te doden.

zslhz6.jpg

We zijn allemaal gelijk mensen, ook hun, volgens angelus. Als een van deze insecten hierboven in gevaar is maar jij ook tegelijktijd, moet hij hard nadenken wie hij gaat redden.

precies:roflol: jij vat em:D

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

omdat mensen kalfsvlees (een delicatesse) willen eten worden die beesten ook gemarteld, misschien niet in de effectieve zin van het woord, maar hoe ze behandeld worden is imo minstens even erg als een gewone marteling. Geef mij de link naar dat topic eens?:)

Er gebeuren idd erge toestanden en van die dingen kan ik ook razend worden, whats your point? Dat het niemand iets kan schelen? Oh wait mij kan het wel schelen.

Dus jij ziet niet het verschil tussen de rede waarom en de manier waarop koeien gedood worden, en de rede en manier waarop die gozer die hond probeerde te doden?
Maar ondertussen noem je anderen kortzichtig.:roflol:

Tevens komen er genoeg topics voorbij waarin dieren gruwelijk en soms ook zinloos tot hun einde komen. Kijk bijv. naar het topic over die kuikens.

Terug
Naar boven